Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol II
1 2 3 4 582 83 84 85 86122 123 124 125 126
BigPapa
08.08.2009 20:11:40 (muokattu 08.08.2009 20:25:23)

Aloin tos miettiin:

ton taustan koko on 1,66 Mt

ja sit mä teen mp3:n niin mulla koko onkin 0,67 Mt

Missä vika, kysyy epätietoinen.

Siis sooloskabassa, tässäkin vähän pieneni
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
blues guitar
08.08.2009 20:56:44

BigPapa: Aloin tos miettiin:

ton taustan koko on 1,66 Mt

ja sit mä teen mp3:n niin mulla koko onkin 0,67 Mt

Missä vika, kysyy epätietoinen.

Siis sooloskabassa, tässäkin vähän pieneni

Ilmeisesti tallennat huonommalla laadulla.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
BigPapa
08.08.2009 20:57:18

blues guitar: Ilmeisesti tallennat huonommalla laadulla.

Nii....tota..audacitystä saanee jostain muutettua mut mistä?
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
blues guitar
08.08.2009 21:01:13 (muokattu 08.08.2009 21:04:57)

BigPapa: Nii....tota..audacitystä saanee jostain muutettua mut mistä?
Varmaan joku Audacityn käyttäjä pystyy ton sulle neuvomaan.
Itselläni Cubasessa tallennusvaiheessa voi valita laadun.

Ei ku koko jengi: sigge fleggaamaan!
Mä en noita pössyttelyjä harrasta, mutta siivut Ardbeggiä taidan siemasta :)
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
tigi_
08.08.2009 22:46:32
Itte haluan kiittää nuista arvosteluista, tuo soundi tuottaa monelle päänvaivaa vaikka ite siitä pidän. Antaa paljon motivaatiota jatkaa soittoa, kun kerrotaan että vaikuttajia kuuluu soitossa, vaikkei pisteitä saisikaan. Tottakai toivoo että soitossa kuuluisi myös jotain omaa.

Pitää huomenna kuunnella soolot ja jaella pisteitä, nyt menen jatkamaan iltaa.
blues guitar
08.08.2009 22:54:21 (muokattu 08.08.2009 22:59:38)

Väsykäsi95: Hei kuinka saan Cubase 4LE:n Miksaamaan biisin mp3:ksi?

En tiedä 4 versiosta mutta mulla ilmeisesti vanhemmassa versiossa seuraavasti:
file/Export/AudioMixdown/Files of type/mp3

edit: nytten kun tarkemmin muistelen, niin ei tainnut tuo mp3 tallennus olla (vakiona) tossa LE versiossa. Piti muistaakseni ladata erikseen ja taisi maksaakin muutaman euron.
Väsykäsi
08.08.2009 23:03:25
Jaaha onnea kaikille tasapuolisesti :D Tuli muuten pää kipeeksi kun katseli vasenkätisen Telen lapaa :D Mutta määpä hain kokeiluun Marshallin VintageModernin ja käyn maanantaina maksamassa uujee.
Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen.
latuska90
08.08.2009 23:16:12 (muokattu 08.08.2009 23:18:28)

Väsykäsi95: Jaaha onnea kaikille tasapuolisesti :D Tuli muuten pää kipeeksi kun katseli vasenkätisen Telen lapaa :D Mutta määpä hain kokeiluun Marshallin VintageModernin ja käyn maanantaina maksamassa uujee.

Aikoinaan oli mullakin silmät kierossa kun kattelin vasenkätisiä kitaroita, mutta niihin jo tottuneena silmä lepää niitäkin katsoessani. Lepää silmät myös oikeakätisissäkin. Eli ei ole outoa nähdä eri kätisiä kitaroita. "Samoilta" ne kaikki nykyään mun silmissä näyttää.
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
MadMatt
08.08.2009 23:18:08

blues guitar:
edit: nytten kun tarkemmin muistelen, niin ei tainnut tuo mp3 tallennus olla (vakiona) tossa LE versiossa. Piti muistaakseni ladata erikseen ja taisi maksaakin muutaman euron.

Pro Toolsissakaan ei ole mp3 bouncea vakiona mikä tuntuu hölmöltä. Itse käyn iTunesissa muuntamassa valmiit wavit sopivaan formaattiin
blues guitar
09.08.2009 17:25:09

Taas tökkii meikäläisen nettiyhteys siinämäärin että en saa kunnolla kuunneltua vetoja :( Kyllä on nää langattomat yhteydet vielä aivan "lastenkengissä" täällä landella.
MoreK
09.08.2009 20:30:35

MadMatt: Pro Toolsissakaan ei ole mp3 bouncea vakiona mikä tuntuu hölmöltä. Itse käyn iTunesissa muuntamassa valmiit wavit sopivaan formaattiin

MP3 en/dekooderit puuttuu aika monesta audio softasta, syynä melkoisen suolaiset lisenssimaksut, joita softatalot joutuvat patenttien haltijoille maksamaan. Tämä maksu tietysti siirtyisi lopulta kuluttajalle. Sonarissa tuon MP3 en/dekooderin saa maksamalla lisenssin erikseen. Veikkaisin, että jotain samantapaista löytyy Pro Toolsille?
MaQ
09.08.2009 20:42:23
MoreK:
Sonarissa tuon MP3 en/dekooderin saa maksamalla lisenssin erikseen. Veikkaisin, että jotain samantapaista löytyy Pro Toolsille?

Lame toimii myös sonarissa, kenties muissakin kun vaan konffii sen sinne.
http://lame.sourceforge.net/
Tuomo_
09.08.2009 21:08:06 (muokattu 09.08.2009 21:08:36)
MP3 en/dekooderit puuttuu aika monesta audio softasta, syynä melkoisen suolaiset lisenssimaksut, joita softatalot joutuvat patenttien haltijoille maksamaan. Tämä maksu tietysti siirtyisi lopulta kuluttajalle. Sonarissa tuon MP3 en/dekooderin saa maksamalla lisenssin erikseen. Veikkaisin, että jotain samantapaista löytyy Pro Toolsille?

iMac ja Logic 8.0 eikä muuta tarvita.... kuin soittotaitoa.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
BigPapa
09.08.2009 21:26:47

Sori en kerenny äänestään, oli tälläistä sosiaalista toimintaa.
MadMatt
09.08.2009 21:28:59

Tausta saatu. Avaan uuden skaban kohta...
padaa@dadaa!
09.08.2009 21:32:07 (muokattu 09.08.2009 21:33:16)

MadMatt: Kiitokset äänestäjille!

Taustaa ei multa löydy mutta ehdotuksia otetaan vastaan! Vaihteeks vähän nopeempaa?

Yleensähän nää taustat, ainakin mitä olen ehtinyt osallistua on olleet aika blues -vetoisia. Joku kantrirock -tai roots reggae tausta voisi sekottaa pakkaa. Tätä ei nyt kannata tulkita blues -taustojen vastaiseksi kommentiksi.

EDITTIÄ: Tausta ilmeisesti löytyi. Laittakaa kuitenkin kommenttini korvan taakse.
BigPapa
09.08.2009 21:55:30

Hemmeti hyvä toi uus tausta....
MadMatt
09.08.2009 21:56:17

LeoFender: Yleensähän nää taustat, ainakin mitä olen ehtinyt osallistua on olleet aika blues -vetoisia. Joku kantrirock -tai roots reggae tausta voisi sekottaa pakkaa. Tätä ei nyt kannata tulkita blues -taustojen vastaiseksi kommentiksi.

EDITTIÄ: Tausta ilmeisesti löytyi. Laittakaa kuitenkin kommenttini korvan taakse.

joo. Kyllä rootsiin monenmoista mahtuisi mutta kun tuo Kuhan tarjoama tausta tuli ekana ja kuulosti sen verran hyvältä että oli ihan pakko laittaa. Bluesilla mennään ainakin tämä skaba...
Kuha
09.08.2009 22:47:11

BigPapa: Hemmeti hyvä toi uus tausta....

elä elä...pakko sanoa, että on omaa tuotantoa paitti rummut. Basso varsinkin menee aivan omia latujaan...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)