samantien 30.07.2009 15:10:26 (muokattu 30.07.2009 15:11:25) | |
---|
Sain tänään puuttuvat komponentit uraltonelta ja sen myötä kaiutinprojektin valmiiksi. Täytyy kyllä sanoa että rumasta ulkonäöstä huolimatta tuo osoittautui helvetin hyvin toimivaksi ratkaisuksi kitaran äänittämiseen kerrostalossa. Vahvistinta voi luukutella melkoisen kovaa ilman että laatikon ulkopuolelle kuuluva mumina erottuu sähkiksen akustisen rämpseen alta. Niin. Sitten se tekninen puoli: Materiaalina käytetty kierrätettyä lastulevyä vanhasta keittiön kaapista. Pinnoitteena oleva vinyyli löytyi kirpputorilta hintaan 4€/rulla. Kulmapalat vanhasta paloitellusta Carvinin combosta ja elementti, kaiutinkaapeli + ulostulojakki uraltonelta. Sisäpinnat on vuorattu kokonaan 3cm akustointivillalla, jonka päälle on pistetty kangas. Kokonaishinta noin 60€. Pieni hinta tyytyväisistä naapureista ja erinomaisista kitararaidoista :) http://muusikoiden.net/dyn/users/61401.jpg"haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu. |
Groovi 30.07.2009 17:44:02 | |
---|
Mielenkiintoinen laatikko ja pisteet kierrättämisestä. =) Minkälainen on laatikosta äänitettävä soundi? Ennen oli mahtavia bändejä mutta vaatimatonta tekniikkaa. Nykyään on mahtavaa tekniikkaa mutta vaatimattomia bändejä. |
samantien 30.07.2009 17:54:03 (muokattu 30.07.2009 17:54:41) | |
---|
Groovi: Mielenkiintoinen laatikko ja pisteet kierrättämisestä. =) Minkälainen on laatikosta äänitettävä soundi? Hyvältä kuulostaa! Tietenkin siitä jää puuttumaan huoneen saundi, mutta tässä tilassa se on muutenki ollu aina ongelma. Eli tuossa on vähän in your face tyyppinen saundi. Kuulostaa mun korvaan ihan samalta kuin vähän kuolleemmassa tilassa 57:lla lähimikitetty vahvistin. "haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu. |
Antti1 30.07.2009 23:51:44 | |
---|
Sainpa tästä vision, jota pitää ihan oikeasti miettiä: mä oon ostamassa säilytysrahia olohuoneeseen, niin sellaiseen vois koittaa kyhätä eräänlaisen isocabin. Täysin vaimentavaahan tuollaisesta ei ole mitenkään päin mahdollista tehdä. Ensimmäinen ongelma tulee jo rahin materiaalien ja rakenteen takia. Yläpäät ja keskiäänet se kuitenkin demppaisi aika tehokkaasti. Sikäli sen hyvänä puolena olisi vähän suurempi "läpäisevyys", että elementti näkee hurjasti kasvaneen ilmajousen myötä tilavuuden suurempana ja sit taas suljetusta vaneripöntöstä johtuvaa laatikkomaisuutta ei äänessä olisi juurikaan. Ongelmaksi koituu elementin ja mikin sijoittelu tuonne järkevästi, mutta ehkä mä keksin oikean ratkaisun. Lisäksi sen hyvänä puolena on myös sekin, että hameväki hyväksyy sen huomattavasti helpommin osaksi kämppää. ;) I don't believe in Peter Pan, Frankenstein or Superman! All I wanna do is BICYCLE BICYCLE BICYCLE! |
oksatboys 30.07.2009 23:57:46 | |
---|
Lisäksi sen hyvänä puolena on myös sekin, että hameväki hyväksyy sen huomattavasti helpommin osaksi kämppää. ;) "Emmä mitään uutta kamaa oo ostanu sulle tommosen rahin vaan jalkojen leputtamiseen...." :D ringmodulator piristää kummasti! |
Antti1 31.07.2009 00:18:12 (muokattu 31.07.2009 00:18:22) | |
---|
oksatboys: "Emmä mitään uutta kamaa oo ostanu sulle tommosen rahin vaan jalkojen leputtamiseen...." :D Mutta sehän on varmasti vaimokkeen mieleen erityisesti, kun pistää botnekkaan soundin kehiin ja käskee istahtamaan "satulaan". ;) I don't believe in Peter Pan, Frankenstein or Superman! All I wanna do is BICYCLE BICYCLE BICYCLE! |
oksatboys 31.07.2009 00:23:18 (muokattu 31.07.2009 00:23:58) | |
---|
Antti1: Mutta sehän on varmasti vaimokkeen mieleen erityisesti, kun pistää botnekkaan soundin kehiin ja käskee istahtamaan "satulaan". ;) Saapahan sillä aikaa rauhassa soitella :D ringmodulator piristää kummasti! |
multipaavo 31.07.2009 00:34:05 | |
---|
Antti1: Ongelmaksi koituu elementin ja mikin sijoittelu tuonne järkevästi, mutta ehkä mä keksin oikean ratkaisun. Joutsenkaulamikkiteline antais ainakin mahdollisuuden lähes rajattomaan mikin paikan hienosäätöön in the box. -Paavo |
Antti1 31.07.2009 00:50:27 | |
---|
multipaavo: Joutsenkaulamikkiteline antais ainakin mahdollisuuden lähes rajattomaan mikin paikan hienosäätöön in the box. -Paavo Eihän se varsinainen sijoitus sinänsä, mutta jos pistää elementin kattoa kohti osoittamaan, niin esim. Shure SM57 ei liittimen kanssa kyllä tule mahtumaan mitenkään sisälle kannen ollessa kiinni. Ehkäpä ratkaisuna on vähän patentoida rakennetta ja pistää elementti rahin pituussuuntaan (eli samoin, kuin kaapeissa on). Tarkoitus kun ei ollut mitään kuution mallista rahia ostaa, vaan sellainen vähän pitkulaisempi. I don't believe in Peter Pan, Frankenstein or Superman! All I wanna do is BICYCLE BICYCLE BICYCLE! |
samantien 31.07.2009 01:47:14 (muokattu 31.07.2009 01:57:09) | |
---|
Lisäksi sen hyvänä puolena on myös sekin, että hameväki hyväksyy sen huomattavasti helpommin osaksi kämppää. ;) Olen tässä lähiaikoina huomannut hameväen vihjailevan että voisin hankkia asuntoon myös huonekaluja yms. mitä normaaleilla ihmisillä on. En mä tarvi pöytää syömiseen ja patjalla on ihan hyvä istua ja nukkua. "haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu. |
samantien 31.07.2009 01:49:57 | |
---|
Tosiaan itsekin joutsenkaulaa aioin tuohon alunperin, mutta tuosta olis pitäny tehdä huomattavasti isompi sillon. Rakentelin sitten pidikkeen itse. Mikkiä voi hieman käännellä kuitenkin, enkä usko että tulee tarvetta muutella sen asentoa kovin paljoa. "haista paska. mistä tiiät? ootko soittanu? NÄttää hyvältä, muute iha pasnoja?" - Juzzu. |
kivi 31.07.2009 01:50:39 | |
---|
Antti1: Eihän se varsinainen sijoitus sinänsä, mutta jos pistää elementin kattoa kohti osoittamaan, niin esim. Shure SM57 ei liittimen kanssa kyllä tule mahtumaan mitenkään sisälle kannen ollessa kiinni. Ehkäpä ratkaisuna on vähän patentoida rakennetta ja pistää elementti rahin pituussuuntaan (eli samoin, kuin kaapeissa on). Tarkoitus kun ei ollut mitään kuution mallista rahia ostaa, vaan sellainen vähän pitkulaisempi. Tai katsella Sennheiserin partakonemalleja. E609 tai E606, tai jotain vanhempaa, esimerkiksi MD403 on ihan loistava tarkoitukseen. |
Antti1 31.07.2009 14:18:18 | |
---|
kivi: Tai katsella Sennheiserin partakonemalleja. E609 tai E606, tai jotain vanhempaa, esimerkiksi MD403 on ihan loistava tarkoitukseen. No e609 tossa roikkuu metrin päässä tälläkin hetkellä. :) Lähinnä oli ajatuksena vähän yleispätevämpi härveli, johon kävis useampikin erityylinen vehje sisään. Ehkä jopa kaksi mikkiä yhtäaikaa, ken tietää. I don't believe in Peter Pan, Frankenstein or Superman! All I wanna do is BICYCLE BICYCLE BICYCLE! |
Senkuista puheenollen, käykääpä kuuntelemassa klippejä: http://www.gearslutz.com/board/so-m … heiser-409-609-906-audio-clips.html Itse olen aika vakuuttunut siitä, että 906 menee ostoon. 409 on niin pirun kallis nykyään, jos moisen sattuu löytämään. 609:t oli molemmat aika hemmetin kireitä. Edit: eiku muistin väärin; toinen oli törkeen kiree ja toinen tunkkainen. |