McNulty 06.08.2009 00:02:10 | |
---|
pick 86: ei kuulu. Tosin jos bodyssä on ennestään esim "vyönsolki-ihottumaa" takana tms naarmuja & kolhuja niin kaikki jää peittoon sillä tuohon hintaan tulee body käsiteltyä aivan kauttaaltaan.. Mie en ihan usko tuohon arvioon hinnasta. Mikäli vanha lakka ja maali hiotaan pois, työstetään uuden tallan vaatimat kolot (voi joutua peittämään vanhoja ennen uusien tekoa) ja sen jälkeen viimeistellään uudestaan. Mä luulen että tuo on lähempänä 500-600 euroa kuin 300 euroa. Siihen päälle sitten 200-300e itse tallasta... eli miksipä ei suoraan osta hyvää käytettyä SuperStratoa, joko Fenderiltä tai muilta valmistajilta... vaikka Guitars Of Leolta (George & Leo), Wayne Charvelilta tai Grover Jacksonilta. Ylimielistä besserwisseröintiä m.netissä jo vuodesta 2003 lähtien! |
pick 86 06.08.2009 00:59:54 | |
---|
bonecrusher: Mie en ihan usko tuohon arvioon hinnasta. Mikäli vanha lakka ja maali hiotaan pois, työstetään uuden tallan vaatimat kolot (voi joutua peittämään vanhoja ennen uusien tekoa) ja sen jälkeen viimeistellään uudestaan. Mä luulen että tuo on lähempänä 500-600 euroa kuin 300 euroa. Siihen päälle sitten 200-300e itse tallasta... eli miksipä ei suoraan osta hyvää käytettyä SuperStratoa, joko Fenderiltä tai muilta valmistajilta... vaikka Guitars Of Leolta (George & Leo), Wayne Charvelilta tai Grover Jacksonilta. Jepjep, mutta tämä oli yhdeltä soitinrakentajalta saamani kustannusARVIO.. Toki olen miettinyt ihan samaa kuin tässäkin on puitu, että jo tuo aikaisemmin mainittu hinta + tremolon hinta on enemmän kuin ihan Fender missä on se valmiina.. tosin eipä tuossa thomannin Fenkussakaan mitään Original Floydin tasoista tallaa voi olla jos hinta on 666e.. Se mitä minulta ei löydy, ei tarvita |
ballfish 06.08.2009 01:20:08 | |
---|
Miksi se vanha lakka hiottaisiin pois? "Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori |
Crossroad 06.08.2009 06:16:00 | |
---|
Tami: MItä maksaa, mitä maksaa, mitä maksaa...??? Pitää miettiä laitanko myyntiin.. Itse olen siihen työntänyt raha liikaa,mutta eipä nuo modifoinnit ainakaan nosta hintaa..Se on Ben Granfeltin vanha kitara ja tuo Floikka+jumbonauhat on asennettu jo Benin aikaan,mutta mikit olen vaihtanut toisiin moneen otteeseen. pitää miettiä raaskiiko siitä luopua. |
darkus 06.08.2009 08:17:06 | |
---|
Jarno salo asensi mun omavalmiste stratobodyyn floikan. Työstä se velotti 100e. Tämä on fakta. Olisi kuulemma kustantanut vain puolet siitä jos en olisi halunnut upottaa tallaa bodyyn. Mutta silloinhan olisin tehnyt sen itse. Suosittelen kyllä tota upottamatonta tallaa. Kaunihimman näkönen toisessa kitarassa on. Kaulataskuun pitää vaan laittaa perälle pieni korokepala koska upottamaton floikka tarttee kaulakulmaa. -darkus Be the devils own, Lucifer`s my name! |
LaMotta 07.08.2009 21:46:18 | |
---|
darkus: Työstä se velotti 100e. Jos kyseessä oli ammatinharjoittaja, eli yrittäjä, niin aikaa ei saane kulua yli 4h. On siinä tapauksessa tainut tehdä noita vaihtoja ennenkin...... "Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhan hoito...eikä sekään ole kovin tärkeää." -vanha kiinalainen sananlasku- |
ballfish: Miksi se vanha lakka hiottaisiin pois? Tiedätkö mitä sille soittimelle käy kun sen pintaan vedetään ensin maalia pari kerrosta ja päälle 12 kerrosta lakkaa. Tämän jälkeen siihen heitetään uudestaan maalit ja taas useita kerroksia lakkaa. Sointi, mikä/mitä se on? Toisekseen... jos pinnassa on kolhuja tai naarmuja, on hyvän maali- ja lakkapinnan saaminen vielä työläämpää. Jos olet joskus autoa spraylla paikkaillut hiomisen ja kittaamisen jälkeen, niin ei siitä pinnasta saa ikinä "yhtä hyvää" kuin siten että maalaisi esim. koko lokasuojan uudestaan. Joutuisi käyttämään todella paljon maalia saadakseen tasaisen pinnan ja sen jälkeen taas reilusti lakkaa. Ei hyvä. Ylimielistä besserwisseröintiä m.netissä jo vuodesta 2003 lähtien! |