Aihe: "Sirkkelisärö"
1 2
J.Nikkanen
08.08.2009 12:34:11
Jees, tarttis saada aikaiseksi semmonen hemmetin diskanttivoittoinen sirkkelisärö saundi helpolla. Nykyisillä purkeilla onnistuu kyllä kun bassosta vääntelee äkkiseltään väkkiseltään tonepotikoita, mutta kun ei perskuta tahdo keritä kesken biisin moista tekemään.

Purkki saa syödä botnea, ei haittaa. Haen siis saundia joka olisi:

-helvetin läpitunkeva, kuin puukko
-ehdottoman brutaali
-helvetin hyvät kuvaukset, koittakaa ymmärtää mitä etsin..

Onko kellään tullut vastaan esim. kitarapuolen purnukkaa joka voisi toiveen toteuttaa? Itellä tuli ekana mieleen modaamaton RAT mutta ei just ollut käsillä. Suosituksia? Niin ja helvetin halpakin pitäsi olla. Ja ei mikään multiefektihärpäke, vaan peruspedaali ketjun jatkoksi. (niin ja pitäis toimia virtalähteellä) Behringer Ultra Metal?
-plääääh...
Siderocks
08.08.2009 12:51:29

"Pullo viinaa päivässä vähentää merkittävästi riskiä kuolla vanhuuteen" -minä itse
pehko
08.08.2009 13:54:39 (muokattu 08.08.2009 14:06:27)
Big MUffi. tai sitten Digitechin Bass Driver, siitä nyt ainakin irtoo, ku vääntää tonen, blnedin ja morphin täysille. hoho
"Kaikki järjestäytyneet dogmaattiset uskonnot ovat harhaanjohtavia, eikä itseään kunnioittavan ihmisen pidä hyväksyä niitä ehdottomina." - Hypatia Aleksandrialainen
Typhus
08.08.2009 15:14:35
Mie oon käyny noita säröjä läpi jonkinverran noihin hevihommiin.

Bossin bassosärö on kyllä monipuolinen ja hyväsaundinen mutta tommoseeen "sirkkeliin" sopii enemmän ibanezin PD7 (http://www.ibanez.com/Electronics/model-PD7) tuolla on myös sampleja miltä kuulostaa.
Toi on mulla hevihommissa ollu nyt pitkään käytössä. Tosta ei saakkaan oikeen ulos semmosta kevyttä saundia vaan kaikki tuntuu olevan kolinaa ja pörinää,hehe :)

Mutta uus juttu mistä oon tykänny on Aguilarin säröhommat. Dub Triolla on hyvä esimerkki miten aguilarin särö murahtelee: http://www.myspace.com/dubtrio
tuolta biisi "not for nothing"... ei oo niin sirkkeli se saundi, mutta toimii ku tauti ja on todella aggressiivinen.

Big muffia koitin kerran ja mutta ei oikeen tuntunut ainakaan minulla toimivan.

Moni kehuu EBS:n multidriveä mutta mie en saanu siitä ulos muutakun peruslievää overdriveä. Todella hyvin varmasti toimii kevyemmässä musassa, mutta tuntui että driveä potikasta jäi vääntö kesken. Tosin nythän EBS:ltä on tullut uus särö joka on tarkotettu raskaampaan musiikkin, sitä ois kiva testata.

Niinsiisjoo, elikkä koitas tuota Iban PD7:skaa joka on vielä kaikenlisäksi halpa pedaali... n.60-70e.
Dropped C
08.08.2009 15:38:24
Metal Muffi. Jos ei sirkkelöi tuolla, niin jossain on vikaa.
J.Nikkanen
08.08.2009 18:35:51 (muokattu 08.08.2009 19:04:56)
pehko: Big MUffi. tai sitten Digitechin Bass Driver, siitä nyt ainakin irtoo, ku vääntää tonen, blnedin ja morphin täysille. hoho

No niin joo, nyt aletaan olla saundillisesti sielläpäin mitä haetaan. Tommonen purkki on jo, mutta toki aikalailla loivemmissa säädöissä. (ja saa jatkossakin olla niissä säädöissä) Ibaneziakin on ehdoteltu, semmonenkin pitäis olla jossain... mutta missäs se nyt olikaan?

Ja siis nyt ei haeta mitään overdrive tyyppistä, lämmintä ja perinteistä bassosäröä, vaan semmosta repaletta että pahempikin rässelirokkari paskoo housuun.

Tämän saan vissiin alkuviikosta lainaan, oh-hoh.. Dööööd!
http://www.digitech.com/products/Pedals/DeathMetal.php

Katotaan mitä sanoo vaiko sanooko mitään...

edit: Paskat mitään testailla jos tommonen löytyy halvalla niin ostan pois. Meneepähän ainakin Kramerin kaverina kun saa senkin kohta taas kasaan.
-plääääh...
pehko
08.08.2009 18:57:45
No niin joo, nyt aletaan olla saundillisesti sielläpäin mitä haetaan. Tommonen purkki on jo, mutta toki aikalailla loivemmissa säädöissä. (ja saa jatkossakin olla niissä säädöissä)

ostat kato toisen samanlaisen =D
"Kaikki järjestäytyneet dogmaattiset uskonnot ovat harhaanjohtavia, eikä itseään kunnioittavan ihmisen pidä hyväksyä niitä ehdottomina." - Hypatia Aleksandrialainen
hemmo
08.08.2009 19:05:44

Mie oon kokkeilu kaikki, ihan kaikki bassosäröt, nekin joita ei edes ole.

Kaikkein röyhkein, törkein, härskein ja vittumaisin on ollut Boss Hyper Fuzz FZ-2. Munsta.
"Vittu mä oon niin energinen!"
nro5
08.08.2009 22:18:33
hemmo:
Kaikkein röyhkein, törkein, härskein ja vittumaisin on ollut Boss Hyper Fuzz FZ-2.

Tuon saa myös Uli Behringerin reilukerhoversiona:
http://www.behringer.com/EN/Products/SF300.aspx
nro5
08.08.2009 22:54:20
hemmo: Yäk, yäk, yäk ja hyj fitty. *tekee ristinmerkkejä*

Ja valkosipulia kans.
L.Ruoska
09.08.2009 13:40:44

ODB-3 tekee sirkkeliä, samaten Proco RAT ihan sellasenaan vaan ilman mitään bassmodeja :D Siitä tulee ainakin säröä ja sihinää.

Bossin Metal Zone tai Heavy Metal vois olla kova veto myös. Käy testaamassa jossain musaliikkeessä, ainakin Metal Zone on ihan hyllykamaa ja löytyy joka myymälästä.
Kemosabe!
Sir Härö
09.08.2009 14:46:07
Bossin Metal Zone MT-2 vois toimia just prikulleen kuvauksen mukasesti.
If you can't convince them, confuse them
bize
09.08.2009 16:24:34
Täytyy liputtaa Ibanezind PD-7:n puolesta, bonuksena siitä löytyy sivistyneitä soundivariaatioita.
"Because, for me, the less faders you have to deal with, the better it sounds. You don't need 90 faders to make it happen." -C. Lord-Alge
Hirsimäki
09.08.2009 20:02:39
Marshall Jackhammer... Kokeilemisen arvoinen ja halpa
Aina ei voi soittaa...
Geezler
10.08.2009 08:35:08
Bossit ja ibanezit tirisee, ei niistä mitään puukko irtoo. Se on RAT mistä se sirkkeli lähtee. Ja ihan se modaamaton kitaraversio.
molder
10.08.2009 08:55:28
Haet juuri sellaista saundia mistä itse en pidä ollenkaan ;-) Mutta tiedän kyllä millä sen saat mitä haet:
Ibanez Phathed PD7
Tuolla samplea. ( Products> Effects> Tonelok)

http://www.ibanez.co.jp/world/country/frame_finland.html

Ei tarvi tehdä mitään. Luonnostaan vetää alapäät lyttyyn ja karmeen kirskunan. Heavy Distortion.

pahaeno: Jees, tarttis saada aikaiseksi semmonen hemmetin diskanttivoittoinen sirkkelisärö saundi helpolla. Nykyisillä purkeilla onnistuu kyllä kun bassosta vääntelee äkkiseltään väkkiseltään tonepotikoita, mutta kun ei perskuta tahdo keritä kesken biisin moista tekemään.
?
"The SOUND of VOLUME"
kojones
10.08.2009 10:21:57
Boss Metal Zone.

Ite en oo tosin testannut kuin snadisti modattuna, mutta huikea peli varmasti modaamattakin.
Walker
10.08.2009 11:24:27
Tuo MT-2:han on kitaroille, käyks se sit bassoihinkin?
Ei skulaa ni ei skulaa.
J.Nikkanen
10.08.2009 12:13:04
Walker: Tuo MT-2:han on kitaroille, käyks se sit bassoihinkin?

Kitarapedaaleitahan käytettiin (ja käytetään edelleen) hyvinkin paljon ennenkuin valmistajat reagoivat tilanteeseen ja alkoivat tunkea pelkästään bassoille tarkoitettuja purnukoita myyntiin.

Kyllä kitarapuolen pedaalit pelittää pääsääntöisesti bassoilla ihan OK. Säröissä ongelmana tuntuu olevan saundi, saundin puuroutuminen tai/ja se että purnukka syö alapäätä.
-plääääh...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)