Aihe: Hardcase kahvojen kestävyys
1 2
Kailis
07.08.2009 17:09:13

Ihime juttu että aikana jolloin roudasin isojakin bändejä (AC/DC, Rollarit, Toto...) oli kaikki näkemäni rumpucaset flight-mallisia. Itsellä myös 1 iso pyörällinen, johon menee 22" basari ja 16" tomi, yksi pienempi pyörällinen johon menee snare + 2 tomia sekä omat caset pelleille ja ständeille. Hyvät kahvat = hyvä kantaa. Because You're worth it...
markkuliini
07.08.2009 18:17:44

Kailis: Ihime juttu että aikana jolloin roudasin isojakin bändejä (AC/DC, Rollarit, Toto...) oli kaikki näkemäni rumpucaset flight-mallisia. Itsellä myös 1 iso pyörällinen, johon menee 22" basari ja 16" tomi, yksi pienempi pyörällinen johon menee snare + 2 tomia sekä omat caset pelleille ja ständeille. Hyvät kahvat = hyvä kantaa. Because You're worth it...

Eihän siinä ole mitää ihmeellistä. Jos produktio on tuota luokkaa että kamat liikkuu vähintään kymmenellä bussilla ja välillä lentokoneella, niin helposti pyörillä liikkuvat, ja pinottavat flightcaset on ainoa oikea valinta. Joskin tuossa vaiheessa rumpalilta ei paljoa kysellä, vaan hän näkee keikkarummut keikalla ja johonkin ne aina sitten keikkojen välillä katoaa. :)

Mun valinta on tuollainen kompromissi koska silloin tällöin setti pitää saada mahtumaan esim. tilataksiinkin, eli maks.kestävyys bussia ja roudareita varten, mutta kuitenkin jonkunlainen koko- ja painorajoite on olemassa, kun pitää joskus yksinään nostaa.
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
markkuliini
07.08.2009 18:20:30

Bobana: No sitten asia muuttuu tietenkin jos kyseessä on lentomatkustaminen. Siellä kun ei tunnetusti tavaroita kovin hellävaraisesti käsitellä.

Siis kyseinen Protection Racet josta puhuin oli nimenomaan pussimallinen, ja siinä rummun toin käsimatkatavarana. Kahvassa siis näkyi väsymistä jo matkan jälkeen. Eli tuota rumpua ei voi siinäkään kuljettaa. Ainakaan kovin kauaa. :)

En nyt taas tarkoittanut lausetta otettavan aivan noin kirjaimellisesti. Myös minä kannan aina omat patani itse. Ja omalla kohdallani en näe tarvetta vaihtaa keisseihin. ok ok. Huonosti ilmaistu.

No niin, nyt kuullostaa ymmärrettävältä. Ok, understood.
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Pieni rumpalipoika
07.08.2009 18:31:08

markkuliini:
No niin, nyt kuullostaa ymmärrettävältä. Ok, understood.

Katsoitko muuten ne linkit liittyen keissien painoihin?

Aika yllättävää sinänsä kuinka paljon mielikuvat ohjaavat joskus vikasuuntaan.

En olisi nimittäin aivan heti arvannut, että painoeroa flight caseen (joskin aika kevyeen versioon) ei tule lainkaan.

Onko siinä sun SKB:n keississä sisällä joitain pehmustuksia? Nehän painaa kuin synti ja normaalijärjellä varustetulle ihmiselle ständit eivät sellaisia tarvitse. Ilman vittuilua, Hollmi varmaan roudaa krominsa pumpulissa. Kyllä rauta toisiaan vasten kolistessaan ottaa osumaa varmasti sekin.
Rummut nurin ja nussimaan!
markkuliini
07.08.2009 18:50:02

Pieni rumpalipoika: Katsoitko muuten ne linkit liittyen keissien painoihin?

En olisi nimittäin aivan heti arvannut, että painoeroa flight caseen (joskin aika kevyeen versioon) ei tule lainkaan.

Onko siinä sun SKB:n keississä sisällä joitain pehmustuksia? Nehän painaa kuin synti ja normaalijärjellä varustetulle ihmiselle ständit eivät sellaisia tarvitse. Ilman vittuilua, Hollmi varmaan roudaa krominsa pumpulissa. Kyllä rauta toisiaan vasten kolistessaan ottaa osumaa varmasti sekin.

En katsonut, mutta tiedän että SKB painaa noin 14 kiloa. Melko paksua muovia se tosiaan on, ei siinä ole mitään kummempia pehmusteita, joku verhoilu taitaa olla, mutta sen verran täyteen pakkaan tuon aina ettei telineet siellä liiemmin liiku.
Mitkä pehmusteet painaa kuin synti, muuten? Ja kenellä meni mielikuvat vikasuuntaan?

Voi olla että kevytvanerinen flighcase on about tuota painoluokkaa. Muuten, kaksi kertaa on sellaisesta jäänyt kahva käteen, kun olen auttanut kaverin itsetekemää casea autoon. Jälkimmäisellä kerralla ojensin kahvan ja siinä kiinni olevan vanerinpalan kaverille ja sanoin "Ono sulla purkkaa, vai käytkö ostamassa teippiä." :D
Pieni rumpalipoika
07.08.2009 19:01:52

markkuliini: En katsonut, mutta tiedän että SKB painaa noin 14 kiloa. Melko paksua muovia se tosiaan on, ei siinä ole mitään kummempia pehmusteita, joku verhoilu taitaa olla, mutta sen verran täyteen pakkaan tuon aina ettei telineet siellä liiemmin liiku.

Joo.

Mitkä pehmusteet painaa kuin synti, muuten?

"Painaa kuin synti" tarkoitti verrattuna pumpuliin, ei platinaan. Eli pehmusteista tulee helposti lisämassaa aika tavalla. Muistaakseni joissain SKB:n rumpu- ja kitaralaukuissa oli aika samanlainen pehmusteratkaisu ja tuli niistä suhteessa rungon painoon aika merkittävä osuus.

Ja kenellä meni mielikuvat vikasuuntaan?

Täh? En tajunnut yhtään...

Voi olla että kevytvanerinen flighcase on about tuota painoluokkaa. Muuten, kaksi kertaa on sellaisesta jäänyt kahva käteen, kun olen auttanut kaverin itsetekemää casea autoon. Jälkimmäisellä kerralla ojensin kahvan ja siinä kiinni olevan vanerinpalan kaverille ja sanoin "Ono sulla purkkaa, vai käytkö ostamassa teippiä." :D

Joo. Siis tämä linkittämäni case ei ole näitä t-kaupan kevyt-"vanerisia" systeemeitä vaan ihan kunnon vaneria ja vankka peli, mutta verrattuna tällaisiin heavy duty-versioihin joissa vaneri on tyyliin sentin paksua kuten myös kaikki metalliosat, se on kevyt.

Mulla on siis http://www.thomann.de/fi/prod_AR_168889.html

Toihan on snadimpikin kun se sun SKB kyllä, mutta tuo ei ole rimpula yhtään.

Noi kahva-hommat (joo kyllä roudatessa on jäänyt kahvoja käteen milloin mistäkin bändihommiin liittyvistä esineistä) jaksaa kyllä hymyilyttää mennessä mutta krapulassa seuraavana päivänä roudatessa ei.
markkuliini
07.08.2009 19:13:21

Pieni rumpalipoika:
Täh? En tajunnut yhtään...

Kirjoitit "Katsoitko muuten ne linkit liittyen keissien painoihin?
Aika yllättävää sinänsä kuinka paljon mielikuvat ohjaavat joskus vikasuuntaan."

Kysyin että kenellä. Että puhutko nyt omista mielikuvista.
Pieni rumpalipoika
07.08.2009 20:24:25 (muokattu 07.08.2009 20:26:31)

markkuliini: Kirjoitit "Katsoitko muuten ne linkit liittyen keissien painoihin?
Aika yllättävää sinänsä kuinka paljon mielikuvat ohjaavat joskus vikasuuntaan."

Kysyin että kenellä. Että puhutko nyt omista mielikuvista.

Niin. Voihan sen noinkin nähdä jos jostain ihmeen syystä haluaa lukea sanomisiani asenteellisesti, kuin piru raamattua. Sitä on viime aikoina ollut ilmassa. Olenko kenties kussut muroihisi?

Otetaan tähän vielä kerran esille koko teksti. Kirjoitin näin:

----

Katsoitko muuten ne linkit liittyen keissien painoihin?

----

Miten ihmeessä sun kielellisellä lahjakkuudella siunattu mies voi ihmetellä, että kenen mielikuvista tässä on nyt kyse, kun lukee myös tuon kursivoidun lainauksen omasta kirjoituksestani.

Se on tietysti eri asia, jos olet ostanut tuon SKB:n juuri siksi, että se on vastaavan kokoista flight casea kevyempi ja nyt huomaat että näin ei välttämättä olekaan. Mutta toisaalta, tämä skenaario olisi sun aliarvioimista. Tai sitten en tiedä jotain sun vainoharhaisesta puolesta.

Siitä tuskin kuitenkaan kannattaa alkaa mulle vittuilemaan ja omaa verenpainetta nostamaan. Kuten kirjoitin, sellainen mielikuva mulla ainakin oli noista massaeroista.
markkuliini
07.08.2009 20:49:46 (muokattu 07.08.2009 21:09:31)

Pieni rumpalipoika: Niin. Voihan sen noinkin nähdä jos jostain ihmeen syystä haluaa lukea sanomisiani asenteellisesti, kuin piru raamattua...

What happened...?
Mikäs sulle nyt tuli? Jäbä kiihtyy nollasta kuuteenkytä seitsemään ihan tyhjästä. Koetas vähän hillitä itseäs, ei kaikki aina sulle vittuile vaikka niin luulet.

Tajusin vain, että jonkun mielikuvat meni johonkin suuntaan, mutten oikein tarkasti että kenen, mistä ja mihin. Siksi kysyin. Lue uudestaan se aiempi oma postauksesi ja kysy itseltäsi että onko se jotenkin erityisen selkeä. Jos se on, niin sori jos satuin silittämään sua väärään suuntaan.

Jaa että mun muroihin joku kussu....oookei.
markkuliini
07.08.2009 23:44:52 (muokattu 08.08.2009 00:44:40)

Ei mitään sittenkään. Jepukka. Kaikki ceissi, hyvä ceissi.
hansakemanelius
08.08.2009 02:52:46

markkuliini: Ei mitään sittenkään. Jepukka. Kaikki ceissi, hyvä ceissi.

Juuri tulin keikalta ja Hardcaset vieläkin ehjänä, saas nähdä miten huomenna käy.
Twistkompilla pärjää pitkälle...
Kailis
09.08.2009 04:33:07

markkuliini: Ei mitään sittenkään. Jepukka. Kaikki ceissi, hyvä ceissi.

"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaiset caset."
markkuliini
09.08.2009 04:39:39

Kailis: "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaiset caset."

Jäbällä aika ässä nimmari!
Kailis
09.08.2009 04:42:37

markkuliini: Kailis:

Jäbällä aika ässä nimmari!

No vinde eiks ookki?
majuku
01.09.2009 17:21:52
Mulla käynyt x 2 sama - macbookista haljennu muovi! PRKL! Nyt on alumiininen versio. Hardcaset on kestänyt tähän asti niin hyvin että ajattelin muuttaa tomikoteloon jos tulee taas käsky sohvalle.
It's business in the front and party in the back
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)