baron 07.08.2009 20:51:13 | |
---|
Musiikkia korville: Sen olen huomannut, että yleensä rautaisilla ammattilaisilla ei ole pahaa sanottavaa kenestäkään. Ei heidän tarvitse päteä kenellekään mitenkään. Itselleni toisten haukkuminen, yms kertoo tiettyjä asioita kirjoittajasta itsestään, mitä nyt en sen enempää ala ruotimaan. Just niin! Kovat jätkät tietää mitä ne on ja niiden ei tarvitse pönkittää itsetuntoaan mollaamalla muita päinvastoin kuin joillain muilla. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
kenonen: Tähän on siis tultu. Selvittelin asiaa ja IP osoitteita seuraamalla jäljet johti erittäin suurella todennäköisyydellä mnetin käyttäjään. Varsinaisen asian sivusta, mutta mielenkiinnosta kysyn, kuinka tällainen IP-osoitteen jäljitys käytännössä onnistuu, siis esim. tavalliselta mnetin käyttäjältä? Tiedän toki, että esim. Win koneella komentotasolla tracert -komennolla voi selvittää reitin aina palveluntarjoajan DNS-palvelimeen saakka, mutta tässäkin tarvitaan tracertin lisäksi esim. se IP-osoite, jota halutaan jäljittää. Tämä lienee saatavissa mnetin ylläpidosta, jonka palvelimen lokiin jokainen jätetyn viestin IP-osoite tallentuu. Jos asiaa halutaan selvittää tästä pidemmälle, esim. paikallistaa se tietty kone, jolta viestit on lähetetty, täytynee saada lupa siltä palveluntarjoajalta, jonka IP-osoitealueeseen haettu IP-osoite kuuluu. Tähän tarvittanee jo lupa viranomaisilta, näin olen ymmärtänyt. Sinänsä netissä tapahtuva maineen mustaaminen on ikävä nykyajan ilmiö, josta pahimmissa tapauksissa rangaistukset ovat samat kuin "perinteisin" tavoin tehdyillä kunnianloukkauksilla. Maineen mustaaja ei usein ymmärrä asian vakavuutta, ja olettaa pystyvänsä pysyttelemään piilossa, kun kirjoittelu tehdään nimimerkin varjossa. Kannattaa kuitenkin tiedostaa, että Internetillä on pitkä muisti, eikä kerran kirjoitettua saa itse enää peruutettua, ainakaan kovin helposti. Parempi susi kukassa, kuin kusi sukassa. |
half 07.08.2009 21:49:02 | |
---|
baron: Eniten mua tossa siteeratussa kirjoituksessa särähti se että bändille on miikka jos se treenaa. Mä oon tän kesän aikana ollut parilla leirillä jossa huippujazzmuusikot, jotka elättää itsensä sitä soittamalla kertoo miten ja kuinka paljon ne treenaa. Ne ei koe sitä häpeäksi (vain lahjattomat treenaa!) vaan itsestään selvyydeksi. Onko humppa muka niin ala-arvoinen genre että sitä ei muka tarvitsisi treenata? Joittenkin soitosta ikävä kyllä siltä kuulostaa. Treeneta pittää. Tässä samalla kuumeisesti veivaan kahta humppien humppaa skittalla, nimittäin Crossroads ja Boom Boom. COVS jäsen N:o 5 |
kenonen 07.08.2009 22:08:08 | |
---|
Mike Stand: Varsinaisen asian sivusta, mutta mielenkiinnosta kysyn, kuinka tällainen IP-osoitteen jäljitys käytännössä onnistuu, siis esim. tavalliselta mnetin käyttäjältä?
Riippuu "tavalisesta" mnetin käyttäjästä. Tässä tapauksessa ei tarvittu mnetin palvelintietoja, vaan teito löytyi toisten areenojen kautta. Samaa sontaa suoltava henkilö oli sama joka kerralla samasta osoitteesta. Täydellinen ihminen kumminkin voi tehdä virheitäkin ja esim käyttää muitakin viestintäkeinoja ja kirjautua myös omalla tunnuksellaan välillä palveluun ja jatkaa taas nimettömänä. nämä vain keinoinna, noin yleensä. Kuten sanoin, todennäköisesti, en varmasti ja en ole ketään tässä teurastamassakaan, vielä vaan toivottavasti asianomainen henkilö älyää nyt viimein keskittyä omaan osaamisalueeseensa, eikä käyttää energiaa muiden torpedoimiseen. Ja jos alkaa torpedoimaan jotain, kannattaa varmistaa selusta huolellisesti. Otin eli en, so not, kunhan humppa kulkee. COVS no 8 |
KoskPaavo 07.08.2009 22:18:48 | |
---|
baron: Just niin! Kovat jätkät tietää mitä ne on ja niiden ei tarvitse pönkittää itsetuntoaan mollaamalla muita päinvastoin kuin joillain muilla. Kiitos, jatkan samaan malliin. Humppamuseon intendentti |
isojussi 08.08.2009 02:30:48 | |
---|
kenonen: Pannaan nyt kumminkin tämä viimeisin teksti ei personoituna. No huh-huh. Aika karua touhua. Aikoinaan myyntimiehen alkutaipaleella annettiin fiksu neuvo:"Älä koskaan hauku asiakkaalle kilpailijaa - se voi olla sama, kuin haukkuisit hänen äitiään." Vaikka mitä tommonen tuppikulli mistään asiakkuudesta ja myymisestä mitään ymmärtää. Ookko Kenonen ottanu siihen pölvästiin suoraan yhteyttä? Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
isojussi 08.08.2009 02:34:37 | |
---|
Musiikkia korville:...Voin sanoa, että ite tiedän henkkoht, miltä tuntuu lukea vastaavanlaista juttua. Esim täällä m.netissä on (aikanaan) melko paljon parjattu meidänkin orkesteria.... Siihen tais alunperin vaikuttaa aika paljon ainakin ne yhteen aikaan olleet kieltämättä kehnot musanäytteet, jokka oli tehty osittain jollain Casiolla. Eiks ne ollu väännetty ennen kun sä ees olit ko poppoossa? Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
riff 08.08.2009 02:36:09 (muokattu 08.08.2009 02:36:23) | |
---|
Aikoinaan myyntimiehen alkutaipaleella annettiin fiksu neuvo:"Älä koskaan hauku asiakkaalle kilpailijaa - se voi olla sama, kuin haukkuisit hänen äitiään." Lue= Myyntimies ei koskaan ole rehellinen.
Kyynisyys on realismia. |
isojussi 08.08.2009 02:36:47 | |
---|
Hyvä myyntimies on, rihvi. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
riff 08.08.2009 02:37:25 | |
---|
isojussi: Hyvä myyntimies on, rihvi. Ei ole. En osaa myydä miitn. Kyynisyys on realismia. |
EP 08.08.2009 05:19:56 (muokattu 08.08.2009 05:24:14) | |
---|
isojussi: .. Vaikka mitä tommonen tuppikulli mistään asiakkuudesta ja myymisestä mitään ymmärtää.. Mun käsittääkseni te kaksi (Kenonen ja sinä) olette palstan parhaita myyntimiehiä! E: Mutta samaa mieltä Riff :in kanssa, hyvä myyntimies ei voi olla rehellinen, se on mahdoton yhtälö! :D |
isojussi 08.08.2009 08:22:50 (muokattu 08.08.2009 08:23:08) | |
---|
EP: Mun käsittääkseni te kaksi (Kenonen ja sinä) olette palstan parhaita myyntimiehiä! Tällä mä viittasin siihen myrkyttäjään. E: Mutta samaa mieltä Riff :in kanssa, hyvä myyntimies ei voi olla rehellinen, se on mahdoton yhtälö! :D Uskokaa nyt - parhaat on. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
walttoni 08.08.2009 09:37:54 | |
---|
Sen verran myyntihommia tehnyt, että totuushan on se, että hyvä myyntimies on rehellinen. Nimittäin kerran voi kusettaa, hyvä myyntimies myy samalle asiakkaalle useamman kerran ja silloin se kusettaminen ei onnistukaan. Kauppa ei siis perustu petokseen. COVS2. |
puusormi 08.08.2009 09:45:32 | |
---|
walttoni: Sen verran myyntihommia tehnyt, että totuushan on se, että hyvä myyntimies on rehellinen. Nimittäin kerran voi kusettaa, hyvä myyntimies myy samalle asiakkaalle useamman kerran ja silloin se kusettaminen ei onnistukaan. Kauppa ei siis perustu petokseen. Niin juurikin. Suomi on sen verta pieni maa että jos meinaa leivässä pysyä yhtään pidempään pitää samalle asiakkaalle myydä useammin kuin yhden kerran. Asiakkaalle joka on kerran ollut tyytyväinen sinuun on erittäin paljon helpompi myydä uudelleen, ei tarvitse enää vakuuttaa ettei olla ketunhäntä kainalossa liikenteessä. Nimittävät asiantuntijat tätä asiakassuhteeksi. Saapiko lähettää terveisiä? |
Ukko 08.08.2009 10:34:10 | |
---|
puusormi: Niin juurikin. Suomi on sen verta pieni maa että jos meinaa leivässä pysyä yhtään pidempään pitää samalle asiakkaalle myydä useammin kuin yhden kerran. Asiakkaalle joka on kerran ollut tyytyväinen sinuun on erittäin paljon helpompi myydä uudelleen, ei tarvitse enää vakuuttaa ettei olla ketunhäntä kainalossa liikenteessä. Nimittävät asiantuntijat tätä asiakassuhteeksi. Jep jep. Mä olen duunikuvioissa pyörinyt aika paljon samoissa piireissä ja perus lähtökohta homman toimivuudelle on ollut se että asiakas luottaa työntekijään, samoin kuin se että työnantaja tietää duunarinsa tulevan jämptisti sovittuun paikkaan ja tekevän sen mitä pitääkin. COVS jäsen nro 6 |
Musiikkia korville 08.08.2009 10:47:49 | |
---|
isojussi: Siihen tais alunperin vaikuttaa aika paljon ainakin ne yhteen aikaan olleet kieltämättä kehnot musanäytteet, jokka oli tehty osittain jollain Casiolla. Eiks ne ollu väännetty ennen kun sä ees olit ko poppoossa? Niinhän ne vaikutti. Lisäks oli tietysti huhupuheita, yms... Ja totuushan on se, että bändi on muutaman vuoden sisään muuttunut varsin paljon. Joskus aikanaan se oli ehkä yltiöpaska, mutta nyt vaan paska. :D Vitsivitsi... By: MK |
Rantsu 08.08.2009 11:02:03 | |
---|
puusormi: Niin juurikin. Suomi on sen verta pieni maa että jos meinaa leivässä pysyä yhtään pidempään pitää samalle asiakkaalle myydä useammin kuin yhden kerran. Asiakkaalle joka on kerran ollut tyytyväinen sinuun on erittäin paljon helpompi myydä uudelleen, ei tarvitse enää vakuuttaa ettei olla ketunhäntä kainalossa liikenteessä. Nimittävät asiantuntijat tätä asiakassuhteeksi. Eikös nää hääbändit kuitenkin ole niitä tuotteita, joita myydään vain kerran aina yhdelle asiakkaalle? Muutenhan nettisivuilla lukisi vaikkapa että "Haluamme bändillämme panostaa laatuun, koska toivomme, että olisimme soittamassa myös seuraavissa häissänne, mielellään tietysti mahdollisimman pian." Soolon soittamista helpottaa, jos on edes itse sitä mieltä, että on jotain sanottavaa. |
EP 08.08.2009 11:06:05 | |
---|
isojussi: ..Uskokaa nyt - parhaat on. Mulle on ihan turha, tunnen ja oon tuntenut niin monta alan hemmoa, mutta olkoon.. :D |
Martso 08.08.2009 11:15:35 | |
---|
isojussi: Tällä mä viittasin siihen myrkyttäjään.
Uskokaa nyt - parhaat on. En usko. Koska silloin ne ei sais voittoa. Jos ne ei saa voittoa, niitten duuni on +-0! Aina himaan vähän ja tämä tarkoittaa pientä ylihintaa ja katteetonta kehua. |
EP 08.08.2009 11:18:37 | |
---|
Martso: En usko. Koska silloin ne ei sais voittoa. Jos ne ei saa voittoa, niitten duuni on +-0! Aina himaan vähän ja tämä tarkoittaa pientä ylihintaa ja katteetonta kehua. Jep ja yleensä ne ei tiedä oikeesti hevonvit*ua siitä mitä ne myy ja tämä on nykyään lähes sääntö, eikä poikkeus. |