sa-ku 24.02.2004 18:20:06 | |
---|
on osoittautumassa aika hankalaksi ainakin minulle. onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta? meidän orkesterin laulaja vetää paljon korkeammalta kuin mitä itse ja aikasesti eri tyylillä. kun ottaa huomioon että en ole järin hyvä kiekuja niin tästä meinaa ongelma syntyä. meinaa olla hankalaa muuttaa melodia miehelle sopivaksi, sorvaamatta sitä liikaa. tai sitten olen vain vähän simppeli. ~life is just a lullaby~
http://www.overlee.cjb.net |
Locrian 24.02.2004 18:22:56 | |
---|
Katotte yhessä että mikä se ääniala on ja sitten teet kitaralla tai pianolla perus laululinjat.Se fraseeraa kaiken jokatapauksessa niinku haluaa joten se siitä "valmiiksi" säveltämisestä. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
hörhö 24.02.2004 20:40:19 | |
---|
No kai sulla on peruskäsitys mikä on äänialan äärirajoilla mahdollista laulaa ja kysyt laulajanne äänialan. Silläpä sitä selviää. Jos tulee liian vaikeita tai toimimattomia juttuja, niin laulajanne varmaan huomauttaa siitä sulle ja muokataan. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
11 24.02.2004 21:20:36 | |
---|
Mitä merkitystä on omalla äänialallasi, jos olet "vain" säveltäjä? |
gunner 24.02.2004 21:41:24 | |
---|
Mitä merkitystä on omalla äänialallasi, jos olet "vain" säveltäjä? Onko käyny mielessä että ne jutut kuitenki tehdään oman laulamisen pohjalta? |
Sävis 24.02.2004 22:14:44 | |
---|
Onko käyny mielessä että ne jutut kuitenki tehdään oman laulamisen pohjalta? No en mä ainakaan tee. Mitäs jos tohon laittaisi been? |
hörhö 25.02.2004 10:00:08 | |
---|
Onko käyny mielessä että ne jutut kuitenki tehdään oman laulamisen pohjalta? Tuossa nyt ei ole oikein mitään logiikkaa. Jos teen kappaleen sooloviululle, en ajattele sitä oman viulunsoittoni kannalta(en ole soittanut koskaan viulua), vaan sen tulevan esittäjän. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Sävis 25.02.2004 22:24:36 | |
---|
Tietysti sitten, jos tuntuu ihan ylivoimaiselta, niin sävellä vaikka ensin omalle äänialallesi sopiva laulu. Sitten vaan transponoit sen laulun sille toiselle laulajalle sopivalle korkeudelle. Mitäs jos tohon laittaisi been? |
sa-ku 26.02.2004 17:32:10 | |
---|
olipas tuo herra 11 kommentti varsin erikoinen. kun laulumelodiaa tekee niin kyllähän se pitäis itse osata laulaa. muuten ei tule kyllä mitään. olen toki koittanu muuttaa melodioita korkeammiksi kun ite laulan matalampaa kuin laulaja mutta hälle tämä tuntuu olevan ainakin ajatuksen tasolla jotenkin vaikeaa. pointti ongelmassa on kait se että ei olla jouduttu tällaisen kanssa pelaamaan joten siitä ehkä tehdään liian suuri onkelma. lopuksi voin huomauttaa että kun on aloittanut soittelun peruspunkki pohjalta eikä ole pätkän vertaa teoriaa opetellut, paitsi vasta viimeaikoina, niin aiheutuu tällaisia probleemeja. ~life is just a lullaby~
hörhö 27.02.2004 10:39:31 (muokattu 27.02.2004 10:39:46) | |
---|
olipas tuo herra 11 kommentti varsin erikoinen. kun laulumelodiaa tekee niin kyllähän se pitäis itse osata laulaa. muuten ei tule kyllä mitään. Nyt en ymmärrä yhtään. Jos sävellän pasuunasoolon ei se tarkoita, että minun täytyisi osata soittaa pasuunaa. Riittää, että tunnen sen toimintaperiaatteet. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
maelstrom 28.02.2004 16:53:28 | |
---|
Niin, kyllähän Mozartkin sävelsi sängyssä maatessaan nuotteja luetellen, mutta kaikki eivät ole Mozarteja. Joidenkin pitää kuulla tuotoksensa omassa korvassaan tietääkseen mitä on tekemässä. On ässäarpa syntyä Suomeen. |
sa-ku 28.02.2004 19:20:15 | |
---|
precisely. ite en ainakaan osaa muulla tapaa. ehkä sitä kehittyy joskus. ~life is just a lullaby~
No mutta nyt onki kyse laulumelodiasta, johon pitäis saada sanatki ahdettua... Helpointa se ainaki on ihan vaan laulamalla. |