johnny-boy 05.08.2009 12:32:50 | |
---|
Täällä nyt on pyörinyt keskusteluja eri kitaristeista, niin aattelin kokeilla saisiko kyseinen herra keskustelua aikaan. Mitäs porukka on mieltä Maran soitosta? itselleni on kyllä tyyli kolahtanut ja yrittänyt omaksua itsekin tuota tyyliä omaan soitantoon. Kyseinen jantterihan on siis vaikuttanut megadethissä, olisko ollut (-90) - (-99)? korjatkaa toki, jos olen väärässä.. Muutama soololevy on myös putkahtanut esiin, viimeisimpänä tokyo jukebox, joka kolahti kyllä. Hienoa soittoa ja hienoa soundia tulee hyvällä tatsilla, vaikkakin biisit taisivat olla omia tulkintoja joistain japanilaisista "hitti" biiseistä tai vastaavista. Itse en miellä Martya mitenkään "super tiluttajaksi" mutta ei sillä väliä, kun tyyli ja tatsi iskee kyllä kympillä. Kertokaahan omia mielipiteitänne yms..ja miten esim. Martti on vaikuttanut teidän soittoon, vai onko vaikuttanut ollenkaan? Uuno pidätkö sinä pikkulinnuista...see riippuu kastikkeesta |
Gizzy 05.08.2009 12:45:12 | |
---|
Marty tais soittaa vielä tämän vuosituhannen puolella.. R.I.P. Rhoads & Dimebag |
Juzpe 05.08.2009 13:24:57 | |
---|
Marty tais soittaa vielä tämän vuosituhannen puolella.. 90-00 Soitti 'dethissä. Hieno melodinen ja taidokas kitaristi. Yksi niitä heppuja jotka on säilyneet alkuinnostuksesta tähän päivään asti suosikkina. If practising doesn't sound good, why bother? - Saul "Slash" Hudson |
johnny-boy 05.08.2009 13:29:13 | |
---|
Juzpe: 90-00 Soitti 'dethissä. Hieno melodinen ja taidokas kitaristi. Yksi niitä heppuja jotka on säilyneet alkuinnostuksesta tähän päivään asti suosikkina. Totta..itelläkin vähän sama homma, että kaveri on kehissä pysynyt, monien muiden innoittajien vaihtuessa... Uuno pidätkö sinä pikkulinnuista...see riippuu kastikkeesta |
Moimies 05.08.2009 14:10:23 | |
---|
Tämän herran melodiantaju on kadehdittavan hieno ja omaperäinen. |
paul g 05.08.2009 15:15:42 | |
---|
Kova ukko. Kävi Suomessakin pitämässä "klinikkaa"joskus 90-luvun alussa muistaakseni. Kaverini pääsi herran kanssa jammaileen. |
aalataur 05.08.2009 18:17:19 | |
---|
Martysta on kyllä ollut juttua vaikka missä ketjussa, mutta enpä haulla ainakaan löytänyt juuri hänen nimellään ostikoitua ketjua. Kyllä, erittäin kova soittomies, minusta tiluttaakin ihan tarpeeksi että voidaan vaivatta luokitella tiluttajaksi. Joitakin lempparisooloja: Tornado of Souls High Speed Dirt The Killing Road Ashes In Your Mouth Angry Again 99 Ways to Die Eipä näissä uusissa Megadetheissä leadikitaristit (tosin ei biisitkään) ole yhtä lujaa iskenyt. Tosin Dread And The Fugitive Mindissa on hieno soolo. |
johnny-boy 05.08.2009 18:40:06 | |
---|
aalataur: Joitakin lempparisooloja: Tornado of Souls High Speed Dirt The Killing Road Ashes In Your Mouth Angry Again 99 Ways to Die
tiukkoja sooloja on nuo kyllä, lisättäköön vielä symphony of destruction tuohon:) Uuno pidätkö sinä pikkulinnuista...see riippuu kastikkeesta |
Carlsberg 05.08.2009 22:48:42 | |
---|
Kova heppu on kyllä. Jostain syystä mua ei sen Megadethin aikanen juttu oo niitä muutamaa huippusooloa lukuunottamatta niin hurmannu. Sen sijaan ne sen soololevyt enemmänkin. Esimerkiks Introduction albumilta Be-kappaleen sooloa voisin kuunnella maailman tappiin asti. Jason Beckerillä ja Martylla oli kans ne Cacophonyhommelit muinoin ja tilulilua löytyy sieltä muutaman levyn verran. Huomaa, että puolin ja toisin on kaverit ottaneet toisiltaan mallia. Marty myös oli vieraileva artisti Jasonin omissa biiseissä ja niistä mainittakoon vaikka Black stallion jam. Se se on herkkua korville :) |
Martti on kyllä ehdottomasti kovimpia kitaristeja, joita olen ikinään kuullut. Juurikin omaperäisen ja tunnistettavan tyylinsä takia. On myös säveltänyt tosi kovia biisejä. Kova innoituksen lähde ollut siitä asti kun tutustuin hemmon musiikkiin. Megatherium sanoi: "Tieto-ja miellekykyni, eli älyni olemattoman alhainen kvantitatiivisuus, mistään täysimääräisyydestä, saatikka ylijäämästä ei voida puhuakaan, sekä epämusikaalisuteni, ts. musiikillinen lahjattomuuteni, eivät riitä harmoniselta strukt |
johnny-boy 06.08.2009 12:56:17 | |
---|
mistähän sais käsiin tuon maran: 99 Secret Lead Guitar Phrases - dvd? Uuno pidätkö sinä pikkulinnuista...see riippuu kastikkeesta |
Jermakki 06.08.2009 14:13:36 | |
---|
johnny-boy: mistähän sais käsiin tuon maran: 99 Secret Lead Guitar Phrases - dvd? ;WARETUS Virhe! Tyhjä tai hkfkhrkhksk kirjoitus! |
kimurantti1 06.08.2009 14:48:05 | |
---|
Jermakki: ;WARETUS Virhe! Tyhjä tai hkfkhrkhksk kirjoitus! Joo, varastetaan kaikki lemppariartistien tuotannot. Eiks ookkin kivaa ja helppoa ja aivan saatanan reilua. |
Stradlin 06.08.2009 15:17:45 | |
---|
Loistava soittaja, ehkäpä mulle jopa se suosikkisooloilija. Tyylikkäitä sooloja, sopivasti tiluttelua mausteena ja persoonallisia melodioita. Suoraviivaisemmatkin rokkirymistelyt kuulostavat Martyn soittamina aina jotenkin eksoottisilta ja ihmeellisiltä. Mainitaan nyt vielä Skin O' My Teeth esimerkkinä hienosta Friedman-soolosta. Mulla ei ole tapana ollut minkään bändin biisejä treenaillessa sooloja opetella suoraan tabeista, mutta Symphony Of Destructionin sooloa on tullut jonkun aikaa jo tahkottua. Ehkäpä sen joku päivä vielä Martin lailla hallitsen. "He's probably one of those people who thinks Elvis is dead." - Mulder |
johnny-boy 06.08.2009 16:00:39 | |
---|
Stradlin: Loistava soittaja, ehkäpä mulle jopa se suosikkisooloilija. Tyylikkäitä sooloja, sopivasti tiluttelua mausteena ja persoonallisia melodioita. Suoraviivaisemmatkin rokkirymistelyt kuulostavat Martyn soittamina aina jotenkin eksoottisilta ja ihmeellisiltä. Mainitaan nyt vielä Skin O' My Teeth esimerkkinä hienosta Friedman-soolosta. Mulla ei ole tapana ollut minkään bändin biisejä treenaillessa sooloja opetella suoraan tabeista, mutta Symphony Of Destructionin sooloa on tullut jonkun aikaa jo tahkottua. Ehkäpä sen joku päivä vielä Martin lailla hallitsen. jup itsekin tuota symphonyn sooloa tullu tahkottua jonki verran, piti kahtella videoista miten se Marty sen vetelee, ku tuntu, että joka tabi meni vähän eri kaavalla:D Tornado of souls on kans, sen nopean tilun ku joku päivä sais puhtaasti menemään.. Uuno pidätkö sinä pikkulinnuista...see riippuu kastikkeesta |
neja 06.08.2009 20:27:16 | |
---|
mitäs herrat ajattelee tästä uudesta Broderikista? Minusta toimii kuin robotti! tiluttaa virheettä kuin kone. Mutta minusta jotain puuttuu, Martilla oli sitä jotain tunnetta enemmän sooloilussa, vaikka ainakaan livenä ei nopeudellaan yltäisi Chrissin tasolle. korjatkaa jos olen väärässä. Katselin juuri megadethin uusimman liven blood in the water, teki kyllä vaikutuksen Mustainen brutaali suoritus viimeisessä Holy Warssissa. Kylmät väreet kulkee kun mies on kuin vihaa ja asennetta täynnä. Mulle Dave on jumala, voi olla että syyskuun levy on jo syntyessään legenda. Suuret on toiveet. |
johnny-boy 06.08.2009 21:39:37 | |
---|
neja: mitäs herrat ajattelee tästä uudesta Broderikista? Minusta toimii kuin robotti! tiluttaa virheettä kuin kone. Mutta minusta jotain puuttuu, Martilla oli sitä jotain tunnetta enemmän sooloilussa, vaikka ainakaan livenä ei nopeudellaan yltäisi Chrissin tasolle. korjatkaa jos olen väärässä.
ei oo kyllä ehtiny tutustua siihen broderickiin vielä kunnolla, muutakuin se uus sinkku lohkaisu"headcrusher" mikä megadethiltä tuli..aika mitään sanomaton se soolo, ei oikeen mitään jäänyt mieleen Uuno pidätkö sinä pikkulinnuista...see riippuu kastikkeesta |
drlecter 06.08.2009 21:50:52 | |
---|
Loistava muusikko. |
ydinjumala 07.08.2009 01:31:02 (muokattu 07.08.2009 01:31:24) | |
---|
Maailmassa on vain yksi kitarasoolo josta todella pidän ja sehän löytyy Tornado of soulsista. Johtuu varmaan Rust in Peacestä että Marty on mulle se ainut oikea 'dethin toinen kitaristi. |
aalataur 10.08.2009 15:20:32 | |
---|
Rupesin eilen miettimään että Martin sooloissa ei taida pahemmin täppinkiä olla? Vai onko? Itse juuri päässyt sisään täppäyksen ihmeelliseen maailmaan ja mietin että eipä itse mestari taida paljon semmosta käyttää. Economypikkausta sen sijaan taitaa käyttää ja sweeppailee toki.. |