Aihe: Symbaali valmistajien äänisamplet.
1
Aeqis
29.07.2009 19:32:15 (muokattu 29.07.2009 19:32:38)

Terve.

Onko kenelläkään mitään infoa/kokemusta noista ääninäytteistä, joita löytyy valmistajien kotisivuilta, mm. Sabian.

Pitääkö nuo samplet miten hyvin paikkaansa verrattuna todelliseen soundiin vai löytyykö niistä miten suuria eroja ns. huonompaan suuntaan mitä sample antaa ymmärtää.

Kiitos.
Bobana
29.07.2009 19:40:55
Paisteella pitää ainakin. Muista on vaikee sanoa kun en käytä.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Groovi
29.07.2009 23:03:35
Paisteella sämppelit on ihan yksi-yhteen aitojen kanssa. Muilla merkeillä pakkaa olemaan enemmän tai vähemmän yksilöeroja.
Ennen oli mahtavia bändejä mutta vaatimatonta tekniikkaa. Nykyään on mahtavaa tekniikkaa mutta vaatimattomia bändejä.
Kailis
29.07.2009 23:10:53 (muokattu 29.07.2009 23:14:16)

www.cymbalsonly.com ja www.jamisa.com ääninäytteet on niistä myytävistä tuotteista. Eli on ne aika lähellä.

EDIT

Aaa valmistajien kotisivuilla. No pirskale...
jazzmies
29.07.2009 23:25:39
Mun Sabianit kuulostavat just noilta, mitä sivustolla on. Kannattaa muuten hakeutua Suomalaisen Jukkiksen kanssa hyviin väleihin Fazulla Kaisaniemessä, jos haluaa saada paikalle pari kolme kappaletta himoitsemaasi peltiä, jotta pääsee valitsemaan niistä sen just oikean, sikälimikäli Sabiainista on kyse. HHX ja Artisaneissa on suurta heittoa saundin suhteen, mutta A-sarjalaiset ovat standardimpia.
Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat?
Vallu-Veke
30.07.2009 08:25:39
Bobana: Paisteella pitää ainakin. Muista on vaikee sanoa kun en käytä.

2002-sarjasta on kokemusta. Näytteet antaa aika hyvän kuvan.
seppo i
30.07.2009 11:07:36
Yleissamplejen tarkuus heikkenee sitä mukaa, mitä ohuempiin ja taotumpiin peltisarjoihin mennään. Vastaavasti äänisamplet pitää enemmän paikkansa paksummissa ja tasaisesti konetaotuissa pelleissä. Niissä pienet painoreot vaikuttaa saundiin vähemmän kuin ohuiden peltien kohdalla.

Jos esim. haet ohutta jazzrideä, niin näytteisiin ei kannata luottaa kuin suuntaa antavina. Erot on peltimerkistä riippumatta sarjan sisällä melko suuria. Suhteellisia asioita nämä tietysti on, että mitä pitää isona erona. Toiset haluaa valita peltinsä isommasta joukosta samoja malleja, kun taas toisilla ei ole kiinnostusta sellaiseen. Me ollaan joko pelti- tai virvelimiehiä :P
seppo i
31.07.2009 19:08:24 (muokattu 31.07.2009 19:10:33)
Hiihaa..

Jotenkin vaan tuntuu, että tällä M.Netissä toiset on kiinnostuneempia, kun joku heittää virveliaiheisen kysymyksen. Ja sitten jonkun peltikysymyksen esiin putkahdus herättää horroksesta toisen heimon.

Itse olen perinteisesti kuulunut enemmän jälkimmäiseen porukkaan. Onhan ne tomit ja virpatkin kait tärkeitä, eip siinä mitn..
Kailis
31.07.2009 20:16:55

Tindrum: Ja aikamoisen hieno kokoelma noita peltilöitä on kertynytkin... : o

On todella, ja mun mielestä tällä hetkellä parhaita kevyemmän musan symbaaleja noi Agopit.
Tindrum
31.07.2009 20:41:16
Kailis: On todella, ja mun mielestä tällä hetkellä parhaita kevyemmän musan symbaaleja noi Agopit.

BTW. Mulle on tulossa setillinen Dreameja. 22", 18" ja 14", jotka luottopakkini valitsi isosta valikoimasta. On kuuleman mukaan aivan törkeän hyvät. Ohuita, tummia, maanläheisiä, sävykkäitä, vanhanoloisia. Alusta loppuun kaikki vaiheet käsintehtyjä. Sellaiseen "kevyempään all-round" -käyttöön. Ja kyllä niillä kuulemma taipuu ihan rok-osastokin.
Letut kotona parin viikon päästä, ja sitten kaikki ovat tervetulleita kokeilemaan.

Pikaviestiä tai meiliä kehään, niin pääsee läpsyttelemään.
Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen. -Homer Simpson-
seppo i
01.08.2009 12:28:08
No ihan korvat rupes punottamaan :D

Agopeihin tuli aikoinaan retkahdettua vähän sattumalta. Eikä kyllä ole pahemmin tarvinnut katua.
Kaikista isommista turkkilaisista varmasti saisi pienellä valkkaamisella hienon peltikattauksen, mutta joka merkillä tuntuu olevan vähän erilainen saundipolitiikka. Niin johdonmukaisesti Bosphorus kuulosta Bosphorukselta ja Agop Agopilta.

Toi Dream varmaan aika uusi peltimerkki? Kiinalaisina ne on varmaan aika pitkälle käsin tehtyjä tosiaan. Modern Drummerissa kehuttiin kovasti sen yhtä peltisarjaa, ja ihan aidoilta vehkeiltä ne näytti niissä kuvissakin. Voipi siis olla hyvät nekin :)
Kailis
01.08.2009 13:01:53

Kai olen muistanut kehua sillä kun -88 kävin Istanbulin tehtaalla niin tapasin molemmat legendat, Mehmetin ja Agopin. Toinen niistä oli helvetillisen iso ja partainen. Mukavia tyyppejä. Siellä vaan juotiin minttuteetä ja testailtiin aika kasa symbaaleja. Mukaankin niitä tuli lähes 30 kiloa. Sittemminhän, Agopin kuoleman jälkeen -97, tehdas jaettiin ja Agopin nimellä jatkoivat poikansa Arman ja Sarkis. Käsittääkseni Turkissa symbaaleita ovat perinteisesti valmistaneet armenialaiset suvut.
seppo i
02.08.2009 14:21:42
Ilmeiseti Mehmetillä Ja Agopilla (peltimerkeillä) ei enää ole keskenään mitään tekemistä? Vaikka niden pellit muistuttaa ulkonäön ja mallipolitiikan puolesta toisiaan, niin aika erilaiselta nekin merkkeinä kuulostaa. Agop taitaa tehdä tämän hetken ohuimpia peltejä. Ihmettelen, miten ne saa Turk -pellitkin niin helkkarin ohuiksi ja ilman sorvaamista. Mun Turk Jazz Ride ja Crash on samanlaisia lepattajia kuin muutkin jatsipelleiksi tarkoitetut Agopit.

Luulin Arman Sarkisia yhdeksi ukoksi (nimet peltien kuvuissa). No veljeksethän ne, tietty..
Epämuusikko
03.08.2009 12:50:08
En oikein purematta niele mitään äänisampleja.
"Greetings from Niger". Kesy animaali #1
jazzmies
06.08.2009 10:07:01
Epämuusikko: En oikein purematta niele mitään äänisampleja.

Kyllä ne hyvin suuntaa antavat. Kävin tällä viikolla hakemassa uuden setin Sabianin Artisania. Nettinäytteet antoivat hyvin suuntaa, ja ostin juuri niitä kokoja ja laatuja, joita netissä kuuntelin. Valitsemani yksilöt kylläkin poikkesivat sävyiltään ja vireeltään nettiversioista ollen parempia!!!
Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat?
Kailis
07.08.2009 17:23:26

jazzmies: Kyllä ne hyvin suuntaa antavat. Kävin tällä viikolla hakemassa uuden setin Sabianin Artisania. Nettinäytteet antoivat hyvin suuntaa, ja ostin juuri niitä kokoja ja laatuja, joita netissä kuuntelin. Valitsemani yksilöt kylläkin poikkesivat sävyiltään ja vireeltään nettiversioista ollen parempia!!!

Artisanit on hyviä. Itsekin katselin joskus sarjan rideä, mutta mukaan lähtikin hieman käytetty groove ride. Hinta oli yksi vaikuttava tekijä.
seppo i
08.08.2009 10:26:01
Sabian tekee hienoja peltejä, mulle ehkä mieluisin kolmesta suuresta. Mallipolitiikka hyvin lähellä henk.koht. makua. Jään välillä jumiin kuuntelemaan niiden tiettyjä ridejä ja monia haitsuja.

... Mistä tulikin taas idea kannattaa mun nykyistä merkkiä, hehheh...
Tutusta osoitteesta tuli varattua I. Muhammad ride. Mieltä kaivelee vieläkin vähän Paisten SC dark riden ohi meno. Lunastan pellin heti kun loppukesän köyhyys hellittää :)
Kailis
09.08.2009 04:26:13

seppo i: Sabian tekee hienoja peltejä, mulle ehkä mieluisin kolmesta suuresta. Mallipolitiikka hyvin lähellä henk.koht. makua. Jään välillä jumiin kuuntelemaan niiden tiettyjä ridejä ja monia haitsuja.

... Mistä tulikin taas idea kannattaa mun nykyistä merkkiä, hehheh...
Tutusta osoitteesta tuli varattua I. Muhammad ride. Mieltä kaivelee vieläkin vähän Paisten SC dark riden ohi meno. Lunastan pellin heti kun loppukesän köyhyys hellittää :)

Ääh. Agopilla on kaikki.
Aegis
15.08.2009 03:53:33
Piti tulla ihan katsomaan että minkä topicin olen perustanut, mutta olikin kirjaimen verran heittoa.
Tame wolves are nothing but dogs.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)