Kartsu 27.07.2009 23:02:09 (muokattu 03.08.2009 18:52:25) | |
---|
Nonni. 600 e:n vahvaribudjetti on noussut max. 1500 e:n ahkeran työurakoinnin ansiosta. Tulin siihen tulokseen kun olin aiemmin hankkimassa Peaveyn Widsor-nuppia, että se ei palvelisi omaa soitttotyyliäni yhtä hyvin kuin jotkin "paremmat" vahvistimet. Joten olisin tässä nyt vailla kokeneempien kaiffarien mielipiteitä. Saundin pitää taipua Lamb of Godin, In Flamesin, Mastodonin, Opethin ja Stam1nan tyyliseen riffittelyyn. Cleanin ei tarvitse olla tajuntaaräjäyttävä, säröt ovat TÄRKEIMMÄT. Jos nuppi saisi vielä annettua hieman rouheaa rokki overdrivea niin paketti olisi siinä. Itse olen ajatellut seuraavia: Peavey 6505 tai 6505+ MARSHALL KERRY KING 2203KK Lisää ehdotuksia otetaan avosylein vastaan ja kommentoikaa nuita edellä olevia nuppeja. kiitos |
Juicy 27.07.2009 23:12:38 (muokattu 27.07.2009 23:13:29) | |
---|
Jos noista kahdesta pitäisi valita, niin ehdottomasti 6505, tai sen plussamalli. Tosin en ole tuota marsua kuullut muuta kuin klipeissä... Villinä korttina vois olla Labogan mr. Hector, torillahan oli yks tarjolla. Tosin niin oli 6505:kin. "...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi." | Ette sitten myyneetkään mulle Savagea! Jouduin ostamaan SEn! |
Kartsu 27.07.2009 23:22:01 | |
---|
Joo. Mie oon ite testannu tuota 6506+ ja täytyy sanoo et vitin kova peli. tietäs vaan et nokittaaks toi marsu ton peaveyn yli vai toissappäin. |
lavaamo 27.07.2009 23:34:18 | |
---|
Torilla on myös muutama Carvinin V3, kannattaa kokeilla. Taipuu aika moneen juttuun ja kanaviakin on 3 + midi ja 2 luuppia. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
jan_k 28.07.2009 01:21:36 | |
---|
Kartsu: Joo. Mie oon ite testannu tuota 6506+ ja täytyy sanoo et vitin kova peli. tietäs vaan et nokittaaks toi marsu ton peaveyn yli vai toissappäin. Kyllä noihin sun mainitsemiin bändeihin voisin suositella tuota 6505'sta. Ja jos nokittamisella tarkoitat, että soi lujempaa niin en usko, että kumpaakaan tulisit ikinä soittamaan yli klo. 12 volumella |
Juicy 28.07.2009 02:10:51 | |
---|
jan_k: Kyllä noihin sun mainitsemiin bändeihin voisin suositella tuota 6505'sta. Ja jos nokittamisella tarkoitat, että soi lujempaa niin en usko, että kumpaakaan tulisit ikinä soittamaan yli klo. 12 volumella Kuuleman mukaan tuota Kerry Kingin marsua pitää lujempaa luukuttaakin, että alkaa kuulostaan hyvältä. Ei toi 6505:kaan silti mikään makuuhuonevahvistin ole. "...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi." | Ette sitten myyneetkään mulle Savagea! Jouduin ostamaan SEn! |
Terry Pantheras 28.07.2009 11:17:39 | |
---|
Juicy: Kuuleman mukaan tuota Kerry Kingin marsua pitää lujempaa luukuttaakin, että alkaa kuulostaan hyvältä. Ei toi 6505:kaan silti mikään makuuhuonevahvistin ole. Testasin KK:n DLX:ssä vuosi sitten, eikä sitä tarttenut luukuttaa mitenkään erityisesti (ainakaan Beast-kytkin päällä) ja soundasi mun mielestä hemmetin hyvältä siinä nahkeassa testauskopissa metrinkin päässä 4x12-kaapin kautta. Suosittelen aloittajaa testaamaan myös Framus Dragon ja Cobra tohon musatyyliin! MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~ |
SH1THEAD 28.07.2009 13:21:07 | |
---|
Mesan Single Rectifier käytettynä ja vanhempi kaksikanavainen dual rectifierikin mahtuvat budjektiin. www.myspace.com/ctbcband |
Juicy 28.07.2009 14:08:36 | |
---|
Terry Pantheras: Testasin KK:n DLX:ssä vuosi sitten, eikä sitä tarttenut luukuttaa mitenkään erityisesti (ainakaan Beast-kytkin päällä) ja soundasi mun mielestä hemmetin hyvältä siinä nahkeassa testauskopissa metrinkin päässä 4x12-kaapin kautta. Hyvä, taas yksi harhaluulo korjattu. =) Tais juontaa siihen, että Guitar Worldin esittelyssä oli käytetty keinokuormaa (jota ei siinä edes mainittu). Joku mnettiläinen tästä vihjaisi, ja sanoi että normaalisti niitä soundeja ei saa ilman korvatulppia. No, se sun ja hänen "hyvä" saattoi toki olla hieman eri asia... "...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi." | Ette sitten myyneetkään mulle Savagea! Jouduin ostamaan SEn! |
Kartsu 02.08.2009 01:24:56 | |
---|
Joo kiitoksia infoista. Mietin vielä et saisko tohon tonnin pintaan mitää Marshallin nuppia jossa ois vähä enemmän kanavia ku tos KK:n signatures. Mut sit taas jos ostaa marsun ni pitää varmaan olla ostamassa säröspedua, ei varmaan Marshallista taivu kovin hyviä säröjä ite nupista? |
Juicy 02.08.2009 01:29:50 | |
---|
Mut sit taas jos ostaa marsun ni pitää varmaan olla ostamassa säröspedua, ei varmaan Marshallista taivu kovin hyviä säröjä ite nupista? Mistäs niin päättelet? "...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi." |
Silppuri 02.08.2009 01:32:27 (muokattu 02.08.2009 01:35:39) | |
---|
Kartsu: Joo kiitoksia infoista. Mietin vielä et saisko tohon tonnin pintaan mitää Marshallin nuppia jossa ois vähä enemmän kanavia ku tos KK:n signatures. Mut sit taas jos ostaa marsun ni pitää varmaan olla ostamassa säröspedua, ei varmaan Marshallista taivu kovin hyviä säröjä ite nupista? No onhan toi JCM2000-sarja. Vaikka TSL. Tosin siinä on enemmän sellanen rokkisärö. Ei tosin niin rokki kuin JCM800:ssa tai 900:ssa, mutta rokimpi kuitenki ku jossain piivissä. Heviä sillä silti soittelee. Mutta noilla sun bändikuvauksilla lähtisin ehdottomasti 6505+ linjalle. Aivan paska kliini, mutta särö on timanttia tuollaseen junttaan! Ja tuota on turha testailla missään musaliikkeessä, jollei saa mennä johonkin takahuoneeseen luukuttamaan oikein kunnolla (eli volat yli kakkosen). Toimii meinaan pikkusen eri tavalla! E: Kai tähän sen Englin Powerballinki vois nostaa? Joku joskus m-netissä tiivisti näin: 80-luvun särö: Marshall 90-luvun särö: Engl 2000-luvun särö (ja kliini valitettavasti): 6505 "I havent slept since I woke up." |
Juicy 02.08.2009 02:05:17 | |
---|
80-luvun särö: Marshall 90-luvun särö(ja kliini valitettavasti): 6505 2000-luvun särö: ENGL Näin mun mielestä. =) Osta vain se 6505, tai jos rahkeet riittää niin joku ENGLi sitten. "...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi." |
pekurides 02.08.2009 03:15:11 | |
---|
Juicy: Näin mun mielestä. =) Osta vain se 6505, tai jos rahkeet riittää niin joku ENGLi sitten. mitäs jos olisit erilainen ja jättäisit sen tylsän 6505 tälläkertaa pois? tuolla 1500€ oikeasti saa jo kivempiakin laitoksia. mielenkiintoinen vaihtis tuo laboga myös, ei ihan joka jampalla ole. F Cobra kova peli myös ja aika monipuolinenkin mutta juntassa paras. Dual rectoa nippanappa käytettynä saapi.... ihan hauska mutta sekin pikkasen inflaatiosta kärsinyt kun joka toisella levyllä ja jampalla valmiiksi. Rouheudessa joku BUDDAN isompi vehjes vois olla ihan pähee peli, ainkin hienoja klipppejä löytynyt. ENGL STeve morse signature vois olla kova peli myös mutta eip taida kätettynä paljoa pyöriä ja se blackmore osuisi sitten paremmin budjettiin. Tunteella päin vittua. |
Mandarax 02.08.2009 12:21:46 | |
---|
Kartsu: Joo kiitoksia infoista. Mietin vielä et saisko tohon tonnin pintaan mitää Marshallin nuppia jossa ois vähä enemmän kanavia ku tos KK:n signatures. Mut sit taas jos ostaa marsun ni pitää varmaan olla ostamassa säröspedua, ei varmaan Marshallista taivu kovin hyviä säröjä ite nupista? Marshallin JVM410H voisi olla kokeilemisen arvoinen peli, jos enemmän kanavia kaipaa. 4 kanavaa, eikä pitäisi säröstä jäädä uupumaan. Mahtuu myös helposti budjettiin, reipasta tonnia uutena huutavat (hullun punnan aikoihin vuodenvaihteessa sai alle 900e briteistä...). I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
Mites Laneyn GH100L, toimii Opethilla ainakin varsin mainiosti. Heikkoutena tosin vain 1 kanava. Juum. |
Juicy 02.08.2009 14:09:39 | |
---|
pekurides: mitäs jos olisit erilainen ja jättäisit sen tylsän 6505 tälläkertaa pois? No, on se ainakin tuttu ja turvallinen valinta, sillä ei metallihommissa mennä metsään. =) "...pala kaulam yhdem elimem, pitkä tappi." |
Räbbänä 02.08.2009 14:39:58 | |
---|
Pomeranssi: Mites Laneyn GH100L, toimii Opethilla ainakin varsin mainiosti. Heikkoutena tosin vain 1 kanava. Joskin säröt keikoilla otetaan Bossin Gt-8 multiefekteistä. Levyillä jyrätään sittn jo vähän tuhdimmalla kalustolla. Mesan Rectoista Line6 Podeihin asti löytyy kaikkea ainakin GR:ltä ja varmaan Watershediltäkin. "särö pedalli ihan hyvä black sabbath ääni keltanen ihan hyvä" |
Icy-Sun 02.08.2009 15:17:08 | |
---|
Kyllä se GH on melko monipuolinen laite. Ja säröä saa minun makuuni aivan jumalattomasti (liikaa). Pitäisi viimeistään od:n kanssa taittua runttaukseenkin. Tosin se 6505 on varma mättövaffari. |
varo 02.08.2009 18:47:43 | |
---|
mesa boogie express- sarjan vahvareita voisit kanssa katsoa. Kombomalleista sekä 25 wattinen että 50 wattinen menis budjettiin kevyesti, torilla tais itse asiassa ollakin express 50 kombo myynnissä. |