-Cale 28.07.2009 23:23:39 | |
---|
|
Janus 29.07.2009 00:32:02 | |
---|
MadMatt: Tuli vaan mieleen että onkos Milli Vanilli tyylin feikkikitaristeja ollut... Eli joku muu soittaa ja kaveri vetää playbackinä tai levyyn on merkitty kitaristi tarkoituksella vääriin nimiin. Koko äänilevyn historian ajan vaikka millä mitalla. Livehommassa toki harvinaisempaa, mutta mm. Mötiköiden Mick Mars ei ilmeisesti taida nykykunnossaan kovin montaa ääntä soittaa "oikeasti" keikoillaan. |
Musta Arkipyhä 29.07.2009 08:25:14 | |
---|
-Cale: Äää mitää, ihan huippua! Morse on kyllä yksi puhtaimmin vetävistä kitaristeista, eikä hänen nimeään tulisikaan turhaan lausua tässä ketjussa. Nimenomaan Morsen plekutekniikkaa ja soiton puhtauttakehui entinen kitaransoitonopettajanikin.Ei todellakaan kuulu tähän ketjuun. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Musta Arkipyhä 29.07.2009 08:27:00 (muokattu 29.07.2009 08:31:03) | |
---|
CeeCeeÄr: Tään ketjun aloittaneena arvasin,että jossain vaiheessa Hendrix,Beck,Page,Clapton.jne..Mestarit mainitaan jo ihan provomielessä...Saahan noita jätkiä arvostella toki,mutta ei ne kuulu ketjuun:ilman mahtavaa soittotaitoa;.. Sekin on vielä hieman auki mitä "mahtava soittotaito" ylipäätään on :-) Mutta kyllähän Claptonin,Hendrixin,Pagen,Beckin,Blackmoren ja Iommin merkitys on myös kitaransoiton kehittäminen ja pioneerityö.Noi kaverit (muutaman muun ohella) ovat määrittäneet koko kitaransoittoa uusiksi ja heidän vaikutuksensa on valtava.Ja tähän listaan lisäisin vielä Uli Jon Rothin,Eddie Van Halenin ja Yngwie Malmsteenin. Niin loistavia soittajia kuin vaikkapa John Petrucci tai Paul Gilbert ovatkin ei heistä voida puhua samanlaisina vaikuttajina. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Flash 29.07.2009 08:59:54 | |
---|
Janus: Koko äänilevyn historian ajan vaikka millä mitalla. Niin, sitä vartenhan studiomuusikot ovat... Ei tosin tule mieleen yhtään varsinaista "kitarasankaria", joka ei oikeasti soitakkaan levyillään, tai keikoillaan. Kitaransoittoa (etenkin sooloja) onkin livenä vaikeampi "feikata" kuin laulua. Livehommassa toki harvinaisempaa, mutta mm. Mötiköiden Mick Mars ei ilmeisesti taida nykykunnossaan kovin montaa ääntä soittaa "oikeasti" keikoillaan. Jaaha, oletko oikein keikoillakin käynyt? Kyllä ukkelin sormet vielä toimivat ihan hyvin... En silti sano, etteikö taustanauhoilta tulisi etenkin komppikitaroita. Mick Mars kyllä nimenä kuuluu tähän ketjuun. Ei ikinä mikään tekniikkavelho, mutta itse ainakin diggailen etenkin ukkelin Dr. Feelgood ja sitä seuraavien levyjen soitosta. Live Music Is Better! |
MadMatt: Tuli vaan mieleen että onkos Milli Vanilli tyylin feikkikitaristeja ollut... Eli joku muu soittaa ja kaveri vetää playbackinä tai levyyn on merkitty kitaristi tarkoituksella vääriin nimiin. En tosta tiedä, mutta monasti miettinyt mitä SRV diggas kun Bowie muka soittaa sen soolon Let's dancen videossa, ja hanskat kädessä vielä... "So we started out with the idea of maybe write something with a jagged time signature, like 5/7 or something, but that doesnt make your booty move." - Perry Farrell, tahtilajitaiteilun mestari |
tracyjacks 29.07.2009 10:20:33 | |
---|
rybk: En tosta tiedä, mutta monasti miettinyt mitä SRV diggas kun Bowie muka soittaa sen soolon Let's dancen videossa, ja hanskat kädessä vielä... Nyt on kuitenkin kyse videosta, niin tuskin meinas yhtään mitään. :) But I have trusted in thy mercy; my heart shall rejoice in thy salvation. Psa 13:5 |
mikaman 03.08.2009 01:54:28 (muokattu 03.08.2009 10:58:54) | |
---|
Hyvä ketju. Mulla tuli heti mieleen otsikon luettua Johnny Ramone. Ja hieman samalta laidalta kenttää, musiikillisesti The Offspringin soolokitaristi. Taisivat alunperin The Offspringin jäsenet olla bändiä perustettaessa lähes soittotaidottomia. Suomalaisista Yön ex-kitaristi, tunkio trion Petander-Viitanen-Frogley, yksi jäsenistä - Jani Viitanen. Eipä Jani nyt mikään varsinainen kitarasankari tainnut koskaan olla, eikä säveltänyt biisejä. Janilla tavaramerkkinä yksinkertaiset, mutta tehokkaat / purevat riffit ja pikku soolonpätkät. Esim. Likaiset legendat ym. Ja kun noita vanhempia Yön biiisejä kuuntelee, niin niissä on sooloina hyvinkin yksinkertaisia, mutta toimivia kitaramelodioita "Niin paljon me teihin luotettiin", "Särkynyt Enkeli", "Ihmisen poika" jne. Uusimmista vaikkapa Viitasen tekemä Popedan "Katsastuslaulu". "Hullut sekoo, viisaat tietää ja rapparit rakastaa... --Ja pojat soittaa kitaraa..." -Popeda: Da Da |
oulukyllosa 05.08.2009 22:11:19 | |
---|
Jos tää ketjun otsikko ois aseteltu just toisinpäin niin ois helppo vastata että maailman paras slide-kitaristi Derek Trucks.Kaveri on melko perusnörtti ilman mitään show-hommaa lavalla,mutta alansa kovin kaveri soitannollisesti The Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins |
aro 10.08.2009 14:40:04 | |
---|
|
Zed 10.08.2009 14:57:18 (muokattu 10.08.2009 15:00:10) | |
---|
aro: ...mainitaan vielä kerran. On papalla soundit! Parempaa "huonoa" soolonsoittajaa ei taida ollakaan. 4:45 --> !!! http://www.youtube.com/watch?v=LYV6PAckr5w Youngiin suuremmin perehtymättömänä jopa minä koin tuon sooloilun naurettavaksi perunankuorinnaksi, vaikka normaalisti hämmästyn kenen tahansa esiintymään uskaltautuneen soitosta. Vapisevaa "uiva-uiva-uiva-kuiva-kuiva-kuiva" -vääntöä, mutta kaipa se tunne on juuri sitä, että väännetään kyykkyasennossa silmät kiinni ja hampaat irvessä. Täysiä. Silloin on ihan sama, mitä laitteistosta tulee ulos: siinä on fiilistä, se on hyvää. No, suurimman osan tästä pistän ymmärtämättömyyteni kontolle. Kun aiheeseen perehtyisi huolella, voisi se maailma vaikka auetakin. |
aro 10.08.2009 15:01:14 | |
---|
Väärin! :) |
Pendulum 10.08.2009 15:18:54 | |
---|
Itse suurena Neil Young-fanina saan enemmän irti niilon akustisen käsittelystä, kuin sähkökitaran soitosta. Vaikka sekin on tietty loistavaa. |
Dacatch 15.08.2009 01:07:49 | |
---|
"Footswitch - Alternately turns the effect on or off each time it is depressed." - Ibanez Powerlead- särön ohjekirjanen |
daredevil 23.08.2009 00:50:11 | |
---|
Smashing Pumpkins - Billy Corgan, James Iha Sonic Youth - Thurston Moore, Kim Gordon, Lee Ranaldo Dinosaur Jr. - J. Mascis Kurt Cobain And what you say about his company
Is what you say about society.
Catch the witness, catch the wit,
Catch the spirit, catch the spit |
arppah8 23.08.2009 21:36:28 | |
---|
MadMatt: Tuli vaan mieleen että onkos Milli Vanilli tyylin feikkikitaristeja ollut... Eli joku muu soittaa ja kaveri vetää playbackinä tai levyyn on merkitty kitaristi tarkoituksella vääriin nimiin. Michael Schenker oli kanssa 80-luvulla niin pöllyissä ettei kyennyt soittamaan oikeasti keikoilla, äänien tuottamisesta piti huolen verhojen takana lymyillyt stunttikitaristi. Vaan ois mies moista tarvinnut välillä nykyäänkin sen yhden tuubivideon perusteella. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
jannu 23.08.2009 22:27:11 | |
---|
daredevil: Smashing Pumpkins - Billy Corgan, James Iha Sonic Youth - Thurston Moore, Kim Gordon, Lee Ranaldo Dinosaur Jr. - J. Mascis Kurt Cobain Muut ymmärrän kyllä tässä yhteydessä, mutta Billy Corgan sekä J. Mascis, wtf? |
daredevil 24.08.2009 13:32:17 | |
---|
jannu: Muut ymmärrän kyllä tässä yhteydessä, mutta Billy Corgan sekä J. Mascis, wtf? Tarkoitatko että Billy Corgan ja J. Mascis olisivat liian taitavia kitaristeja tähän keskusteluun? Kyllähän nuo muutkin kaverit ovat puolijumalia minulle, mutta kyse onkin minulle kitaralla tuotetusta saundista ja laulunkirjoittamisesta.. And what you say about his company
jannu 24.08.2009 14:49:48 (muokattu 24.08.2009 14:50:53) | |
---|
daredevil: Tarkoitatko että Billy Corgan ja J. Mascis olisivat liian taitavia kitaristeja tähän keskusteluun? Kyllähän nuo muutkin kaverit ovat puolijumalia minulle, mutta kyse onkin minulle kitaralla tuotetusta saundista ja laulunkirjoittamisesta.. Tarkoitan. :D Puolijumaluudet sikseen, mutta kyllähän esim. Corgan on ihan kelpo shreddaaja niin halutessaan. Onko jäänyt kuulematta herran orkesterin tuoreempi tuotanto? |
daredevil 24.08.2009 15:12:48 | |
---|
jannu: Tarkoitan. :D Puolijumaluudet sikseen, mutta kyllähän esim. Corgan on ihan kelpo shreddaaja niin halutessaan. Onko jäänyt kuulematta herran orkesterin tuoreempi tuotanto? No, olen kuunnellut enimmäkseen MACHINA, Mellon Collie, Siamese Dream, joten en mene väittämään mitään, jos en sitten tiedä.. :) And what you say about his company