Aihe: Sormien naksauttelu?
1 2 3 4
Corto
05.07.2009 13:46:19
Da Make: vasen olkapää loksahtelee "kerran minuutissa" , rutisee venytelessä ja on vaarassa lähteä sijoiltaan tukevamman tällin seurauksena.

Mahtavaa! Sullahan sitten onnistuukin se kuuluisa Martin Riggs -pakkopaitatempaus (Lethal Weapon 2). Varmaan kalautatkin aina sen olkapään takaisin paikoilleen seinänkulmaa tai tolppaa vasten? *krunts* Hyöööääärgh!
"Float away, little butterfly. Just flutter away. I got a gig in Vegas." -Buddy
Da Make
07.07.2009 11:42:06
Corto: Mahtavaa! Sullahan sitten onnistuukin se kuuluisa Martin Riggs -pakkopaitatempaus (Lethal Weapon 2). Varmaan kalautatkin aina sen olkapään takaisin paikoilleen seinänkulmaa tai tolppaa vasten? *krunts* Hyöööääärgh!

Juuri noin, se pitää kalauttaa tai kiskoa paikoilleen. Urheiluvamma alkujaan.
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
Blain
08.07.2009 15:17:35
Mä oon naksautellut niin kauan kuin muistan. Sormet tuntuu olevan aina jumissa ja niitä pitää venytellä ja ne naksuu samalla. Tänä vuonna parin sormen nivelet on ollu kipeänä, vois yrittää lopettaa.
x
Makkari
08.07.2009 16:39:55
Vaikkei siitä olisikaan mitään fyysistä haittaa, se on täysin tarpeeton maneeri, ja minusta verrattavissa lähinnä kynsien pureskeluun tai nenän kaivamiseen.

Lisäksi se saattaa kuulostaa ei-naksuttelijan korvaan hirveältä. Itse ainakin olen tosi herkkä juuri naksuttelulle ja sen semmoiselle. Naksuttelu varmaan karkottaa naisetkin.
papitsu
08.07.2009 23:24:35
Landstr: Nyt ei sormista, mutta naksuuko kellään selkä kun venyttää kunnolla sivulle? Itselläni kauhea rutina, varsinkin aamuisin. Tullut se jo tavaksi ja mietityttää että onko vaarallistakin (selkärangannivelille tms?)

Tosiaan. Monesti tulee kiskastua ylävartalo nopealla liikkeellä sivulle, selkärankaa kiertäen, aloittaen alemmista nikamista ja jatkaen aivan yläselkään. Semmoinen hieno, pitkä KRUUUUUUUNTS kuuluu, ja tuntuukin sillain mukavasti nousevan selkää ylös. Ja sitten sama toiselle puolelle. Ei tuo varmaan kovin tervettä ole, mutta...
BACON IT!
Zenrooster
10.07.2009 07:19:13
Tosta selän rusauttelusta oon kuullut, että ei siitä haittaa ole, mutta että jos sen aloittaa, niin ei kannata lopettaa, koska sen aloittaminen tavallaan tekee nikamista vähän liikkuvampia, joten sitä pitää sitten naksautellakkin. Mutta hyvää se kai tekee, ainakin jos joku kaveri (joka osaa) pistää nikamat paikoilleen.

Itellä (tuli löysistä nivelistä mieleen) olkapää on sellanen mikä voi mennä sijoiltaan tyyliin jos nostan käden ylös väärässä kulmassa. Sitten se pitää aina muljutella paikoilleen. Aika ilkeä se oli kun se alkoi menemään, mutta parin vuoden jälkeen tottui siihen kipuun ja tavallaan myös oppi niiko hallitsemaan sitä, että miten sitä kättä huitoo.
Eipä se nyt kuitenkaan kauheasti elämää rajoita. Vanhana saattaa kipeytyä, kun on se nyt kai jonkun parisataa? tai sata kertaa varmaan mennyt paikoiltaan.
Da Make
10.07.2009 13:22:52
Onko kellään muuten toinen hartia toista alempana? Mulla sen näkee jo kauluspaidan helmasta joka vasemmalla puolella pari senttiä alempana. Tästä aina kuulee varottelua mutta ihan ok ryhti mulla mielestäni on eikä selkä ole pahemmin brakannu.
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
--Tomppa--
10.07.2009 13:57:24
Da Make: Onko kellään muuten toinen hartia toista alempana? Mulla sen näkee jo kauluspaidan helmasta joka vasemmalla puolella pari senttiä alempana. Tästä aina kuulee varottelua mutta ihan ok ryhti mulla mielestäni on eikä selkä ole pahemmin brakannu.

Joskus ainaki mulla oli sentin alempana toinen olkapää. En sitte tiiä onko enää.
Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM
Apt
06.08.2009 13:17:28
En jaksanut lukea ihan kaikkia tekstiä, mutta itse naksuttelin ihan tapana/pakkomielteenä joku vuosi sitte sormia ja nyt jääny poies. En ole huomannut mitään haittoja, muuta kun tuolla rystysten tykönä lievää jomotusta (tuli heti ku luin tätä aihetta, eli saattaa olla luulo jomotustaki) Yks asia kyllä vain tuntuu olevan hyödyksi siitä, että sormet tuntuvat paljon jämäkimmiltä eikä löysiltä makarooneilta, ja tätä kautta myös vähän nopeammilta, kun ovat hieman jämäkemmät. Uskon kyllä itse, että ne naksuu siinä, kun venyttelee käsiä ihan sen mitä on tarpeen ja yleensä, kun venyttelen ne naksuukin aina sillon tällöin vähän. (toivottavasti nyt jotain selvää saa)
tuomas30
06.08.2009 14:24:28
Mulla ei ees naksahtele sormet vaikka kuinka yrittäisin. Tai sitten en vaan osaa. Mutta enpä ole tosiaan hirveesti kaivannutkaan tuota ominaisuutta itselleni.
kousmanen
07.08.2009 10:30:17

Mun on melkeenpä pakko nauksattaa sormet aina ennen soittoa, koska muuten otelauta käden etusormen nivel ei kestä soitamista vaan sattuu niin pirusti.
Ja onhan se niin että niveliä kun naksuttelee niin ne on sitten vanhempana kipeät. : (
Up the Irons /,,/
Mikk-O
07.08.2009 15:16:51
Mun äiskä on lääkäri ja se sano et ei kai jos sillee jatkuvasti mutta kohtuudella naksuttelee haittaa, ellei sitten silleen "vedä" niitä sormia, että ne naksahtaa..Ittekki oon naksutellu aika paljon ja jos rupeisin sillee vetämällä naksuttelee tuntuu että koko sormi lähtee sijoiltaan.
I was a rebel from the day I left school, grew my hair long and broke all the rules..
Apt
09.08.2009 14:10:01
Mitenköhän tuota omaa lähetettyä tekstiä saa muokattua ? No kuiteskin mainitsin, että yks asia tuntuu olevan hydyksi, niin hyöty tuli siitä kun lopetti sormien naksuttelun, nin sormista tuli paljon jämäkämmät.
mikkemato
14.08.2009 13:36:07
Varpaat rutisee kivasti pyöritellessä, ranteet samoin(vasemmassa on myös semmonen korkeempiääninen ritinä), niskaki rutisee pikkasen, vasen olkapää samaten, nilkat mutta niihin se sattu, kyynerpäät pitää esim. jos aikoo punnertaa raksauttaa ns. väärään suuntaan pikkasen, muuten pelkään et mennöö sijoiltaan tai jotai. sormissa rutisee kun avaa nyrkin ja harrastuksenomaisesti noita tulee sivuttaissuunassa raksauteltua
huomasin eilen et osan oon naksautellu ihan vinoiks/kaareviks... :D

no, eiku toiseen suuntaan naksauttelemaan
Tjero
14.08.2009 20:38:05
Sormia en naksuttele, enkä ole siitä mitään haittapuolta löytänyt. Se vaan kuulostaa ilkeältä jos joku vieressä naksuttelee.

Polvet mulla kyllä naksuu ihan ilman mitään erityistä, aamuisin varsinkin.
O_o R.I.P. Lester Polsfuss
Boltsa
27.09.2009 20:14:12
Mulla alkoi naksuttele joskus ala-asteella ja jatkui lukioon asti. Siellä sitten se vain jäi huomaamatta pois kunnes tuli armeija kuvioihin. Siellä se taas alkoi uudestaan ja jatkuu yhä.
Siitä kun vain on tullut sellainen tapa, että aina kun tuntuu että "nyt vois lähteä" niin naks ja vaimo huomauttaa asiasta. Vielä kun keksis jonku kivan keinon päästä uudestaan irti tästä. Tuskin ainakaan hyväksi on joskus vuosikymmenien päästä..
Boltsa
TripleR
25.10.2009 14:43:21 (muokattu 25.10.2009 14:43:51)
Sormet naksuu kahdestakin nivelestä, mutta lopetin vuosia sitten, kun kuulin juttua että rystyset alkavat kohota ja kohota (laita käsi nyrkkiin) ja näyttää himalajan vuoristolta ennen pitkää. Katsoin käsiäni ja totesin sitten käsien olevan kuin vanhalla mummolla.. Lopetin naksuttelun :> Tiedä sitten pitääkö paikkaansa se teoria..

Pitää myöntää; kun sormet, varpaat, selkä ja niska kerran naksuu niin mehukkaasti, onhan sitä pakko naisihmisiä ärsyttää välillä :D
padaa@dadaa!
25.10.2009 16:24:23

sormien naksauttelu?
hyi stana!
Peku911
23.11.2009 17:44:36
LeoFender: sormien naksauttelu?
hyi stana!

No sehän ei ole pahasta, että en ymmärrä kommenttia, koska se vähentää jännitystä nivelissä, joka johtaa parempaan sormen toimimiseen. Sama asia sormien venyttely, eli yhtä tärkeää hommaa kuin kaikki muukin venyttely.. Kitaristille pitäisi kyllä olla tämä selvää..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)