Aihe: Samettihousut
1 2 3 4
Mimi
11.03.2007 11:48:00
samettihousujen suuri miinus on kestävyys. Itsellä ollut puoli vuotta käytössä ja nyt kulunut jo yhdestä kohtaa puhki ja ne "vaot" alkaa olla monesta kohtaa täysin pois kuluneet. Ja maksoin niistä kumminkin yli 80€ ainakin, eli laadullisesti PITÄISI olla hyvät.

No kippaskappas. Kai sen nyt tajuaa vaatetta ostaessakin, että se sametin nukka on aika herkkää tavaraa ja niistä kohdista, joista se joutuu pahimman hankauksen "uhriksi" (persaus, taipeet, polvet) niin kyllähän se nuhraantuu pikkuhiljaa pois.

Ei sillä laadullakaan ole tuossa niin väliä. Vaikka materiaali olisikin hieman tyyriimpää, niin kyllä se sametti silti kuluu pikkuhiljaa käytössä pois. Mitä enemmän ja "rankemmin" käytät, sitä nopeammin.

Tuo hinta ja laatu näkyy kuitenkin omasta mielestäni vaatteissa lähinnä siinä, että tuotteessa on panostettu kaavoitukseen ja istuvuuteen sekä valmistukseen ihan eri tavalla, jos vertaat halpahallikamaan. Myös materiaaleissa ja kestävyyksissä on toki eroja, mutta sametti nyt vaan sattuu olemaan sellainen materiaali, että se nukka kuluu melkeinpä väkisinkin näiltä kulutusaroilta kohdilta pois.
...on pimeää ja olen pieni tuittuinen ja heikko...
Vain sanoja
Tuomas.
17.07.2007 13:12:31 (muokattu 17.07.2007 13:13:52)
Huom! Olet kirjoittamassa yli 128 päivää vanhaan ketjuun! Niinpä.

Jesh. Eli mistäköhän löytäisi about tälläsen samettiTAKIN lämpimille keleille. Väri voisi olla myös ruskeakin taikka joku omituisempi.

http://www.findcoolclothes.com/prod … ts/large_photos/blackvelvetcoat.jpg
V.U.K #34?
Mimi
17.07.2007 16:39:22
Niinpä.

Jesh. Eli mistäköhän löytäisi about tälläsen samettiTAKIN lämpimille keleille. Väri voisi olla myös ruskeakin taikka joku omituisempi.

http://www.findcoolclothes.com/prod … ts/large_photos/blackvelvetcoat.jpg

Minkä kokoisen tarttisit?
Creating the Monster - kirpparikamasta designvaatteeksi?
Tuomas.
17.07.2007 17:53:54
Minkä kokoisen tarttisit?

En noista pukujen kokomerkinnöistä tiedä, mutta L kokoisia paitoja käytän.
V.U.K #34?
Mimi
17.07.2007 20:04:46 (muokattu 17.07.2007 20:07:41)
En noista pukujen kokomerkinnöistä tiedä, mutta L kokoisia paitoja käytän.

Eiku mietin, että mulla ois varastossa yksi projektia varten hankittu musta hieman tuon näköinen samettitakki kokoa 36, mutta se jäikin sitten käyttämättä ja on ihan ehjä ja hyväkuntoinen. Ilmeisesti naisten, mutta mulle ainakin liian iso, tosin olen kyllä suht pienikokoinenkin.

Ei varmaan sulle mene. Tai en tiedä.

E: piti ihan etsiä. Pidempi on, kuin tuo heittämäsi kuva, ja sen verran pieni kuitenkin, että ei kyllä mene miehen päälle, ellei satu olemaan mallia luuviulu.

Jos joku tarttee, niin halvalla lähtee.
Tuomas.
17.07.2007 21:09:48
Juu selvittelin noita kokoja, ja puvun takki on näköjään 48 joten ei taida ihan mahtua.:D Kiitoksia kumminkin.
V.U.K #34?
Mr. Onion
21.07.2007 11:36:43
Tarjoustalosta löysin eilen aika mageet, oli viel tarjouksessa. Parikybää vaan makso, mutta en ostanu. En viittiny sellasia hippihousuja ostaa. Kokeilin kyllä niitä.
Chaka
24.07.2007 22:35:35

Eiku mietin, että mulla ois varastossa yksi projektia varten hankittu musta hieman tuon näköinen samettitakki kokoa 36, mutta se jäikin sitten käyttämättä ja on ihan ehjä ja hyväkuntoinen. Ilmeisesti naisten, mutta mulle ainakin liian iso, tosin olen kyllä suht pienikokoinenkin.

Ei varmaan sulle mene. Tai en tiedä.

E: piti ihan etsiä. Pidempi on, kuin tuo heittämäsi kuva, ja sen verran pieni kuitenkin, että ei kyllä mene miehen päälle, ellei satu olemaan mallia luuviulu.

Jos joku tarttee, niin halvalla lähtee.

oiskos tuosta mahdollsita saada vaikak kuvaa?!?!?

Noita takkeja ei ole koskaan liikaa varastossa ;)
Rinnat rakkaudesta turvonneina
Mimi
25.07.2007 19:13:06
oiskos tuosta mahdollsita saada vaikak kuvaa?!?!?

Noita takkeja ei ole koskaan liikaa varastossa ;)

Pitääpä katsella kohta kameran kanssa.
Mimi
25.07.2007 20:51:12
Takin pituus olkasaumasta helmaan on n. 85 cm, leveyttä rinnan kohdalta noin. 47cm (eli ympärys joku 95 cm varmaankin). Nappeja on neljä kappaletta ja taskut on valetaskut.

Loistan taas kuvaajantaidoillani, mutta ei voi mitään. Pahoittelen huonoa jälkeä ja kallellaan olevaa kuvaa... http://img405.imageshack.us/img405/4516/img89541pj6.jpg

Ihan siisti kolttu, kirpparilta ostin tuossa keväällä allekirjoituksesta löytyvää projektia varten, mutta jäi käyttämättä. Merkki on Martinelli ja koko tosiaan 36. Aika tukevaa tekoa, sametti on paksua ja vuori löytyy joten ei varmaan ihan lämpimimmän kelin takki, syksyllä varmaan ihan jees. Vuorikangas on varmaan asetaattia.
Stain
16.08.2007 15:17:10 (muokattu 16.08.2007 15:17:31)
Itse löysin Kuopion kontista ruskeat, levenevälahkeiset sammarit. Aika jees, hinta 4€. Tosin lahkeet olivat jumalattoman pitkät, olen n. 180cm pitkä ja lahkeet menivät silti reippaasti kenkien alle. Huh, edellinen omistaja ilmeisesti ollut kunnon hujoppi.
It's a bittersweet symphony, this life
taikakameli
03.09.2007 20:22:57
Löysin joskus uffista syvänsiniset vakosammarit halvalla. Ihan hemmetin hienot, vaikka pitikin vähän leikellä lahkeita lyhyemmiksi. Muutenkin jos vähänkään erikoisempaa vaatetta hakee, suosittelen kirppareita tai uffeja.
Tosi powerin haltija, kaukosäätimen herra
Linnunlaulupuu
04.09.2007 11:43:29
Carharttin sammarit kestäneet mainiosti vuoden 2005 lopusta. Kovinkin edustavat ovat vielä.
Be quiet! I'm trying to watch the medium! Go medium... Wish I could talk to ghosts. That would be sweeeeeeet!
Kibester
01.08.2009 22:49:22
Itelläni on faijan vanhat vakosamettihousut mallia erittäin_löysä ja kaikki napit oon saanu ite pistää uudestaa paikoilleen. Väri on vaaleenruskea. Ehottomasti mukavampia housuja kuin farkut, voin vaan suositella!
LepakonNahka
04.08.2009 20:01:51
Isän kaapin kätköistä sosialisoin luonnonvalkoiset sammarit, jotka ovat paraikaa koneessa vihreän värijauheen kanssa. Saapa nähdä miten onnistuu.
If you are a big tree, we are a small axe.
JPQ
04.08.2009 20:12:00

LepakonNahka: Isän kaapin kätköistä sosialisoin luonnonvalkoiset sammarit, jotka ovat paraikaa koneessa vihreän värijauheen kanssa. Saapa nähdä miten onnistuu.

millainen vihreä ja minkä firman väri jotenkin luotan dekaan enempi kuin dyloniin mielikuvien pohjalta. ps. puuvilla värjääntyy hyvin kuten silkkikin jonka varmaan tiesitkin.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
04.08.2009 20:12:39

Tortu: Löysin joskus uffista syvänsiniset vakosammarit halvalla. Ihan hemmetin hienot, vaikka pitikin vähän leikellä lahkeita lyhyemmiksi. Muutenkin jos vähänkään erikoisempaa vaatetta hakee, suosittelen kirppareita tai uffeja.

sama mielikuva tai sitten tekee itse tai teettää tiedän että ei ole ihan ilmaista.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
04.08.2009 20:15:12

Quru: Sammarit on kyllä loistavat housut. Kuluvuudestakaan en viitsi valittaa, kun en ole yksistäkään yli kymppiä maksanut. Kirppareilta löytyy ihan hyvin kunhan jaksaa etsiskellä, tosin kokojen kanssa on vähän niin ja näin.

sitäpaitsi voisin vaikka vannoa joka materiaalilla hyvä ja huono puolensa. Ulkonäkökin lasketaan nyt ennen kuin kukaan tulee sanomaan mitään.
itsy
04.08.2009 20:24:51
Eivät farkut tunnu mitenkään mukavilta kun on sammareita tottunut käyttämään, erittäin miellyttävän tuntuiset jalassa.
"Communism is the very definition of failure."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)