latuska90 04.08.2009 01:36:19 (muokattu 04.08.2009 01:36:30) | |
---|
MadMatt: Hommaa ensin laite niin kerron sit..... ja pikaviestinä. Muut saa itse selvittää soundipoliitikansa :D Ool rait. *salaista Masan coca cola -reseptiä odotellen* :D "Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen |
MaQ 04.08.2009 07:31:36 (muokattu 04.08.2009 08:33:12) | |
---|
MadMatt: Hommaa ensin laite niin kerron sit..... ja pikaviestinä. Muut saa itse selvittää soundipoliitikansa :D latuska90: Ool rait. *salaista Masan coca cola -reseptiä odotellen* :D Huomaa kuitenkin että sitä sun latenssi ongelmaa tuo ei ratkaise, saundeja toki saat lisää. Kohtuu äänikortti vielä joko käytettynä tai uutena. Jos pelkkää purkkia kaipaat millä nauhottelee koneelle ja kikkailee saundien kans niin esim... http://www.thomann.de/fi/line6_pod_ … id=93494641af836dca205617454af8cd76 tai vielä halvempi http://www.thomann.de/fi/line6_pod_studio_ux1.htm Tuo ratkasis sun latenssi probleemat myös mutta etuasteena et sitten voi käyttää vahvarin kans. PodFarm ssa on presettejä jo siihen malliin että eiköhän luulis löytyvät sopivia. "Pod Studio on USB-äänikorttisarja, joka tarjoaa kattavan valikoiman ominaisuuksia kitaran, basson ja laulun äänittämiseen. Nämä USB-virralla toimivat äänikortit sopivat sekä PC:lle että Macille. Mukana PODfarm-softa, joka sisältää runsaasti mallinnoksia kitara- ja bassovahvistimista, kaiuttimista, mikrofonietuasteista sekä kitara- ja studioefekteistä. * 2 XLR-mikrofonituloa fantomsyötöllä * Instrumenttitulo * Suuret VU-mittarit * Erilliset tasosäädöt monitori- ja kuulokelähdöille * Stereolähtö * Kuulokelähtö * PodFarm (mukana FX Junkie Model Pack) " |
blues guitar 04.08.2009 10:02:43 | |
---|
latuska90: No OHO! Se o sitte siinä, jos sun upeat soundis tulee tosta linkittämästäni vehjeestä... Täytyy kuitenkin muistaa että suurin tekijä tossakin soundissa on Masan näpeissä. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
tahtah: Ihan kivastihan tahtahilta rokkaava sooloilu irtoaa, mutta silti tahtah on sitä mitä olen ennenkin kuullut.
Makealtahan noi Matin ja muiden bluesukkojen soundit kuulostaa. Kopioidessa näitä soundeja ongelmaksi saattaa muodostua tasapäisyys. Itse haluaisin löytää oman soundini, vaikka pisteitä ei sitten tulekaan. Jossain määrin olen näemmä jo hippuja tästä löytänyt. Jatkan etsimistä. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
latuska90 04.08.2009 14:38:56 (muokattu 04.08.2009 14:42:35) | |
---|
MaQ: Jos pelkkää purkkia kaipaat millä nauhottelee koneelle ja kikkailee saundien kans niin esim... http://www.thomann.de/fi/line6_pod_ ... id=93494641af836dca205617454af8cd76 tai vielä halvempi http://www.thomann.de/fi/line6_pod_studio_ux1.htm Tuo ratkasis sun latenssi probleemat myös mutta etuasteena et sitten voi käyttää vahvarin kans. PodFarm ssa on presettejä jo siihen malliin että eiköhän luulis löytyvät sopivia. Niin joo, ja ihan nauhotukseen mä tollasta vaan tarttisin. Toi pelkkä purkki vois ehkä olla mitä parhain ratkasu tässä. Toimiiko toi sitten niin, että PodFarmissa vaan säätää mieleiset soundit, ja sen jälkeen vaan Audacity päälle ja nauhoittaa soittoa perinteiseen malliin? Eli Podin soundi kuuluu Audacityssä, ja ilman latenssia? :D Niin, ja eikä tartte äänikortin vaihdosta sitten enää välittää, vai? "Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen |
Tuomo_ 04.08.2009 15:57:05 (muokattu 04.08.2009 16:04:34) | |
---|
Eli Podin soundi kuuluu Audacityssä, ja ilman latenssia? Kitaran soundi kuuluu kyllä Audacityssä, mutta mun mielestä ilman efektiä. Pitäisi olla softa, joka osaa käsitellä pluginejä esim. Logic, Cubase, Garageband, Reaper etc. Päätin viime vuonna hankkiutua eroon äänitysongelmista ja hankin iMacin, Logic 8.0 ja äänilähteeksi Apogee Duettin. Ei ole sen jälkeen tarttenut miettiä, kuin soittoa. Plugarina oli pitkään Line 6:sen Gearboxia ja Podfarmia. Ongelmana oli se, että Line 6:sen soundit oli sidottu laitteeseen. Mulla oli TonePort UX2, joka käytännössä hoisi viime ajat Donglen virkaa. Päätin luopua tuollaisesta kytkystä ja hankin Gitar Rig 3:sen, joka toimii kaikkien rautojen kanssa. Oli muuten tarjouksena puoleen hintaan. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
MaQ 04.08.2009 16:30:40 | |
---|
Eikös noissa äänikortti malleissa tuo PodFarm toimi ihan standalone softanakin, eli ruuvaat saundia koneelta ja sen kuulet? Voiko sitten nauhottaa ilman plugaria... ilmeisesti ei? Muutoin sitten Vst plugarina. Tarkoittaa myös sitä että kun olet nauhottanut voit sitten vaihdella sitä saundiakin miksatessa niin paljon ku haluat. Tuossa hommassa sitten saattaankin mennä ilta jos parikin :) Lisäksi kun tuossa on ihan asialliset sisään menot voit myös nauhottaa vahvaria mikitettynä tai suoraan line out sta. Jotain basso ja laulu juttujakin lienee eli jos vaikka biisejä väsäilet kotosalla. Audacity VST, en ole testannu? http://audacityteam.org/vst/ Jos audacity ei tue kunnolla vst tä niin sitten sun pitäis vaihtaa nauhotussoftaa. Tuubissa esittelyjä noista http://www.youtube.com/watch?v=de-mdMf6u30 http://www.youtube.com/watch?v=Z8IkCI3mwKk&feature=channel Line6 http://www.line6.com/podstudioux2/ En sitten yritä tässä mainostaa mitään vaan ihan vaan esitellä mitä noista saa irti mutta kun tiedän että latuskalla on latenssi probleemaa niin ei se tuska yhtään helpota vaikka sisään menevä saundi ois kuinka hyvä. Eli 2 asiaa pitäs ratkasta tässä nyt samalla kerralla. |
latuska90 04.08.2009 21:26:05 | |
---|
MaQ: Audacity VST, en ole testannu? http://audacityteam.org/vst/ No niin, ja tuo on ollut jo pitkään asennettuna mun Audacityyn. Pitäs sitten vissiin toimia ne MaQin linkittämät Pod Studiot? (Mietin kumman hankin: UX2:n vai UX1:n). Ainakin tossa toisessa esittelyvideossa mainittiin lopussa, että nuo "studiopodit" toimii monenlaisten digitaalisten moniraitanauhuriohjelmien kanssa, kuten vissiin just vaikka Audacityn kanssa, kun mulla on siinä se vaadittu VST-tukikin, eikö? "Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen |
BigPapa 04.08.2009 21:53:23 (muokattu 04.08.2009 22:24:45) | |
---|
They say everything can be replaced
Yet every distance is not near
So I remember every face
Of every man who put me here.
I shall be released. |
MaQ 04.08.2009 22:40:25 | |
---|
latuska90: No niin, ja tuo on ollut jo pitkään asennettuna mun Audacityyn. Pitäs sitten vissiin toimia ne MaQin linkittämät Pod Studiot? (Mietin kumman hankin: UX2:n vai UX1:n). Ainakin tossa toisessa esittelyvideossa mainittiin lopussa, että nuo "studiopodit" toimii monenlaisten digitaalisten moniraitanauhuriohjelmien kanssa, kuten vissiin just vaikka Audacityn kanssa, kun mulla on siinä se vaadittu VST-tukikin, eikö? Empä menis vannomaan että toimii? Oisin testannu mutta jos laitan sen vst-bridge.dll än audacityn plugari kansioon niin mulla ei starttaa koko audacity enää :) En jaksa alkaa tälle iltaa selvittämään miksi? Huomenna vois katella jos aikaa on |
J.Hollström 04.08.2009 22:51:03 | |
---|
|
BigPapa 04.08.2009 23:13:23 (muokattu 04.08.2009 23:14:23) | |
---|
They say everything can be replaced
So I remember every face
I shall be released. |
Väsykäsi 04.08.2009 23:41:49 | |
---|
Aivan samaa mieltä Kläpän kitara soi jumalaisesti. Joo nyt vähästä aikaa skabailemaan ja tosiaan kipeenä pienessä kuumeessa ja päänsäryssä ton vedin. Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen. |
antnis 04.08.2009 23:54:53 (muokattu 04.08.2009 23:55:31) | |
---|
Well, I may have alzheimers but at least I don't have alzheimers!! |
BigPapa 05.08.2009 00:04:45 | |
---|
antnis: Tuolla artistin hampaat lähikuvaan-tyylillä on kyllä pilattu iha helvetin monta tuon ajan konserttitaltiointia. Vakiona toki myös basistin kuvaaminen kitarasoolon aikana. No joo, mut toi nyt on joku puutarhajammaillu kavereitten kesken. Miks ihmeessä kaivella noit huonoimpia , kun vois kaivella esiin niitä hyviäkin juttuja. They say everything can be replaced
So I remember every face
I shall be released. |
Illu 05.08.2009 08:28:33 | |
---|
Väsykäsi95:... ja tosiaan kipeenä pienessä kuumeessa ja päänsäryssä ton vedin. Kiva kuulla, etten ole ainoa sairas kesällä, karmee räkätauti ollu, viikko sitten alko kurkkukivulla ja kaato päiväksi petiinkin. Nyt on aika miehekäs yskä, naama on kipeä otsaa myöden ja korvat vissiin täynnä räkää kanssa, kun tuntuvat sellaisille hydraulisesti vaimennetuille. Noo, pitää käydä lääkärissä puoleltapäivin, josko tälle taudille jotain voisi. |
Illu 05.08.2009 08:34:09 | |
---|
|
J.Hollström 05.08.2009 10:17:38 | |
---|
BigPapa: No joo, mut toi nyt on joku puutarhajammaillu kavereitten kesken. Miks ihmeessä kaivella noit huonoimpia , kun vois kaivella esiin niitä hyviäkin juttuja. Huonoin? Musta toi live ton alun jälkeen oli ihan täyttä asiaa. Alussa oleva klippi oli vielä hauska lisä hommaan. |
liljam 05.08.2009 10:46:36 | |
---|
juki68: Huonoin? Musta toi live ton alun jälkeen oli ihan täyttä asiaa. Alussa oleva klippi oli vielä hauska lisä hommaan. Oon samaa mieltä, alun klippi mukava lisä ja konsertti taltiointi täyttä rautaa!!. Oliskohan pojat soitellu tossa alussa Claptonin kartanolla. On se soittelu vaan ollu creamilla maagista ja taidokasta. ei muuta ku eteenpäin |
BigPapa 05.08.2009 11:26:39 (muokattu 05.08.2009 11:53:16) | |
---|
juki68: Huonoin? Musta toi live ton alun jälkeen oli ihan täyttä asiaa. Alussa oleva klippi oli vielä hauska lisä hommaan. Mä nyt tota alkua tossa osoitin sormella, itsestäni poispäin osoittaen, kohti Brucea ja Claptonia. Onhan se loppuosa tosiaan, mut ei edelleenkään mun mielestä sellainen kuin toi Live Cream Vol 2:n veto. Tosin mulla tässä vaikuttaa se, että se oli ensimmäinen Cream levy minkä ostin. Tuli käytyä paikallisessa levyliikkkeessä kuuntelemassa sitä kuulokkeilla aina koulun jälkeen v.1973. Nostalkiaa, nostalkiaa...mut silti pirun kova LP. They say everything can be replaced
So I remember every face
I shall be released. |