Aihe: Putkivahvistimet? Kartoitetaas nyt mun kamatarpeet.
1 2 3
duc
03.08.2009 19:47:58
Torilta sais parilla satkulla vaikka Peavey Bandit 112:n, jota täälläkin on kehuttu hyväsoundiseksi edullisen luokan transistorivahvistimeksi. Soittelee sillä vaikka sen aikaa että on saanut enemmä rahaa kokoon, ja laittaa takas torille myyntiin.
Jaqqi1991
03.08.2009 20:51:46 (muokattu 03.08.2009 20:52:47)
Bandittia mäkin suosittelen, tuon hintaluokan parhaimmistoa bändisoittoon kokeilemani perusteella. Koululla on tuollainen ja siellä sitä on tullut ruuvailtua aika paljonkin. Jää vielä siihen delayspeduunkin rahaa.

Nuo rosot voi toteuttaa vaikka kliini + spedu on isompi roso ja hiukan volasta jarruttamalla sitten pienemmät.

Onko noissa punalogoisilla jotain eroa nykyisiin? Koululla on juuri tuollainen punainen.
We may be humans, but we're still animals
Terry Pantheras
03.08.2009 21:23:19
Kyl mää melkein tolla budjetilla soittaisin vaikka Line6 Flextone 2:lla... Saa nykyisin jo varmaan parilla sataa.
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Satu ja Tuija
03.08.2009 21:46:41
putki kamppeet on hyvä kartoitus.
weetube
03.08.2009 22:00:59
Ei perkele jätkät.
Toi 300e ja pieni mummolakierros ruinuutus niin johan sillä saa torilta jonkun "oikean" vahvarin.

EI siis uutta mut käypäsen käytetyn putkivahvistimen kuitenki...
Peavey delta tai jotain , onhan noita.

T:W
s8na
04.08.2009 09:59:38 (muokattu 04.08.2009 10:04:55)

Ton suuntasella budjetilla aloittelin ite Laneyn Protube vehkeillä. 350 e myin yhen Laney AOR Protube 30 combon eteenpäin, oli ihan asiallinen vehe. Ei nyt mitää timanttia mutta ihan jees.

Vähä harvakseltaan noita liikkuu mutta toria kannattaa seurailla.

Muita edhotuksia: Peaveyn valvekingejäkin oon nähny reiluun kolmeensataan comboina. Ihan hyvä perusvahvari. Transistoreista tietty Tech 21 TM 60 (hitusen voi mennä yli budjetin) ja vanhan sarjan Marshalin Valvestate, kaverini soittelee tällasella pändissä vieläkin (alle budjetin).
jpousi
04.08.2009 10:27:43
350 euroon on usein irronnut käytetty Fenderin Blues Junior: Tehot riittää bänditouhuihin hyvinkin ja on helppo roudattava. On siis putkipeli. Juuri ja juuri saattaa saada myös Peavey Classic 30:n. Sekin varsin sopiva peli bändihommiin ja keikkoihin, rokki ja blues-puolelle.
Jopas lähti!
Confidentum
04.08.2009 10:32:37
Fenderin Super Champpia saisi briteistä about 250€ rahteineen
Wide Fat Neck
jpousi
04.08.2009 10:46:03 (muokattu 04.08.2009 10:59:01)
Entäpä Saksasta www.musicstore.de -firmasta Famen GTA-40?

http://www.musicstore.de/en_EN/FIM/ … t-all-Tube-Combo/art-GIT0007943-000

GTA-40 on 40-wattinen simppeli pönttö Celestionion 12" ämyrillä, 6L6-pääteputkilla ja yhdellä ECC83 etuasteputkella. Hinta postikuluineen 353 euroa.

Vähän isommalla rahalla saisi sitten monipuolisempia Fameja, joista ainakin osa on Marshall-kopioita.

Noin 250 euroa taas maksaisi Famen GTA-15, joka on kuulemma melko suora (no siis 1:1) kopio Fenkun Pro Juniorista. Työtoverini soittaa keikoilla omalla aidolla Pro Juniorillaan, joten kaipa se GTA-15 myös riittäisi kotiin, treeneihin ja keikallekin.

PS: Taidanpa syksymmällä ostaa tuon GTA-15 -mallin. Vois olla kiva kotona ja joskus treeneissäkin.
Jopas lähti!
pietari-poika
04.08.2009 14:16:50
Nyt on kyllä tullu aika paljon eri vaihtoehtoja, voiskos joku vastata ekaks tähän kysymykseen:

Onko tehokas mallintava (60W tai tehokkaampi?) parempi soundeiltaan yleisesti kuin 300-400€ putkivahvistin + säröpedaali?
Väsykäsi
04.08.2009 14:24:39 (muokattu 04.08.2009 14:29:45)
Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen.
Klapp
04.08.2009 14:38:34

Nyt on kyllä tullu aika paljon eri vaihtoehtoja, voiskos joku vastata ekaks tähän kysymykseen:

Onko tehokas mallintava (60W tai tehokkaampi?) parempi soundeiltaan yleisesti kuin 300-400€ putkivahvistin + säröpedaali?

Hoh, ikuisuusaihe & tunteet pinnassa tähän on kautta aikain vastattu. Meitsi vastaa ykskantaan: ei. Tehokas mallintava ei ole yleisesti soundeiltaan parempi, kuin halpakaan putkivahvistin erillisellä säröllä. Yleisesti. Poikkeuksia varmasti on.

Jaa miksei? Yleisesti: putkikoneen puhdas on elävyydessään jotain ihan eri luokkaa, persoonaa ja samettia ja kilinää ja kimmallusta, siinä, missä oman kokemuksen (so. testejä kaupoissa, lähinnä valvetronixeista ja eri kokoisista cubeista nyt puhe) mukaan mallintavan kliinikin on, no, kliininen.

Usein käytetty fraasi puhuu putkivahvistimista, jotka "syövät" hyvin säröjä. Oma H & K on semmone ja sit on kaikellaisii muitaki semmosii.

Tärkeä tekijä tässä on musta kuitenkin nyt se särön laatu. En puhu nyt badmonkeystä tai sd-ykkösistä. Mulle se oikee on OCD ja sit on kaikkee mad professoria ja muuta kallista pilvin pimein (pahimmillaan hyvä särö voi tuplata kysyjän budjetin...)

Eli päätyiskö tässä nyt sitten siihen, että tuolla budjetilla mallintava on sittenkin säröosaston monipuolisuuden ja tasalaatuisuuden nimissä parempi vaihtoehto...? Vielä, yleistyksenä: kyllähän nuo viidenkympin särötkin putkikoneen eteen sopii, mutta hyöty, kostea murina ja peräaukkoa tosissaan kutkuttavat surrurr-soinnit jäävät mun kokemuksen perusteella haaveeksi bossin halvimmissa, niitten kopioissa tai vaikka sitten perus-TS-malleissa. Nyt sanoin ilkeästi, ja joku varmaan sanoo, että olen väärässä.

Ota tästä selvä, pietari.
"Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista." -David Mitchell: Pilvikartasto
Ziggy Bubba
04.08.2009 15:03:09 (muokattu 04.08.2009 15:05:40)

Klapp: Tärkeä tekijä tässä on musta kuitenkin nyt se särön laatu. En puhu nyt badmonkeystä tai sd-ykkösistä. Mulle se oikee on OCD ja sit on kaikkee mad professoria ja muuta kallista pilvin pimein (pahimmillaan hyvä särö voi tuplata kysyjän budjetin...)

Jos vahvarista lähtee jos se "OCD-särö", niin tommosille speduille ei ole käyttöä. Hyvä boosteri taas on kovinkin monikäyttöinen, oli se sitten SD1, Bad Monkey tai TS9. Nää on niin tarpeista kiinni...

Nuo tubescreamer -tyyliset boosterit toimii omien testien perusteella hienosti myös mallintavien kanssa. Oma XT Live sai aikoinaan Bad Monkeystä kummasti napakkuutta ja lämpöä soundiinsa.

E: mun mielestä putkivahvareilla säröpurkit toimii yleensä selkeesti parhaiten pienen särön kanssa, kliinillä tulee helposti kolkkoa ruttua ja/tai ilkeetä kihinää. Kovin presence-voittoisen clean-kanavan kanssa siis erityisesti näin...
The Crookmachine Project
Terry Pantheras
04.08.2009 15:06:07
Sun pitää Calebia lainatakseni itse todeta mistä pidät ja testailla niin maan perguleesti. Kun puhutaan tietyn hintaluokan vehkeistä, olkoon ne 200-400 tai 2000-4000, niin ei ole välttämättä parempia, on vain erilaisia.
pietari-poika
04.08.2009 15:36:47
Ok. Kaippa sitä sitten pitää rupiaa testailemaan. Taidankin etsiä ensin jostain testattavaksi tuon Peavey Windsor Studion, ominaisuuksien puolesta olisi varsin passeli (xlr-nauhoituslitäntä+power soak) kerrostalosoitteluun hiljaisella. Tämän ( http://www.youtube.com/watch?v=I36lUuPhY3I ) videon mukaan säröäkin tulee ihan mukavasti ilman pedaaleita. Pedaalilla tietenkin sitten paremmin. Muita halpoja putkareita joita kannattaisi testata? Laneyn vehkeitä voisin käydä ainakin testimässä, levytukussa niitä tais olla.

Tärkeä tekijä tässä on musta kuitenkin nyt se särön laatu. En puhu nyt badmonkeystä tai sd-ykkösistä. Mulle se oikee on OCD ja sit on kaikkee mad professoria ja muuta kallista pilvin pimein (pahimmillaan hyvä särö voi tuplata kysyjän budjetin...)

Hmm. Voisitteko sanoa jotain tästä säröpedaalistani? Mulla ei itsellä ole oikein hajua onko tämä sitten hyvä vai huono. Tällainen siis kyseessä: http://www.bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/df2.xml
Antti1
04.08.2009 15:42:20
pietari-poika: Voisitteko sanoa jotain tästä säröpedaalistani? Mulla ei itsellä ole oikein hajua onko tämä sitten hyvä vai huono.

Nyt vähän luottoa niihin omiin korviin, koska ne ratkaisevat koko homman. Jos sä et kuule edes säröpedaalista onko se sun omaan mieleen vai ei, niin kannattaa todellakin pysytellä noissa mahdollisimman halvoissa vahvareissa vielä toistaiseksi. No offense, mutta mun mielestä aika älytön kysymys.

Sanotaanko polkimesta näin: jos mun pitäis valita kelvollisella säröllä varustetun laatuvahvarin tai tuon väliltä, niin Boss lähtisi melko varmasti myyntiin.
I don't believe in Peter Pan, Frankenstein or Superman! All I wanna do is BICYCLE BICYCLE BICYCLE!
pietari-poika
04.08.2009 15:46:34
Antti1: Nyt vähän luottoa niihin omiin korviin, koska ne ratkaisevat koko homman. Jos sä et kuule edes säröpedaalista onko se sun omaan mieleen vai ei, niin kannattaa todellakin pysytellä noissa mahdollisimman halvoissa vahvareissa vielä toistaiseksi. No offense, mutta mun mielestä aika älytön kysymys.

Sanotaanko polkimesta näin: jos mun pitäis valita kelvollisella säröllä varustetun laatuvahvarin tai tuon väliltä, niin Boss lähtisi melko varmasti myyntiin.

En ole testannut tota pedaalia kuin tolla omalla surkialla vahvarilla. Kyllähän sillä sirkkeliä lähti mutta toi vahvari korostaa liikaa diskanttia. Spedusta dist nollilla ja leveli täysillä tuli mielestäni hyvä OD. Ajattelin nyt vaan jos jollakulla olisi jotain sanottavaa tosta. En ole tota spedua muihin verrannutkaan niin on paha tietää mikä on hyvä ja mikä ei.
Terry Pantheras
04.08.2009 15:52:52
pietari-poika: Hmm. Voisitteko sanoa jotain tästä säröpedaalistani? Mulla ei itsellä ole oikein hajua onko tämä sitten hyvä vai huono. Tällainen siis kyseessä: http://www.bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/df2.xml

Entisellä bändikaverilla oli just tommonen ja kyllä se muistaakseni ihan ok oli... Eiköhän sillä tommottista Windsoria mukavasti rosota. Muita vaihtoehtoja vois olla -ylläripylläri - Digitechin polkimet, esim. Hot Head rankempaan ja Bad Monkey smoothimpaan murottamiseen. Hintalaatusuhde käsittääkseni ihan hyvä.

http://www.thomann.de/fi/digitech_hot_head.htm

Torillahan noita liikkuu alvariinsa muutamalla kynpillä.
Terry Pantheras
04.08.2009 16:45:47
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)