Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 2
1 2 3 4 525 26 27 28 29122 123 124 125 126
markkuliini
29.07.2009 23:28:19

hollmi-5: Ei se nyt niin hosuvaa ollut. Pikemminkin melko kiireetön tunnelma siihen nähden, kuinka nopeita juttuja siinä kuitenkin on. Bonhamin tavaramerkikisi muodostunut triolibassarikuvio (eli virveli ja kaksi bassorummun lyöntiä...) on aika hankala soittaa, kun Stevelläkin yskähyelee. Tosin hyvin hienokseltaan yskähtelee.

Ei olekaan "niin hosuvaa", hieman vain. En mä noita nopeita juttuja tuossa kyttää. Vaan esim. fool in the rain:in bassarit on vähän sinne päin vain.
Tuo ei edusta mulle kiireetöntä tunnelmaa....sori nyt vaan. :) Raskaus tuosta puuttuu, eikä se ole soundeista kiinni, vaan siitä hiuksen hienoista eroista mihin kohtaan nuotit soittaa.
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Cimble
30.07.2009 00:46:12 (muokattu 30.07.2009 07:30:48)
hollmi-5: Nyt ei enää biisi kuljeta. Eikä rummut kulje. En tunnistanut kappaletta.

Tiedän, että on todella korni verrata tähän seuraavaan, mutta tässä näkee ja kuulee, kuinka tauotkin ovat tärkeitä ja niistä lähteminen on tärkeä taito. Steve Smith on kova soittaja. Vaikka genre ei liippaa läheltäkään hänen tunnusomaisinta soittoaan ja rummutkin ovat hyvin kaukana alkuperäisen raidan setistä, ovat kappaleet selkeästi tunnistettavissa. http://www.youtube.com/watch?v=DzveeuFz1_o

Ymmärsin kyllä pointin miksi hait esimerkkiä tähän. Mut ei kyllä sovi verrannolliseksi Steve Smithin soittamat Bonham-jutut. Kuten itsekin tuumit, niin kornia. Kyseessä on nuori poika, katotaanko mieluummin vaikka viiden vuoden päästä kulkeeko rummut ilman jonkun biisin kuljetusta. Sitten vois paremmin verrata jonkin ammattilaisen soittoon, joka veivaa jonkun rock-legendan juttuja.

Positiivista on se, että pojan soitto ei heittele biisiin mittaan, vaan se tietty ote on koko ajan. Lupaavaa ja vuosien päästä nähdään mitä voisi vielä olla tulossa. Mutta ei noin useakaan pätkä avaa mitään uutta pojan soitosta. Samaa linjaa koko ajan. Kunhan tästä ketjusta ei tule yksipuolista nettineuvontaa pelkästään jonkun pojalle osan väitellessä koko ajan samoista asioista.

Tai sitten en vaan jaksa oottaa ite useita vuosia, ennen kuin voisin mahdollisesti laittaa oman pojan soittoa kehiin... ;)
"Minä olen jezmi. Me jezmit olemme varsin sinklanoitua kansaa." -Tulinpahan ohimennen kommentoineeksi kerran 90-luvulla eräässä treenikellarissa, jossa oli ns. jamit hyvässä vauhdissa.
hollmi-5
30.07.2009 12:30:35
moderndrummer88: Musta Steve ei oikein saanu sitä Bonhamin raskautta ja painoa tuohon soittoon, ei ollu ehkä tarpeeksi "laidback" -meininkiä siinä sen soitossa.

No Bonham oli oma lukunsa. Ehkä Steve ei ollut tarpeeksi humalassa ;-)
Soundit, piuhat ja kajarit.
moderndrummer88
30.07.2009 15:28:55
hollmi-5: No Bonham oli oma lukunsa. Ehkä Steve ei ollut tarpeeksi humalassa ;-)

Hoh, touché :D
Relaxin' At Camarillo...
Kailis
30.07.2009 15:46:57

Olikohan se Bonham paljonkin keikoilla kännissä? Käsittääkseni useimmiten hoiti tuon tenttuosaston lavan ulkopuolella. Ja oli tuiskeessa vittupäinen mies.
jtpennane
30.07.2009 17:37:19
Kailis: Olikohan se Bonham paljonkin keikoilla kännissä? Käsittääkseni useimmiten hoiti tuon tenttuosaston lavan ulkopuolella. Ja oli tuiskeessa vittupäinen mies.

http://www.youtube.com/watch?v=14GYov0EdyQ

Juttujen mukaan ei ainakaan studiossa selvinpäin vedellyt, eikä keikoilla. :-) Näistä ei kyllä voi mennä sanomaan, kun ei sattuneesta syystä tullut itse oltua paikalla...
Kebab tai henki!
Halford
30.07.2009 18:09:17 (muokattu 30.07.2009 18:12:44)
Ihan kettuilumielessä on pakko pistää tämä. Poika on selvinpäin.

http://www.youtube.com/watch?v=6daKEFp6mv8

Muokkausta sen verran että ne vajaat basari-iskut kuuluvat asiaan. Täällä tuntuu olevan sen verran herkkänahkaista sakkia että oli pakko tarkentaa.
hollmi-5
30.07.2009 21:09:51
Halford: Ihan kettuilumielessä on pakko pistää tämä. Poika on selvinpäin.

Muokkausta sen verran että ne vajaat basari-iskut kuuluvat asiaan. Täällä tuntuu olevan sen verran herkkänahkaista sakkia että oli pakko tarkentaa.

Älä enää laita edes kettuilumielessä. Minusta tuntuu, että sinä et itse ymmärrä rumpujen soitosta yhtikäs mitään. Poika on kyllä musikaalinen ja varmasti hänestä tulee hyvä rumpali, kun aikaa kuluu.

Laita vaikka vuoden päästä uusia, kun poika on saanut oppia ja kokemusta lisää. Jokaisessa pätkässä on ne samat puutteensa ja turha näitä on enää vatvoa. Sen verran kuitenkin pitää kommentoida, että suorassa beatissa sen parhaiten kuulee, kuinka erilaiselta sekin kuulostaa ihan soittajasta riippuen. Nyt ei kulkenut ja välillä suorastaan kiusallisesti komppi melkein pysähtyi.

Kohta meikäläinen laittaa suntuubiin satsin klippejä, jossa juon jaffaa erilaisista laseista ja pyydän kommentoimaan jaffan makua eri klippien perusteella ;-)
Soundit, piuhat ja kajarit.
Nolte
30.07.2009 21:21:27
hollmi-5: Kohta meikäläinen laittaa suntuubiin satsin klippejä, jossa juon jaffaa erilaisista laseista ja pyydän kommentoimaan jaffan makua eri klippien perusteella ;-)

Kovaa peliä. Nokitan näytteellä omasta soitostani. :)
zak69
30.07.2009 22:21:25
Halford: Ihan kettuilumielessä on pakko pistää tämä. Poika on selvinpäin.

Oikea käsi ihan halvaantunut, eikä jalka juuri sen parempi. Ei hyvä.
Timesta ei voida puhua tässä tapauksessa. Ei hyvä.
Saati groovesta. Ei hyvä myöskään.
Totaalisia notkahduksia simppeleissä breikeissä. Ei hyvä.
Puutteellinen haitsukontrolli. Ei hyvä.
Yksi näppärä sijoitus osui ihan nappiin riden kelloon. Hyvä hyvä.
Poika oli selvinpäin. Erittäin hyvä.
Tyhmä kehuu hevosellaan, hullu vaimollaan ja lahjaton lapsillaan......... Työ on vain ja ainoastaan sarja köyhyyden aikaansaamia pakkoliikkeitä......
Kailis
31.07.2009 03:37:30 (muokattu 31.07.2009 03:44:18)

Tässä nimenomaisessa topicissa nyt alkaa käymään niin että Holestorm saa turpaan. Opettaja jumalan armosta. En minäkään. Kamafriikki. Niin minäkin.

BTW.

Kaitsoin sen Led Zeppelin-pätkän. Mun mielestä tolla skidillä on hillitön tatsi ja näkemys. Holestorm:kin kusis hunajaa kun sais noin lahjakkaan oppilaan?
Kailis
31.07.2009 03:45:29

zak69: Oikea käsi ihan halvaantunut, eikä jalka juuri sen parempi. Ei hyvä.
Timesta ei voida puhua tässä tapauksessa. Ei hyvä.
Saati groovesta. Ei hyvä myöskään.
Totaalisia notkahduksia simppeleissä breikeissä. Ei hyvä.
Puutteellinen haitsukontrolli. Ei hyvä.
Yksi näppärä sijoitus osui ihan nappiin riden kelloon. Hyvä hyvä.
Poika oli selvinpäin. Erittäin hyvä.

Jeah. Mites ite vedit tossa iässä?
Deino
31.07.2009 03:48:22

Täällä nyt Mika olettaa 10-vuotiaalta pojalta vastaavaa tasoa kuin John Bonham.
Kailis
31.07.2009 03:55:15

Deino: Täällä nyt Mika olettaa 10-vuotiaalta pojalta vastaavaa tasoa kuin John Bonham.

Vitut. Se vaan vittuilee. Ois kiva tietää miksi. Joo, aloitinhan (vittuilun) mäkin kun kuvittelin että poitsu on pakotettu soittamaan mut nyt MUN mielestä näyttäis siltä että kaveri tykkää ja on lahjakas.
Deino
31.07.2009 03:57:47

Kailis: Vitut. Se vaan vittuilee. Ois kiva tietää miksi.

Kateellinen.

mut nyt MUN mielestä näyttäis siltä että kaveri tykkää ja on lahjakas.

Musta se on vaikuttanut siltä koko ajan.
Kailis
31.07.2009 04:25:58 (muokattu 31.07.2009 04:27:17)

Deino: Kateellinen.

Musta se on vaikuttanut siltä koko ajan.

Haa! Toisen lahjakkaan väärinymmärretyn skidin on helppo ymmärtää toista.

Älä nyt ymmärrä väärin! Mä isken aina kun tulee mesta.
Deino
31.07.2009 04:29:23

Kailis: Haa! Toisen lahjakkaan väärinymmärretyn skidin on helppo ymmärtää toista.

Näitä keskusteluja tuli käytyä mun osalta siinä vanhassa threadissa ihan vitusti. :)
markkuliini
31.07.2009 04:31:21

Kailis:
Toisen väärinymmärretyn skidin on helppo ymmärtää toista.

Eiks toi oo siitä yhestä Pikku Geen biisistä...?
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Kailis
31.07.2009 04:46:53

markkuliini: Eiks toi oo siitä yhestä Pikku Geen biisistä...?

Oispa muuten hyvää skenee
pannaa levylafka kasaa
kaikki tulee megee
Hei tsiigaa,
onks liikaa vaadittu...
et PG tulee keikalle.
valkolippapäinen vittu...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)