Aihe: Hyvin "putsautuva" tuubiskriimeri
1 2
oiva tumpeloinen
02.08.2009 01:59:14
Jos väritöntä boosteria kaipaa, niin Keeley Katana on aivan tolkuttoman hyvä vaihtoehto.

Mutta mä vieläkin luulen, että ongelmana tässä ei ole boosterin puhdistuminen vaan nimenomaan etusen kyykyttäminen. Se ei muuta tilannetta, jos boosteria vaihtaa. Ainoa tapa on saada tökyä pienemmäksi etusen edestä ja se tapahtuu vain polkaisemalla pois ketjusta, muuttamalla siitä lennosta potikoiden asentoja tai ruuvaamalla kitaran volapotikkaa. Mä olen vieläkin sitä mieltä, että semmoista boosteria ei löydykään, mikä hoitaisi alkuperäisen ongelman ilman muita toimenpiteitä.
nikander
02.08.2009 13:24:40 (muokattu 02.08.2009 13:34:18)
BB Preampille suositus täältäkin.
Vladi
02.08.2009 14:05:51
Kiitoksia kaikille vinkeistä!

Eq ei oikein ole järkevä vaihtoehto, ongelmana kun ei tosiaan ole jonkin taajuusalueen puute vaan löysyys. Enkä oikein uskalla laittaa paljon tiukempia putkia, kun on jo suht kireä soundi muutenkin. Ja olen minä suht tyytyväinen säröääneeni, ainut vaan että se voisi olla dynaamisempi. Tällä hetkellä homma toimii hyvin, kunhan opettelen tekemään kaksi polkaisua(kanavanvaihto ja tubescreamer pois). Jos ei ala onnistumaan, joudun vaihtamaan buusteriani.

Ja aktiiveja minä en kitaraani enää laita, en ikinä. Sain tarpeekseni edellisen kitaran emg 81:sta ja 85:sta ja ties mistä. Kyllähän niillä säröä saa mutta that's it. Ja kun tuossa atlaksessa on vielä aivan uskomattoman hyvät ja monipuoliset mikit. En ole soittanut koskaan kitaralla jossa on tarpeeksi "ärjyä" kunnon säröihin mutta samalla jopa tallamikillä saa mahtavan kuuloisia cleaneja, heleät ja puhtaat kuin mitkä.

Pitääpä säilyttää tämä ketju ja kaivaa se esiin jos tulen siihen tulokseen, että buusterini vaihtuu. :)

Vladi
Kyllä se siitä.
Vladi
02.08.2009 14:14:01
oiva tumpeloinen: Mitä, jos laittaisit koko roskan midillä ohjattavaksi? Sullahan on jo tuo releboksi, millä ohjata vahvistinta. Sekaan yksi loopswitcher, mikä lähettää samalla midikomentoa releohjaimelle, niin kaikki tapahtuu yhdellä napin painalluksella.

Enpä taida jaksaa vaivautua. Tuntuu helpommalta opetella tuplapolkaisu, ku ruveta väsäämään loopperia. Ehkä sitten joskus, jos haluan jotain räkin tapaista. :)
Kyllä se siitä.
oiva tumpeloinen
02.08.2009 14:17:06
Vladi: Enpä taida jaksaa vaivautua. Tuntuu helpommalta opetella tuplapolkaisu, ku ruveta väsäämään loopperia. Ehkä sitten joskus, jos haluan jotain räkin tapaista. :)

http://www.custom-sounds.com/epages … h=/Shops/CustomSounds/Products/2489

Tommosella ei tarvi räkkejä kasata. Mutta toki, jos jaksaa/haluaa polkea useamman kerran, niin eihän semmoista sitten kannata hommata. Ihan vaiin yhtenä vaihtoehtona tuli mieleen.
kimurantti1
02.08.2009 17:00:08
Vaikka tää nyt menee sen saman mantran toistoksi, niin sanon nyt vielä kerran sen mitä noissa aiemmissa ketjuissakin. Toki sitä soundia kannattaa hakea omasta laittesta vähän eri jipoilla, mutta näitä keskusteluja joissa sä taistelet tuon Expressin soundien kanssa on jo aika monta, ja vaikka mitä ratkaisuja on ehdotettu, ei niistä mikään ole ilmeisesti johtanut täysin tyydyttävään lopputulokseen. Mun nähdäkseni sä voisit päästä todella paljon helpommalla, jos vaan laittaisit sen nupin kiertoon ja ostaisit tilalle jonkun joka miellyttää enemmän.
Ziggy Bubba
02.08.2009 17:04:38 (muokattu 02.08.2009 17:05:22)

Täytyy kyllä kompata Kimurantin kirjoitusta - jos ei vaffari meinaa istua omiin tarpeisiin, niin eikun kiertoon vaan. Noita Mesoja tuntuu vielä saavan varsin hyvin kaupaksi hyvään hintaan. Kokeile vaikka torilla ehdottaa vaihtoa johonkin sua kiinnostavaan masiinaan.
The Crookmachine Project
Vladi
02.08.2009 17:40:13
kimurantti1: Vaikka tää nyt menee sen saman mantran toistoksi, niin sanon nyt vielä kerran sen mitä noissa aiemmissa ketjuissakin. Toki sitä soundia kannattaa hakea omasta laittesta vähän eri jipoilla, mutta näitä keskusteluja joissa sä taistelet tuon Expressin soundien kanssa on jo aika monta, ja vaikka mitä ratkaisuja on ehdotettu, ei niistä mikään ole ilmeisesti johtanut täysin tyydyttävään lopputulokseen. Mun nähdäkseni sä voisit päästä todella paljon helpommalla, jos vaan laittaisit sen nupin kiertoon ja ostaisit tilalle jonkun joka miellyttää enemmän.

Mun pitää varmaan käydä joku suomen kielen kurssi, koska tuntuu että en osaa selittää asiaani ymmärrettävästi.

Kuten aloitusviestissä mainitsin, särösoundissa ei ole vikaa. Ja puhtaan ainut ongelma on se, että joudun tekemään kaksi polkaisua minkä koin ongelmalliseksi. Ratkaisuksi halusin kysyä hyvää buustitubescreameria, joka putsaantuu helposti, jolloin minun ei tarvitse kuin painaa kanavanvaihtopedaalia ja rullata volumea pienemmällä and voilá, mulla on cleani. Tällä hetkellä käyttämäni biyangin tubescreamer ei putsaannu läheskään tarpeeksi hyvin.

Olen varsin tyytyväinen mesani soundiin(tosin sen hyvän soundin löytäminen vei aikaa), tämä nyt on tämmöistä viilausta ja pienten juttujen säätämistä.

Kuten tuossa muutama viesti sitten totesin, homman lopputuloksena on se, että yritän totuttautua kahteen polkaisuun. Jos ei onnistu, kokeilen kenties jotain tässä ketjussa tarjottua buusteria.

Pahoittelen jos en ilmaise itseäni muille ymmärrettävällä tavalla. :)

Vladi
Kyllä se siitä.
kimurantti1
02.08.2009 17:44:28
Jees. Jos tää tosiaankin on vain hienosäätöä, niin sitten sen vahvistimen pitäminen on kai ihan perusteltua. Oon oiva tumpeloisen kanssa samaa mieltä, että mitä todennäköisimmin ongelma ei korjaannu boosteria vaihtamalla. Loopperia mäkin olisi sitten tarjonnut, jos steppaaminen alkaa vituttamaan.
Ziggy Bubba
02.08.2009 17:46:18

Omien kokemusten mukaan noita OD-purkkeja on erityisen hankala saada puhdistumaan, jos level on täysillä. Tuo kun tuuppaa sitä vahvariakin tietyissä tapauksissa murolle... Itessäänhän noiden purkkien ei pitäisi hirveästi säröä tuupata, jos gainit ovat nollissa.

Sun tapauksessa opettelisin painelemaan peräkkäin sen OD:n ja kanavanvaihtajan nappuloita. OD:n vois näpäyttää pois päältä esim. puoli tahtia ennen puhtaiden soundien alkamista ja kanavan siihen perään. En usko että tuo soundaa edes pahalta, vaikkei molempia nappuloita paina samaan aikaan.
The Crookmachine Project
marviner
04.08.2009 11:28:21
Vladi: Elikkäs perussoundi muodostuu näin:

Kitara-----> Biyangin OD-8 (volume ja tone täysillä, drive nollassa)------> Mesani burn-kanava, gainia alle puolet.

Särösoundissa ei ole valittamista. Ongelmaksi muodostuu cleani.

Haluaisin homman toimivan niin, että kun haluan vaihtaa cleaniin, polkaisen vain mesasta puhtaan kanavan päälle ja rullaan kitaran volumea alaspäin, enkä koske tubescreameriin. Biyangia käytettäessä ongelma on se, että se ei putsaannu kunnolla, vaan taustalle jää aika reippaasti säröä. Melkein puhtaan saan vasta valitsemalla kaulamikin puolituksella ja volume melkein nollassa. Puhtaan kanavan gain alkaa olla jo niin pienellä, että kohta siitä ei kuulu ääntä ollenkaan eikä tuota mesan clean-kanavaa tahdo muutenkaan saada ruvelle.

Ymmärrän että tubescreamer tuossa signaaliketjussa vahvistaa sitä signaalia ja laittaa sen ruvelle. Mutta onnistuisko homma niin, ettei tarvi tuota putkihuutajaa sammutella? Haluaisin enemmän dynamiikkaa soundiin, eli voisin volumella säädellä särön määrää sekä burn- että clean-kanavilla.

Heitelkää jotain hyviä tuubiscreamereita kohtuuhintaan(alle 150e).

Kiitoksia!

Vladi

Voxin Satchuratoria kehutaan todella hyvin putsaantuvaksi säröpedaaliksi. Alla video, jossa demotaan mm. putsaantuvuutta:

http://www.youtube.com/watch?v=t0E292zQ5-o

Hintaa tolla on t-kaupassa 98€

http://www.thomann.de/fi/vox_satchurator.htm

Itte ajattelin tilata tollasen jahka tilipäivä koittaa....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)