Aihe: Perus Rock-rumpalit TOP 5
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Kailis
21.07.2009 17:09:12

...Miettikääpä sitä :)

Ainoa mitä tule mieleen on sananparsi "kymmenen miljardia kär...Lars-fania ei voi olla väärässä".
rupmpali
21.07.2009 20:01:32
Lars Urlich rules!!!
rummut on tehty rummuttamiseen!!!
markku jokela
21.07.2009 20:24:57
Ainoa mitä tule mieleen on sananparsi "kymmenen miljardia kär...Lars-fania ei voi olla väärässä".

En nyt ihan tarkoittanut kirjoituksellani että fanitan Ulrichian sikana. Itse asiassa Lars ja Jordison on mulle aivan yhdentekeviä rumpaleita molemmat. Puntaroin vaan sitä että kun tuo yyber-nopeus ja teknisyys tuntuu olevan nykyään niin tavoiteltu juttu hevimusiikissa kun taas Lars Ulrich on kyllä hyvä todiste jostain aivan muusta ja silti äijä vaan vetää maailman isoimmassa hevibändissä...
Vallu-Veke
22.07.2009 19:13:55
rupmpali: Lars Urlich rules!!!

Tottakai.
Hän on ollut säveltämässä niitä biisejä ja on muutenkin
päättänyt ko. yhtyeen ns. linjasta yhdessä Jameksen kanssa.
Muut siinä bändissä on enemmän poikapuolen asemassa.
Hän on tavallaan vastuussa siitä suosiosta ihan samalla mitalla kuin em. James.
Toimenkuvaan ei kuulu pelkkä taustanapsuttelu. Hän ei nöyrry soittamaan pelkästään sitä, mitä muut pyytää. Muut soittaa sitä, mitä rumpali pyytää tässä tapauksessa. Tosin tämä em. James laittaa kovasti hanttiin.
Minusta hän on lahjakas muusikko ja sovittaa rummut erittäin hyvin. On tavallaan tuottajakin.
Siksipä hän ei kuulu perus rock-rumpaleihin ollenkaan.
hollmi-5
24.07.2009 18:45:57
markku jokela: Eipä tossa Jordisonissa kukaan mitään muuta tunnu näkevän kun se hillitön nopeus. Lars Ulrich ja sen nopeus ei paljon rumpaleiden päitä huimaa, mut silti se soittaa maailman isoimmassa hevibändissä ja on aika monen junnun idoli....

...Miettikääpä sitä :)

Henoa pohdntaa, markku jokela... maalman ison hevorkka ja kakkee...
Soundit, piuhat ja kajarit.
Bobana
24.07.2009 20:19:33
markku jokela: En nyt ihan tarkoittanut kirjoituksellani että fanitan Ulrichian sikana. Itse asiassa Lars ja Jordison on mulle aivan yhdentekeviä rumpaleita molemmat. Puntaroin vaan sitä että kun tuo yyber-nopeus ja teknisyys tuntuu olevan nykyään niin tavoiteltu juttu hevimusiikissa kun taas Lars Ulrich on kyllä hyvä todiste jostain aivan muusta ja silti äijä vaan vetää maailman isoimmassa hevibändissä...

Taisit sohaista nyt rumpupalstan paskakasaan, eli Larssiin. Kyllä se jätkä ehkä osaa bisnestä tehdä mutta ei sen soittotaidot kyllä Metallican tasolla ole.

Täällä sataa. Paskaa.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
velipesonen
24.07.2009 20:32:13

Pitääkö tää taas aloittaa: Larssi rules! Alkakaa mielummin haukkua vaikka Phil Ruddia jos joku täytyy maalitauluksi ottaa.

On muuten Larsin lisäksi eräs toinenkin kuuluisa rumpali, jolla on tennispelaajan tausta. Larsin tapaan kotoisin pienehköstä eurooppalaisesta maasta. Plussa sille joka tietää ekana!
velipesonen
26.07.2009 17:35:13

Tämä toinen rumpuja soittava tenniksenpelaaja on sveitsiläinen Fredy Studer, on muuten aika kova jätkä myös rumpalina. Miehen soittoon kannattaa tutustua.
hollmi-5
26.07.2009 18:08:31
velipesonen: Alkakaa mielummin haukkua vaikka Phil Ruddia jos joku täytyy maalitauluksi ottaa.

Mksi Ruddia? Osaako Lars muka soittaa, kun Philliin verrataan?
Cimble
27.07.2009 08:12:44 (muokattu 27.07.2009 08:17:33)
hollmi-5: Mksi Ruddia? Osaako Lars muka soittaa, kun Philliin verrataan?

No kävihän Lers just Porissa taas todistamassa tasoisensa kaverin, keppijumala Jerk Hammetin kanssa, että kuka se oikein on megastara ja soittoesikuva. Eikä kukaan trenditietoinen metalli- tai rockfani sitä paitsi ole mistään Phil Ruddista kuullutkaan. Kyllä se kertoo jo sen, ettei kukaan nobody voi olla parempi kuin megastara, kuten kaikkien aikojen kovin rock-kannuttaja Lers Allright.

No asiaan, voi samperi, kun oli taas monesta lähteestä kuultuna rumpujen ja kitaran soitto "toiminut" Porissa. Mitenhän voi noin merkittävässä bändissä puolet miehistöstä soittaa koko ajan ihan metsikköön. Eikä äijätkään ole edes huippuvanhoja haliitsemaan instrumenttejaan tai fyysisenkin vaativaa tyyliä... Ehkä se kertoo sen, ettei soitannolliset edellytykset ole heillä koskaan olleet ainakaan keskitason yläpuolella.
"Minä olen jezmi. Me jezmit olemme varsin sinklanoitua kansaa." -Tulinpahan ohimennen kommentoineeksi kerran 90-luvulla eräässä treenikellarissa, jossa oli ns. jamit hyvässä vauhdissa.
Nolte
27.07.2009 10:05:19
Metallica - tuo aikamme Bay City Rollers.
velipesonen
27.07.2009 11:20:00

Olen havaitsevinani jotain epätasapuolisuutta siinä, että kun Metallican pojat soittaa keikalla pieleen niin sitä irvitään puistatuksesta väristen, mutta jos KISS tai Rollarit vetelevät komeasti Metsähallituksen puolelle, sitä kutsutaan jo karismaksi.

Metallicasta voisi tulla uusi Rolling Stones, jonka konserttilipuista puolet ostetaan siksi että halutaan tarkistaa miten ne tällä kertaa mokaa. Aivan pistämätön liikeidea muuten!
Cimble
27.07.2009 11:34:11
velipesonen: Olen havaitsevinani jotain epätasapuolisuutta siinä, että kun Metallican pojat soittaa keikalla pieleen niin sitä irvitään puistatuksesta väristen, mutta jos KISS tai Rollarit vetelevät komeasti Metsähallituksen puolelle, sitä kutsutaan jo karismaksi.

Kuka väittää karismaksi Kissiä ja Rollareita..?

Metallicasta voisi tulla uusi Rolling Stones, jonka konserttilipuista puolet ostetaan siksi että halutaan tarkistaa miten ne tällä kertaa mokaa. Aivan pistämätön liikeidea muuten!

Minusta tuntuu, ettei Metallica, Kiss tai Rollarit tartte enää yhtään liikeideaa... Toisaalta niitä tippuu muutenkin koko ajan lisää ja lisää. Itse en ainakaan haluaisi nähä esim. Metallicaa livenä. Ois kauhea katsella miten noin merkittävä bändi voi joidenkin soittajien osalta vedellä miten sattuu. Menis usko koko länsimaalaiseen rockmusiikkiin.
"Minä olen jezmi. Me jezmit olemme varsin sinklanoitua kansaa." -Tulinpahan ohimennen kommentoineeksi kerran 90-luvulla eräässä treenikellarissa, jossa oli ns. jamit hyvässä vauhdissa.
velipesonen
27.07.2009 11:42:25

Närpiö: Kuka väittää karismaksi Kissiä ja Rollareita..?

Kun Kissin naamiomiehet kokoontuivat uudestaan 90-luvulla ja soittivat sanoisinko hyvällä tahdolla melko kankeasti, siihen suhtauduttiin yleisesti suurella sympatialla. Siinähän se vitsi piileekin: Jos aiheellisesti haukkuu huonoa soittoa, leimautuu tosikoksi. Voihan tietysti olla sitä oikeastikin.

Oikeat tosikot taas kerääntyvät yhteen yhteisine up & down -listoineen.
velipesonen
31.07.2009 08:11:30

Kailis: Ei helvetti. Haluaisin vetää sun kanssa latinoduokeikan. Onnaako?

Kyllä käy.
Cimble
31.07.2009 12:16:15
velipesonen: Olen havaitsevinani jotain epätasapuolisuutta siinä, että kun Metallican pojat soittaa keikalla pieleen niin sitä irvitään puistatuksesta väristen, mutta jos KISS tai Rollarit vetelevät komeasti Metsähallituksen puolelle, sitä kutsutaan jo karismaksi.

No Rollareita "yritin haukkua" eräässä toisessa ketjussa, siitä tuli tappelu ja sitten piti tehdä sovinto... ;) Ei tosin ollut mikään Rollariketju. En mene asioikseni johonkin bändiketjuun moittimaan ko. bändiä. Kissiä en taas jostain syystä jaksa noteerata juuri millään tavoin.
motoman
31.07.2009 18:15:43
Olen vuosia seurannut tätä arvostelua,milloin mistäkin rumpalista.Kaikki teknisesti huonoja..väärä kapulaote yms..Miten on mahdollista,että nämä kaverit ovat soittaneet itsensä miljonääreiksi?Miksi arvostelijat eivät tee sitä itse,kun taitoa ja tietoa riittää???
hollmi-5
31.07.2009 20:00:49
motoman: Olen vuosia seurannut tätä arvostelua,milloin mistäkin rumpalista.Kaikki teknisesti huonoja..väärä kapulaote yms..Miten on mahdollista,että nämä kaverit ovat soittaneet itsensä miljonääreiksi?Miksi arvostelijat eivät tee sitä itse,kun taitoa ja tietoa riittää???

Hyvä pointti. Jotakin steve Smithiäkin arvostellaan surutta. Samoin Simon Phillipsia. Vaikka jäbät handlaa ja soittaa aivan unelmasti. Mutta hekin ovat ihmisiä ja inhimillisyyteen kuuluu välillä myös hienoiset epäonnistumiset.
Nolte
31.07.2009 20:09:05
motoman: Olen vuosia seurannut tätä arvostelua,milloin mistäkin rumpalista.Kaikki teknisesti huonoja..väärä kapulaote yms..Miten on mahdollista,että nämä kaverit ovat soittaneet itsensä miljonääreiksi?Miksi arvostelijat eivät tee sitä itse,kun taitoa ja tietoa riittää???

Mutta soittotaitohan on ihan sivuseikka. Ei se auta pääsemään Suosikin karvapäägalleriaan.

Ja EI, minä EN väitä osaavani itse soittaa juurikaan. Mutta sekin on sivuseikka, koska moni on silti kehunut, äiti esimerkiksi...

Joo, onhan se arvostelu monesti vähän turhaakin, että siinä mielessä ymmärrän tuskaasi, mutta tämä nyt on kuitenkin (rumpujen) soittaminen -palsta, joten täällä aivan takuuvarmasti soittajia (rumpaleita) arvostellaan, milloin miltäkin pohjalta. Joskus kateuttaankin, joskus pätemisen vuoksi jne... Sellaista se on.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)