Aihe: Single coil+P-90+Humbucer yhdistelmä samassa kitarassa??
1
harryk
29.07.2009 20:25:33

Olen kehittelemässä seuraavaa kitarakokeiluani ja mielessä olisi tehdä jotain entisestä poikkeavaa mm. mikkien suhteen. Minulla on lähtöön lähes kaikki perusmikkivaihtareilla varustetut kitarat joten nyt kyse olisi ihan jostain muusta. Idea olisi laittaa humppari tallaan, P-90 keskimikiksi ja single coil etumikiksi. Onko kokemuksia tällaisesta yhdistelmästä ja miltä saundaa ottamatta kantaa mikkien merkkeihin tällä hetkellä? Kitaran runko tulisi olemaan varmaan joku telen/straton-mallinen vasuribody koska olen vasenkätinen. Kaula vehkeeseen on jo olemassa ja se on kokovaahtera Telecasterkaula. t. Harry
harryk
30.07.2009 11:28:12

Tällä hetkellä monipuolisin kitarani on sellainen missä on kaksi normaalia single coil mikkiä edessä ja keskellä ja humppari tallamikkinä. Humpparin saa siinä vielä splitattua vielä ns. single-coiliksi, jolloin siitä saa aika monta saundivariaatiota ulos. Tuo edellä esittämäni idea on siis suoraa jatkoa tälle kombinaatiolle. Se mikä kiinnostaisi tietää etukäteen, on miten tuollainen P-90 mallaa noiden muiden em. mikkityyppien kanssa. Olin ensin ajattelemassa puhdasta 2xP-90- mikitystä tulevaan kitaraan, mutta sitten ajattelin, ettei siitä tule riittävän monipuolista peliä erilaisten haluttujen saundien suhteen. Bändimme soittaa cover-biisejä laidasta laitaan aina "metsäkukista paranoidiin", jolloin erilaiset helposti leivottavat saundit ovat toivottavia. Harry
p130
30.07.2009 12:20:40

Ovatko nämä tuttuja:
http://www.seymourduncan.com/produc … humbucker/progressive/prails_shpr1/

Voisi olla se mitä haet, vaikka et tätä kysynytkään...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
harryk
30.07.2009 13:32:14

p130: Ovatko nämä tuttuja:

Todella mielenkiintoinen yhdistelmä. En ole tuollaisesta ikinä tiennyt mitään. Kiitos vinkistä. Täytyy tutkailla sopisiko tuo SD-yhdistelmä yhden erillisen single-coil etumikin kanssa yhteen. Mistähän noita yhdistelmämikkejä saisi edullisimmin? t. Harry
p130
30.07.2009 13:58:23

harryk: Todella mielenkiintoinen yhdistelmä. En ole tuollaisesta ikinä tiennyt mitään. Kiitos vinkistä. Täytyy tutkailla sopisiko tuo SD-yhdistelmä yhden erillisen single-coil etumikin kanssa yhteen. Mistähän noita yhdistelmämikkejä saisi edullisimmin? t. Harry

Ovat sen verran uusi tapaus, että käytettynä näitä ei pahemmin liiku. Eli uuteen joutuu varmaankin sijoittamaan. Tai kokeeksi torille ostoilmoitus, eihän sitä tiedä vaikka tärppäisi.

Kotimaisten kauppojen pitäisi pystyä myymään T-kaupan hintaan jos vain haluavat: http://www.thomann.de/fi/search_dir … IL+&gk=&bn=&x=5&y=6
arppah8
30.07.2009 14:45:43

p130: Ovatko nämä tuttuja:

Aioin ehdottaa tätä kanssa, asiallinen ja hyväsoundinen mikki. Ei tosin ehkä aja ihan samaa asiaa kuin tuo alkuperäinen suunnitelma eri mikeistä eri positioissa.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
p130
30.07.2009 14:57:47

Ei tosin ehkä aja ihan samaa asiaa kuin tuo alkuperäinen suunnitelma eri mikeistä eri positioissa.

Heittää kolme tuollaista niin aika lähellä ollaan... ;)
jyrkkis
30.07.2009 15:04:29
Mistähän noita yhdistelmämikkejä saisi edullisimmin?

Musamaailmassa ovat 85,20 € kpl

http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/334513
arppah8
30.07.2009 16:06:59

p130: Heittää kolme tuollaista niin aika lähellä ollaan... ;)

No tuossa tapauksessa juum :) Ois muuten kohtuumonipuolinen setup.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
fox
30.07.2009 22:20:51

arppah8: No tuossa tapauksessa juum :) Ois muuten kohtuumonipuolinen setup.

Aloittajaa kehoittaisin käymään http://www.blueshawk.info/new_nighthawk.htm sivustolla.. Tosin Nighthawkista puuttuu tuo P-90 mutta siellä on hauskoja skemoja. Ja Nighthawk oli ihan perin monipuolinen kitara noitten sähköjensä osalta. Sääli sinänsä, ettei ole enää valmistuksessa laisin.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Joees
31.07.2009 11:40:20
harryk: Idea olisi laittaa humppari tallaan, P-90 keskimikiksi ja single coil etumikiksi.

Jos noilla mentäisiin niin jotenkin mä olisin taipuvainen vaihtamaan P90-mikin kaulaan ja sinkun keskelle. Mulla kun itselläni on yhdessä kitarassa P90-henkinen mikki juurikin kaulassa ja humppari tallassa. Monasti olen funtsinut jotta josko tunkisi vielä keskelle sen sinkun.
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Vaseliinia!
harryk
31.07.2009 12:55:23

Käytän itse kitaran kaulamikkiä tosi vähän ja yleensä syy siihen on liika bassovoittoisuus kitaran saundissa sillä soittaessa. Siksi ajatus oli laittaa single coil mikki kaulamikiksi ja "paksuntaa saundia" sitä mukaa keskimikki P-90:llä, kunnes tallassa olisi humppari jonka voisi virittää vielä splitattavaksi. Tuo SD:n kolmimikki-idea on sinänsä ihan hauska, mutta siinä tuo mikkien fyysinen sijoittelu on pieni ongelma ja sen lisäksi se, ettei siinä ole mahdollisuutta vaihtaa esim. keskimikkiä tarvittaessa johonkin toiseen jos saundikäsitykset muuttuvat matkan aikana. Harry
jyrkkis
01.08.2009 15:14:45
Käytän itse kitaran kaulamikkiä tosi vähän ja yleensä syy siihen on liika bassovoittoisuus kitaran saundissa sillä soittaessa.

Tuttu juttu, itse olen ratkaissut ko ongelman laittamalla konkan sarjaan kaulamikin kanssa, muistaakseni 6,8n oli arvo jota käytin stratossa, jossa oli SD hot rails tallassa, vintage rails keskellä ja cool rails kaulassa (tämän cool railin kanssa 6n8 konkka sarjassa). Puristit väittää, että tämä syö soundia, totta, se on tarkoituskin, mutta omaa korvaa miellytti.
sweet50
01.08.2009 23:59:54
Minä kokeilumielessä kaiversin stratoon kaula- ja tallamikit p90:lle ja jätin väliasentoja varten sc:n keskelle. Tyytyväinen hän on ollut.
harryk
02.08.2009 10:10:17

sweet50: Minä kokeilumielessä kaiversin stratoon kaula- ja tallamikit p90:lle ja jätin väliasentoja varten sc:n keskelle. Tyytyväinen hän on ollut.

Miten tuon single coilin ulostulo riittää verrattuna noihin P-90-mikkeihin kun ne ovat samaan aikaan päällä. Jos käyttää straton tyyppisiä välisaundeja, miten mikit toimivat saundillisesti keskenään? Kenen valmistajan mikit tuossa on? Harry
wilo
04.08.2009 18:45:42
Mulla on stratossa Lace sensor Red tallassa, Blue keskellä ja Silver kaulassa. Redin saundi on humbuckermainen, Bluen saundi P90-tyyppinen ja Silverin saundi tuhti yksikelainen. Tsekkaa http://lacemusic.com/electric_picku … s/lace_sensor/lace_sensor_specs.php .
Kombinaatio toimii hienosti. Redin ja Bluen rinnankytkentää ei tule juuri käytettyä, mutta kaikkia muita mikkikytkimen asentoja kyllä.

Sun suunnittelema setti vois olla hyvä. Kannattaa kokeilla!

1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)