Anonymous-jazz 03.08.2009 09:28:29 | |
---|
Pistetääs tähän threadiin tyyppien kokemuksia näistä pienemmistä ohjelmatoimistoista. Omakohtaisesti nämä hieman pienemmät toimistot aina välillä sapettaa siinä että silloin kun pitäisi tulla keikoista liksa niin toimisto vedättää niitä viikko tolkulla. Kyse on nyt sellaisesta paikasta kuin Viihdeohjelmat. Onko kellään muulla mitään vastaavia kokemuksia samaisesta paikasta ? "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Kysehän tässä saattaa olla myös siitä että ohjelman tilannut ravinteli/tai vast. ei ole maksanut vielä toimistolle. Tätähän tullee niin palijon ku jaksaa työntää |
EP 03.08.2009 10:48:12 | |
---|
Meisseli: Kysehän tässä saattaa olla myös siitä että ohjelman tilannut ravinteli/tai vast. ei ole maksanut vielä toimistolle. Juu, mutta ei pitäisi vaikuttaa palkkojen maksuun. ..mutta aika takapajuistahan tää ala on aina ollut : / |
jjussila 03.08.2009 11:00:32 | |
---|
Meisseli: Kysehän tässä saattaa olla myös siitä että ohjelman tilannut ravinteli/tai vast. ei ole maksanut vielä toimistolle. Pienemmät toimistot, mukaan luettuna kyseessä oleva, maksaa ekaks ammatikseen tekeville ja vasta sitten harrasteosastolle, varsinkin jos myntistä on tiukkaa ja järkkärit eivät ole maksaneet ajallaan. ..ei helev...olisko noin?..... |
Anonymous-jazz 03.08.2009 11:12:22 (muokattu 03.08.2009 11:12:33) | |
---|
Meisseli: Kysehän tässä saattaa olla myös siitä että ohjelman tilannut ravinteli/tai vast. ei ole maksanut vielä toimistolle. B-luokan pystö sai raflalta käteisenä 1000 EUR ja bändin (trio) 600 euron osuus odottaa edelleen. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
half 03.08.2009 11:49:37 | |
---|
Asioimme useampienkin pienten toimistojen yms. one man systeemien kanssa. Kaikki asiat ovat aina lopulta kuitenkin hoituneet, vaikka pientä vääntöä on välillä tarvittu. COVS jäsen N:o 5 |
walttoni 03.08.2009 12:03:13 | |
---|
Liekkö nuo ongelmat pelkästään pienten toimistojen omaisuutta? Itselle ei ole sattunut enää vuosiin mitään isompaa härdelliä, ainoat ongelmat on syntyneet niistä tilanteista että joku bändistä ei ole lähettänyt verokorttiaan, tilinumeroaan tms. palkanmaksuun vaikuttavaa juttua toimistolle ja sen takia koko bändin palkat on jätetty maksettavaksi tuonnemmaksi. Yksittäisen muusikon palkanmaksuun tuolla ei pitäisi olla mitään merkitystä, mutta niinpä ne vaan tahtoo jäädä odottelemaan seuraavaa eräpäivää. Ainakin yhdellä keskisuomessa operoivalla toimistolla on aika omalaatuiset "eräpäivät",, johon mennessä palkkabyrokraatia vaatii dokumentteja pyöriäkseen helposti. Eikä se toimisto varmasti ole pienimmästä päästä. COVS2. |
JK 04.08.2009 08:06:11 (muokattu 04.08.2009 13:11:03) | |
---|
Anonymous-jazz: B-luokan pystö sai raflalta käteisenä 1000 EUR ja bändin (trio) 600 euron osuus odottaa edelleen. Tais käydä niin, että pystö vetäs koko liksan itselleen... Jospa kyseessä olikin käteislaskutus (joskus sitä toimistot harrastaa, etenkin uuden paikan ollessa kyseessä) ja pystön piti maksaa bändille siitä tonnista, kuullostaa nimittäin kohtuukovalta B-luokan pystön palkaksi EDIT: Minkälainen työmääräys/soppari teillä oli??? Tuntuu tosiaan oudolta järjestelyltä, että solisti vetäis rahat suoraan kassasta ja bändille meksettaisiin erikseen ohjelmatoimiston kautta. En usko että asia etenee täällä valittamalla mihinkään, kannattaisko soittaa toimistolle ja kysellä??? Saadaanko ruoka?? |
Thefish 04.08.2009 09:01:25 | |
---|
JK: Tais käydä niin, että pystö vetäs koko liksan itselleen... Jospa kyseessä olikin käteislaskutus (joskus sitä toimistot harrastaa, etenkin uuden paikan ollessa kyseessä) ja pystön piti maksaa bändille siitä tonnista, kuullostaa nimittäin kohtuukovalta B-luokan pystön palkaksi Näin tässä on todennäköisesti käynyt. Pystön ahdistelu käyntiin. Saa muuten olla aikamoinen b-luokan pystö jos itelleen tonnin vetää.Monet a-luokan vastaavatkaan ei tommosiin summiin usein pääse. Ei kun leuka rintaan ja kohti uusia nöyryytyksiä. |
kenonen 04.08.2009 13:53:48 | |
---|
joskus on kestänyt todella pitkään ja joskus tulee ihan tai ainakin lähes ajallaan. Yleensä on niin tosiaan että odottavat liksat ensin tilaajalta ja sit maksetaan vasta bändille. Yleensä siinä se parista viikosta kuukauteen menee ja se pitää hyväksyä. Joskus pienemmät yritykset maksaa tosi nopeasti ja isoilla kestää. Otin eli en, so not, kunhan humppa kulkee. COVS no 8 |
jakeni 04.08.2009 14:34:11 | |
---|
Jos hommat ei futaa,niin silloin täytyy tehdä niinkuin herrat Sorsakoski&Nurmio>>>kävivät toimistolla itse selvittämässä mistä asiat kiikastaa ja rahaa alkoi muuten löytymään heti ja sen jälkeen,nih! Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi)
Milloin syödään? (Topi) |
Timi 04.08.2009 17:11:09 | |
---|
jakeni: Jos hommat ei futaa,niin silloin täytyy tehdä niinkuin herrat Sorsakoski&Nurmio>>>kävivät toimistolla itse selvittämässä mistä asiat kiikastaa ja rahaa alkoi muuten löytymään heti ja sen jälkeen,nih! Son turha tavallisten soittajien alkaa uljastelemaan toimistolla.Loppuu keikat! Asiallinen ja ystävällinen käytös antaa paremman tuloksen.Näin olen bändimme asiat klaarannut vuosikausia.Tilipäivät oli vika ja viidestoista. 40 vuotta soittanut,Ei juurikaan mitään oppinut.Ehkä jotain kuitenkin?Tervehdi ekaksi keittiöhenkilökunta. |
Thefish 04.08.2009 18:39:08 | |
---|
Timi: Son turha tavallisten soittajien alkaa uljastelemaan toimistolla.Loppuu keikat! Asiallinen ja ystävällinen käytös antaa paremman tuloksen.Näin olen bändimme asiat klaarannut vuosikausia.Tilipäivät oli vika ja viidestoista. Mikä ihme siinä on, ettei omia etujaan osata tarpeeksi vahvasti ajaa? Ei ne keikat kuule lopu vaikka siellä toimistolla silloin tällöin kävis kyselemässä että mihis mun rahat on hävinneet.Ihan samalla lailla ne mokailee kuin missä tahansa muussa ammatissa.Välillä pitää vaan niitä muistuttaa siitä että muutaman päivän turhalla vitkuttelulla voi olla aika katastrofaaliset seuraukset. Jos mä olen hoitanut oman hommani kunnialla ja sopparin mukaan, odotan myös että toimisto hoitaa hommat samalla tyylillä. Mikäli jonkinlaista vilunkipeliä esiintyy, pidän itselläni oikeuden mainita siitä.Ja jos ne keikat sen takia loppuu, että kyselee rahojensa perään, on kyseessä aivan väärä toimisto. Ei kun leuka rintaan ja kohti uusia nöyryytyksiä. |
jon lord 04.08.2009 18:54:07 | |
---|
Timi: Son turha tavallisten soittajien alkaa uljastelemaan toimistolla.Loppuu keikat! Asiallinen ja ystävällinen käytös antaa paremman tuloksen.Näin olen bändimme asiat klaarannut vuosikausia.Tilipäivät oli vika ja viidestoista. Kyllä me saatiin rahamme keikasta jota ei ollut olemassa, mutta jolle meidät oli myyty. Mentiin vähemmän ystävällisesti kyselemään rahojamme ja ne myös saatiin. Kyllä etujansa täytyy ajaa. Tietenkin tilanteen mukaan jos se sitä vaatii. Mutta jos toimiston kohtelu soittajia kohtaan on ala-arvoista voi hyvällä syyllä kohdella toimistoa samalla tavalla. Sellaisen toimiston kanssa on sama loppuuko keikat vai ei. COVS jäsen N.o 3 |
Timi 04.08.2009 19:45:16 | |
---|
Mikä nyt mättää?Eikö asiallinen käytös tuo sitten toivottua tulosta?Onhan toki selvää,että jos jostain ei saa liksojaan.Mitä meille ei ole käynyt koskaan.Ei tietenkään kyseisen toimiston palveluja käytä.Palkkaturva jeesaa sitten.Luulisin tarkoittavani sitä,että harvalla on varaa polttaa siltoja takanaan.Varsinkaan nykyään.Kun mestat vähenee.Voihan tietenkin sukset mennä ristiin jonkun kanssa.Mutta takaportti täytyy löytyä.Viaton en ennes itse ole.Erään P.....sen keikoille en suostu lähtemään.Kysymys oli vain jäsenemme laillisista eläke ynnä muista maksuista .Joita sitten leivättömän pöydän ääressä ratkottiin.Ompun Viihdeohjelmien kanssa yhteistyö on toiminut hienosti.Ristiin menneet keikat maksettiin aina ja joskus saimme viettää vapaana illan hotellissa.Scan-show handlasi kaiken hienosti.Aikoinaan Pirskanenkin.Ei ole tuo pisteillä varustettu.Hoiti Taellit sun muut.Eläkevarman lista on aika pitkä. 40 vuotta soittanut,Ei juurikaan mitään oppinut.Ehkä jotain kuitenkin?Tervehdi ekaksi keittiöhenkilökunta. |
Thefish 04.08.2009 20:19:16 | |
---|
Timi: Mikä nyt mättää?Eikö asiallinen käytös tuo sitten toivottua tulosta?Onhan toki selvää,että jos jostain ei saa liksojaan.Mitä meille ei ole käynyt koskaan.Ei tietenkään kyseisen toimiston palveluja käytä.Palkkaturva jeesaa sitten.Luulisin tarkoittavani sitä,että harvalla on varaa polttaa siltoja takanaan.Varsinkaan nykyään.Kun mestat vähenee.Voihan tietenkin sukset mennä ristiin jonkun kanssa.Mutta takaportti täytyy löytyä.Viaton en ennes itse ole.Erään P.....sen keikoille en suostu lähtemään.Kysymys oli vain jäsenemme laillisista eläke ynnä muista maksuista .Joita sitten leivättömän pöydän ääressä ratkottiin.Ompun Viihdeohjelmien kanssa yhteistyö on toiminut hienosti.Ristiin menneet keikat maksettiin aina ja joskus saimme viettää vapaana illan hotellissa.Scan-show handlasi kaiken hienosti.Aikoinaan Pirskanenkin.Ei ole tuo pisteillä varustettu.Hoiti Taellit sun muut.Eläkevarman lista on aika pitkä. Ei mua mikään mätä. Jossei hommat taitu asiallisesti toimiston taholta, ensin kysellään asiallisesti, Ja jos se ei tuota tulosta, sitten kysellään epäasiallisesti. Mä en vaan jaksa lukee juttuja tyyliin "ei oo varaa lähtee nujakoimaan, keikat loppuu jne.". Koittakaa nyt uskoa että kyllä meillä soittajillakin on oikeudet.Niin riviukoilla kuin staraosastollakin. Semmosta pelkoa on ihan turha ruveta lietsomaan että jos liksojensa perään kyselee, niin duunit loppuu.Tietääkseni me ei asuta Neuvostoliitossa, eihän? Kyllähän mullakin noita kupruja on ollut pienten toimistojen kanssa.Kaikki on hommat on kuitenkin selvinneet tavalla tai toisella.Kun on faktat hallussa niin rahoja on helpompi pummia.Liiton lakimiehen olemassaolon muistutus on myöskin ollut useassa tapauksessa huomattava etu lopputulokseen nähden. Noinniinkuin kiteytyksenä että jos noiden toimistojen kanssa nöyristelee, niin sitä saa mitä tilaa. Asennemuutosta kehiin. Ei kun leuka rintaan ja kohti uusia nöyryytyksiä. |
Timi 04.08.2009 20:38:10 | |
---|
Thefish: Ei mua mikään mätä. Jossei hommat taitu asiallisesti toimiston taholta, ensin kysellään asiallisesti, Ja jos se ei tuota tulosta, sitten kysellään epäasiallisesti. Mä en vaan jaksa lukee juttuja tyyliin "ei oo varaa lähtee nujakoimaan, keikat loppuu jne.". Koittakaa nyt uskoa että kyllä meillä soittajillakin on oikeudet.Niin riviukoilla kuin staraosastollakin. Semmosta pelkoa on ihan turha ruveta lietsomaan että jos liksojensa perään kyselee, niin duunit loppuu.Tietääkseni me ei asuta Neuvostoliitossa, eihän? Kyllähän mullakin noita kupruja on ollut pienten toimistojen kanssa.Kaikki on hommat on kuitenkin selvinneet tavalla tai toisella.Kun on faktat hallussa niin rahoja on helpompi pummia.Liiton lakimiehen olemassaolon muistutus on myöskin ollut useassa tapauksessa huomattava etu lopputulokseen nähden. Noinniinkuin kiteytyksenä että jos noiden toimistojen kanssa nöyristelee, niin sitä saa mitä tilaa. Asennemuutosta kehiin. No niihän mä kirjoittelin!Ei tarvitse antaa lahjaksi.On varmaan porukoita.Jotka ei tiedä mistä voi apuja saada.kun alkaa tökkimään.Ei ole tarvinnut tähän mennessä nöyristellä!Et ilmeisesti lukenut ihan kaikkea mitä tuhersin.Tuskin lietson pelkoa.että ei liksansa perään voi huudella?Ja Neuvostoliittoon tai Venäjälle en lähde! 40 vuotta soittanut,Ei juurikaan mitään oppinut.Ehkä jotain kuitenkin?Tervehdi ekaksi keittiöhenkilökunta. |
Thefish 04.08.2009 20:47:14 | |
---|
Timi: Tuskin lietson pelkoa.että ei liksansa perään voi huudella? No jos mä en ole jostain syystä käsittänyt tuota allaolevaa kommenttia huumoriksi, niin pyydän anteeksi. Munsta siinä ei ole nimittäin pätkääkään huumoria. Son turha tavallisten soittajien alkaa uljastelemaan toimistolla.Loppuu keikat! Ei kun leuka rintaan ja kohti uusia nöyryytyksiä. |
Timi 04.08.2009 21:14:04 | |
---|
Thefish: No jos mä en ole jostain syystä käsittänyt tuota allaolevaa kommenttia huumoriksi, niin pyydän anteeksi. Munsta siinä ei ole nimittäin pätkääkään huumoria. Moikka! En tuota huumoriksi tarkoittanut.Eikä sitä siitä löydy ennes rumpupalikalla kaivelemallakaan.Ja mitään anteeksipyyntöjä ei tarvita.Tää vissiin ryöstäytyi jotenkin?Minä taisin ehdotella korrektia asioiden hoitamista ja siten säilyttää suhteet edelleen.Siihen pisteeseen.Kunnes toiset instanssit alkavat hoidella soittajan saatavia. Edelleen olen sitä mieltä.Että siltoja ei kande polttaa turhan takia äkkipikaistuksissaan! Olen sattunut aikoinaan kuulemaan vahingossa eräässä toimistossa kommentin.Saatana!Sitä bändiä ei enää myydä!Se on pienestä kii! 40 vuotta soittanut,Ei juurikaan mitään oppinut.Ehkä jotain kuitenkin?Tervehdi ekaksi keittiöhenkilökunta. |
pekkajau 04.08.2009 21:37:02 (muokattu 04.08.2009 21:46:44) | |
---|
Kyllä asialinjalla yleensä pärjää normaalien ihmisten kanssa. Eri asia jos siellä vastapuolella on ihan idiootti. Kaverini haki saataviaan aikoinaan 80-luvulla yhestä pikkutoimistosta ( joka seisotti rahoja tilillään tunnetusti korkosyistä niin pitkään kun vain mahdollsta) susikoiransa kanssa ennen kuin kutsui sitten lopulta palkkaturvan miehet paikalle. Oli niin idiootti Liimatainen ettei ymmärtänyt järkipuhetta. |