Aihe: Lapsellista ja sairasta bändin torpedointia netissä.
1 2 3 4 5 6
EP
08.08.2009 11:28:04
Martso: Ehkä näin, mutta tarkoitin myynti-/kauppamiestä ylipäätään.

Juu ymmärsin, en vaan malttanu olla lisäämättä..
walttoni
08.08.2009 11:30:58
Martso: Ehkä näin, mutta tarkoitin myynti-/kauppamiestä ylipäätään.

Puhutteko näistä hääbändien myyjistä, vai oikeasti kauppaa tekevistä ammattimyyjistä?
COVS2.
Martso
08.08.2009 11:34:17
walttoni: Puhutteko näistä hääbändien myyjistä, vai oikeasti kauppaa tekevistä ammattimyyjistä?

No minä tarkoitin ylipäätään kauppamiestä. Eiköhän se ole sama asia mitä myy, jos kauppamies on kyseessä: aina on voitto mielessä. Enkä tarkoita sitä nordlandin jäbää.
Timi
08.08.2009 11:38:36
Rantsu: Eikös nää hääbändit kuitenkin ole niitä tuotteita, joita myydään vain kerran aina yhdelle asiakkaalle? Muutenhan nettisivuilla lukisi vaikkapa että "Haluamme bändillämme panostaa laatuun, koska toivomme, että olisimme soittamassa myös seuraavissa häissänne, mielellään tietysti mahdollisimman pian."

Niinpä äkkisilleen luulisi.Tilaisuudessa on paljon varteenotettavia uusia mahdollisuuksia ja yhä useampi hääpari seuraa kaiken maailman hääpalstoja.Sinne kun myrkkyä lykkää,menee tovi kunnes aallot tasoittuu.
40 vuotta soittanut,Ei juurikaan mitään oppinut.Ehkä jotain kuitenkin?Tervehdi ekaksi keittiöhenkilökunta.
walttoni
08.08.2009 11:38:57
Martso: No minä tarkoitin ylipäätään kauppamiestä. Eiköhän se ole sama asia mitä myy, jos kauppamies on kyseessä: aina on voitto mielessä. Enkä tarkoita sitä nordlandin jäbää.

No sitten sun ehkä kannattais tarkistaa katsantoasi. Jos tosiaan puhutaan muistakin kauppamiehistä, niin hyvän on ihan pakko olla rehellinenkin.

Helppoheikit on tietenkin erikseen ja nehän ne jää mieleen, puhuvat ja höpöttävät silimät ja korvat täyteen. Ne saattaa saada jonkun euron yhden kerran yhdeltä asiakkaalta.

Pitkäjännitteistä myyntityötä tekevät myyntihenkilöt ovat kohtuullisen hiljaisia, oivaltavia ja ennen kaikkea hyviä kuuntelijoita. Osaavat kuunnella mikä on asiakkaan tarve.

Oletko koskaan tavannut sellaista? Minä tunnen monta.
COVS2.
Martso
08.08.2009 11:41:50
walttoni: No sitten sun ehkä kannattais tarkistaa katsantoasi. Jos tosiaan puhutaan muistakin kauppamiehistä, niin hyvän on ihan pakko olla rehellinenkin.

Helppoheikit on tietenkin erikseen ja nehän ne jää mieleen, puhuvat ja höpöttävät silimät ja korvat täyteen. Ne saattaa saada jonkun euron yhden kerran yhdeltä asiakkaalta.

Pitkäjännitteistä myyntityötä tekevät myyntihenkilöt ovat kohtuullisen hiljaisia, oivaltavia ja ennen kaikkea hyviä kuuntelijoita. Osaavat kuunnella mikä on asiakkaan tarve.

Oletko koskaan tavannut sellaista? Minä tunnen monta.

Olen tavannu, mutta tarkistahan joskus tuo sinun naiivi katsantosi. :) JOS ne olis täysin rehellisiä, niin millä ne eläisi ystävä rakas? Aina on pieni kusetus, muuten ei ole järkeä käydä kauppaa. Sallin sen heille, koska muuten heitä ei olisi.
walttoni
08.08.2009 11:44:11
Timi: Niinpä äkkisilleen luulisi.Tilaisuudessa on paljon varteenotettavia uusia mahdollisuuksia ja yhä useampi hääpari seuraa kaiken maailman hääpalstoja.Sinne kun myrkkyä lykkää,menee tovi kunnes aallot tasoittuu.

Niinpä äkikseltään luulisi, että niillä on jotain merkitystä. Riippuu tietenkin hirveän paljon markkinoiden laajuudesta.

Jotkut meistä tänne kirjoittajista näyttää tekevän enimmäkseen hääkeikkoja. Aika useat eivät soita yksiäkään häitä vuoden aikana.

Aika hintelä on referenssipinta, jos häihin menee keikalle siinä toivossa, että siellä olisi mahdollisesti joku toinen, joka ehkä menee naimisiin ja ehkä lähettää just mun bändille tarjouspyynnön.

Pitkässä juoksussa tuolla hääpalstalle pääsemisessä/joutumisessa ei ole mitään tekemistä keikkakalenterin merkintöjen kanssa. Kivaa ajanvietettä sen lukeminen on. Muutama tuttu nimi jäi mieleen, kun sitä eilen lueskelin.
COVS2.
walttoni
08.08.2009 11:46:27
Martso: Olen tavannu, mutta tarkistahan joskus tuo sinun naiivi katsantosi. :) JOS ne olis täysin rehellisiä, niin millä ne eläisi ystävä rakas? Aina on pieni kusetus, muuten ei ole järkeä käydä kauppaa. Sallin sen heille, koska muuten heitä ei olisi.

Minä tarkistan ja olen valmis antamaan siimaa. Ole sinäkin. Kusetus onnistuu kerran, usko jo. Mitä isommasta pidemmästä asiakassuhteesta on kysymys, sitä enemmän rehellisyyden merkitys kasvaa.

Auton osto/myynti on hyvä ja asiakkaalle aika halpa esimerkki. Ostatko auton luotettavalta vai kusettavalta myyjältä?
COVS2.
EP
08.08.2009 11:54:41
Timi: Niinpä äkkisilleen luulisi.Tilaisuudessa on paljon varteenotettavia uusia mahdollisuuksia ja yhä useampi hääpari seuraa kaiken maailman hääpalstoja.Sinne kun myrkkyä lykkää,menee tovi kunnes aallot tasoittuu.

Jep, hää, syntymäpäivä tms. keikoissa tuo vielä korostuu verrattuna muihin keikkoihin, jos teet työsi hyvin niin uusiakin keikkoja tulee, jos huonosti niin.. :/
Rantsu
08.08.2009 11:59:03

No niinpä tietysti, onhan siellä vieraiden joukossa niitä tulevia pariskuntia ja potentiaalisia asiakkaita. Mutta onko se kilpailu tosiaan niin kovaa, että netissä jonkun pitää myrkyttää sen minkä suinkin pystyy, ja sitten joku toinen, netin ylläpitoa osaava jäbä urkkii henkilöllisyyden selville, ja uhkaa paljastaa sen...? Tuostahan puuttuu enää veljeskansasta palkatut kostajat, kai niitäkin joku tuntee??? Kysyy nimim. "Ehkä jopa 5 hääkeikkaa koko uran aikana"
Soolon soittamista helpottaa, jos on edes itse sitä mieltä, että on jotain sanottavaa.
EP
08.08.2009 12:05:38
Rantsu: No niinpä tietysti, onhan siellä vieraiden joukossa niitä tulevia pariskuntia ja potentiaalisia asiakkaita. Mutta onko se kilpailu tosiaan niin kovaa..

Kyllä se on ja tässä tulee myyntimiehen lahjat arvoonsa, nämä eri foorumeitten keskustelut on olleet yleensä aika "kilttiä" ja pahaa sanaa ei juuri näe, verrattuna siihen, että kuinka paljon ihmiset yleensä valittaa nykyään huonosta kaupasta jne. noin yleisesti.
Martso
08.08.2009 12:10:04
walttoni: Minä tarkistan ja olen valmis antamaan siimaa. Ole sinäkin. Kusetus onnistuu kerran, usko jo. Mitä isommasta pidemmästä asiakassuhteesta on kysymys, sitä enemmän rehellisyyden merkitys kasvaa.

Auton osto/myynti on hyvä ja asiakkaalle aika halpa esimerkki. Ostatko auton luotettavalta vai kusettavalta myyjältä?

Minä en anna siimaa. En ole antanu, enkä anna. Minä olen aina oikeassa.
Ukko
08.08.2009 12:34:35

Rantsu: Kysyy nimim. "Ehkä jopa 5 hääkeikkaa koko uran aikana"

Entä ne joilla hääkeikkaa on rutkasti enempi kuin viisi koko uran aikana ?
COVS jäsen nro 6
Rantsu
08.08.2009 12:42:10
Ukko: Entä ne joilla hääkeikkaa on rutkasti enempi kuin viisi koko uran aikana ?

Mun tarkoitus oli vain paljastaa oma vähäinen kokemus/tietämys tästä hääbändihommasta. Joillakin on ja joillakin ei oo, ja jotkut tekee ja jotkut ei tee hääkeikkoja syystä tai toisesta, eikä siinä siis mitään. Mut sitä vain, että aika kovalta peliltä tuntuu tää mikä ketjun aihe on - puolin ja toisin.
Soolon soittamista helpottaa, jos on edes itse sitä mieltä, että on jotain sanottavaa.
walttoni
08.08.2009 14:51:02
Martso: Minä en anna siimaa. En ole antanu, enkä anna. Minä olen aina oikeassa.

Jeah, sittenhän meitä on kaksi.
COVS2.
walttoni
08.08.2009 14:51:59
Rantsu: Mun tarkoitus oli vain paljastaa oma vähäinen kokemus/tietämys tästä hääbändihommasta. Joillakin on ja joillakin ei oo, ja jotkut tekee ja jotkut ei tee hääkeikkoja syystä tai toisesta, eikä siinä siis mitään. Mut sitä vain, että aika kovalta peliltä tuntuu tää mikä ketjun aihe on - puolin ja toisin.

Hyvinkin raaoin menetelmin nämä veljet kisaavat hääkeikoista.
COVS2.
baron
08.08.2009 15:34:38

walttoni: Hyvinkin raaoin menetelmin nämä veljet kisaavat hääkeikoista.

Musta ne on oikeesti kivoja!
(Mutta mähän oon toisinajattelija, tykkään "tapettikeikoistakin": Soittaa pitää mutta kuulua ei saa!)
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
kenonen
08.08.2009 15:41:16 (muokattu 08.08.2009 15:43:44)
Rantsu: Mun tarkoitus oli vain paljastaa oma vähäinen kokemus/tietämys tästä hääbändihommasta. Joillakin on ja joillakin ei oo, ja jotkut tekee ja jotkut ei tee hääkeikkoja syystä tai toisesta, eikä siinä siis mitään. Mut sitä vain, että aika kovalta peliltä tuntuu tää mikä ketjun aihe on - puolin ja toisin.

Tuollaisella torpedoinnilla on vaikutusta muihinkin kuin hääkeikkoihin. Bändiä tuossa morkataan, kaikin mahdollisin keinoin ja sanoin, aihepiiri sattuu nyt olemaan vaan häät. Hermostuisitko itse, jos bändejäsi tai tuotoksia aletaan mustamaalaamaan järjestelmällisesti. Pitäisikö tässä asianosaisten vaan istuskella kaikessa rauhassa tuolillaan ja odottaa, että antaa tulla vaan, että ei tässä mitään, ravintolakeikkaahan me vaan tehään, että siinä mollatkoot.

Kyse ei ole myyntimiesten taistelusta vaan katkeran tyypin bändin mustamaalaamisyrityksestä. Maalaajan henkilökohtaisten keikkojen määrän lisääntymisellä ym en usko olevan tällä mitään tekemistä, vaan yritetään saada kapuloita rattaisiin ihan jostain muusta syystä kuin keikkojen paljouden, vähyyden tai keikkatyypin johdosta.

Itse myyn omat keikkani ihan asiallisin keinoin, nykyään jopa aika flegmaattisestikin, mutta aiheettomaan mustamaalaukseen en sorru, enkä siedä sitä muiltakaan ja pidän huolen siitä, että mun sivustoilla olevia bändejä ei aleta aiheetta rönkkimään.
Otin eli en, so not, kunhan humppa kulkee. COVS no 8
paapeli
08.08.2009 15:48:12
Rantsu: Eikös nää hääbändit kuitenkin ole niitä tuotteita, joita myydään vain kerran aina yhdelle asiakkaalle? Muutenhan nettisivuilla lukisi vaikkapa että "Haluamme bändillämme panostaa laatuun, koska toivomme, että olisimme soittamassa myös seuraavissa häissänne, mielellään tietysti mahdollisimman pian."

Ei aina, kävi takavuosina siten, että oltiin saman rouvan häissä toistamiseen. Ekoista häistä 7v. Oli sen verran huumoriakestävä morsian, että kehtasin loppukättelyssä mainita, että otahan yhteyttä kun on taas tarvista...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)