oiva tumpeloinen 01.08.2009 15:00:09 | |
---|
zepeteus: Tämä! Ei aina mahdollista, mutta tapahtuessaan todella mukavaa. Oiva Tumpeloinen, sanoit ettei sijainnilla ole merkitystä, olen asiasta hieman eri mieltä. Kävelymatkan päässä on Hesankin jokainen liike, mutta millaisen kävelyreitin varrella onkin eri asia. Ei ole ihan sama asia mennä jonnekin varta vasten tai piipahtaa muuten vaan ohimennessään. Juttelin taannoin erään musiikkiliikkeen myyjän kanssa, olivat juuri tekemässä muuttoa keskustan "parhailta paikoilta" syrjemmälle. Yhdeksi isoksi syyksi myyjä sanoi nimenomaan sen, että päästään eroon satunnaisten ohikulkijoiden ja ei-mitään-ostajien virrasta...jotka tulevat uuteen liikkeeseen, tulevat sinne tarkoituksella. Mitä tulee mainitun Kitarapajan asiakaskuntaan, ei siellä ole ollut "kersoja" yhdelläkään kerralla mitä minä olen siellä vieraillut. Myytävät tuotteet määrittelevät automaattisesti asiakaskuntaakin, siinähän ei ole mitään ihmeellistä. Ei ole täysin reitillä mihinkään kieltämättä. Eikä valikoimansa takia välttämättä ole jokaisen kersan unelmapaikka....tai sitten ne ei vaan nykyisin kehtaa käydä siellä. Aikanaan tuli kyllä kersana tehtyä musakaupparundeja spesifisesti. Ei silloin ollut kyse siitä, että missä liikkeet oli. En tiedä sitten, olimmeko jotenkin ainutlaatuisia, kun moista teimme. Mutta ei mulla koskaan ole ollut tapana noin vain "eksyä" ohimennessä johonkin musiikkipuljuun. Kyllä mulla aina on ollut enemmän tai vähemmän tarkoituskin mennä niihin silloin. Mut en sitten tiedä, kuinka poikkeava tapaus olen. Kaikesta päätellen en täysin normaali kuitenkaan.... |
zepeteus 01.08.2009 15:35:33 | |
---|
Et kuulosta sen oudommalta tapaukselta kuin esim. minäkään. Mutta kas kun meidänkin ja ns. tavallisen taapertajan välillä on vähintäänkin just se ero, että varsinkin nuorempana lähes kuka tahansa saattoi "musisoida" musaliikkeissä koska se oli kai cool tms....kun taas me hakeuduimme/hakeudumme niihin tarkoituksella. Intentio. Minä vain hengailen vs. minä haluan oikeasti nähdä ja kuulla näitä. Vaikkei siis ostaisikaan, se on vielä eri asia. |
tcitc 01.08.2009 16:23:55 | |
---|
Harrastelija: Oulussa on kaksi varsinaista musaliikettä. Kummassakin saan itse hyvää palvelua, vaikka ostot keskittyvätkin lähinnä toiseen. Tuleehan niitä typeriä kommentteja väkisin aina välillä, ihmisiä kai tässä kaikki lopulta kuitenkin on. Keskittämisen yksin hyöty on ainakin siinä määrin tutut myyjät, että tietää kellä mikäkin asiantuntemus on vahvin. Ja tyhmille kommenteille voi lähinnä hyväntahtoisesti hymyillä välillä, ei ne lopulta iso asia ole :) Harrastelija Tottahan se on mutta kun välillä tuntuu sellaselta autokauppameiningiltä. Sanotaan mitä vaan ihan laadun takaamiseksi. Esim ukuleleja kehutaan kun niillä on sama maahantuoja kun gibsonilla. Taikka sitten mainostetaan että vastaavaa tuotetta ei saa mistään edullisemmin vaikka viereisestä liikkeestä saa. Amateurs built Titanic, professionals built the ark. |
McNulty 01.08.2009 16:47:00 | |
---|
Harrastelija: Toi... Kattelin tässä joku aika sitten toisen paikallisen nettisivuja kun mietin yhtä ostosta. Sinne oli alkanu ilmaantua mjelko monen tuotteen kohdalle lisätietoihin "Tilaustuote, kysy toimitusaika". Eli periaatteessa melkein sama kun tilais muualta sitten. Aiemmin heillä ei tätä ilmiötä ollut ja se hieman nyt tympii. Ennen suurin osa roinasta oli paikalla ja pystyi poikkeamaan testailemaan jos tavara kiinnosti. Nyt se on sitten melkein ostettava jos sen tilaukseen pistää. Siis miksei saman tien tilata halvemmalla itse? Tuo nykyinen taloustilanne vaikuttaa väkisinkin. Nyt ei viitsitä haalia varastoon älyttömiä määriä tavaraa, sillä siitä varastosta kun maksetaan veroa. Moni säästää sillä tavalla kuluista... ei esim. tarvitse laittaa väkeä pihalle ja putiikki pysyy pystyssä "vaikeinakin aikoina". Ylimielistä besserwisseröintiä m.netissä jo vuodesta 2003 lähtien! |
Tampereen DLX-musiikissa on ilmeisesti kyllästytty koulupäivän jälkeen liikkeessä tilutteleviin Laiho-teineihin. Tai sellaiseen johtopäätökseen ainakin tulin huomatessani, että Alexin signaturekeppi oli liikkeen ainoa soitin joka oli varustettu "testaus vain luvalla"-vaatimuksella. Ketjun aihetta sivuavaa kommenttia ei valitettavasti missään vaiheessa kuulunut. |
Väsykäsi 03.08.2009 21:18:48 | |
---|
Itse joskus viikonloppuisin käyn Mansen dlx:ssä ja saan aina hyvää palvelua. Saan kokeilla Marsuja, Gibsoneita ja Fenkkuja ja myyjät palvelevat aina hyvin asiallisesti. Johtuukohan siitä että että vingutan bluesia hevin sijaan ja iskällä on gold tason kanta-asikas kortti :O. Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen. |
Satu ja Tuija 03.08.2009 21:45:43 | |
---|
Väsykäsi95: Itse joskus viikonloppuisin käyn Mansen dlx:ssä ja saan aina hyvää palvelua. Saan kokeilla Marsuja, Gibsoneita ja Fenkkuja ja myyjät palvelevat aina hyvin asiallisesti. Johtuukohan siitä että että vingutan bluesia hevin sijaan ja iskällä on gold tason kanta-asikas kortti :O. Jos Tampereen DLX:ssä saa huonoa palvelua niin pitää olla Jurpo. |
Brik 04.08.2009 13:37:51 (muokattu 04.08.2009 14:05:08) | |
---|
Joo kyllä samaa mieltä. Ainoat kamppeet mitä meille ei oo hankittu sieltä on joku yamahan huono halpis kitara. Se liikkeen omistaja, mikä sen nimi oli, Hölli kai on tosi rento jätkä. nuoretkin tyypit ihan asiallisia ja osaavia. Eivät vittuile nuorellekkaan porukalle. |
Silppuri 04.08.2009 20:31:22 | |
---|
Asiaan! Virhe! Tyhjä... "I havent slept since I woke up." |
Satu ja Tuija 04.08.2009 20:38:42 | |
---|
Silppuri: Asiaan! Virhe! Tyhjä... Lasse Viren pelastaa vireen. |
koponen 04.08.2009 22:10:24 | |
---|
Satu ja Tuija: Jos Tampereen DLX:ssä saa huonoa palvelua niin pitää olla Jurpo. Ja niitähän täällä riittää I'm endorsed by Marshall |
masterhat 05.08.2009 03:11:16 (muokattu 05.08.2009 03:11:43) | |
---|
ostin tossa uuden akkarin noin viikko sit. "...se on Ash-puuta..." :D no ostin kaikesta "kielitieteestä" huolimatta kitaran, kotimaista pitää tukea jne. ite kuitenkin maksan mielummin muutaman euron enemmän siitä, jotta a) tuen kotimaista musakauppiasta, b) mulla on jatkossakin hoodeilla musastore, c) thoman ja vastaavat on niin last season d) mikäs sen mukavempaa mennä esim krapulattomana lauantaipäivänä aamukahvinkautta etsiskelemään vaikka uutta musakamaa/testailemaan soittimia yms. (olettaen että on ylimääräistä aikaa/rahaa just sillo) ja eihän toi nyt siis mikään tyhmä kommentti ollut, semisti vaan alko hymyilyttää:) ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' |
Vapour 05.08.2009 09:25:24 | |
---|
Harrastelija: Toi... Kattelin tässä joku aika sitten toisen paikallisen nettisivuja kun mietin yhtä ostosta. Sinne oli alkanu ilmaantua mjelko monen tuotteen kohdalle lisätietoihin "Tilaustuote, kysy toimitusaika". Eli periaatteessa melkein sama kun tilais muualta sitten. Aiemmin heillä ei tätä ilmiötä ollut ja se hieman nyt tympii. Ennen suurin osa roinasta oli paikalla ja pystyi poikkeamaan testailemaan jos tavara kiinnosti. Nyt se on sitten melkein ostettava jos sen tilaukseen pistää. Siis miksei saman tien tilata halvemmalla itse? Itse asiassa ei ihan niinkään. Toki liike voi vaatia sinua ostamaan tilattavan tuotteen, mutta se ei sinua sido laillisesti ihan kokonaan. Tai oikeammin noi tapaukset vertautuu postimyyntiin, kun et kerta voi tuotetta ennen ostoa testata. Voit siis lain puitteissa palauttaa tuotteen, jos se ei sinua miellytäkään. Oli sitten kyse kolmen pennin kiinabanjo, tahi ziljoonan euron HesaWoogien MarkVIXXCC. If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe. |
tracyjacks 06.08.2009 20:15:17 | |
---|
Ei niinkään tyhmä kommentti, mutta tilasin Beatmanilta 3+3-virittimet Les Pauliini. Muuten hyvä, mutta kaikki virittimet olivat oikeanpuoleisia. Jes! |
FensonGibder 06.08.2009 20:39:06 | |
---|
tracyjacks: Ei niinkään tyhmä kommentti, mutta tilasin Beatmanilta 3+3-virittimet Les Pauliini. Muuten hyvä, mutta kaikki virittimet olivat oikeanpuoleisia. Jes! Jozzä olit kirjoittanut olevas oikeakätinen? riffi, nyt |
tracyjacks 06.08.2009 21:13:18 | |
---|
FensonGibder: Jozzä olit kirjoittanut olevas oikeakätinen? Aivan, se se oli. My bad. Noh, huomenna pitää sitten vaan lähettää virittimet takaisin, ja odottaa joskos ne ens kerralla osais lähettää oikeat tuotteet. |
zuppermuhle 06.08.2009 23:01:06 | |
---|
FensonGibder: Jozzä olit kirjoittanut olevas oikeakätinen? Sittenkin on tapahtunut virhe. Oikeakätiseen kitaraan tulee yleensä vasenkätiset virittimet(kun kitaraa pitää pystyssä sojottavat virittimet edestä päin katsottuna vasemmalle). "Who is your daddy and what does he do?" |
FensonGibder 07.08.2009 09:47:55 | |
---|
veri_heavy: kun kitaraa pitää pystyssä sojottavat virittimet edestä päin katsottuna vasemmalle). Sulla on outo Les Paul.. riffi, nyt |
Terry Pantheras 07.08.2009 09:55:29 | |
---|
veri_heavy: Sittenkin on tapahtunut virhe. Oikeakätiseen kitaraan tulee yleensä vasenkätiset virittimet(kun kitaraa pitää pystyssä sojottavat virittimet edestä päin katsottuna vasemmalle). Ostakaa banjovirittimet, niin ei mene mönkään! MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~ |
s8na 07.08.2009 10:36:20 | |
---|
veri_heavy: Sittenkin on tapahtunut virhe. Oikeakätiseen kitaraan tulee yleensä vasenkätiset virittimet(kun kitaraa pitää pystyssä sojottavat virittimet edestä päin katsottuna vasemmalle). Emmätiä raksuttaaks mulla oikein, mut eiks lespan virittimet oo yleensä 3L+3R jolloin ne kaks satsia virittimiä on toistensa peilikuvia. Eihä sillo pitäs olla mitään väliä lyötkö ne vasuri vai oikurikeppiin. |