Aihe: Apple, Mac OS ja iMuusikot
1 2 3 4 555 56 57 58 59122 123 124 125 126
Ziggy Bubba
30.07.2009 16:00:58 (muokattu 30.07.2009 16:02:59)

StoRBa: Näyttää pelottavan paljon Garage Bandilta Screen Shottien perusteella tuo uusi Logic (vanhasta ei ole mitään kokemuksia). Millaiset mahdollisuudet tuossa on audion ja miksauspuolella? Oon ajatellu Digital Performerin hommaamista. Rupesin miettimään haluaisinko sittenkin hommata Logicin.

No onhan Logic nyt aivan eri ohjelma kuin Garageband. GB:llä saa lähinnä ideoita talteen, kun Logic taas on ihan täysverinen "pro-softa" - en tiedä ulkonäöstä, mutta nyt puhutaan jo ihan eri maailmoista...

Erittäin kattava tuo Logic on kaikinpuolin, ei todellakaan ole kyse mistään mahdollisuuksien puutteesta ainakaan. Vaatii tosin selvästi enemmän opettelua kuin tuommosen GB-tyylisen softan käyttö...
The Crookmachine Project
Meadow
30.07.2009 16:07:06
Nyt on vihdoin rahaa iMaciin. Olisi vaan yksi, vähän hölmö kysymys: Onko noissa Applen näppäimistöissä ääkköset? Applen sivujen kuvissa ei niitä näkynyt.
Ziggy Bubba
30.07.2009 16:43:34 (muokattu 30.07.2009 16:44:05)

Äpplen näppäimistö käytössä: Åå, ää & öö :)
The Crookmachine Project
JR
30.07.2009 21:00:16

Tulipa logid studio sitten tilattua. Saa nährä mitä tulee.. Macbook pro sitä sitten pyörittelee. siirryin heinäkuussa maciin pc puolelta ja viimeset 5 vuotta on nuendo2 ja pc ollut käytössä. Hyvältä näyttää logic ainakin paprulla ja ostopäätöksen ratkaisi monet asiat vrt cubase 5:een.
"Milk can hurt you"
Meadow
31.07.2009 23:17:44
No niin, nyt on 24" iMac tilattu, eikä millään malttaisi odottaa paketin saapumista. Seuraavaksi hankintaan Logic.
JR
01.08.2009 00:40:45

Aikas paketti oli installoida toi logic studio kaikkine herkkuineen...57 gigaa.
Pikainen testi valmiilla kitara vahvari efekti settingeillä tuntui toimivan vallan mainiosti. Kyllä tos xx määrä tuntia menee ennen ku oppii käytää kunnolla.
"Milk can hurt you"
Objectif Lune
01.08.2009 14:07:01

JR: Aikas paketti oli installoida toi logic studio kaikkine herkkuineen...57 gigaa.
Pikainen testi valmiilla kitara vahvari efekti settingeillä tuntui toimivan vallan mainiosti. Kyllä tos xx määrä tuntia menee ennen ku oppii käytää kunnolla.

Jestas! Logic 8 oli "vain" 48 gigaa. Ja nyt pitäis formatoida koko kone eli myös logicin uudelleenasennus odottaa.
M.i.k.key
01.08.2009 15:00:05
JR: Aikas paketti oli installoida toi logic studio kaikkine herkkuineen...57 gigaa.

Miten sitä noin paljon meni? eikös se ole 9+38GB eli 47GB. Ja aika paljon voi asentaa ulkoiselle kovikselle. Eilen asensin, koneessa oli Jam Packit ennestään niin en nyt osaa sanoa paljonko tilaa meni.
möllisty
JR
01.08.2009 20:57:02 (muokattu 01.08.2009 20:58:20)

M.i.k.key: Miten sitä noin paljon meni? eikös se ole 9+38GB eli 47GB. Ja aika paljon voi asentaa ulkoiselle kovikselle. Eilen asensin, koneessa oli Jam Packit ennestään niin en nyt osaa sanoa paljonko tilaa meni.

Kyl siin 57gigaa meni ku puhtaallle pöydälle pistin ja kaikki jam packit ja vielä loopit jne. Tarkistin vielä erikseen että kaikki maholliset ruksit oli päällä.

edit: tai sit muistan 10gigaa väärin olihan siinä parit kaljat asennuksen aikana aikaa ottaa...
"Milk can hurt you"
Kre-per
14.08.2009 14:50:27
Meadow: No niin, nyt on 24" iMac tilattu, eikä millään malttaisi odottaa paketin saapumista. Seuraavaksi hankintaan Logic.

No miltäs vaikuttaa? Minkä mallin otit? Onko Logicia vielä?

Itse olen siinä pisteessä, että koko kesän ja viime kevään oon kokoillu ja tyhjennelly saksalaisten nettikauppojen ostoskoreja erilaisilla PC-kokoonpanoilla ja päätin nyt panostaa muutaman satasen enemmän hankkiakseni iMacin sen sijaan. Helppous, koneen tehon hyötykäyttö, vakaus, audion ja kuvien käsittely, ja softapuoli on asiat jotka käännyttivät ei-niin-vannoutuneen PC-käyttäjän mäkkien maailmaan. Hinta oli ainoa miinuspuoli, joka sekin hävisi kuun alkupuolella yllättävän ison tilin ja PC:n todellisen hinnan suuruuden mukana (vaikka kuinka ulkomailta tilaisi, kone johon voisi olla tyytyväinen maksaisi silti n. 900e, osaksi ylihinnoitellun käyttöjärjestelmän takia).

Halvin 24'' iMac olisi mielessä ehkä mieluiten, onhan se vain n. 130 euroa kalliimpi opiskelijahinnoilla Apple Storesta, kuin jos ottaisi 20'':n samalla kokoonpanolla. Mulla on ennestään Line6 Toneport UX1, ja ilmeisesti näiden uusien iMacien kanssa nuo pelittää ihan ok. Logic Express vois olla hankinnassa sitten jos ei GarageBandissä ole tarpeeksi mun kitara + laulu -äänityksiin.

Onko ihmisillä kokemusta siitä kuinka hyvin vaikka toi karvalakkimalli 20'' pelittää nauhotuspuuhissa ilman mitään muistinlisäyksiä?
Meadow
14.08.2009 15:10:57
Kre-per: No miltäs vaikuttaa? Minkä mallin otit? Onko Logicia vielä?

Keskiviikkonahan tuo tuli ja tunnit ovatkin kuluneet lähinnä uuteen käyttikseen totutellessa. Vielä on vähän orpo olo Macin kanssa, Windowsia kun olen koko pienen ikäni aiemmin käyttänyt. Ostin tuon kalleimman mallin, ja siihen otin vielä ATI Radeon HD 4850-näyttiksen. Logicin hankkimiseen ei lompakko vielä anna myöten, mutta GarageBand on aivan oiva vehje odotellessa. Eihän sillä pääse kauhean pitkälle, ainakin mitä tulee omiin suunnitelmiini, mutta muuten erittäin hyvä väline esim. demotteluun.
Ziggy Bubba
14.08.2009 15:21:31

Kre-per: Onko ihmisillä kokemusta siitä kuinka hyvin vaikka toi karvalakkimalli 20'' pelittää nauhotuspuuhissa ilman mitään muistinlisäyksiä?

Itellä on n. 2-vuotias iMac, jossa oli muistia giga sen ostaessani. Kertaakaan tuo ei mulla pykinyt, vaikka aika monen raidan ja plugarin sessioita duunasin GB:llä. Logiciin siirryttyäni kävin hakemassa 4 gigan satsin Verkkokauppa.comista, hintaa tais olla 45 euroa. Eihän tämä pyi vieläkään, vaikka usein tuppaa läjä ohjelmia unohtumaan päälle musahommien alkaessa :)
The Crookmachine Project
Kre-per
14.08.2009 15:23:50
Keskiviikkonahan tuo tuli ja tunnit ovatkin kuluneet lähinnä uuteen käyttikseen totutellessa. Vielä on vähän orpo olo Macin kanssa, Windowsia kun olen koko pienen ikäni aiemmin käyttänyt. Ostin tuon kalleimman mallin, ja siihen otin vielä ATI Radeon HD 4850-näyttiksen. Logicin hankkimiseen ei lompakko vielä anna myöten, mutta GarageBand on aivan oiva vehje odotellessa. Eihän sillä pääse kauhean pitkälle, ainakin mitä tulee omiin suunnitelmiini, mutta muuten erittäin hyvä väline esim. demotteluun.

Voi jukupätkä. On tullut kyllä jo lueskeltua ja koluttua läpi jos jonkinlaista foorumia ja tutoriaalia koskien GarageBandia ja nauhotteluja, ja täytyy sanoa että siitä on hyvin kauan kun oon viimeksi ollut näin innoissani mistään! Ainoa asia joka enää vaivaa mieltä on päätös siitä otanko 24'':sen vai 20'':sen. Jokatapauksessa kovo tulee olemaan 640Gb ja keskusmuistia 4Gb. Mietin, että onko tehontarve esim. näyttikselle paljonkin isompi, kun pitääkin piirtää Full HD -resoa 4 tuumaa isommalle näytölle... Tosin nauhotuksissa ei silläkään niin väliä ole, mutta kuitenkin. Voi pojat.
Velli
14.08.2009 16:15:54
Kre-per: Ainoa asia joka enää vaivaa mieltä on päätös siitä otanko 24'':sen vai 20'':sen.

Ota ihmeessä se 24". Ei tarvitse sitten myöhemmin harmitella kun näyttö osoittautuukin liian pieneksi. Niin ja odota vielä kuukausi pari koneen hankintaa. Snow Leopard-käyttöjärjestelmä julkaistaan aivan piakkoin ja sen myötä tulee varmaan uudet päivitykset koneisiinkin.
Kre-per
14.08.2009 16:37:09 (muokattu 14.08.2009 16:40:49)
Joo mutta sitten ei ilmeisesti saa tota opiskelija-alennusta :) eihän se kyllä valtava alennus ole, mutta kyllä tuo 84 euroa tuntuu lompakossa.

EDIT: Tämä siis jos odottaa Snow Leopardin ilmestymistä. Tuo Education -tarjous on kyllä vähän hämärästi esitetty. Ei oikein saa selvää siitä, koskeeko tuo tilauksen takaraja 8.9.2009 vain komboja, joissa tilataan sekä Mac että iPod, vai pelkästään Mac -tilauksiakin. Jos nyt tilaisin, saisin silti 8,95 eurolla upgraden Snow Leopardiin joka tapauksessa.

En näistä niin tiedä, mutta onko tuo Snow Leopard sitten heti ilmestymisensä jälkeen kaikissa tilattavissa tuotteissa mukana?
Velli
14.08.2009 22:23:51
Kre-per: En näistä niin tiedä, mutta onko tuo Snow Leopard sitten heti ilmestymisensä jälkeen kaikissa tilattavissa tuotteissa mukana?

On kyllä. Ja kun koneet päivittyvät, niin niihin tulee lisää tehoa ja hinnat todennäköisesti tippuvat karvan verran.
Kre-per
14.08.2009 22:39:12
On kyllä. Ja kun koneet päivittyvät, niin niihin tulee lisää tehoa ja hinnat todennäköisesti tippuvat karvan verran.

Toivotaan myös tämänsuuntaista muutosta tietysti. Mun puolesta tosin sais hinnat tippua sen tehonkin edestä.
samulirask
14.08.2009 23:49:58

Mikä tässä nyt on? Olen yrittänyt tehdä 23 raidan biisistä miksausta kokoonpanolla Logic Express 8, MacBook 2,0 ghz (2009 malli) ja E-Mun äänikortti 0202 USB. Kun biisissä alkaa hiljaisempi jakso, kuuluu ajoittain ja täysin epäsäännöllisesti napsahduksia. Ei siinä mitään olisi, mutta kun ne napsahdukset päätyvät bounce-versioonkin! Kyse ei liene siis mistään sähkövirtajutuista. Olen nyt kokeillut freezata raitoja, ottaa airportin pois päältä ja säädellä buffereita, tuloksetta.

Pitääkö nämä nyt vain hyväksyä, vai pitääkö palata viisi vuotta vanhaan Windows XP-koneeseen, jossa ei tarvinnut yrittää tehdä 10 kertaa exporttausta ja toivoa ettei miksauksessa ole häiriöääniä? Ei pitäisi olla ainakaan suorituskyvystä kiinni, kun projektissani CPU ja HD-mittarit hädin tuskin liikkuvat.
WanhaWetäjä
15.08.2009 09:20:57

samulirask: Mikä tässä nyt on? Olen yrittänyt tehdä 23 raidan biisistä miksausta kokoonpanolla Logic Express 8, MacBook 2,0 ghz (2009 malli) ja E-Mun äänikortti 0202 USB. Kun biisissä alkaa hiljaisempi jakso, kuuluu ajoittain ja täysin epäsäännöllisesti napsahduksia. Ei siinä mitään olisi, mutta kun ne napsahdukset päätyvät bounce-versioonkin! Kyse ei liene siis mistään sähkövirtajutuista. Olen nyt kokeillut freezata raitoja, ottaa airportin pois päältä ja säädellä buffereita, tuloksetta.

Pitääkö nämä nyt vain hyväksyä, vai pitääkö palata viisi vuotta vanhaan Windows XP-koneeseen, jossa ei tarvinnut yrittää tehdä 10 kertaa exporttausta ja toivoa ettei miksauksessa ole häiriöääniä? Ei pitäisi olla ainakaan suorituskyvystä kiinni, kun projektissani CPU ja HD-mittarit hädin tuskin liikkuvat.

Katseet kääntyvät Emun suuntaan...?

Oisko sulla mahista koittaa toisella äänikortilla, koneen omalla ei taida noin iso projekti pyöriä?Mulla kyllä pelittää MacbookPro 2.4 Ghz 4Ghz:n muistilla sen omalla äänipiirillä ihan jees, mitään isoa en ole toki tehnyt mutta esim Logic Studio 9:n aika massiiviset demot pyörii ok...mulla on 320Gigan/7200 sisäinen, nopea levy, eli kaikki osastot on tuossa.

Asian tiimoilta, pitäs varmaan hommata joku firewire-kortti, ja koska pöytäkoneessa on RME:n loistava PCI-kortti niin ei viittis laatua huonontaa kannettavassakaan, vaan oisko mitään yhtä laadukasta mutta edullisempaa kuin tuo RME Fireface 400...pitäs löytyä pari mikkikanavaa, midi I/O, sitten tuo adat I/O että sais Behkun adatmötikän käyttöön tarvittaessa.Olen ymmärtänyt että tuo RME 400 on ns takuuvarma peli, eli pitäskö vaan suosista kaivaa kuvetta ettei sitten myöhemmin kaduta?

Olikos tästä joku oma ketju, en ens hätään löytänyt?Eli ulkosta korttia Macille tms...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)