Master Of The Moon 04.08.2009 00:03:02 | |
---|
Elikkä olen ettiskelly oikeita rumpukapuloita thrash/speed metalliin. Tähän asti olen soittanu vic firthin 7A kapuloilla. Kapulat on kestäny aivan hyvin mutta tuntuu että on turhan raskaat. Kysäisin yhdestä musiikkiliikkeestä samaa ongelmaa ja hän suositteli minulle balbexin 5A kuoppis kapuloita, no minähän ostin ne ja kun pääsin soittamaan niin toinen kapula halkesi heti. Ja nyt pitäs löytää kestävät ja kevyet kapulat. Auttakaahan ihmeessä. Let's go to a place I know,
Where the speed freaks babble all day! |
Kailis 04.08.2009 00:21:51 | |
---|
Vic Firthin 7A hickoryt on kyllä aika kevyet. Tuosta kevyempien kanssa alkaa tulla kestävyyden kanssa ongelmia. Ehdottaisin vaan harjoittelua niillä 7A:lla, kyllä se siitä. |
Drakomorphos 04.08.2009 00:30:42 | |
---|
Meikä veteli thrashmetallia ensin 2B, sitten 5B ja nykyään 7A kapuloilla niin on ne kuin ilmaa käsissä verrattuna isompiin jööteihin. Kannattaa ehkä treenata isommilla kapuloilla ja soittaa pienemmillä. mistä tunnistaa teknisen rumpalin? läskistä. |
Bobana 04.08.2009 01:14:01 | |
---|
RASKAAT...? Ite alotin jumppani 2B:llä mutta nopeuksien noustessa yli 200 niin oli pakko vaihtaa 5B:en. Tuo on ollut todella hyvä keppi eikä rajoita nopuksia millään lailla. Se on tekniikasta kiinni mutta että vielä seiskan kapulasta ohuempaan... noon sitte riisitikut. Siis yksitellen. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Kailis 04.08.2009 01:30:26 | |
---|
Eiku kevyempään bobana, kevyempään... |
Antti1997 04.08.2009 02:02:10 | |
---|
Vic Firthin nylonpäistä 5A:ta tulee itse nykyään käytettyä. Noita on tullut hankittua, kun olivat ainakin vielä viime vuonna Thomannilla todella edullisia (yksittäisiin puupäisiin Vic Firtheihin verrattuna) ja olen todennut nämä todella kestäviksi kapuloiksi. Ja melko kevyitä ovat myös. Vaahterahan on sitte vielä hikkoria kevyempää, mutta myös hajoaa helpommin. Show me your genitals. |
Kailis 04.08.2009 03:01:39 | |
---|
Antti1987: Vic Firthin nylonpäistä 5A:ta tulee itse nykyään käytettyä. Noita on tullut hankittua, kun olivat ainakin vielä viime vuonna Thomannilla todella edullisia (yksittäisiin puupäisiin Vic Firtheihin verrattuna) ja olen todennut nämä todella kestäviksi kapuloiksi. Ja melko kevyitä ovat myös. Vaahterahan on sitte vielä hikkoria kevyempää, mutta myös hajoaa helpommin. Onko kevyemmät kuin 7A:t? |
Antti1997 04.08.2009 04:09:31 | |
---|
Kailis: Onko kevyemmät kuin 7A:t? Tähän en osaa vastata, kun en muista olenko edes koskaan 7A.ta kokeillut. Jossain päin tätä palstaa on muistaakseni ketju, jossa kerrotaan noista eri "koodinimien" eroavaisuuksista. Show me your genitals. |
Master Of The Moon 04.08.2009 10:03:18 | |
---|
Kait minun sitten häätyy reenata nuitten viccien kanssa enemmän :) Let's go to a place I know,
Where the speed freaks babble all day! |
dumbass 04.08.2009 10:17:01 | |
---|
Itse soitan aina 2b:llä. Tulee puhtaampaa jälkeä kuin kevyemmillä risuilla, mutta nopeus on sama.. |
Kailis 04.08.2009 12:27:27 | |
---|
Antti1987: Tähän en osaa vastata, kun en muista olenko edes koskaan 7A.ta kokeillut. Jossain päin tätä palstaa on muistaakseni ketju, jossa kerrotaan noista eri "koodinimien" eroavaisuuksista. Anteeksi sarkasmin sävyttämä heittoni. Ei, 5A ei ole kevyempi koska on paksumpi. Peruskoot, kapeammasta paksumpaan, 7A, 5A, 5B ja 2B. |
JanneO 05.08.2009 09:38:47 | |
---|
Kannattaa testailla eri puumateriaaleja, esim balbexilla löytyy valkopyökkistä kapulaa joka on aika kevyt materiaali. |
markkuliini 05.08.2009 12:48:29 | |
---|
Master of the moon: Kysäisin yhdestä musiikkiliikkeestä samaa ongelmaa ja hän suositteli minulle balbexin 5A kuoppis kapuloita, no minähän ostin ne ja kun pääsin soittamaan niin toinen kapula halkesi heti. Ja nyt pitäs löytää kestävät ja kevyet kapulat. Auttakaahan ihmeessä. JanneO: Kannattaa testailla eri puumateriaaleja, esim balbexilla löytyy valkopyökkistä kapulaa joka on aika kevyt materiaali. Nauratti. :) "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
kimizu 05.08.2009 22:57:45 | |
---|
Master Of The Moon: Elikkä olen ettiskelly oikeita rumpukapuloita thrash/speed metalliin. Tähän asti olen soittanu vic firthin 7A kapuloilla. Kapulat on kestäny aivan hyvin mutta tuntuu että on turhan raskaat. Olen aina ollut siinä luulossa että thrash/speed metalli on ns. "raskasta musiikkia" ja vaatii myös miehen työkalut. Aina oppii uutta....! Kyllä mun kategoriassa 7A kuuluu sarjaan "kynät" ja niitä suosittelisin jos joku haluaisi kevyttä kapulaa. Ilmeisesti vedät trigatuilla kannuilla jos noin ohut keppi riittää metallin soittoon? Itse käytän noita em. VF-7A kapuloita silloin kun pitää soittaa hiljaa ja kevyesti, juurikin niiden keveyden ja lyhyyden vuoksi. Ei pääse volumet karkuun. Rokimmassa osastossa käytän nykyisin Balbexin 5A Jazz -mallia nylontipillä. Kapula on hieman pitempi kuin normi 5A ja toimii mulle hyvin, kevyt soittaa ja hyvä reboundi. Aikaisemmin oli käytössä pääasiassa Firthin 5A normaalilla tai nylon-tipillä, nykyisinkin vielä joskus. Tuo Balbex vaan tuntuu paremmalta vaikka ei olekaan yhtä kestävä kuin hikkori kapulat. Joskus kestää pari keikkaa, joskus vain pari biisiä mutta ei haittaa, mielummin rikon kapuloita kuin käsiäni tai kalustoa :) Kaupasta saa uusia. Kokeiltu on myös 5B, käytössä nykyisin lähinnä padiin naputellessa, liian raskas settisoittoon mulle. Olisko sitten vaahtera-7A se kevein vaihtoehto, onko sellaisia edes? Kestävyydestä ei varmaan kannata puhua mitään? Tai ohut timbale-keppi? Timing stinks but cheerfully winks... |
Sabit 05.08.2009 23:17:56 | |
---|
Lisätään tuohon "kynä" sarjaan Zildjianin Bill Stewart kapulat. On hikkoria ja ohuempi sekä kevyempi kuin 7A. Noilla olen vedellyt keikkoja viimeiset pari vuotta. Pikku pubeissa eivät hirveän usein ole sanoneet, että soittakaa pojat hiljempaa... Noi kapulat vaan tuppaa olemaan jo pakasta ottaessa hieman käyriä :( Buum Kläk, Buum Kläk |
kincy 08.08.2009 09:09:55 | |
---|
kimizu: Olen aina ollut siinä luulossa että thrash/speed metalli on ns. "raskasta musiikkia" ja vaatii myös miehen työkalut. Aina oppii uutta....! Kyllä mun kategoriassa 7A kuuluu sarjaan "kynät" ja niitä suosittelisin jos joku haluaisi kevyttä kapulaa. Ilmeisesti vedät trigatuilla kannuilla jos noin ohut keppi riittää metallin soittoon? Olisko sitten vaahtera-7A se kevein vaihtoehto, onko sellaisia edes? Kestävyydestä ei varmaan kannata puhua mitään? Tai ohut timbale-keppi? Ja pyh, ei se kapulan paksuus määräydy mitenkään tietyin musiikkityylin perusteella. Itse olen jo noin 5 vuotta soittanut ainoastaan 7a kapuloilla ja nimenomaan thrash-metallia. Miksi hitossa ihmiset luulee että metallirumpalit soittavat jotenkin erityisen kovaa? Kyllä on kestänyt 7a kapulat loistavasti. Ja mielestäni ovat nimenomaan tuohon thrash/speed metallin soittoon huomattavasti helpompisoittoisempia kuin esim. 5a puhumattakaan 2b:stä |
Ei ihmiset mitään kuvittele, vaan rumpalit itse kertoo. Joku paukuttaa paksulla ja joku kaposella, so what? |
Kailis 09.08.2009 04:30:18 | |
---|
Kailis: Ei ihmiset mitään kuvittele, vaan rumpalit itse kertoo. Joku paukuttaa paksulla ja joku kaposella, so what? Terveisin 5A fan |
hemmo 09.08.2009 09:55:53 | |
---|
Kailis: Terveisin shit hits fan Hiilikuitu on kevyttä ja kestävää. Simmyiset. "Vittu mä oon niin energinen!" |
EH 09.08.2009 10:19:05 | |
---|
hemmo: Hiilikuitu on kevyttä ja kestävää. Simmyiset. Hiilikuiturumpaleilla saa olla symbaalit ja ranteetkin aika kestävää tavaraa, kuulemma. En tiä, en oo ite ikinä kokeillu. Isot pojat vaan on puhuneet. Don't waste your time or time will waste you. |