Aihe: kitaracomboo rokkiin, humbuukkerimikkii rokkiin.
1 2
Antti1
31.07.2009 14:12:46 (muokattu 31.07.2009 14:13:54)
jussimus: Oliks tää provo?

Ei, vaan mun mielipide. Liian pistävä, kova ja tiukka soundiltaan rokkimeinkiin. Kaikki rosoisuus, pörinä ja mehukkuus puuttuu. Lisäksi ne pienemmät säröt menee sellaiseksi ihme näkkäriksi, eikä niin hyvällä tapaa. Sama pätee Screameriin, Blackmoreen, Fireballiin, Powerballiin ja Savageen mun mielestä. Invader on jo vähän ohi tosta linjasta, joskaan ei sekään mikään rokkarin ykköstykki välttämättä ole. Morse vois olla vielä parempi ja clipeistä päätellen Raider on jo tosi hyvällä mallilla. Se classic ei nappaa oikein ollenkaan, niin heviin kuin rokkiinkaan. SE:tä en oo testannut, en osaa sanoa. Clipit ei ainakaan sytytä siitäkään vehkeestä, nimenomaan noilla rokkisoundeilla. Sovereignista yms. harvinaisemmista ei mitään hajua.

Rankempaan menoon sitten ihan käyttiksiä vehkeitä ja osa jopa oikein hyviä.

Screamerin kaiku on mun mielestä aika hyvä, tosin en käytä sitä lainkaan koska mun mielestä delay-purnukka on ainoo kaikuefekti mitä rokkimeiningeissä tarvitaan, jos ylipäätään tarvitaan.

No meitä on moneen lähtöön, mutten mä omassani kovasti mokomaa jaksanut käyttää. Ei se ihan elottomimmasta päästä ole, muttei kamalan "sielukaskaan". Käyttökelpoinen, muttei houkuttele käyttämään.
I don't believe in Peter Pan, Frankenstein or Superman! All I wanna do is BICYCLE BICYCLE BICYCLE!
novo
31.07.2009 21:07:03
Thunderin omistajana en kyl kehoita hankkimaan halpaa ENGLiä rokkihommiin, vaikken voikaan väittää kokeilleeni kaikkia pelejä ja pensseleitä. Kyllä se siihen taipuu, varsinkin kotivolilla, mutta nimenomaan taipuu eikä ole siinä hommassa omimmillaan.

Ilmeisesti tässä nyt etsitään lähinnä toimivinta säröpeliä, mutta kyl mä haluisin mahd. hyvän kliinin faffarissa, jos mulla ois varaa siitä maksaa eikä sekää Thunderin kohdalla mikään etu ja ominaisuus ole. Toisaalta hyvä kliini tietenkin tarkottaa jokaiselle vähän eri asiaa.
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Confidentum
31.07.2009 21:56:32
novo: Thunderin omistajana en kyl kehoita hankkimaan halpaa ENGLiä rokkihommiin, vaikken voikaan väittää kokeilleeni kaikkia pelejä ja pensseleitä. Kyllä se siihen taipuu, varsinkin kotivolilla, mutta nimenomaan taipuu eikä ole siinä hommassa omimmillaan.

No hyvä on, ei sitte Engliä. Miten olis Marsun 40w combo-osasto. Mahtuu budjettiin ja erään käytetyn omistaja/myyjä kuvaa sitä näin: " Säkenöivän puhtaan soundinsa ja intensiivisen särösoundinsa ansiosta DSL401-combo on kotonaan missä tahansa tilanteessa tai musiikkityylissä ".

Eikös tässä olis rokkipeli?
Wide Fat Neck
jussimus
31.07.2009 22:20:29
Antti1: Ei, vaan mun mielipide. Liian pistävä, kova ja tiukka soundiltaan rokkimeinkiin. Kaikki rosoisuus, pörinä ja mehukkuus puuttuu. Lisäksi ne pienemmät säröt menee sellaiseksi ihme näkkäriksi, eikä niin hyvällä tapaa. Sama pätee Screameriin, Blackmoreen, Fireballiin, Powerballiin ja Savageen mun mielestä. Invader on jo vähän ohi tosta linjasta, joskaan ei sekään mikään rokkarin ykköstykki välttämättä ole. Morse vois olla vielä parempi ja clipeistä päätellen Raider on jo tosi hyvällä mallilla. Se classic ei nappaa oikein ollenkaan, niin heviin kuin rokkiinkaan. SE:tä en oo testannut, en osaa sanoa. Clipit ei ainakaan sytytä siitäkään vehkeestä, nimenomaan noilla rokkisoundeilla. Sovereignista yms. harvinaisemmista ei mitään hajua.

Rankempaan menoon sitten ihan käyttiksiä vehkeitä ja osa jopa oikein hyviä.

No meitä on moneen lähtöön, mutten mä omassani kovasti mokomaa jaksanut käyttää. Ei se ihan elottomimmasta päästä ole, muttei kamalan "sielukaskaan". Käyttökelpoinen, muttei houkuttele käyttämään.

Makuja on monia, sano Musti kun muniaan nuoli. Seuraavaksi voidaankin alkaa puida käsitettä "rokki". Millanen on ideaali soundi rokkimeininkiin? No sehän riippuu täysin siitä miten kukin käsittää sanan rokki. Hevimiehelle rokki on poppia, kun taas popparille rokki on heviä, jne.

Makuasioista VOI kiistellä, mutta eri asia on että kannattaako :)
9292
31.07.2009 22:32:43

Rokkisoundi on aika paljo kiinni vuosikymmenestä ja rokin rankkuudesta. Joku Hurriganes kolahtaa kovaa mutta kyllä rokkisoundissa saa olla säröä vähän sitä enempi. JCM 800 vois olla aika kova rokkipeli. Harmi vaan kun niiden hinnat on nykyään niin korkeella.
Mikääs vitsin allekirjoitus?
tommiot
31.07.2009 22:35:07
9292: Rokkisoundi on aika paljo kiinni vuosikymmenestä ja rokin rankkuudesta. Joku Hurriganes kolahtaa kovaa mutta kyllä rokkisoundissa saa olla säröä vähän sitä enempi. JCM 800 vois olla aika kova rokkipeli. Harmi vaan kun niiden hinnat on nykyään niin korkeella.

Mähän voin myydä tosta 100-wattisen JCM800-combon jos hinnasta pääsee sopimukseen. Siinä on vielä efektilooppi ja jalkakytkimellä vaihdettavat mastervolumet. JCM900 MK3 koteloon tehty.
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
Puavali
01.08.2009 07:39:35
9292: Rokkisoundi on aika paljo kiinni vuosikymmenestä ja rokin rankkuudesta.

Tämä kyllä

Joku Hurriganes kolahtaa kovaa mutta kyllä rokkisoundissa saa olla säröä vähän sitä enempi...

Itse yritän vähemmällä.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
Kivijalka
01.08.2009 07:59:32
Antti1: Oletko varma, että se soundi siitä paranee mikkien vaihdolla? Se kitara voi vaan olla "tunkkane ja paska", eikä mitkään mikit välttämättä paranna asiaa juurikaan. Saahan sitä toki koittaa, en mä sillä.

Kyllä työttömänäkin pitäisi korkeintaan kahdessa kuukaudessa saada säästöön käytetyn kitaramikin verran rahaa, ettei sen takia kamoja kannata välttämättä myydä. Tiedän, koska olen itsekin vailla duunia.

Vähän arvelen ettei lopputulos tule miellyttämään ketjun aloittajaa yhtään nykytilannetta enempää. Kitaramikin vaikutus kokonaissaundiin on (IMO) loppujen lopuksi melko pieni, ellei nyt sitten vaihdeta ihan kokonaan mikkityypistä toiseen.

Vaan eipä siinä, tarpeeton kamawänkkäys ei ole vierasta touhua kenellekkään näitä keskustelupalstoja lukevalle. :)
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
9292
01.08.2009 13:07:16

Moridin: Mähän voin myydä tosta 100-wattisen JCM800-combon jos hinnasta pääsee sopimukseen. Siinä on vielä efektilooppi ja jalkakytkimellä vaihdettavat mastervolumet. JCM900 MK3 koteloon tehty.

Tuo mun TSL 60 on ihan riittävä mun käyttöön eikä ainakaan tänä kesänä ole varaa vahvarirumbaan ryhtyä. Parempi vaan antaa GASin pysyä loitolla ja uskoa että tuo on mulle hyvä. Mut kiitos tarjouksesta
Mikääs vitsin allekirjoitus?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)