Aihe: Seymourit kiinni ja toimii..
1 2
Jake24-25
28.02.2004 19:57:18 (muokattu 28.02.2004 19:58:53)
Onneksi olkoon, Quu! Hienoa, että olet tyytyväinen uusiin Seymoureihisi. Omaan Stratooni vaihdettiin vuodenvaihteessa Texas Specialit ja hyvin on toiminut. Minun hyvä kitarani kuulostaa entistä paremmalta kuten sinunkin. En tosin itse vaihtanut mikkejä vaan käytin kitaran ammattilaisella. Lisäisin vielä sen, että hienoa kun olette kaverisi kanssa osanneet vaihtaa mikit. Minustakin olisi hienoa osata vaihtaa mikit itse. Ehkä joskus vielä opin senkin taidon.
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
Dinorocker
28.02.2004 20:45:55 (muokattu 29.02.2004 13:02:54)
Duncan ´59 Tokain Veessä.

...oikeastaan_ hämmästyin_ että noinkin edullinen V soi "isosti"...

ËDIT: Onnittelut Quu! ! !

edit II: 350€ maksoi tokai
Quu
28.02.2004 21:39:20 (muokattu 28.02.2004 21:41:37)

En tosin itse vaihtanut mikkejä vaan käytin kitaran ammattilaisella. Lisäisin vielä sen, että hienoa kun olette kaverisi kanssa osanneet vaihtaa mikit. Minustakin olisi hienoa osata vaihtaa mikit itse. Ehkä joskus vielä opin senkin taidon.

Joo... Kyllä mäkin aluksi ajattelin ammattilaista (musamaailma), mutta kun vähän kyselin ja hain tietoa niin varmistuin siitä, että ainakin ensin yritän itse (täälläkin mulle sanottiin, että ei se niin vaikeaa ole).
Mä en ole kolvin kanssa mikään mestari joten mun pelastus oli justiinsa kaveri joka auttoi mua juottamisessa (juotin jotain kyllä itsekin).

Dinorocker: Paljon olet maksanut Tokain V:stä?

Ja sitten kysyisin tietäviltä: Ton LP:n kielet ei osu aivan noiden mikkien napojen kohdalle, joten onko siitä mitään haittaa esim. äänenlaadussa?

EDIT: Ja hitto kun nyt tuli mieleen, että olisin voinut kuvata tapahtuman...
Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu!
Niskamies
28.02.2004 22:05:36
Jeps eli kaverin kanssa tänään vaihdettiin mun mikit.
Säästöä tuli 58e (musamaailman hinta).

Testailin tossa ja kommenttia:

Jazz puhtaana: soi selkeästi ja lämpimästi, ei puuroa.
Jazz säröllä: Pehmeä ja selkeä. Rokkiin ideaali ja mukavan lämpimä soolosoundi.

Jazz & JB: Jotenkin sellainen pehmeä, mutta kuitenkin terävä :)

JB puhtaana: Soi kovaa (ja korkealta), selkeä ja bassotaajuuksia on paljon vähemmän kuin mun vanhoissa mikeissä. Ei ole puuroa.

JB säröllä: Soi kovaa, selkeästi ja on terävä.

Nyt mun Epi LP näyttää ja kuulostaa mahtavalta :)
Mahtavasta kitarasta tuli vielä parempi..

Hienoa, onneksi olkoon! Sulla on samat mikit kun mulla Putkivahvistimen kanssa on kivaa, kun on kaulassa kiva puhdas saundi, ja kun vaihtaa tallaan niin on jo kevytroso. Toi JB on aika kuuma, suosittelen sen nostamist erittäin korkealle.
Hanki Presari ja ole tosimies!
outo_O
28.02.2004 22:25:18
hitto kun hävisi se topikkki multa, missä oli niistä kitarapuista, ja niihin soveltuvista mikeistä juttua.
oisko jollain se sivu ylhäällä`?
itelläs on paska allekirjotus !
Necromuru
28.02.2004 22:44:49

Joo. Munkin stratoon laitettiin pari viikkoa sitten uus Hot Railsi tallamikiksi ja hyvin soi. Hyvin lähtee rock/hevi soundit.
-Floyd rose? se... se on uusinta teknologiaa. Kaverin suusta kuultua.
Quu
29.02.2004 09:36:05

Hienoa, onneksi olkoon! Sulla on samat mikit kun mulla Putkivahvistimen kanssa on kivaa, kun on kaulassa kiva puhdas saundi, ja kun vaihtaa tallaan niin on jo kevytroso. Toi JB on aika kuuma, suosittelen sen nostamist erittäin korkealle.

Hehe... Sen takiahan mä otin JB:n koska sillä oli iso output.
Distortion olisi mennyt 0,2k korkeammalle outputissa, mutta so what.

Joo... Jahka mä saan lainattua kaverin digikameraa, niin otan kuvia skitasta, mulla on nyt kyllä JB aika korkealla kun taas Jazz on vähän yli sen kehyksen.

Klippejä laitan tähän ketjuun huomenna.
Kuvat tulee joskus (toivottavasti).
mongoloidi
29.02.2004 13:03:08
Omaan stratoon on vaihdettu tollanen ykskelasen kokonen JB tallaan ja hyvin soi.
-- You know, you guys are something else, you know that? You try to get me bumped by three crazy Jamaicans and you buy me a box of candy and you think everything is cool? --
Von Härskiburg
29.02.2004 14:22:54

Paljonkos tuo Jazz/JB-pari maksaa? Ja mistä niitä saa ostaa? Kuulostaisi hyvältä vaihtoehdolta, kun oma Epi kaipaa tuhnumikkien vaihtoa.
"Vähän ois siistii olla lesbo! Sais nussii naisia!" -Rumpalimme
Quu
29.02.2004 14:32:09 (muokattu 29.02.2004 14:34:45)

Jazz/JB yhdistelmäni ostin Musamaailmasta (www.musamaailma.fi) ja hintaa tuli 177e + matkahuollon kulut eli kokonaishinta oli 186.60e jos en nyt ihan väärin muista.

EDIT: Von Härskiburg: Mikäs Epi sulla tarkalleen ottaen on?
Velli
29.02.2004 15:12:06
Onko siinä mitään perää kun kaveri sanoi että sillä Jazz kuulosti todella ohuelta ja munattomalta?
Quu
29.02.2004 15:52:34

Kait se on kitarakohtaista se soundi...
Tietävät korjaa jos olen aivan pihalla.
-K-
29.02.2004 16:01:22
Onko siinä mitään perää kun kaveri sanoi että sillä Jazz kuulosti todella ohuelta ja munattomalta?

No varmasti kuulostaa jos on leppäbody ja floyd rose. Les paulissa ihan ok. Tallaan on myös loistava Seymourin Custom eli SH/TB-5. Mielestäni hakkaa JB:een sekä les pauleissa että floikkakepeissä. Mutta makuasioita.
Ei suotta elämys.
Velli
29.02.2004 16:35:33
No varmasti kuulostaa jos on leppäbody ja floyd rose.

Body sillä oli luultavasti leppää mutta talla oli kiinteä.
Von Härskiburg
29.02.2004 18:51:22

Mikäs Epi sulla tarkalleen ottaen on?

Les Paul Standard.
"Vähän ois siistii olla lesbo! Sais nussii naisia!" -Rumpalimme
kunnasja
29.02.2004 20:57:27 (muokattu 29.02.2004 20:58:31)
JB toimii. Mutta Duncan Custom eli SH5 toimii paremmin... Mielipide, huom!
Visit http://www.helionprog.com
Niskamies
29.02.2004 21:12:14
JB toimii. Mutta Duncan Custom eli SH5 toimii paremmin... Mielipide, huom!

Kumpi noista mikeistä on kuumempi? Ja kyllä, aika mielipiteitä ovat nämä...
Soita bassoa ja ole uromies!
-K-
29.02.2004 21:16:39
Kumpi noista mikeistä on kuumempi? Ja kyllä, aika mielipiteitä ovat nämä...

Ei ole paljon eroa imho.
Ei suotta elämys.
Juzzu
01.03.2004 07:00:05
hitto kun hävisi se topikkki multa, missä oli niistä kitarapuista, ja niihin soveltuvista mikeistä juttua.
oisko jollain se sivu ylhäällä`?

Löytyy soitinrakennuksen FAQista.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)