Aihe: Sopiva setti..
1
Bystander
04.08.2009 13:14:14
Olen soittanut jonkin aikaa todella vanhoilla rummuilla, enkä ole raaskinut ostaa uutta. Nyt kuitenkin toivoisin keskustelua siitä, mikä olisi nykyään sopiva setti tuollaiseen kevyempään rock/blues -soitantoon? Olen miettinyt noita, joissa on 10- ja 12" tomit. Mutta voiko noin pienet soida kunnolla? Saati olla mukavat soittaa. Paljoa en aio niihin sijoittaa, koska en ole ammattilainen. Ihan vaan innokas harrastaja. Mutta olisi ihan kiva kun joku vaivautuisi kertomaan omia mielipiteitään.
isoaarne
04.08.2009 16:39:53
Mikään setti ei ole erityisesti mihinkään tiettyyn musatyyliin tehty(ehkä ulkonäöllisesti), oleellisinta on ehkä soittajan koko verrattuna setin kokoon. Eli pienen rumpalin on hankala hallita isoa kioskia/isoja rumpuja. En aiheen aloittajan ruumiinrakenteesta tiedä, mutta 10 ja 12 tuumaiset tomit sopiin erinomaisesti kaikkeen musaan, varmasti myös hänelle. Ne ovat myös helpompi virittää keskenään, kuin esim. 12 ja 13 tuumaiset tomit.

Isoa osaa näyttelevät kalvot, laadukkaatkin rummut voivan kuullostaa köpöisiltä, jos kalvot eivät ole kunnossa. Huokeammastakin setistä saa ruuvattua irti ihan kelpo soundit harrastelijalle hyvillä(/oikeilla) kalvoilla.

Sitten - minkälaiset kalvot johonkin tiettyyn musaan?

Kevyempään soittoon tomeihin yleensä yksikerroskalvotusta molemmin puolin, virveli on sitten eri homma. Bassariin rock/blues soittoon demppirenkaalla vahvistettu yksikerroskalvo molemmin puolin. Enempi demppaus oman maun mukaan.

Loppupelissä tiedät itse parhaiten mistä pidät, ja sehän selviää vain kokeilemalla! Mars soitinliikkeisiin testaamaan ennen nettikauppa-sokkotilauksia!
http://www.youtube.com/watch?v=cW0RIbQwOfI&fmt=18
Kibester
04.08.2009 16:45:55
Pienetki tomit soi oikein hyvin. Aika paljonha nää asiat riippuu myös kalvovalinnoista ja virityksestä. Ite en sen tarkemmin osaa sanoa näistä. Ammattilaiset saa auttaa. Mulla itellä toimii 10, 12 ja 14-tuumasissa evanssin G2coated päälla ja G1clear alla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)