Aihe: Basson kärvennystä
1
pardy
31.07.2009 18:44:26

Komeaa ja siistiä mäntyä muuten. Mänty sinänsä olisi ihan kivasti toimiva soitinpuu jos vain löytäisi tarpeeksi kuivaa ja siistiä ja mielellään suht oksatonta.

Lopputulos näyttää mukavalta, itse olisin hiillostanut tosin vähän maltillisemmin.
Gary oin
01.08.2009 18:51:23

No niin, rojut kiinni ja hyvin soi. Virityskoneistot kun vielä uudet löytyisi ja myöhemmässä vaiheessa uudet mikit, niin hyvä on meikäläisen räpellykseen. http://sinuhe.jypoly.fi/~d4428/basso/12_VALM.JPG tommoinen siitä tuli, nyt voi hyvin mielin todeta projektin onnistuneeksi.
PasiB
01.08.2009 18:59:23
Katoppa tuolta: http://www.spelektroniikka.fi/kuvat/gp9.pdf näkyy olevan 5-kielisen setti 26 egeä ynnä postit. Jää yksi vielä varaosaksikin.
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
Gary oin
01.08.2009 19:04:39 (muokattu 01.08.2009 19:07:21)

Kiitos vinkistä, vaan samoja olen katsonut ja kohta "Fixing hole dia.max. 13,5mm" vähän epäilyttää. Ei kyllä ole kuin puolesta millistä kiinni, vaan edellisissä on tuo holkki tasan 14, eli eivät varmasti yhtä tukevasti paikallaan pysy.
E: Vai tarkoittaako tuo lause holkin maksimikokoa tehtaan toleransseissa? Pitääpä ottaa maanantaina asiasta selvää.
PasiB
01.08.2009 19:19:00
Turisas: Kiitos vinkistä, vaan samoja olen katsonut ja kohta "Fixing hole dia.max. 13,5mm" vähän epäilyttää. Ei kyllä ole kuin puolesta millistä kiinni, vaan edellisissä on tuo holkki tasan 14, eli eivät varmasti yhtä tukevasti paikallaan pysy.
E: Vai tarkoittaako tuo lause holkin maksimikokoa tehtaan toleransseissa? Pitääpä ottaa maanantaina asiasta selvää.

Eiköhän se sitä reiän maksimimittaa tarkoita. En kyllä usko, että tuo puoli milliä vaikuttaa mitään, tuleehan sinne takapuolelle vielä ruuvi varmistukseksi.
Itse laitoin presariin Fender American Standard jatsarin koneiston, lavan reikä on 18mm ja tuon uuden koneiston holkki 17mm. Kiinnitys tapahtuu samalla tavalla holkkia kiristämällä, pari pientä tappia tulee lapaan lisävarmistukseksi. Eikä heilu mihinkään kun kunnolla kiristää.
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)