Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: VSM-300, kannattaa miettiä vielä..
1
Larssen
12.03.2007 23:44:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...ennenkuin ostaa k.o. aktiivipönttöjä.
 
Kyseessähän melkolailla uusi tuote Tanskalaiselta TC Electronicsilta. On mikkituloa oikein phantomilla, on linjatuloa kahtasorttia ja jokaisen tulon saa myös ulos erikseen, sekä masterin ja vielä yhden ylimääräisenkin. Tasonsäädöt löytyy mikille ja ekalle linjalle ja on bass ja treble jne. Ja pönttö vaan mikkijalkaan puomin alle ja laulu raikaamaan.
Siis kaikenkaikkiaan ominaisuudet treenikäytöön ja tavallisiin pupikeikkoihin aivan passelit. Ja on vielä painevaletusta alumiinista rässätty kasaan.
Ostin sitten näitä samantien viisi kappaletta omalle pumpulle ja meinasin muillekin satunnaisille kulkijoille suositella.
Vaan en voi enää suositella kenellekkään; Laitteessa on valmistus/suunnittelu-virhe ja huonoja komponentteja etupäässä. Mikin gaini rahisee jokaisessa ja satunnaisesti vetää tasot tappiin=hiukka kiertää + ei kivaa varsinkaan julkisilla paikoilla esiintyessä. Kaikki yksilöt on nyt vaihdettu kertaalleen uuteen ja viimeisin kaksi kertaa.
Aluksi ihan vaan huumorilla ajattelin, kun on uusikin tuote ja saattaahan olla joskus maanantai yksilö ym. Ja kun vielä on tunnettu valmistaja efekti ym. puolella jne.
 
Niin sitten vaihtorumba lähti käyntiin, vaan viimeinen niitti tuli viimeviikolla reeneissä. Parinkymmenen minuutin kuluttua käynnistyksestä tuli ns.käyttösavut pihalle viimeksi vaihdetusta ja kampe hiljeni hitaasti mutta varmasti.
 
Kauppiaan kanssa ollaan asia saatu aika kivasti hoidettua ja palautan nyt loppuviikosta kaikki pöntöt liikkeeseen, josta ne edelleen menevät Tanskan maalle. Ja fyrkatkin lupasivat antaa kokonaisuudessaan takaisin. Eli ihmeiden aika ei ole vielä ohi silläkään saralla...
 
Harmittaa sinänsä hyvän keksinnön puolesta. Tollainen pönttö oli juuri omiaan (silloin kuin toimi) meitin juttuihin ja möykkäkin pysyi asiallisella tasolla.
Nyt sitten back to the basics, aion hommata tilalle perinteiset passiivipöntöt. Jotain koaksiaalimallia himoitsen (suosituksia otetaan mielellään vastaan) ja kunnon päätteet kavereiksi. Plx3102 on jo sillattuna subeille ja samanlaiset menee tilaukseen monitori rojektiin. Ei tartte sitten arpoa mitään.
Että tämmöinen tapaus tällä kertaa. Toivottavasti joku joka harkitsee näitä vsm pönttöjä jaksaa kahlata tän läpi ja miettiä vielä.
 
Larssen
 
simiha
30.07.2009 23:40:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällaseen törmäsin kun etiskelin tietoa noista pöntöistä. Onkohan muillakin yhtä huonoja kokemuksia? Meillä ollut yksi pönttö hetken aikaa käytössä ja toistaseksi ollaan vallan tyytyväisiä!
 
Pipo ja kengät eivät viihdy samassa päässä. (AVS)
wiceeni
31.07.2009 09:11:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni ollut ongelmia kyseisen värkin kanssa uudesta lähtien. Vain yhden illan laite on toiminut häiriöittä reilun puolen vuoden aikana. Taitaa olla kyseessä tuota Kiina-ongelmaa, jota ei edes laatumerkkilogokaan pysty eliminoimaan. Keikoille ei tuota tule otettua mukaan, treenikäytössä hieman parempi kuin ei mitään.
 
simiha
11.02.2010 11:49:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edelleen käytössä ja tyytyväisiä ollaan. Passiiviversioitakin (VSM-200P) meillä on, pelittää hyvin mutta soundi on aika kiero. Vaatii EQ:n väliin, mikä vähän syö noitten näppäryyttä. Siinä mielessä VSM-300 on paljon parempi.
 
Lavalle noita heittää helposti vaikka 10 kpl ja ripustusmahdollisuudet on monipuoliset!
 
Pipo ja kengät eivät viihdy samassa päässä. (AVS)
Simbe
12.02.2010 03:06:46 (muokattu 12.02.2010 03:10:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Larssen: ...ennenkuin ostaa k.o. aktiivipönttöjä.
 
Mikin gaini rahisee jokaisessa ja satunnaisesti vetää tasot tappiin=hiukka kiertää + ei kivaa varsinkaan julkisilla paikoilla esiintyessä. Kaikki yksilöt on nyt vaihdettu kertaalleen uuteen ja viimeisin kaksi kertaa.
Aluksi ihan vaan huumorilla ajattelin, kun on uusikin tuote ja saattaahan olla joskus maanantai yksilö ym. Ja kun vielä on tunnettu valmistaja efekti ym. puolella jne.
 
Larssen

 
Uskomatonta! Sama vika on nimittäin mua vaivannut Konnekt Live FW-interfacemötikän äänenvoimakkuussäädön kanssa. Välillä rupeaa puskemaan yli täpöllä. Ei voi ainakaan näitä tietsikkapuolen TC kamoja suositella kenellekään, ajuripuolellakin mättää.
 
Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä.
stnprkl
12.02.2010 12:08:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simbe: Uskomatonta! Sama vika on nimittäin mua vaivannut Konnekt Live FW-interfacemötikän äänenvoimakkuussäädön kanssa. Välillä rupeaa puskemaan yli täpöllä. Ei voi ainakaan näitä tietsikkapuolen TC kamoja suositella kenellekään, ajuripuolellakin mättää.
 
Hyvä purkki se on vaikka sulla näköjään rikki. Oli mullakin omassa surina ongelmaa kaikkiin ulostuloihin. Ei muuta kun vehje maahantuojalle ja sieltä se palas uuden emolevyn kanssa ja pirinä oli kadonnu.
Viekää noita vehkeitä huoltoon älkääkä leikkikö marttyyriä keskenänne. Takuu kattaa tommoset.
 
Viltsu audiokantaja
Simbe
12.02.2010 13:19:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Hyvä purkki se on vaikka sulla näköjään rikki. Oli mullakin omassa surina ongelmaa kaikkiin ulostuloihin. Ei muuta kun vehje maahantuojalle ja sieltä se palas uuden emolevyn kanssa ja pirinä oli kadonnu.
Viekää noita vehkeitä huoltoon älkääkä leikkikö marttyyriä keskenänne. Takuu kattaa tommoset.

 
No tietysti, hyvä purkki se on jos ei vikoja oteta huomioon. :) Yllätti vaan noinkin samankaltaiset ongelmat. Ja se, ettei ole kolmessa vuodessa löydetty parannusta asiaan. Mun mielestä näistä saa keskustella ilman marttyyrileimaa. Jos laitteissa on havaittu toistuvaa tyyppivikaa haluaisin itse ainakin lukea siitä ennen ostopäätöstä. Vaikka ehkä omasta kirjoituksesta saikin sen käsityksen, niin en mä siitä laitteesta jaksa olla tuohtunut ainakaan enää. Tuossa se kotipöydällä on vieläkin, enkä lopulta vaihtanut sitä RME:hen vaikka välillä mieli tekikin heittää hanskat tiskiin.
 
Tuollaiset VSM-300:t olis omalle bändillekin ihanteelliset, siis ideana hyvä.
 
Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä.
stnprkl
12.02.2010 13:33:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simbe: No tietysti, hyvä purkki se on jos ei vikoja oteta huomioon. :) Yllätti vaan noinkin samankaltaiset ongelmat. Ja se, ettei ole kolmessa vuodessa löydetty parannusta asiaan. Mun mielestä näistä saa keskustella ilman marttyyrileimaa. Jos laitteissa on havaittu toistuvaa tyyppivikaa haluaisin itse ainakin lukea siitä ennen ostopäätöstä. Vaikka ehkä omasta kirjoituksesta saikin sen käsityksen, niin en mä siitä laitteesta jaksa olla tuohtunut ainakaan enää. Tuossa se kotipöydällä on vieläkin, enkä lopulta vaihtanut sitä RME:hen vaikka välillä mieli tekikin heittää hanskat tiskiin.
 
Tuollaiset VSM-300:t olis omalle bändillekin ihanteelliset, siis ideana hyvä.

 
Niin joo että ongelmat on noinkin pitkäikäisiä, mulla omassa se surina tuli muutaman kuukauden käytön jälkeen ja huolto sen sai pois :)
 
Viltsu audiokantaja
Larssen
12.02.2010 22:41:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näköjään toivoa ei kokonaan kannata menettää tämänkään kamppeen suhteen, eikä myöskään m.netinkään!
Aikoinani VSM:mistä luovuttuani seurasin hiukan TC.n sivuja ja näytti siltä et aika pian tuli kakkosversiot kehiin. Kauppiaankin mukaan en ollut ainoa, joka vaihdatti näitä pönttöjä takuuseen. Edelleenkin olen tykästynyt tuohon ideaan laittaa monitori siihen mikkijalkaan sohottamaan suoraan naamalle. Vaan en itse aio enää tuota kamarundia vetää, kun se kerran jo tuli harjoteltua. Mutta lycka till kaikille uusille omistajille.
Omat romuni sitten ovat perinteiset 12" koaksiaalit ja tosiaankin ajan niitä noilla qsc:n 3102 päätteillä. Eivät ole tielle jättäneet ja varsinkin päätteet käy aivan mihin vaan. Kaikenkaikkiaan noita rautoja on sitten tullukin hankittua 8 kpl ja niillä ajelen erilailla kytkettyinä koko paletin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «