pick 86 02.08.2009 07:56:40 | |
---|
Mites teillä joilla on jälkikasvua, onko soittimet saaneet olla rauhassa? Itellä 1 & 2-vuotiaat pojat ja enskuussa tupsahtaa kolmas vielä.. Kovasti ovat kitaroideni yms perään ja juuri parhaassa iässä kun on kivaa laittaa pikku esineitä vahvistimen inputteihin yms.. Oli ihan pakko ostaa Squierin mini staro mitä sitten vedetään perässä pitkin lattioita ja välillä kokeillaan virittimistä kun menee kielenpää sormeen kiinni..siinä on sitten huutoa kerrakseen :O) Seuraavaan kämppään tuleekin sitten jo oma lukittava huone noille omille kamoille.. Se mitä minulta ei löydy, ei tarvita |
Numb 02.08.2009 09:21:22 | |
---|
Aika hyvin on saaneet kitarat olla rauhassa. Jo matkaa jatkanut strato kaatui joskus naamalleen, ja muutama nauha vähän kärsi. Tosin meilläkin on Etolan 20 euron pikkuakkri. A waist is a terrible thing to mind. |
Krice 02.08.2009 09:34:16 | |
---|
Noista kielenpäistä, kannattaa jättää sen verran pätkää, että saa väännettyä sen mutkalle pihdeillä ja kielenpää osuu virittimen alustaan eikä jää ikävästi piikittelemään. |
rheinone 02.08.2009 10:19:34 | |
---|
Hyvin on saaneet olla kamat rauhassa vaikka ihan framilla ovat välillä olleet. Tai no, pedaalilautaa ei uskalla kyllä jättää juniorin armoille; Sen verran on kytkennät tehty uusiksi ja säädöt päin persettä sen seurauksena. Oli ihan pakko ostaa Squierin mini staro mitä sitten vedetään perässä pitkin lattioita Onko hyvä peli, siis soiko? Mä hankin juniorille Falcon minilankun, ja se on kyllä aika raaska soittopelinä. Tallaa jouduin siirtämään 5mm taaksepäin, mutta ei se hienovire hääppönen ole vieläkään. Mutta juniorin rämpytykseen tietty ihan jees. |
pick 86 02.08.2009 10:44:30 | |
---|
rheinone: Hyvin on saaneet olla kamat rauhassa vaikka ihan framilla ovat välillä olleet. Tai no, pedaalilautaa ei uskalla kyllä jättää juniorin armoille; Sen verran on kytkennät tehty uusiksi ja säädöt päin persettä sen seurauksena.
Onko hyvä peli, siis soiko? Mä hankin juniorille Falcon minilankun, ja se on kyllä aika raaska soittopelinä. Tallaa jouduin siirtämään 5mm taaksepäin, mutta ei se hienovire hääppönen ole vieläkään. Mutta juniorin rämpytykseen tietty ihan jees. Soi ja pitää vireenkin ihmeen hyvin vaikka ovatkin ns."peltiheikki"koneisto.. lievätkö uutuuttaan sitten vaan hyvät vielä, mut kuitenkin. Jos tarkkoja vielä ollaan niin tuo Squju on se "hello-kitty"-sarjalainen (musta) jossa ei taida kuitenkaan olla eroja siihen ihan normaaliin miniin kuin parinkympin hinnan ero kissan kuvasta kannessa.. Se mitä minulta ei löydy, ei tarvita |
drlecter 02.08.2009 10:54:01 | |
---|
Vanha kunnon selkäsauna silloin tällöin pitää muksun ja pedaalilaudan ojennuksessa. |
rheinone 02.08.2009 11:05:34 | |
---|
pick 86: Soi ja pitää vireenkin ihmeen hyvin vaikka ovatkin ns."peltiheikki"koneisto.. lievätkö uutuuttaan sitten vaan hyvät vielä, mut kuitenkin. Jos tarkkoja vielä ollaan niin tuo Squju on se "hello-kitty"-sarjalainen (musta) jossa ei taida kuitenkaan olla eroja siihen ihan normaaliin miniin kuin parinkympin hinnan ero kissan kuvasta kannessa.. Ahaa. Squju taitaakin olla aika paljon isompi kuin Falcon, jonka kokonaispituus on vain 77 cm. Ai tommonenkin on tullu markkinoille hiljattain: http://www.thomann.de/fi/prod_bdb_AR_216460.html?image=0 |
rattledad 02.08.2009 11:25:24 | |
---|
rheinone: Ahaa. Squju taitaakin olla aika paljon isompi kuin Falcon, jonka kokonaispituus on vain 77 cm. Tuossa muuten taitaa olla minikitara viritettynä 5-kieliseksi mandoliiniksi: http://www.youtube.com/watch?v=uq8DrLq20cw "Opinions are like elbows, almost everyone has at least two!" |
Puavali 02.08.2009 11:30:17 (muokattu 02.08.2009 11:31:25) | |
---|
Krice: Noista kielenpäistä, kannattaa jättää sen verran pätkää, että saa väännettyä sen mutkalle pihdeillä ja kielenpää osuu virittimen alustaan eikä jää ikävästi piikittelemään. Ei, vaan viritetään kitara uusien kielien kanssa, kunnes (1) vire pysyy, ja sitten (2) väännetään ja vetkutaan se läpi tullut pätkä juuresta poikki: ei jää pistävää päätä ja kieli on todella helppo irrottaa seuraavan vaihdon yhteydessä. Ekan kerran tuo katkeaminen kävi vahingossa, ja pelkäsin että se kieli irtoaa hetkellä millä hyvänsä, mutta ei irronnut. Sitten kokeilinkin tarkoituksella kielten vaihdon yhteydessä, eikä yksikään kieli ole irronnut. Ed: tosin jos lapset vääntelee niitä nuppeja miten sattuu, niin sitten ne saattavat löystyessään irrota. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
rheinone 02.08.2009 11:55:46 | |
---|
rattledad: Tuossa muuten taitaa olla minikitara viritettynä 5-kieliseksi mandoliiniksi: http://www.youtube.com/watch?v=uq8DrLq20cw Hoho, hyvin käänty keskustelu "jälkikasvu faijan kamojen kimpussa" keskusteluksi "faijat jälkikasvun kamojen kimpussa". |
pietari-poika 02.08.2009 12:28:50 | |
---|
rheinone: Hoho, hyvin käänty keskustelu "jälkikasvu faijan kamojen kimpussa" keskusteluksi "faijat jälkikasvun kamojen kimpussa". Hehe. :D + Sori offi. |
Confidentum 02.08.2009 12:29:31 | |
---|
rheinone: Hoho, hyvin käänty keskustelu "jälkikasvu faijan kamojen kimpussa" keskusteluksi "faijat jälkikasvun kamojen kimpussa". Heh...joo tämä Ruåttin Forsmanni innoitti minutkin "ostamaan tytölle kitaran" http://www.youtube.com/watch?v=CjF1fev4Cf8 Wide Fat Neck |
Mandarax 02.08.2009 12:37:04 | |
---|
Kitarat kun säilyttää laukussa niin säästyy pahimmilta kolhuilta. Hercules-ständit on myös astetta vaikeammat kaataa. Eipä ole tainnut kuin kerran ottaa kitara klommoa poikain toimesta - mitäs jätin "normiständiin" keikkumaan... Eipä nuo luutut kovemmastakaan rämpyttelystä miksikään mene, kunhan vasarat sun muut lyömäsoittimet jätetään koittamatta. Pahimpiin musiikillisiin purkauksiin onkin sitten tuo kiinan ihme olemassa: http://i218.photobucket.com/albums/ … i/soittovehkeet/20090709_007_01.jpgI don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
CSatan 02.08.2009 13:09:35 | |
---|
Ennen lapsia oli lattiaständissä kitarat ja sitten kun lapset rupes kävelemään niin ei saanut enään olla rauhassa hetkeäkää. Nyt ne on seinällä roikkumassa. vaimokin kiittelee kun on helpompi imuroida Se on helppoa kun sen osaa. |
pick 86 02.08.2009 13:47:26 | |
---|
CSatan: Ennen lapsia oli lattiaständissä kitarat ja sitten kun lapset rupes kävelemään niin ei saanut enään olla rauhassa hetkeäkää. Jep. ihan sama meininki meilläkin nyt. Nyt ne on seinällä roikkumassa. vaimokin kiittelee kun on helpompi imuroida Mietein kanssa noita seinätelineitä mutta en vielä viitsinyt hankkia ettei tarvi turhia reikiä alkaa porailee jos ny uudes kämpäs olis sellaset tilat että saan ne sinne turvaan niin voipi ihan lattiaständeillä pitää.. Vahvari vaan onkin se toinen juttu.. Mietein kerra miksi plugi ei mennyt loppuun asti niin siellähän se väriliitu oli tiellä..:O) eikä oo ainoo kerta kun sieltä olen pikkusälää kaivellut.. Se olis kätevä väliaikais ratkasuks kun sais kehitettyy jotkut suojat soihin inputteihin.. Se mitä minulta ei löydy, ei tarvita |
Confidentum: Heh...joo tämä Ruåttin Forsmanni innoitti minutkin "ostamaan tytölle kitaran" http://www.youtube.com/watch?v=CjF1fev4Cf8 Höhö, arvaa onks mun tyttärellä kans tommonen keppi. E: Myös meikäläinen yllättyi miten hyvä peli se on. Itseasiassa innostuin hankkimaan itelleni Straton sen jälkeen kun Hello Kittyä soittelin. Mulla ei aikaisemmin oo Stratoa ikinä ollukaan. |
Y@ri 02.08.2009 14:05:22 | |
---|
Krice: Noista kielenpäistä, kannattaa jättää sen verran pätkää, että saa väännettyä sen mutkalle pihdeillä ja kielenpää osuu virittimen alustaan eikä jää ikävästi piikittelemään. Floikkakepeissä laittaa ne kielet viärinpäin eli ne "pallukat" jää sinne virityskoneistopuolelle.... :) |
Väsykäsi 02.08.2009 14:23:03 (muokattu 02.08.2009 14:24:53) | |
---|
Itsellä ei ole vielä jälkikasvua (onneksi), mutta pikkusisko vääntelee mun vahvareihin ja pedaaleihin melko mielenkiintoisia säätöjä. On jo 12v. mutta ihan piruuttaan käy näpräämässä. Studiokuulokkeetkin tuppaa aina vaihteeks katoamaan... Pick 86: laita sellanen plugiadapteri sinne inputtiin jos ei auta niin saapa muksu vähän aivojumppaa. Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen. |
pick 86 02.08.2009 14:46:53 | |
---|
Väsykäsi95: Itsellä ei ole vielä jälkikasvua (onneksi), mutta pikkusisko vääntelee mun vahvareihin ja pedaaleihin melko mielenkiintoisia säätöjä. On jo 12v. mutta ihan piruuttaan käy näpräämässä. Studiokuulokkeetkin tuppaa aina vaihteeks katoamaan... Pick 86: laita sellanen plugiadapteri sinne inputtiin jos ei auta niin saapa muksu vähän aivojumppaa. Oon kokeillu jo versiota Nro1 että olen tehny vanhan kaapelin plugeista "tulpat" niin että katkaisin sivuleikkureilla niistä kohdat mihin juotokset tehdään.. Ja on irti saatu näppärästi.. pienillä sormilla näemmä luonnistuu hyvin helposti.. Ja sen opein jo parista kerrasta että kannattaa tsekata mastervolyme ennen kun laittaa päälle.. muutaman kerran on jysähtäny ja kovaa.. kerran jopa niin että kesken mun soiton tuli vintiö ja nyppäs puolet enempi votua.. Se mitä minulta ei löydy, ei tarvita |
Morri 02.08.2009 14:55:24 | |
---|
Vielä ei ole yhtäkään kitaraa juniorit kaataneet, mutta vahvistimen säädöt poitsu pistää aika ajoin mieleisikseen, siinä saa olla varovainen kun laittaa vahvarin sitten päälle...vola voi olla kaakossa... ;) Lisäksi wahiin on monta kertaa työnnetty plugit, ei siinäkään mitään sen kummempaa, mutta pattereita kuluu, niitähän toki saa lisää kaupasta. "Nuotin vieressä on tilaa..." |