Kesti- 29.07.2009 23:28:38 | |
---|
Ois vähä tarkotus koittaa säädellä vielä soundeja, ja jouduinkin luopumaan mun nuppi/kaappi -yhdistelmästä ja hankin ainakin ny tilapäisesti kitarakombon. Combossa sais olla watteja 50-60, budjetti 600€. Rokkikäyttöön, ehkä hivenen metalliakin ;) Ylijäämärahoilla tarviisin kitaraan viimeinkin alkuperäisten mikkejen tilalle uuden humbuukkerin. Nyky Ibassa on niin tunkkanen soundi ja sitä pitäisikin saada vähän ehkä pehmeemmäksi, mutta kuitenkin soundin täytyy rokata. Budjetilla max 150€. Uuteen skebaan ei oo tällä hetkellä vara. IDEOITA? VINKKEJÄ? LINKKEJÄ? kerran oli. :> |
Icy-Sun 30.07.2009 00:38:33 | |
---|
Mikäs siinä nykyisessä soundissa mättää? Sulla oli torilla myynnissä Framuksen 212-skobe ja Marsun jcm900 ja ne nyt ei mitkään paskat vehkeet ole, että onnistuisiko esimerkiksi kaapin vaihdolla tai uudella nupilla tämä ongelma? Itse en tuota Framuksen kaappia ainakaan niin loistavana pidä, jota monesti hehkutetaan. Aika kova pyynti nupilla oli, että jos sen saat myytyä tuohon hintaan niin tulee vaihtoehtoja... Kävi myös mielessä, että jos vaihdat ensin kitaraasi sen mikin (esim. jokin perus Dimarzio tai Seymour Duncan) ja kuulostelet sitä soundias sen jälkeen uudelleen, sillä "kaikki vaikuttaa kaikkeen". |
zuppermuhle 30.07.2009 00:47:08 (muokattu 30.07.2009 00:48:03) | |
---|
EDIT: Tulpat "Who is your daddy and what does he do?" |
zuppermuhle 30.07.2009 00:47:46 | |
---|
Mikkikokeilun voisi aloittaa vaikka siitä perus Seymour Duncan JB:stä. Mikissä on terävä piikki yläkeskiäänissä joka voisi auttaa juuri tuon tunkkaisuuden suhteen. Oletan että tässä haetaan tallamikkiä. "Who is your daddy and what does he do?" |
Osteri 30.07.2009 08:33:12 | |
---|
Kitaracomboista kokeile Laneyn tuotteet. Esim. joku käytetty 30w putkicombo saattaisi olla sitä mitä haet. Netistä löytyy aika ajoin.... Mikeiksi tulee erilaisia ehdotuksia, tässä eräs. Tutustu Dimarzio Breed talla+kaula. Itse olen todennut mahonkipohjaisessa kitarassa äänen selkeytymistä, ei mene missään puuroksi ja potkua riittää. Tämä on sellainen keskialueen mikki ja sopii "all round" käyttöön eli vähän joka musatyyliin. Onnea rokkimeiningin etsintään. |
Kesti- 30.07.2009 11:30:04 | |
---|
Icy-Sun: Sulla oli torilla myynnissä Framuksen 212-skobe ja Marsun jcm900 ja ne nyt ei mitkään paskat vehkeet ole, että onnistuisiko esimerkiksi kaapin vaihdolla tai uudella nupilla tämä ongelma? ". en mä tee noilla tällä hetkellä mitään, kun ei oo kunnollista bändiä jolla vois lähtee reenikselle riehumaan, himassa noi on turhan panttina. combo siks et sitä uskaltais vähä paremmi skulailla kotona ja riittäis potkua myös reenikselle, ehkä jopa pienille keikoillekin mikitettynä. kerran oli. :> |
Kesti- 30.07.2009 11:31:17 | |
---|
mikeistä tuli ihan hyviä ideoita, täytyypä käyä kyselees musapörssin poijjiilta noita :) kerran oli. :> |
Antti1 30.07.2009 11:33:49 | |
---|
Kesti-: combo siks et sitä uskaltais vähä paremmi skulailla kotona ja riittäis potkua myös reenikselle, ehkä jopa pienille keikoillekin mikitettynä. Kerrotko vielä mitä sä tällä tarkoitat? Mikä on combon ja nuppi & kaappi -yhdistelmän ero kotikäytössä tai ihan missä vaan? I don't believe in Peter Pan, Frankenstein or Superman! All I wanna do is BICYCLE BICYCLE BICYCLE! |
Confidentum 30.07.2009 11:35:44 | |
---|
Kokeilepa ENGL Thunder Comboa (sitä, missä on kaiku). Paremmat putket sisään niin kovasti monipuolinen peli siitä tulee. Vielä jos askartelisi V30sen tilalle erityyppisen kajarin niin vot. Wide Fat Neck |
Antti1 30.07.2009 11:38:47 | |
---|
Confidentum: Kokeilepa ENGL Thunder Comboa (sitä, missä on kaiku). Paremmat putket sisään niin kovasti monipuolinen peli siitä tulee. Vielä jos askartelisi V30sen tilalle erityyppisen kajarin niin vot. Imo Thunder ja muut edullisemmat ENGL-vahvarit eivät oo rokkia nähneetkään. Tuosta combosta mä valitsisin ite juuri sen toisen mallin ton kaiulla varustetun mallin puuttuvasta volasäädöstä johtuen. Kaikenlisäksi jos niitä kaikuja kaipaa, niin erillisistä lootista saa parempaa lopputulosta. Se kaiku noissa on lähinnä vitsi. I don't believe in Peter Pan, Frankenstein or Superman! All I wanna do is BICYCLE BICYCLE BICYCLE! |
Kesti- 30.07.2009 11:46:37 | |
---|
Antti1: Kerrotko vielä mitä sä tällä tarkoitat? Mikä on combon ja nuppi & kaappi -yhdistelmän ero kotikäytössä tai ihan missä vaan? no eeeei sillä varsinaisesti niin väliä olekaan, mut mun täytyy vaihtaa vehkeet hitusen halvempaan että saan nyhdettyä rahat siihe parempaan mikkiin. siihen lopputulokseen oon vaan tullu et toi kitara tahtoo paremmat tehdasmikkien tilalle, niin monessa vehkeessä kitaraa testaillut ja aina sama homma. tunkkane ja paska soundi. ..tälläi työttömänä on vähä sovellettava näitä juttuja! :D kerran oli. :> |
Antti1 30.07.2009 12:11:06 | |
---|
Kesti-: siihen lopputulokseen oon vaan tullu et toi kitara tahtoo paremmat tehdasmikkien tilalle, niin monessa vehkeessä kitaraa testaillut ja aina sama homma. tunkkane ja paska soundi. Oletko varma, että se soundi siitä paranee mikkien vaihdolla? Se kitara voi vaan olla "tunkkane ja paska", eikä mitkään mikit välttämättä paranna asiaa juurikaan. Saahan sitä toki koittaa, en mä sillä. Kyllä työttömänäkin pitäisi korkeintaan kahdessa kuukaudessa saada säästöön käytetyn kitaramikin verran rahaa, ettei sen takia kamoja kannata välttämättä myydä. Tiedän, koska olen itsekin vailla duunia. I don't believe in Peter Pan, Frankenstein or Superman! All I wanna do is BICYCLE BICYCLE BICYCLE! |
Osteri: Kitaracomboista kokeile Laneyn tuotteet. Esim. joku käytetty 30w putkicombo saattaisi olla sitä mitä haet. Netistä löytyy aika ajoin.... Komppia tälle, mulla on Laney LC50, oikein mukava soundinen budjetti-luokan rokkivehje. Vaikka on vain 1X12" kombo niin ääntä riittää aivanvarmasti treenikselle ja perus baarikeikalle, itseasiassa uskoisin tuon LC30:nkin riittävän jos täysin puhdasta soundia ei tarvita. Noita LC30:siä on pyörinyt torilla abaut 350-450€ ja oman LC50:sen sain briteistä neljäänsataan, suosittelen kokeilemaan. |
pietari-poika 30.07.2009 14:22:00 | |
---|
Duncanin JB (SH-4) on musamaailmassa alennuksessa hiukan päälle 60€. Lienee hyvä diili uudesta, vai? |
Karvamammutti 30.07.2009 19:07:31 | |
---|
Engl:n Thunderia komppaan, ja mikiks Dimarzion Super Distortion. Common sense- So goddamn rare it's a superpower. |
Vapour 31.07.2009 09:33:37 | |
---|
Mikiksi Dimarzion Super Distortion voisi olla laatuvaihtis, kuten jo edellä todettiin. Toinen mahdollisuus olisi sitten Bad Monkey tms. overdrive kaksialueisella eq:lla. Toimisi vielä tehokkaammin äänenmuokkauksessa. Tuon setin myymisen sijaan sästäisin, jos tarttee, ja ostaisin Uraltonelta Keinokuormarakennussarjan (kiva sana;). Kotisoittoon saisi varmaankin enemmän ideaa noin. Vaoihtoehto UTn kuormalle on Aiken ampsin sivuilta löytyvä reaktiivinen kuormaaja: http://www.aikenamps.com/spkrload.html Tuon kanssa saa sitten tosin mietiskellä, jos haluaa useampaa vaimennusastetta kuormalta. If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe. |
sepisti 31.07.2009 11:09:35 | |
---|
Kesti-: no eeeei sillä varsinaisesti niin väliä olekaan, mut mun täytyy vaihtaa vehkeet hitusen halvempaan että saan nyhdettyä rahat siihe parempaan mikkiin. siihen lopputulokseen oon vaan tullu et toi kitara tahtoo paremmat tehdasmikkien tilalle, niin monessa vehkeessä kitaraa testaillut ja aina sama homma. tunkkane ja paska soundi. ..tälläi työttömänä on vähä sovellettava näitä juttuja! :D Kannattaa tosiaan hieman soveltaa... Älä nyt helevetissä myy asiallisia kamoja pois, saadaksesi johonkin halpis ritsaan jonkun 150 egen mikin. Jos sulla ei ole edes mitään viritystä meneillään tällä hetkellä niin eikö ole sama, jos soitat muutamia kuukausia hieman tunkkaisemmallakin soundilla!!! Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
jussimus 31.07.2009 11:14:58 | |
---|
Antti1: Imo Thunder ja muut edullisemmat ENGL-vahvarit eivät oo rokkia nähneetkään. Oliks tää provo? Tuosta combosta mä valitsisin ite juuri sen toisen mallin ton kaiulla varustetun mallin puuttuvasta volasäädöstä johtuen. Tästä olen samaa mieltä, eli se Drive-versio Thunderista kannattaa ottaa. Kaikenlisäksi jos niitä kaikuja kaipaa, niin erillisistä lootista saa parempaa lopputulosta. Se kaiku noissa on lähinnä vitsi. Screamerin kaiku on mun mielestä aika hyvä, tosin en käytä sitä lainkaan koska mun mielestä delay-purnukka on ainoo kaikuefekti mitä rokkimeiningeissä tarvitaan, jos ylipäätään tarvitaan. |
Confidentum 31.07.2009 11:37:05 | |
---|
Antti1: Imo Thunder ja muut edullisemmat ENGL-vahvarit eivät oo rokkia nähneetkään. Tuosta combosta mä valitsisin ite juuri sen toisen mallin ton kaiulla varustetun mallin puuttuvasta volasäädöstä johtuen. Kaikenlisäksi jos niitä kaikuja kaipaa, niin erillisistä lootista saa parempaa lopputulosta. Se kaiku noissa on lähinnä vitsi. No eikäkö justiinsa se E320 on kaikista simppelein vehje käyttää. Gainit sopiviksi ja Leaditaso valmiiksi ja sitten vaan rokki soimaan ja tassulla kompista sooloon ja päinvastoin. Kolmas volanappi on jo työläiselle pröystäilyä. Kaikut toki purkista -emminäkään sitä kaikua tässä mainosta Wide Fat Neck |
jussimus 31.07.2009 11:43:50 | |
---|
Confidentum: No eikäkö justiinsa se E320 on kaikista simppelein vehje käyttää. Gainit sopiviksi ja Leaditaso valmiiksi ja sitten vaan rokki soimaan ja tassulla kompista sooloon ja päinvastoin. Kolmas volanappi on jo työläiselle pröystäilyä. Kaikut toki purkista -emminäkään sitä kaikua tässä mainosta Ei, kyllä siitä lisävolumesta on oikeesti hyötyä Thunderin tapauksessa. Eikä se siltikään vielä meinaa riittää, sillä kliinikanavan volume on yhtä kuin mastervolume, joka pakottaa tekemään kompromisseja. Onneks Screamerissa on tämäkin asia korjattu. |