Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Propellerhead RECORD
1
Harrastelija
17.07.2009 22:35:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kyseessä siis Reasonin luojien sukellus vihdoin ja viimein audion maailmaan melko pätevän oloisella kokonaisuudella jossa integroituna esim. Line 6 kitara ja basso plugarit, koskettimia ja puhaltimia ynnä muita samaan tapaan kun Reasonissa. Tosin melko minimaalinen määrä. Rekatun Reasonin saa kyllä toimimaan sen kanssa yhteistyössä, ominaisuudet ilmaantuvat RECORDIIN.
 
Hyöty ja haittapuoli on se, että se on samalla tavalla "suljettu järjestelmä" kun Reasonkin. Esim. VST ja muita plugareita se ei käytä, ainoastaan omia. Line 6 PodFarm siihen integroituu syystä että siinä on saman valmistajan omia valmiiksi mukana.
 
Hyöty on se, että suljettu systeemi ei sekoile, kuten monien plugarien kanssa välillä sekvenssereissä käy ja melkoisen vakaalta beta tuntuukin.
 
Tehosyöppö se kyllä on, ladattu demobiisi sai aikaan ainoastaan ilmoituksen että koneessa ei potku riitä biisin toistamiseen (?). No, beta mikä beta, ei tuolla enää kuitenkaan debukkeri ole tehoja syömässä kuten aikaisemmissa versioissa, ainakaan niin pahasti.
 
Eli omat nauhoitukset onnistuvat sulavasti, tosin en ole kovin montaa raitaa vielä kerralla testaillut.
 
Vaikuttaa kyllä ihan lupaavalta, vaikkei ehkä mikään studio ohjelmisto olekaan, silti omiaisuuksia melkoisesti ja lisää Reasonin kanssa jos se on.
 
http://www.propellerheads.se/products/record/
 
Muilla kokemuksia/mielipiteitä?
 
Harrastelija
 
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
puusormi
19.07.2009 12:57:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harrastelija: Hyöty ja haittapuoli on se, että se on samalla tavalla "suljettu järjestelmä" kun Reasonkin. Esim. VST ja muita plugareita se ei käytä, ainoastaan omia. Line 6 PodFarm siihen integroituu syystä että siinä on saman valmistajan omia valmiiksi mukana.
 
Tuo on ihan käsittämätön laukaus jalkaan, ainakin minun näkökulmastani. Itselläni on joukko luottopluggareita ja vst-intrumentteja joita tulee käytettyä. Ei kiinnostaisi taas etsiä uusia ja opetella niitä käyttämään siten että heti kuulee mitä pitää ruuvata ja miten että tulee sellaista kuin haluaa.
 
Stabiliteettiin on kyllä turha vedota kun kaikki muut noita tukevat. Ei vain pidä käyttää sellaisia plugareita jotka kaatuilevat. Kun niitä vakaitakin on saatavilla enemmän kuin yksi ihminen kerkeää koskaan testaamaan.
 
Saapiko lähettää terveisiä?
Harrastelija
19.07.2009 13:55:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

puusormi: Tuo on ihan käsittämätön laukaus jalkaan, ainakin minun näkökulmastani. Itselläni on joukko luottopluggareita ja vst-intrumentteja joita tulee käytettyä. Ei kiinnostaisi taas etsiä uusia ja opetella niitä käyttämään siten että heti kuulee mitä pitää ruuvata ja miten että tulee sellaista kuin haluaa.
 
Stabiliteettiin on kyllä turha vedota kun kaikki muut noita tukevat. Ei vain pidä käyttää sellaisia plugareita jotka kaatuilevat. Kun niitä vakaitakin on saatavilla enemmän kuin yksi ihminen kerkeää koskaan testaamaan.

 
V..du, katos kerrankin loistava teksti bittiavaruuteen... Otetaan uusiksi.
 
Eihän Ropellipäitten softat ylkeensäkään ole ulkopuolisia juttuja liikoja tukeneet, siksi kai ReWirekin kehiteltiin niitten osalle.
 
Stabiliteetti nyt ei ihan turha asia ole. Kun kyse ei ole pelkistä plugareista. Melko monia sekvenssereitä käyttäneenä ja kokeilleena, ainoa joka ei ole koskaan kaatunut on Samplitude 10.
Sillä on merkitystä siinä mielessä haluaako keskittyä softan ylläpitämiseen vai musan tekemiseen.
 
Toinen asia on selkeys ja helppokäyttöisyys ja tuossa on siihenkin aika pitkälle paneuduttu ja onnistuttukin näin ensivaikutelman mukaan.
 
Kai tuossa on pyrkimyksenä saada aikaan jonkinlainen All-in-One softa, jollaista kyllä välillä itsekin kaipailee satojen erilaisten viidakossa seikkaillessa. Ainakin yhdessä Reasonin kanssa se voisi jopa olla aika lähellä sitä.
 
Propellerheadsin efekteistä ja eguista ym. voi tietysti olla montaa mieltä ja niin ollaankin yleensä. Kyllä ne kuitenkin paikkaansa puolustavat ainakin pienemmän mittakaavan leikkimisessä.
 
Melko lupaavalta kokonaisuudelta tuo kuitenkin vaikuttaa mitä enemmän siihen perehtyy. Kysely muitten mielipiteistä lähinnä senkin vuoksi ettei itse vielä ole ehtinyt kovin syvällisesti kaikkeen perehtyä. Ja tuskin mitään isoja projekteja omalla kohdalla tuleekaan tehtyä jo taitojenkin puutteen vuoksi, ainakaan ihan heti.
 
Harrastelija
 
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
Harrastelija
24.07.2009 11:16:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Record siirtyi sitten avomen betan vaiheeseen.
 
Löytyy www.recordyou.com ketä sattuu kiinnostamaan.
 
Harrastelija
 
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
tender.insanity
01.08.2009 10:21:40 (muokattu 01.08.2009 10:23:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistäs hitosta tuo beta sitten ladataan? Invite on ja olen aktivoitunut, mutta missään ei ole linkkiä lataukseen.
 
Kai se pitää sitten torrenttina latailla.
 
EDIT: Loggautunut olen sisään ja tuolla on linkki "Login to download Record for Mac & Windows", jota painamalla mitään ei tapahdu. Ei FF:llä eikä IE:llä.
 
Harrastelija
01.08.2009 12:43:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se minulla aloittaa latailun ihan suoraan niistä linkeistä kun loggaudun sisään Propellerheads tunnuksillani.
 
Samahan se sinänsä mistä sen latailee kunhan latailee sen nelos version ettei joudu kärsimään debbugerin hidastuksista ym.
 
Tuon käyttäjätunnuksen tarvitsee vaan siihen, että saa netti aurhorisoinnin kun ohjelman käynnistää. Muuten se toimii pelkässä demo modessa ja silloin ei tallennella eikä tuoda omia tiedostoja ym. ohjelmaan. Tosin muutenhan se toimii ihan kokonaisena.
 
Harrastelija
 
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
Cathi777
01.08.2009 23:50:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tuo ihan kauheasti todellakaan saanut innostumaan juuri sen takia, että on tehty noin suljetuksi systeemiksi. Reasonin kanssa tuollainen ideologia toimii hyvin, koska sen saa sitten jonkin sekvensserin kanssa hyvin paritettua toimimaan. Mitä hyötyä sitten on tuosta, jos et sitten ole täysin tyytyväinen siihen mitä se paketti sisällään pitää? Ei ole kauheasti kiinnostusta tuollaisen systeemiin vaihtaa, kun itse on hankkinut kaiken maailman erillisiä softasynia ym.
 
Itse nauhoittaminen ja muu systeemi tuntuu ihan perus toimivalta, mutta vähän pelkään, että tässä on todellakin nyt Propellerheadin puolella ammuttu vahvasti itseään jalkaan tällä ohjelman ympäristön sulkemisella. No kaikki varmasti toki sitten toimii aika saumattomasti yhteen, mutta joutuu tyytymään ohjelman omaan tarjontaan ja se ei kyllä ainakaan tuon Betan perusteella vakuuttanut riittävästi, että siitä tuon 300e viitsisi maksaa.
 
Only pop music can break my heart...
JPQ
02.08.2009 11:32:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

puusormi: Tuo on ihan käsittämätön laukaus jalkaan, ainakin minun näkökulmastani. Itselläni on joukko luottopluggareita ja vst-intrumentteja joita tulee käytettyä. Ei kiinnostaisi taas etsiä uusia ja opetella niitä käyttämään siten että heti kuulee mitä pitää ruuvata ja miten että tulee sellaista kuin haluaa.
 
Stabiliteettiin on kyllä turha vedota kun kaikki muut noita tukevat. Ei vain pidä käyttää sellaisia plugareita jotka kaatuilevat. Kun niitä vakaitakin on saatavilla enemmän kuin yksi ihminen kerkeää koskaan testaamaan.

 
Eikä ohjelmia jotka kaataa plugarilla :) ja olen kyllä samaa mieltä ettei kiinnosta yhtään suljetttuna jopa reason on hieman turhan rajattu makuuni.
ps. siis kunnolla testamaan ja vieläpä niin että kuinka montaa plugaria ihminen oikeasti edes tarvitsee.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Harrastelija
02.08.2009 13:33:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä tuota testaillessa on tullut enemmän ja enemmän fiilis että se toisaan on audio laajennus Reasoniin lähinnä. Mikä on sinänsä hyvä jos pitää Reasonista ja siitä filosofiasta jolla se on toteutettu.
 
Yksinään se on aika riisuttu, mutta toisaalta, on siinä melko hyvin tarpeellinen jos jotain nopeasti haluaa tehdä. Ja Reasonin kanssa softasyniä sitten löytyy lähes joka lähtöön. Eri asia on sitten pitääkö niistä vai ei.
 
Mitä sitten plugareihin yleensä tulee, niin monet haalivat niitä mielettömän läjän joihin tutustutaan vaan pinnallisesti. Kuinka monia niitä loppujen lopuksi oikeasti tarvitsee ?
Toki se riippuu hiukan siitä mitä tekee ja millä tekee, itse kuitenkin olen viimeaikoina pyrkinyt määrän minimointiin ja sen vähän kunnolla opetteluun.
 
Pitää nyt sitten katsoa tuleeko tuota hankittua, kun se melkeinpä Reasonin tarvitsisi rinnalle ja juuri kuitenkin hankin/päivitin melko kokonaisvaltaisen paketin omiin tarpeisiini.
 
Harrastelija
 
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
JPQ
02.08.2009 13:37:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harrastelija: Tässä tuota testaillessa on tullut enemmän ja enemmän fiilis että se toisaan on audio laajennus Reasoniin lähinnä. Mikä on sinänsä hyvä jos pitää Reasonista ja siitä filosofiasta jolla se on toteutettu.
 
Yksinään se on aika riisuttu, mutta toisaalta, on siinä melko hyvin tarpeellinen jos jotain nopeasti haluaa tehdä. Ja Reasonin kanssa softasyniä sitten löytyy lähes joka lähtöön. Eri asia on sitten pitääkö niistä vai ei.
 
Mitä sitten plugareihin yleensä tulee, niin monet haalivat niitä mielettömän läjän joihin tutustutaan vaan pinnallisesti. Kuinka monia niitä loppujen lopuksi oikeasti tarvitsee ?
Toki se riippuu hiukan siitä mitä tekee ja millä tekee, itse kuitenkin olen viimeaikoina pyrkinyt määrän minimointiin ja sen vähän kunnolla opetteluun.
 
Pitää nyt sitten katsoa tuleeko tuota hankittua, kun se melkeinpä Reasonin tarvitsisi rinnalle ja juuri kuitenkin hankin/päivitin melko kokonaisvaltaisen paketin omiin tarpeisiini.
 
Harrastelija

 
Tuo haaliminen on tosiaan ihme juttu itsekin olen tässä pyrkinyt plugari kansiotani karsimaan nyt alkaa olla aikas minimissä parit täytyy vielä uudestaan kokeilla ja sitten jotain maksullista (no niistäkin vain yksi mielessä akuutisti Oddity nimittäin) mutta ilmaisista taitaa olla kaikki se jo tiedossa jolla jotain teen. tähän haalimiseen liittyen pitääkin laittaa toinen ketju pystyyn.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
lindo
03.08.2009 11:28:29 (muokattu 03.08.2009 11:31:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli kokeiltua, ja en kyllä tykännyt yhtään. Reason tyylinen käyttis on todella luotaantyöntävä ... ehkä toimii Reasonin käyttäjille, minulle ei. Jotkut teksti on niin pienellä että suurennuslasia tarvii.
Joo, ja oikeesti tuo että pitäisi tulla toimeen pelkästään noiden plugareilla ... hoh hoh. Mä olen ainakin niin tottunut käyttämään tiettyjä efektejä että en osaisi tehdä mitään järkevää ilman.
 
Täältä saa 2 invite codea kuka haluaa.
 
Rok rok
t1amatti
13.07.2010 18:20:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän softaan tulossa päivitys elokuun loppupuolella, mukana vihdoinkin myös normalisointi. Lisäksi kaikenmoista pientä, mm. autotunea vastaava viritelmä. Pitihän se ihan sitten ennakko-ostaa, kun Reasonin omistajana maksoi 129 euroa Record 1.0, ja ilmaiset päivitykset Record 1.5:een ja Reason 5:een.
 
Jotenkin niin kasvanut kiinni tuohon Reasonmaiseen käyttöliittymään, että tuntuu ihan käden jatkeelta tuo Record.
 
no näinhän se on.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «