Aihe: Steve Lukather Suomeen!
1
makoskela
21.05.2009 17:17:07
2.8 Kulttuuritalo, Helsinki. Ei paha.
Hallowed by my name
ballfish
21.05.2009 18:09:58
Jösses! Olen paikalla.
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
ballfish
25.05.2009 16:29:46
Liput tilattu. Nyt sitten vain odotellaan ja nautitaan kesästä ensin =)
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Lunnu
14.07.2009 11:11:08
Joo. Tämä pitää kokea. Mikäli lukaisin oikein niin Ben Granfelt on lauteilla myöskin.
Erittäin mielenkiintoinen tapahtuma.

Paikkana vaan kultsa ei mielestäni ole niitä parhaimpia. Joskus jotain möykkäbändiä paikalla kuunnelleena toteaisin että akustiikka on aika surkea.
Nostalgy is not what it used to be
kanisteri
14.07.2009 15:38:34 (muokattu 14.07.2009 15:54:38)
qal: Paikkana vaan kultsa ei mielestäni ole niitä parhaimpia. Joskus jotain möykkäbändiä paikalla kuunnelleena toteaisin että akustiikka on aika surkea.

"Möykkäbändien" kohdalla toi mesta on melkein siedettävä, sofistikoituneempi osasto kärsii akustiikasta mielestäni enemmän. Esim Zappa Plays Zappa kuulosti kaikujen ansiosta pahimmillaan kuin AC/DC:tä ois kuunnellu (joo joo, munkin mielestä acdc on parempi kuin zappa tai lukather, mutta ku niillä oli omakin keikka).

Lukather oli silloin joskus -90 luvulla Kaivohuoneella. Se miellytti mua. Los Lobotymy`s taisi olla bändiyhteisö tuolloin.
Progressor
15.07.2009 11:39:35
En tunne Lukatherin soolotuotantoa Candymanin lisäksi, mutta olen sen verran kova Toto-fani, että lippu on hankittuna tuonnekin. Tulisipa Party in Simon's Pants, niin olisin tyytyväinen!
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Tracer
16.07.2009 10:45:57
Luke on loistava show-mies, siis biisien välilläkin ja tuollainen pienempi mesta on osuva paikka ottaa kontaktia jengiin.
Soittohan sujuu takuuvarmasti.
Ainoa heikkouteni on äärimmäinen nopeus
Antzy
01.08.2009 00:07:10
Jep. Sunnuntaina sitten herran keikalle. Kovana Toto- ja Lukather-diggarina tätä tapahtumaa tosiaan odottaa erityisen hyvissä fiiliksissä. Mies on nimenomaan esiintyjä ja loistava, monipuolinen kitaristi. Luken soolomateriaalin kuuleminen livenä herättää innostuneita odotuksia. Noista soololeyvistä iskee selvästi eniten debyytti Lukather ('89), jolla on yksinkertaisesti hyviä ja mukaantempaavia biisejä ja 80-lukulainen soundimaailma miellyttää muutoinkin allekirjoittanutta. Myöhemmät soololevyt ovat ihan toimivia sinällään, aika erilaisia kuitenkin tyyliltään tuohon ensimmäiseen verrattuna. Uusin eli Ever Changing Times onkin ollut sitten yllättäen soitossa viime aikoina keikan lähestyessä. ;-)
Bonfire
03.08.2009 18:04:05

Mun mielestä Luke oli pieni pettymys. Teknisesti helvetin taitavaa soittoa, mut vähän liikaa sellasta päämäärätöntä jamittelua. Settilistan olis mun mielestä rakentaa vähän monipuolisemmaksi. Hiukan jäi siis vaisu fiilis.

Ben Granfelt toimi ainakin mulle paljon paremmin tällä kertaa.
"Automatic simply means you can´t fix it yourself" -Frank Capra
Lunnu
03.08.2009 19:37:55
Bonfire: Mun mielestä Luke oli pieni pettymys. Teknisesti helvetin taitavaa soittoa, mut vähän liikaa sellasta päämäärätöntä jamittelua. Settilistan olis mun mielestä rakentaa vähän monipuolisemmaksi. Hiukan jäi siis vaisu fiilis.

Ben Granfelt toimi ainakin mulle paljon paremmin tällä kertaa.

Tämähän oli niinkuin meikäläisen suusta. Kaiken lisäksi Lukatherin soundi oli paikka paikoin ihan käsittämätöntä mössöä.
Soittajat toki taitavia, mutta liikaa venytetty biisejä ja loputtomasti sooloja. Ei jaksa.
Granfeltin setti oli parempi.

Olikohan Lukather vielä rundin päättymisen kunniaksi ns. nenässä?
Nostalgy is not what it used to be
wernerhope
03.08.2009 19:50:43
Täysin samoilla linjoilla Bonfiren ja Galin kanssa. Odotin paljon enemmän, onhan Luke yksi meikäläisen suosikkeja. Turhan ylipitkiä biisejä. Jamittelu on sinänsä ok, mutta liikaa on liikaa. Täytyy sanoa, että pitkästä aikaa tuli semmoinen tunne, että taidan lähteä kesken konsertin. Yhdellä sanalla tiivistäen, väsynyt. Kyllä Lukather soittaa osaa ja bändi oli tosi kova, mutta tällä kertaa pisteet meni Granfeltin tyylikkäälle kitaroinnille ja soundeille.
y-ka-ko-
03.08.2009 20:06:04
Ja samalla linjalla jatketaan... Nähtyäni sentään Lukatherin ja Carltonin (100% instrumentaali) joskus vuosituhannen vaihteessa Totojen ohella, olin yllättynyt poistuessani väsähtäneen 1000Eyesin soolonkohdalla 2h jälkeen. Oikeastaan otti päähän, kun tuli keikuttua niinkin pitkälle. Draamankaaresta keikkamittakaavassa ei ollut tietoakaan.
settimäki
03.08.2009 21:03:56
Samoilla linjoilla ollaan. Lukatherilta löytyy soololevyiltä hienoja biisejä, et olis ollu mukava kuulla niitä enemmän, eikä vain yli 20 minuuttiin venytettyjä jamitteluja. Mut oli keikassa kyllä paljon hyvääkin. Onhan noi niin älyttömiä soittajia. Valentine erityisti oli aivan loistava!!
JiiHoo63
04.08.2009 10:04:16
Kyllähän nyt kävi niin, että ainakaan lattialla ei saanut mitään tolkkua rytmiryhmän soitosta. Hihatti ja ylätomit erotti, basari ja basso oli käsittämätöntä megapörinää. Tuli ihan tuskaisasti 70-luvun koulubilebändien soundit mieleen...Onhan se persiistä, jos bändin soitto perustuu groovelle ja sitä viiltäviin nerokkaisiin yksityiskohtiin, mutta basistinkin kuviot on katsottava sormista. Olen kuullut Kultsalla sähköisestä menosta mm. Abraham Laborielia, ja kyllä silloin rummut ja basso soi ihan mallikkaasti.

Onneksi soolokohdissa myös basson kuuli, mutta hieman utuisesti silloinkin. Äänentoistosta johtuen myös maestron itsensä parasta antia oli mielestäni omat hiljaisemmat soolottelut, eritoten Song for Jeff.

Vähänkös jäi koko keikasta haikeat fiilikset, kun oli odottanut tiukkaa tyki- ja tikutusta.
pessomar
05.08.2009 10:19:02
Siitä ei pääse yli, että Luke on sairaan taitava kitaristi ja halutessaan onnistuu luomaan aivan uskomattomia tulkintoja. Tässä konsertissa oli loppujen lopuksi
varmaan kiertueväsymys ja sen mukaiset syyt että lavameininki meni välillä
ei nyt aivan pelleilyksi mutta sinnepäin. Song for Jeff oli mahtava ja ne muutamat
nopeemmat boogiet.

Luke tuli nimmareita jakamaan kohtuullisen pöllyssä puolen tunnin viivyttelyn jälkeen.
Oli varmaan vetänyt muutakin kuin vissyä nestehukkaan, kun katse oli lasittuneen
väsynyt.

Lyhyemmillä ja tiukemmilla sovituksilla olisi varmaan saanut settilistaa venytettyä
yleisölle paremmin sopivaksi ja tuolloin kahteen ja puoleen tuntiin olisi saatu
yltäkylläinen olo.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)