Aihe: onko kellään kokemusta career tai invasion merkkisistä??
1
nevanet
27.07.2009 19:18:55

onko kellään kokemusta career tai invasion merkkisistä kitaroista
löysin ebaystä paikan missä kyseisiä myydään etullisesti

http://stores.shop.ebay.de/ML-Facto … nshop__W0QQ_armrsZ1QQ_fsubZ15858616

itse olisin kiinnostunut tuosta career les paulista ja invasionin stratosta jossa on floikka.

eikä nyt sit tarvi tulla sanoon että osta gibson les paul vaan ihan et jos on kokemusta noista niin kertoo :)
neva
Osteri
27.07.2009 23:39:54
Taitaa olla samaa osastoa kuin Johnson ja Richwood kitarat. Ilmoittaja on sama.
Olen itse jonkun verran lukenut saksan paikallisia nettisivuja Johnson kitaran osalta koska tuollainen täysmahonkinen runko aina kiinnittää huomiota. Paljoa sielläkään ei ole kirjoituksia.

Pääosin käyttäjien kommentit ovat, että puutavara on kunnollista ja soi hyvin. Mitä se sitten kenellekin tarkoittaa ? Noh, 200,- euron uudelta kitaralta ei ehkä paljon kannata odottaa. Hintatasoa perustellaan Kiinan alhaisella tuotantokustannuksella. Ilmeisesti kitarat ovat vain Saksaan tuotettuja ML Factorylle. Voisin kuvitella, että metallitavara voi olla ihan mitä vaan ja vaihtoon pitää varautua. Siis varovasti oletan.

Jos jaksat olla yhteydessä tuojaan/tuottajaan niin tässä alla on tiedot. Heidän mahdollinen vastauksensa ja laadun perustelut saattaisivat kiinnostaa muitakin lukijoita täällä mnetissä. Siis meitä joilla nyt ei siihen kallliimpaan LP:hen ole just nyt rahaa. Julkaise täällä jos on kerrottavaa.

Tuollaisia tietoja löytyi :

ML Factory www.ml-factory.de
Matthias List, Gardelegener Str.30, 39638 Schwiesau
Telefon: 0390856219 Fax: 03908590794 E-Mail: frnzlst@aol.com
fox
28.07.2009 01:09:35

Osteri: Taitaa olla samaa osastoa kuin Johnson ja Richwood kitarat. Ilmoittaja on sama.

Saksalaisen maahantuojan/tukkurin "oma" brändi taitaa olla tuo Career, kokemusta on Careerin valmistamista sähköviuluista, jotka taas on ainakin "päällisin puolin" täysin samasta lähteestä kuin Harley Bentonin yks malli, ja jenkkilän puolessa nimellä "Maestro" myyty. Invasion on mulle tuntematon "miehitysmerkki". Kuitenkaan ei lie mitään epäilystä, etteikö se sopisi samaan "nippuun" noitten maahantuojan brändien joukkoon. Vrt. vaikka Harley Benton tai Vintage. Toinen T-kaupan setien, toinen John Hornby & Skewes -ketjun.
Kokemus Career-sähköviulusta: ei kovin kummallinen, mutta sähkövikoja (joitten takia ko. soittimiin jouduin "tutustumaan") lukuunottamatta ihan peruskauraa, eli kohtuullisista puista kohtuu viimeistelyllä tehty. Mikäli kitarat tulevat samasta pajasta, ei ilmeisimmin tuolla puolella ole mitään hirveitä odotettavissa. Ei tosin myöskään mitään mykistävää, ainutkertaista "murto-osahinnalla xx-laatua vastaavaa" kokemustakaan..

Aloittajan heittoa
eikä nyt sit tarvi tulla sanoon että osta gibson les paul vaan ihan et jos on kokemusta noista niin kertoo :)
en kyllä lainkaan ymmärtänyt. Jos joku pikku pääpössään kuvittelee, että saa jostain Careerilta tms. täysin Gibsonia vastaavan soittimen, niin ihan vapaasti.
Kannattaa myös ahkerasti haravoida noita saksan-kauppojen valikoimia, jos löytyis vielä jollain muullakin brändillä olevia "näköiskitaroita", joista vois kysellä käyttäjäkokemuksia. Muun muassa sellainen brändi kuin "Taurus" puuttuu vielä. =)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
nevanet
28.07.2009 17:14:47

joop eli itse laitoin sähköpostia tuonne putiikkiin.
kyselin lähinnä että pelittääkö nuo mitenkä.

sanoivat pääosin että ei oo sitä alhaisinta halpis kamaa vaan ihan sinänsä laatu vehkeitä jne.
myynti selitystä.
kysyin myös et saisko jotaa tarjousta jos ostas molemmat samal kertaa.
vastaus oli että 10% pois hinnast ja kaks kitaraa ois 35e postikuluilla.
yhden kitaran kulut on 25e

laskinkohan sitten että ois ollu jotaa 340e yhteensä?

en nyt tiiä sitte kummanko suuntaan noista kitaroista kääntyisi.
mieli vaihtuu noin tunnin välein :D oon ollu aina kyl strato mies mut yks les pauli ois jees.
sit taas toi floikka strato ois kiva lisä :P
ja tykkään modailla noita kitaroita aina niin en mitään kalliita viitti ostaa.

niin ja sillä gibson jutulla tarkoitin, että välillä oon huomannu ku joku kysyy täällä
jostain kepistä esim vaikka epiphonen les paulista, niin joillain on tapana vastata siihen, että
osta gibsoni jne.
neva
Juicy
28.07.2009 20:04:16

Osta yks hyvä keppi, kahden ritsan sijaan.

Ihan surutta meikäläinen ainakin modais n. 300 euron keppejä, niistä et kumminkaan paljoa käytettynä enää saa.

Helkkari, onhan mulla seinällä pintakäsittelyprojektina yks 500 euron keppikin. =)
"...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi."
nevanet
28.07.2009 20:07:04

nii mieki vähän aattelin vaa ton straton ostaa ku ei oo ku 205e postareineen.
les paul kopioit saa kuitenki mistä vaan...

ehkä pitää olla pioneerina sitte tässä jos kukaan ei oo tollasta sitten omistanu :DD
neva
Juicy
28.07.2009 20:11:56

nevanet: nii mieki vähän aattelin vaa ton straton ostaa ku ei oo ku 205e postareineen.
les paul kopioit saa kuitenki mistä vaan...

ehkä pitää olla pioneerina sitte tässä jos kukaan ei oo tollasta sitten omistanu :DD

No jos ei paljoa lompakossa tunnu, niin osta pois. Mitä isomman loven lompsaan tekee, sen tarkemmin syynätään että rahoilleen saa vastinetta.

Se lovi on vain suhteellinen...
"...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi."
Umas
28.07.2009 20:21:36 (muokattu 28.07.2009 20:21:55)

Mää voin myydä sulle ton, on varmasti paremman laatunen ja koottu suomessa.
http://muusikoiden.net/dyn/users/60916.jpg
Luuletko osaavasi soittee kitaraa? http://www.youtube.com/watch?v=uNw9YaXemlM&feature=related
nevanet
28.07.2009 23:46:02

joo oon mäki monen hintasii vehkeit motaillu...
ja ihan rakentanukki kitaran.
hauska harrastus.
omaan silmään vaikuttaa iha mielenkiintoselta tuo kyseinen stratku
jotenki :P
ei oikee innosta noi ibanez muotoset vehkeet.
neva
charvette
29.07.2009 09:09:54
Ainakin ko. kaupan rakennussarjojen kuvat ovat samoja kuin Sunsmile fabriikilla: http://www.ssmii.com/
Osteri
29.07.2009 11:56:18
Pohdintaa :
Voisiko käydä niin, että jos lähtökohtaisesti odottaa saavansa vaan hyvän puutavaran ja kelvollisen viimeistelyn kun tilaa tuollaisen 200 eur LP kopion, niin näin tod.näk tapahtuu ?

Kuten aikaisemmin sanoin, perusteena mainokset ja muutamien saksalaisten kommentit, tuo LP body näissä saattaisi ollakin hyvää pohjaa.
Body: Mahagoni
Kaula: Mahagoni liimattu, mit Binding
otelauta: Palisander mit Top Block-Inlays

En itse osaa arvioida tällaisten vempeleiden puun laadun vaihtelua ja vaikutusta, joten joku asiaa tuntevampi voisi jatkaa pohdintaa halpiksista. Kiitokset.

Moni kakku päältä kaunis:
http://cgi.ebay.de/E-Gitarre-Johnso … A1%7C72%3A1229%7C293%3A2%7C294%3A50
duc
29.07.2009 12:13:33 (muokattu 29.07.2009 12:15:29)
eiku ei mitään, se olikin saksaa
fox
29.07.2009 16:20:49

Osteri: Pohdintaa :
Voisiko käydä niin, että jos lähtökohtaisesti odottaa saavansa vaan hyvän puutavaran ja kelvollisen viimeistelyn kun tilaa tuollaisen 200 eur LP kopion, niin näin tod.näk tapahtuu ?

Kuten aikaisemmin sanoin, perusteena mainokset ja muutamien saksalaisten kommentit, tuo LP body näissä saattaisi ollakin hyvää pohjaa.

Kyllähän ne puut ihan puita on, vaan toki kaikki ymmärtävät, että jos hintaeroa on vaikka tuon Johnsonin "mallina" toimivaan Gibsoniin noin kymmenkertainen määrä, niin onpa niissä osissa ja raaka-aineissakin eroja. Nimikkeellä "mahonki" on nimittäin kymmeniä erisukuisia ja -lajisia puita, eikä nuo itämaan "mahongit" todellakaan ole ihan sieltä kalliimmasta päästä. Filippiininmahonki eli laua-mahonki on esimerkiks jo perussoundiltaan huomattavasti kirkkaamman sointista kuin afrikanmahonki, khaya tai sapele. Ja raakapuuna halvempaa... Samoin noissa otelautapuuna on usein intianruusupuuta, totta kai. Ei mene rahtikustannuksiin kaikki katteet..
Jos noitten puut on hyvin kuivattu, eikä koneistuksessa ole isompia "heittoja" niin miksipä ei sieltä hyvää puutyötä ja viimeistelyä tuohonkin hintaan ole saatavissa. Aika harvassa tänä päivänä on ne täysin epäkelvot soittimet, joihin tuossa halvimmassa hintaluokassa joutui 70-luvulla usein törmäämään.
Mainoksiin ja "käyttäjäkommentteihin" kannattaa totta kai suhtautua ainakin lievin varauksin. Joskus jopa luvataan hieman enemmän, mitä tuote loppupelissä sitten vastaa.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
nevanet
29.07.2009 22:44:09

joo siis aivan, itsekin pyrin ns. mahd pienellä rahalla (kohtuu) saada hyvän soittimen aina.
enkä aattele paljon se vehe alunperin makso jne.
jos on hyvä soitin ja arvostat sitä itse niin ei tarvi mitään
jällee myynti arvoa miettiä.
itse en ole montaakaa omaa keppiä pois myynyt...
neva
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)