Aihe: Edullinen 4x12 kaappi, paras hinta-laatusuhde?
1 2 3 4
Ben_D
31.07.2009 08:28:37

rheinone: Ostat JuSulta sen Huttusen&Kettusen greenbäk-komeron ku se kyllästyy siihen. Piste.

Voin mä ostaa jos se myy sen about kuukauden sisään.
Fleshred New EP Streaming@http://www.myspace.com/fleshred
jhamarila
31.07.2009 21:54:06
Ben_D: No on kyllä! Mutta en viittis uutena ostaa....

Kaisaniemen musafsu myy 10kpl erää 399eur, 9 jäljellä....eilisen jälkeen...
Ben_D
07.08.2009 18:42:32

Ostin käytettynä Peavey Windsor 4x12....aika epäileväisenä löin piuhat kiinni ENGL Savageeni, mutta....mitä viddua??? Windsor kaappi hönkikin oikein kunnolla eikä botnetkaan olleet kadoksissa. Täytyy sanoa, että nyt oli hinta-laatusuhde kohdallaan. On kuitenkin vertailukohdetta kun aikasemmin mulla oli Mesa Rectifier 4x12.

Nappivalinta. En sitten tiedä, miten toimii muiden nuppien kanssa, mutta ainakin Savagella toimii todella hyvin.
teukka
07.08.2009 20:01:17
Toi kaappihomma onkin aika vaikea ylipäätään.Itse en vuosi sitte en halunnut/voinut maksaa merkistä ja halpikset tuntui epäilyttävältä.
Oli pakko rakentaa oma 4x12 kaappi. V30 sisään ja hyvin toimii!
Omaan korvaan kuulostaa paremmalta kuin Krankin kaappi Krankin nupilla mutta
se on vaan mun korva ja mulla on Bug-era 6262 nuppi:)
Budjetti ratkaisu ja hyvin on toiminut!
No riitti OT....
There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!!
Ben_D
07.08.2009 20:09:07

teukka: Toi kaappihomma onkin aika vaikea ylipäätään.Itse en vuosi sitte en halunnut/voinut maksaa merkistä ja halpikset tuntui epäilyttävältä.
Oli pakko rakentaa oma 4x12 kaappi. V30 sisään ja hyvin toimii!
Omaan korvaan kuulostaa paremmalta kuin Krankin kaappi Krankin nupilla mutta
se on vaan mun korva ja mulla on Bug-era 6262 nuppi:)
Budjetti ratkaisu ja hyvin on toiminut!
No riitti OT....

Monella kaapilla soittaneena täytyy sanoo, että ihmiset kyttäävät liikaa merkkien päälle...Marshall, ENGL, Mesa, Krank ja sitä rataa. Onhan se tietysti riskaabelia noiden budjettiskobejen kanssa, mutta tällä kertaa itsellä osu valinta nappiin.
teukka
07.08.2009 20:19:16
Mulla taas ei ole hirveen monesta kaapista tai nupista kokemusta, myönnän sen enkä tällä pohjalla ala kellekään suosittelemaan mitään.

Oma koivuvaneri tekele tuntuu toimivan ja on tukeva joten kelpaa. Painoa elementeillä varustettuna 45 kiloa joten ihan rimpula ei ole.
Halvallakin voi saada hyvää se on selvä.
kunnasja
08.08.2009 03:50:55
Tech21 on ollut heleeevetin hyvä. Tasapainoinen soundi, kaikki kohdillaan.

Maksaa kuitenkin X määrän rahaa uutena, ja käytettynä noita ei juuri liiku kun on sen verran harvinaisempi peli - siksi en lähtenyt suosittelemaan tähän väliin. Hyvä että Piivi pelittää!
Paskaakos tässä. Helion - Dreamcatcher
Ben_D
08.08.2009 07:51:13

kunnasja: Tech21 on ollut heleeevetin hyvä. Tasapainoinen soundi, kaikki kohdillaan.

Maksaa kuitenkin X määrän rahaa uutena, ja käytettynä noita ei juuri liiku kun on sen verran harvinaisempi peli - siksi en lähtenyt suosittelemaan tähän väliin. Hyvä että Piivi pelittää!

Jengihän tuolla HC:n foorumeilla haukkuu kilpaa kaikkia Peaveyn kaappeja ja etenkin näitä halpismalleja. Heittääköhän ne kommenttinsa "isot pojat kerto" periaatteella vai ovatko oikeasti testanneet? Noh...ihan sama mulle.
JuSu
08.08.2009 10:13:52
rheinone: Ostat JuSulta sen Huttusen&Kettusen greenbäk-komeron ku se kyllästyy siihen. Piste.

Höhö. Ostakaa omat komeronne.

Eijjole juu pahan hintainen tuo Kettusen komero, kuten on jo mainittukin. Ja hyvin tuuttaa, tosin odotan soundin hiukan vielä hieman lientyvän pehmeämmäksi ja muhkeammaksi, kunhan tötteröt käytössä asettuvat.

JuSu
Mitäs sulle kuuluu?
McNulty
08.08.2009 11:58:19
Ben_D: Monella kaapilla soittaneena täytyy sanoo, että ihmiset kyttäävät liikaa merkkien päälle...Marshall, ENGL, Mesa, Krank ja sitä rataa. Onhan se tietysti riskaabelia noiden budjettiskobejen kanssa, mutta tällä kertaa itsellä osu valinta nappiin.

Totta. Enemmän kannattaisi keskittyä siihen, mitkä tötteröt siellä on sisällä ja miten se kaappi on kasattu. Eli onko kuinka paksulla seinällä, takaa avoin/suljettu/osittain avoin jne. Toki ymmärrän henkilöitä joilla on se 60-lukulainen Marshallin nuppi ja sen alle etsitään "sopivaa kaappia". Kyllähän siinä silloin pitää kaapin grillissä Marshall lukea :)
Ylimielistä besserwisseröintiä m.netissä jo vuodesta 2003 lähtien!
teukka
08.08.2009 12:02:49
Ben_D: Jengihän tuolla HC:n foorumeilla haukkuu kilpaa kaikkia Peaveyn kaappeja ja etenkin näitä halpismalleja. Heittääköhän ne kommenttinsa "isot pojat kerto" periaatteella vai ovatko oikeasti testanneet? Noh...ihan sama mulle.

Jotenkin tuntuu että kun ei noi kitarakaapit ole mitään hifikaiuttimia tms niin
ei voi olla aivan järkyttäviä saundieroja. Ottaen huomioon että rakenne on tukeva ja jos kaiutin elementtien eroja ei oteta huomioon.

Tietysti jos toinen on pahvia ja toinen vaikka kivestä tehty niin varmasti on eroa, siis "kevyesti" kärjistäen.
Mutta nämä on mun mielipiteitä. Mitäs mä mistään tiedän, en ole asiantuntija.
Ben_D
08.08.2009 12:22:51 (muokattu 08.08.2009 12:23:36)

Oman Savageni kanssa olen huomannut sen, että mikä tahansa nolla budjetin halvimmasta linnunpöntöstä Mesan Rectifier kaappiin on parempi kun Marshallin perus 1960 skobe...se on kaamee....ei botnee eikä yhtään mitään.

Enemmän kannattaisi keskittyä siihen, mitkä tötteröt siellä on sisällä ja miten se kaappi on kasattu.

Ei hajuakaan, mitkä tötteröt mun Peaveyssa on sisällä tai mistä puusta se on kasattu :D Hyvin jytää.
taat
08.08.2009 15:32:48
Itse olen vertaillut vierekkäin tuota Peaveyn Windsor 4x12, Laneyn LX 4x12, Marshall 1960A, Framus FR 2x12 ja 70-luvun 4x12 GB skobea ja järjestykseski tuli JCM800lla:

1. GB skobe
2. 1960A
3. Framus 2x12
4. Peavey 4x12
5. Laney 4x12

Harmi vaan ettei ollut aikaa äänitellä noita, koska erot olivat hyvin huomattavia. Varsinkaan Peavey ja Lanet ei toimineet lainkaan kasisatasen kanssa, mutta Framus ja Marshall kaapit olivat saundeiltaan ihan ok. Tosin kuten sanottu kaapit toimivat varmasti eri nuppien kanssa erilailla. Kuitenkin tässäkin kokeilussa huomasin että laatu maksaa.
"Ilmainen ei ole minkään arvoista"
pekurides
08.08.2009 15:58:59

teukka: Jotenkin tuntuu että kun ei noi kitarakaapit ole mitään hifikaiuttimia tms niin
ei voi olla aivan järkyttäviä saundieroja. Ottaen huomioon että rakenne on tukeva ja jos kaiutin elementtien eroja ei oteta huomioon.

Tietysti jos toinen on pahvia ja toinen vaikka kivestä tehty niin varmasti on eroa, siis "kevyesti" kärjistäen.
Mutta nämä on mun mielipiteitä. Mitäs mä mistään tiedän, en ole asiantuntija.

Näin minäkin aikaisemmin ajttelin ja en sen takia viitsinyt laittaa isoja nippuja rahaa kappiin kiinni.

Kymmeniä kaappeja myöhemmin testattua pakko myöntää että jokainen on erilainen.

makuasioita myös mutta kyllä halvimmat ratkaisut ja rakenteet kuulee saundissa heti.

kokopuu on kokopuuta ja lastulevy lastulevyä, vähän sama kuin kitaran puut.
Tunteella päin vittua.
teukka
08.08.2009 16:17:31 (muokattu 08.08.2009 16:18:18)
Joo mut etkös sä olekin ihan mahoton kamarunkkari?:) Sori:)

Mut tosissaan.
Jos olis tilaisuus kokeilla kymmeniä kaappeja ajattelisin varmasti samoin kun sinä nyt. Ehkä joskus sitten.
Nyt vaan on jännä kun mun Budjetti Bug-Erasta ja omavalmistekaapista saa just sen saundin mikä omaa korvaa miellyttää. Siihen pitää olla tyytyväinen,tosin ihan mahdollista että joskus tulee jotain tajuntaa räjäyttävää vastaan.
Sitten palaa taas rahaa,saatana:)
McNulty
08.08.2009 16:59:43
Ben_D: Oman Savageni kanssa olen huomannut sen, että mikä tahansa nolla budjetin halvimmasta linnunpöntöstä Mesan Rectifier kaappiin on parempi kun Marshallin perus 1960 skobe...se on kaamee....ei botnee eikä yhtään mitään.

Tuossa on just se, kun kaappinahan tuo on ihan jees eli kestävä ja toimiva, mutta ne G12T-75 elementit ovat ihan hanurista. Sellaiset kihisijät, vähän kuin heittäis vettä 60-asteiselle kiukaalle. Pihisee mutta mitään kunnon löylyjä ei kyllä lähde.
Ylimielistä besserwisseröintiä m.netissä jo vuodesta 2003 lähtien!
pekurides
08.08.2009 17:10:44

teukka: Joo mut etkös sä olekin ihan mahoton kamarunkkari?:) Sori:)

Mut tosissaan.
Jos olis tilaisuus kokeilla kymmeniä kaappeja ajattelisin varmasti samoin kun sinä nyt. Ehkä joskus sitten.
Nyt vaan on jännä kun mun Budjetti Bug-Erasta ja omavalmistekaapista saa just sen saundin mikä omaa korvaa miellyttää. Siihen pitää olla tyytyväinen,tosin ihan mahdollista että joskus tulee jotain tajuntaa räjäyttävää vastaan.
Sitten palaa taas rahaa,saatana:)

Tunnustetaan, semmosta se on juu kun ei mikään kelpaa... kaikkia pitää yrittää kokeilla eikä sittenkään oo hyvä:)

viimeaikoina tosin joutunut antamaan hiukan periksi.... pitkälti köyhyydestä johtuen.

En tosin yhtään epäile etteikö se sun omavalmiste olisi loistava ja hinta/laatusuhteessa lyömätön.
Tunteella päin vittua.
Ben_D
08.08.2009 17:53:07

Mulla ollut Savagen aikana 4 eri kaappia: Marshall 1960, ENGL Standard, Mesa Recitier ja Peavey Windsor.

Peavey ja ENGL Standard aika samankuuloisia eli sellanen pyöree soundi. Mesa leikkaa vaikka läpi seinän ja Marshall on paskaa ponnetonta pörinää.
Simo78
08.08.2009 22:17:58
bonecrusher: Tuossa on just se, kun kaappinahan tuo on ihan jees eli kestävä ja toimiva, mutta ne G12T-75 elementit ovat ihan hanurista. Sellaiset kihisijät, vähän kuin heittäis vettä 60-asteiselle kiukaalle. Pihisee mutta mitään kunnon löylyjä ei kyllä lähde.

Mä tykkään noista v30:pisten kanssa. Ja treeninauhoille on vedetty kitaroita noiden läpi ja ihan hyvältä on kuullostanut. Vahvarina marsu, joten kait noiden "perusmarsu" elementtien pitääkin toimia:-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)