Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hüsker Dü
1
Mistö
30.07.2009 11:32:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä onnistunut haulla löytämään (!!) melkein minkäänlaista mainintaa muutamaa hassua kommenttia lukuunottamatta tästä loistavasta, tosin jo aikoja sitten kuopatusta bändistä.
 
Ihan näin aluksi on todettava, että tämä bändi on meikäläiselle todennäköisesti yksi tärkeimmistä. Sanoitukset ovat todella loistavia ja syvällisiä ja soitanta on useita bändejä monia askeleita edellä.
 
Yhtye ehti julkaista 6 studiolevyä, 1 livelevyn, 2 EP:ta, 11 singleä ja 3 musiikkivideota ennen hajoamistaan vuonna 1988. Tämän jälkeen julkaistiin vielä livelevy "The living end" vuonna 1994.
 
Olivat kirjoitusten mukaan myös todella kova yhtye livenä. Tehkää tuomionne: http://www.youtube.com/watch?v=OphVymunx5Y
 
Luulen että Mnetistä muitakin faneja löytyy, tulkaa esiin!
 
2541
30.07.2009 12:10:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Diggailen minäkin, varsinkin siitä popimmasta kamasta. "Candy Apple Grey" ja "New Day Rising" ovat ehkäpä suosikkini.
 
Sugar ja Nova Mob toimivat myös.
 
DoThePop
30.07.2009 22:00:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helkutin hyvä bändi! Mould on aliarvostettu nero! Husker Du ja Sugar toimivat molemmat ihan kybällä. Mulla oli aikoinaan joskus -90 luvun vaihteessa aivan loistava Husker Du:n livekeikka Lontoosta vhs:llä. En oo tuota ikävä kyllä mistään löytänyt jälkeen päin. Harmi kun nauha on johonkin aikojen saatossa hävinnyt.
 
National Rifle Association
Seppo_Howitzer
31.07.2009 13:40:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno bändi. Omistan Zen Arcaden ja New Day Risingin. Kummatkin ovat laatukamaa.
 
Feggy
01.08.2009 12:22:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä kovinta.
Näkä
01.08.2009 20:28:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DoThePop: Helkutin hyvä bändi! Mould on aliarvostettu nero!
 
Mun mielestä taas Grant Hart on aliarvostettu. Hart teki mun mielestä ne paremmat biisit. Tästä tosin ollaan väitelty ystäväni Kemisen kanssa jo vuosia.
Tulihan nää nähtyä aikoinaan Provinssissa.
 
2541
01.08.2009 20:41:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näkä: Mun mielestä taas Grant Hart on aliarvostettu. Hart teki mun mielestä ne paremmat biisit. Tästä tosin ollaan väitelty ystäväni Kemisen kanssa jo vuosia.
Tulihan nää nähtyä aikoinaan Provinssissa.

 
Itsekin tykkään Hartin popimmasta otteesta hieman enemmän. Hienoja biisejä toki teki Mouldin, sen sijaan Nortonin livelevyllä kuultava "Everytime" ei anna aihetta hurraahuutoihin.
 
alanko
01.08.2009 21:33:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näkä: Mun mielestä taas Grant Hart on aliarvostettu. Hart teki mun mielestä ne paremmat biisit. Tästä tosin ollaan väitelty ystäväni Kemisen kanssa jo vuosia.
Tulihan nää nähtyä aikoinaan Provinssissa.

 
Kova bändi ja mun mielestä kans Hartin biisit on parempia. Candy apple greyta ku kuuntelee, niin kakkosbiisistä ku alottaa ja sit joka toisen kuuntelee. Paitsi siinä yhessä välissä pitää muistaa skipata kaks, niin tulee parhaat biisit. No toki, eihän ne Mouldin biisitkään huonoja oo, mutta ite siis tykkään Hartin biiseistä enempi.
 
Suuri Sekopersoona
02.08.2009 22:24:25 (muokattu 02.08.2009 22:34:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa aika paljon Hellacoptersilta. Jos muistan oikein miltä se kuulostaa.
 
Something i learn today on hauska.
 
Hauska juttu että tällainen tuntematon bändi on vaikuttanut topicin aloittajaan paljon. Itse en kyllä oikeen jaksa tätä musaa. Melko keskinkertaista (tavanomaista).
 
ejhfi
03.08.2009 01:02:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laittoihan se silloin joskun pari vuosikymmentä sitten sukat pyörimään jaloissakin ihan Land Speedistä lähtien. Ja onhan niitä HD:n biisejä tullut itsekin coverattua kun on pitänyt keikkasettiin saada meneviä helppoja ralleja kuten vaikka Makes No Sense at All, Ice Cold Ice jne. Komiaa rokkia, vaikka soundit joskus olivatkin mitä olivat. Taitaa muuten jostain VHS-kasettipinosta löytyä joku livetaltiointikin. Sitähän voisikin vaikka vähän naatiskella :)
 
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Kre-per
03.08.2009 20:52:48 (muokattu 03.08.2009 20:53:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hauska juttu että tällainen tuntematon bändi on vaikuttanut topicin aloittajaan paljon.
 
Itseasiassa mä olin aika yllättyny kuinka tunnettu tää bändi on, kunnes näin niiltä pari vuotta takaperin telkkarista jonkun provinssirockin vedon. Se oli joskus kasarin puolella muistaakseni taltioitu(?). On kuitenkin vähän sellanen musiikkityyli, joka ei oo niin kauheesti tänne Suomeen uponnu.
 
Dog Breath
03.08.2009 21:24:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parhaimmillaan järkyttävän hienoja biisejä ja uskomattoman raivokkaita esityksiä. New Day Rising taitaa olla meikäläisen henkilökohtainen suosikki, jo pelkästään nimibiisin ja "Heaven Hillin" takia. Bob Mouldin kitarointi on muuten kiehtovaa kuultavaa. Ei todellakaan kovin simppeliä vaikka saattaa siltä kuulostaakin.
 
Shake some action
sn
03.08.2009 22:41:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, pomo bändi. Kitaristi Mouldilla kamala moottorisahasoundi ja basisti Nortonin tärkein kontribuutio on tunnetun maailmanhistorian keikarimaisin viiksi. Omistan kolme levyä, enemmänkin voisi kuvitella hankkivansa. Zen Arcadesta on silti paha panna paremmaksi. Kenenkään & koskaan.
 
Mistö
04.08.2009 09:34:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suuri Sekopersoona:Hauska juttu että tällainen tuntematon bändi on vaikuttanut topicin aloittajaan paljon. Itse en kyllä oikeen jaksa tätä musaa. Melko keskinkertaista (tavanomaista).
 
No juu tuo tuntuu olevan melko yleinen käsitys ihmisillä jotka eivät ole bändiin pahemmin tutustuneet. Itse olin nimittäin ensin melko samaa mieltä, mutta "makes no sense at all" teki jo jonkunlaisen vaikutuksen ja sitä tuli aina välissä kuunneltua. Sitten sitä vain alkoi haalimaan lisää ja lisää ja tajusi että loistavaa on.
 
Tätä bändiä kuunnellessa tuo yksinkertaisuuteen naamioitu soundi tekee joka kerta vaikutuksen. Sen tajuaa, jos tajuaa.
 
Kre-per
04.08.2009 09:44:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tän bändin diggareille voi huoletta suositella myös Hot Water Music -nimistä poppoota. Rehellistä pop-punkkia vetelevät asenteella. Caution on se albumi, joka kannattaa omistaa.
 
Gardiner
04.08.2009 12:41:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rupesin kuunteleen Flip Your Wig albumia tosi pitkästä aikaa.( Varmaan yli kymmenen vuotta ku viimeks tuli kuunneltua). Tää on muuten paljon kulkevampaa ja melodisempaa ku muistinkaan. Ihan hittikamaa.
 
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
Artemi
06.02.2012 11:08:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BOB MOULD (US)
Ma 6.8. Tavastia
 
carnation
06.02.2012 15:41:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hardly Getting Over It on tosi hyvä biisi.
 
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Decades
09.02.2012 21:16:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainio bändi. Yksinkertaisen saaminen komeaksi on vaikeaa. Moni yrittää, aika harva onnistuu. Nämä onnistuu.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «