EH: Hiilikuiturumpaleilla saa olla symbaalit ja ranteetkin aika kestävää tavaraa, kuulemma. En tiä, en oo ite ikinä kokeillu. Isot pojat vaan on puhuneet. Totta. Melko hyvännäköiset vuosaarelaisgimmat puhu samaa kaupungilla, liikennevaloissa. "Vittu mä oon niin energinen!" |
EH: Hiilikuiturumpaleilla saa olla symbaalit ja ranteetkin aika kestävää tavaraa, kuulemma. Onhan ne ranteet kestävät. Eiks ne oo kans sit hiilikuituu...? "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
kincy: Ja pyh, ei se kapulan paksuus määräydy mitenkään tietyin musiikkityylin perusteella. Itse olen jo noin 5 vuotta soittanut ainoastaan 7a kapuloilla ja nimenomaan thrash-metallia. Miksi hitossa ihmiset luulee että metallirumpalit soittavat jotenkin erityisen kovaa? Kyllä on kestänyt 7a kapulat loistavasti. Ja mielestäni ovat nimenomaan tuohon thrash/speed metallin soittoon huomattavasti helpompisoittoisempia kuin esim. 5a puhumattakaan 2b:stä Joo, näinhän se tietysti on. Tämä ajatus ja harhaluulo itselläni tulee varmaan siitä, että olen suurimman osan omasta soitostani soittanut ilman mitään mikityksiä yms. sähköisä apuja. Akustisesti soittaessa ainoa keino saada lisää ääntä on lyödä lujempaa ja/tai käyttää paksumpia kapuloita. Vastaavasti isot rummut ja pellit tuottavat enemmän ääntä. Metallimusiikki on, yleisesti ottaen ja mun korvaan, aika äänekästä musiikkia, ja että rummut yhtään sen kitara- ja bassomurinan joukosta kuuluisivat, oletus on että isot kamat ja paksut kapulat auttaisivat asiassa. Mikityksellä ja triggauksella tilanne tietysti muuttuu ja voi soittaa kevyesti ja kevyillä kapuloilla jäämättä silti jalkoihin. Toki kapulan valinnan ratkaisee se, millä saa itselleen haluamansa tuntuman ja soundin. Musatyylistä riippumatta :) Peace. Timing stinks but cheerfully winks... |