Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: SD Balckout vai EMG-81
1 2 3 4 5 6 7
Gizzy
12.06.2009 22:39:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisin tässä utta mikkii ehkä ostamassa, kannattaako ostaa toi Blackoutti vai pitää kasiykkönen? Ois kiva saada vertailuu ihan kokemuksen taustalta..
 
Morri
12.06.2009 22:59:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin todennäköisesti sulle tullaan sanomaan, että osta ihmessä SD Blackout noista kahdesta, jos siis vanhat merkit paikkansa pitää... ;) Paras tietysti jos pääsisit testaamaan mikkiä jossain ennen ostoa. Itsellä ollut/on useammassa kitarassa EMG-81 ja minä olen siihen tyytyväinen.
 
"Nuotin vieressä on tilaa..."
mah mun
12.06.2009 23:09:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitää taipua Blackoutin puolelle. Mutta tietenkin on täysin makuasia, itse tykkään enemmän blackoutin saundista. Monet ovat sanonu että Blacouteissa on yllättävän passiivinen saundi aktiiviksi (ottaako sen sitten plussana vai miinuksena?).
 
http://www.mikseri.net/artists/?id=115257
pekurides
12.06.2009 23:14:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihtelu virkistää!
 
jos kuitenkin sellaisia ajatuksia on että jotain muuta haluisi kokeilla niin pakkohan se silloin on kokeilla, jos et tykkää laita EMG takaisin.
Pikaliittimillä ei homma eikä mikään.
 
ne ovat erilaisia, kukaan ei pysty sanomaan kumpi on parempi sinun mielestäsi... mutta...
 
Minun mielestä AHB-2 metal on EMG:tä popsiva BADass, mutta tämäkin on vain oma mielipiteeni:)
 
Tunteella päin vittua.
TTV
13.06.2009 09:35:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gizzy: Olisin tässä utta mikkii ehkä ostamassa, kannattaako ostaa toi Blackoutti vai pitää kasiykkönen? Ois kiva saada vertailuu ihan kokemuksen taustalta..
 
Jos sun sanamuodoista voi oikein päätellä, sulta löytyy jo 81? Silloin ostat ehdottomasti sen Blackoutin: pääset vertaamaan saundia samalla kitaralla ja vahvistimella. Sen parempaa kokemusta et täältä palstoilta löydä. Jos uusi mikki ei miellytä, niin myyntiin vaan. Tai sitten tilaat sen thomannilta, kokeilet pari päivää ja palautat jos ei ollutkaan hyvä.
 
Mulla on kokemusta molemmista vaihtoehdoista, kuten myös tuosta Pekun Blackout metallista ja voin sanoa että kaikissa niissä on oma saundinsa. Ostin aikoinaan blackout setin 81&85 korvaajaksi ja olin iloinen saundin muutoksesta. Nyt kuitenkin palasin 81&60 settiin ihan vaan vaihtelun vuoksi ja taas kuulostaa hyvältä. Eli, osta blackout ja testaa.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Mandarax
13.06.2009 10:10:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun sattuu olemaan aktiivitietäjää liikenteessä, niin käytetään tilannetta hyväksi ja pistetään kiperä kysymys hieman asian vierestä...
Mistä tietää miten päin sen pikaliittimen mikkiin tökkää, vai onko sillä edes väliä? Laitoin juuri pöytälaatikossa pitkään maanneet EMG:t vihdoin kiinni ja kaulamikki ei kuulu, joten tuumailin että joko kolvauksissa on vikaa, tai sitten se mikin pikaliitin (ehkä?) väärinpäin.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
TTV
13.06.2009 10:36:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harvey666: Nyt kun sattuu olemaan aktiivitietäjää liikenteessä, niin käytetään tilannetta hyväksi ja pistetään kiperä kysymys hieman asian vierestä...
Mistä tietää miten päin sen pikaliittimen mikkiin tökkää, vai onko sillä edes väliä? Laitoin juuri pöytälaatikossa pitkään maanneet EMG:t vihdoin kiinni ja kaulamikki ei kuulu, joten tuumailin että joko kolvauksissa on vikaa, tai sitten se mikin pikaliitin (ehkä?) väärinpäin.

 
Eikös siinä liittimessä ole sellainen pieni nuoli, joka osoittaa ulospäin? Kun teet kytkennän siten että näet nuolen, etkä jätä sitä sinne mikin pohjan puolelle, niin kytkentä menee oikein. Tokihan ei ole kovin iso homma kääntää sitä liitintä ja kokeilla?
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Mandarax
13.06.2009 12:16:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Eikös siinä liittimessä ole sellainen pieni nuoli, joka osoittaa ulospäin? Kun teet kytkennän siten että näet nuolen, etkä jätä sitä sinne mikin pohjan puolelle, niin kytkentä menee oikein. Tokihan ei ole kovin iso homma kääntää sitä liitintä ja kokeilla?
 
Pitänee tihrustella sitä mahdollista nuolta. Ja eihän se liittimen kääntely ja kokeilu tietenkään loputon homma ole - joskin hieman turhauttavaa floikkatallaisella kielien jatkuva irroittelu, ja laiska kun olen...
 
Viimeisenä purnauksena todettakoon, että liittimet (ylipäänsä) jotka tulee kytkeä tietyin päin, tulisi aina sunnitella epäsymmetrisiksi, tai muulla tavalla sellaisiksi, että niitä ei pysty kytkemään kuin yhdellä (oikealla!) tavalla.
 
Huh... Kylläpä helpotti avautua..!
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Thule
13.06.2009 12:18:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harvey666: Pitänee tihrustella sitä mahdollista nuolta. Ja eihän se liittimen kääntely ja kokeilu tietenkään loputon homma ole - joskin hieman turhauttavaa floikkatallaisella kielien jatkuva irroittelu, ja laiska kun olen...
 
Vielä laiskempaa on vain löysätä kielet, ottaa jouset irti ja nykäistä talla pois, mutta tämän varmasti tiesitkin ;)
 
Mandarax
13.06.2009 13:01:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thule: Vielä laiskempaa on vain löysätä kielet, ottaa jouset irti ja nykäistä talla pois, mutta tämän varmasti tiesitkin ;)
 
Laiskuuden maksimoinniksi olen itse asiassa mielestäni vielä helpommin hoitanut homman, eli painamalla kammen runkoa vasten löysäten kielet, ja siitä vain avannut kielten lukitusruuvit auki ja kielet irti. Sama sitten kielten takaisinlaitossa, mutta siihen tarvitseekin sopivan palikan tallaa pitämään "pystyssä", ellei omaa kolmatta kättä. Makuasia, sano.
Ja pahoittelut pahemmanluokan off-topicista..!
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
TTV
13.06.2009 13:21:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harvey666: Pitänee tihrustella sitä mahdollista nuolta. Ja eihän se liittimen kääntely ja kokeilu tietenkään loputon homma ole - joskin hieman turhauttavaa floikkatallaisella kielien jatkuva irroittelu, ja laiska kun olen...
 
Viimeisenä purnauksena todettakoon, että liittimet (ylipäänsä) jotka tulee kytkeä tietyin päin, tulisi aina sunnitella epäsymmetrisiksi, tai muulla tavalla sellaisiksi, että niitä ei pysty kytkemään kuin yhdellä (oikealla!) tavalla.
 
Huh... Kylläpä helpotti avautua..!

 
Juu, samaa mieltä tuon liittimen polaroinnin suhteen; jos on mahdollisuus kytkeä väärin, niin joku sen tekee (en tarkoita Harveyta vaan ihan yleensä). Samasta syystä en pidä hyvänä ratkaisuna paristokoteloita, joihin voi laittaa sen 9V nepparipariston miten päin lystää.
 
No, takaisin aiheeseen, taitaa olla nyt vaan omasta aktiivisuudesta kiinni se kaulamikin testaaminen. Yllämainittujen kikkojen lisäksi se sähkömiehen ratkaisu, eli käännä kaulamikin piuhat ristiin siellä elektroniikkakopassa. EMG:n sivuilta löydät piuhojen signaalit ja siitä sitten ääripiuhat päikseen ristiin. Ei mikään tuskaton ole tämäkään vaihtoehto, mutta nyt on ainakin keinoja joista valita :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
pekurides
13.06.2009 13:27:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harvey666: Laiskuuden maksimoinniksi olen itse asiassa mielestäni vielä helpommin hoitanut homman, eli painamalla kammen runkoa vasten löysäten kielet, ja siitä vain avannut kielten lukitusruuvit auki ja kielet irti. Sama sitten kielten takaisinlaitossa, mutta siihen tarvitseekin sopivan palikan tallaa pitämään "pystyssä", ellei omaa kolmatta kättä. Makuasia, sano.
Ja pahoittelut pahemmanluokan off-topicista..!

 
Muuten hyvä mutta välttämättä ei pelkkä kammen kippaaminen riitä ja hankala saada kieliä takaisin jos kielet "kiriällä".
 
Jenkki Jacksonin kanssa tein niin että irroitin pelkästään jouset ja tallan sai nostettua samantien pois , ei mitään säätämistä kielien kanssa ja virekin pysyi miltei kondiksessa kun laittoi takaisin kiinni... pientä hienovirisäätöä vain.
 
Tosin nykyisessä jenkki Deanisa taas ei floikka mahdu nouseman pois ilman kielien löysäystä niin ei tuo kikka kaikissa toimi, taita olla dean tiukempaan jyrsitty?
 
Pienen "styroksi" tugen tallan alle ja kielet irti lukituspaloista.... hiukan joutuu virittimiä löysäämään että saa kielet takaisin lukitukseen niin ärsyttäväähän se virittäminen on.... kyllä tunematicci niin paljon helpompi:=)
 
HUOM. Tietääkö kukaan mitään niistä uusista X-generation EMG mikeistä?
 
On nuissa EMG mikeissä kuitenkin sellainen jännä narina...
 
Tunteella päin vittua.
Henkka370
13.06.2009 19:35:47 (muokattu 13.06.2009 19:36:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekurides: HUOM. Tietääkö kukaan mitään niistä uusista X-generation EMG mikeistä?
 
Minäkin olen kiinnostunut tästä! Nuo pyörii niin samassa hintaluokassaki.
 
Jos jäsen on alle 18-vuotias niin pitääkö tässä olla huoltajan allekirjoitus?
H.Corruption
14.06.2009 03:40:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harvey666: Laiskuuden maksimoinniksi olen itse asiassa mielestäni vielä helpommin hoitanut homman, eli painamalla kammen runkoa vasten löysäten kielet, ja siitä vain avannut kielten lukitusruuvit auki ja kielet irti. Sama sitten kielten takaisinlaitossa, mutta siihen tarvitseekin sopivan palikan tallaa pitämään "pystyssä", ellei omaa kolmatta kättä. Makuasia, sano.
Ja pahoittelut pahemmanluokan off-topicista..!

 
Laiskuuden maksimoinnissa oon menny vielä pidemmälle. Avaan mikkikehikon ruuvit ja väännän kammen niin että mikin saa pujotettua irti ilman kielten irroitusta.
 
Mun ehdoton valinta on SD:n AHB-1. AHB-2:sta en tykänny, liikaa tyypillistä aktiivimikkien kylmyyttä.
 
Tinippa84
14.06.2009 10:19:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blackoutissa on minusta liikaa höyryä, en tykänny. Vaihdoin 81:n takasin.
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Torniojaws
14.06.2009 13:26:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeileppa kytkeä 81:n patterin kanssa sarjaan vielä toinen 9V paristo, jolloin se toimii 18V:llä ja saa roimasti lisää dynamiikkaa.
 
Vortech | Relativity | Vortech @ Nuorisoseura, Liminka, 4.7.2009 | Uusi Vortech-levy tästä!
johnny-boy
29.07.2009 12:14:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs, mulla on nyt emg 81 tallassa und kaulassa. Jos hommaan tallaan tuon blackoutin, niin miten nämä toimii keskenään, onko kokemuksia?
 
Uuno pidätkö sinä pikkulinnuista...see riippuu kastikkeesta
Humanoid
29.07.2009 12:20:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

johnny-boy: Mitenkäs, mulla on nyt emg 81 tallassa und kaulassa. Jos hommaan tallaan tuon blackoutin, niin miten nämä toimii keskenään, onko kokemuksia?
 
Ihan hyvin toimivat, miksikä eivät toimisi? :) Vierastan kyllä ajatusta, että 81:n jättäisi kaulaan. 81 tallassa ja Blackout kaulassa toimisi mielestäni varsin hyvin. Tai sitten vain suorilta Blackout-setti kokonaisuudessaan kitaraan.
 
Niin ja ainahan sen mikin voi myydä, jos ei diggailekaan.
 
Sami / Ääniportti
johnny-boy
29.07.2009 12:27:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Humanoid: Ihan hyvin toimivat, miksikä eivät toimisi? :) Vierastan kyllä ajatusta, että 81:n jättäisi kaulaan. 81 tallassa ja Blackout kaulassa toimisi mielestäni varsin hyvin. Tai sitten vain suorilta Blackout-setti kokonaisuudessaan kitaraan.
 
Niin ja ainahan sen mikin voi myydä, jos ei diggailekaan.

 
niin siinä mielessä juuri ajattelin, että jos ensin sen tallamikin hommais ja kokeilis miltä kuulostaa:D jos tiukalta ni eiku kaulaan sama tivoli
 
Uuno pidätkö sinä pikkulinnuista...see riippuu kastikkeesta
johnny-boy
29.07.2009 14:06:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lisätäkseni vielä tähän, onko niin etä jos vaihdan emg 81-->blackouteihin, niin ilmeisesti niissä on jotkin liittimet joilla vaihto onnistuu heittämällä? itselleni suht uusi asia tämä aktiivimikeillä pelaaminen n. kk sitten hommasin tuon skeban. Kitara on siis ESP sv standard
 
Uuno pidätkö sinä pikkulinnuista...see riippuu kastikkeesta
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «