Aihe: Pedaalilautaan solder-free piuhat vai valmiiksi juotetut
1
Y@ri
24.07.2009 12:44:25
Näitä on nyt ainakin kahta eri laatua ja George L:n piuhoista ainakin on m.netissä ollut asiaa. Toinen vaihtoehto olisi Lava Cablen Solder-Free kitti.

Joillain palstoilla saa lukea, että nämä solder-free piuhat eivät kestä ja alkavat pätkimään, toiset taas kehuvat luonnollisesti helppoa määrämittaan tekoa.

Kokemuksia näistä? Lähteäkö tuolle linjalle vai ostaa valmiiksi juotetut piuhat pedaalien väliin ja mitä suosittelisitte tähän?
Mahdollisimman tiiviiseen pitäisi luonnollisesti saada.

P.S. Saahan niitä tietysti itsekin juotettua, mutta sen vaihtoehdon suljen nyt tästä pois.
oiva tumpeloinen
24.07.2009 12:54:28 (muokattu 24.07.2009 12:54:52)
George L:n kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Jos vedonpoitoa kaipaa, niihin saa ostettua plugin päähän "hattuja". Tosin, jos patch-kaapeleita johonkin liikkumattomaan tilaan laittaa, niin eipä ole ollut tarvetta laittaa niitäkään. Ei pätki eikä oireile muutenkaan. Helppo tehdä ja käyttää. Ainoa nihkeä puoli taitaa olla hinta. Tosin jos niitä ei ihan tolkutonta läjää kaipaa, niin eipä sekään varmaan sitten kynnyskykymys ole.
Vladi
24.07.2009 16:19:19
Itse voin suositella Planet wavesin cable stationia. Loistavan laatuiset liittimet ja piuha, helppo tehdä oikean pituisia piuhoja ja soundieron kuulee selvästi verrattaessa halpoihin patch-piuhoihin. Lisäksi pakkauksessa tulee kaikki mitä tarvitset hommaa varten.

Niin ja nuo on siis solder-free piuhoja. Sangen näppäriä pedaalilaudan teossa.
Kyllä se siitä.
McNulty
24.07.2009 16:52:00
Aikaisemmin käytin Planet Wavesin Cable Station-kamaa, mutta plugit ovat turhan suuret ja "järeät", etenkin sirompaan tai ahtaampaan lautaan. Samoin ne plugeissa olevat "jakkikuristajat" eivät miellyttäneet.

Nyt miulla on kaksi lautaa valmiiksi kännitetyillä kaapeleilla. Toinen Spectraflexin "kangaspintaisilla" patcheilla, toinen DiMarzion vastaavilla kangaspatcheilla. DiMarziNymanit ovat "kotilaudassa", Sally Spectrat sitten siinä järeemmässä on the road Pedaltrain kakkosessa.

En ole oikeastaan ikinä kaivannut George L:n, Lava Cablesin tai muidenkaan solderless-touhuja nuiden valmiiden kanssa. 15cm ja 30cm (tarvittaessa vielä 60cm) ovat riittävät mitat meikäläiselle.
Ylimielistä besserwisseröintiä m.netissä jo vuodesta 2003 lähtien!
Juicy
24.07.2009 19:37:05

Vladi: Itse voin suositella Planet wavesin cable stationia. Loistavan laatuiset liittimet ja piuha, helppo tehdä oikean pituisia piuhoja ja soundieron kuulee selvästi verrattaessa halpoihin patch-piuhoihin. Lisäksi pakkauksessa tulee kaikki mitä tarvitset hommaa varten.

Niin ja nuo on siis solder-free piuhoja. Sangen näppäriä pedaalilaudan teossa.

Hyvä ja laadukkaat, mutta itse piuha on melkoista jöötiä. Jäykkä piuha myös väännättää plugeja helposti sen 2mm irti ainakin biyangin pedaaleista, mikä riittää soundin katkeamiseen, ja varttitunnin ihmettelyyn. =(

Muissa pedaaleissa pysyy kyllä tiukasti kiinni.
Rämppy
26.07.2009 20:21:26 (muokattu 26.07.2009 20:23:20)
Mulla on ollut George L -välikaapelit pedaalilaudassa suunnilleen 15 vuotta eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia.
En sitten malttanut olla sanomatta.
koponen
26.07.2009 20:50:00
George L on pomminvarma ja hyväsoundinen valinta ihan mihin tahansa signaaliketjun kohtaan.
I'm endorsed by Marshall
Jucciz
27.07.2009 13:21:44
koponen: George L on pomminvarma ja hyväsoundinen valinta ihan mihin tahansa signaaliketjun kohtaan.

Komppia.

Mulle valmiiksi tehtaalla mittaan pätkityt piuhat eivät muutenkaan ole hyvä juttu, kun haluan väsätä lautani viimeisen päälle. George L:ään päädyin pari vuotta sitten ja tuskinpa tarvitsee enää vaihtaa. George L:n plugit ovat näppärän kokoisia eivätkä vie arvokasta tilaa itse pedaaleilta.

http://jucciz.com/kuvia/kitarat/lauta14_suora.jpg
http://jucciz.com/kuvia/kitarat/lauta14_viisto.jpg
Da Make
27.07.2009 14:57:08 (muokattu 27.07.2009 14:58:01)
George L's on laudassa täälläkin. Huolella väsättynä toiminta on erittäin varmaa ja ongelmatonta. Käytän suoria plugeja, kulmat olivat tarpeettomat tarkoitukseeni, mutta nekin toimivat erittäin hyvin. Joskus ollu L's myös kitarakaapelina, fiilis oli hyvä mutta jotenkin tuntui että 50Hz brummi tuli hieman kuuluviin säröpedaaleja käytettäessä.

edit:
Esimerkillinen tuo Juccizin lauta ! Tuli oikein vesi kielelle.
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
0101978
27.07.2009 15:05:19
George Ällää myös täällä. Toimii aika varmasti pedalboeardissa. Pitkinä piuhoina ei mielestäni niinkään - ellei seiso lavalla paikallaan. Tuppaavat menemään hankalaan kierteeseen (jota vaikea avata kesken keikan) jos alkaa rockaamaan - eli ei seiso paikallaan.
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
Y@ri
27.07.2009 17:30:18
Esimerkillinen tuo Juccizin lauta ! Tuli oikein vesi kielelle.

Kuin myös! :)

Vuosien harharetkeltä multipedaalien maailmaan pitäisi taas asiallista lautaa kasailla.
kimurantti1
27.07.2009 18:12:55 (muokattu 27.07.2009 18:13:21)
Imper: Helppo niitä on tehdä joo, mutta ei oo musta vaikee pätkiä tavallista cordialiakaan oikeeseen mittaan, saatika juottaa siihen plugia kiinni.

Ootko käyttänyt Neutrikin plugeja? Olisko olemassa mitään pienikokoisempaa vaihtoehtoa niille järkälemäisille plugeille, ne kun vähän rajoittaa pedaalien järjestelyä?
oiva tumpeloinen
27.07.2009 19:15:01
Imper: Georgle L:ää kehutaan yleensä niin kauan kunnes joku keikka ne alkaa pätkimään ja kesken biisin saat tsekkailla että mikä piuhoista on nyt löysällä. Toimii varmasti, jos tekee piuhan kunnolla eikä revi niitä usein irti. Mutta ei toimi jos vaihtelee pedaaleita ja piuhojen paikkaa vähän väliä. Nimimerkillä "ei enää George L:ää" ja nimimerkillä viime keikalla meni toisella kitaristilla hermot samoihin piuhoihin ja pätkimisiin.

On kaukana pomminvarmasta ilman vedonpoistoa ja juottamista.

Helppo niitä on tehdä joo, mutta ei oo musta vaikee pätkiä tavallista cordialiakaan oikeeseen mittaan, saatika juottaa siihen plugia kiinni.

Se pieni koko niissä on parasta!

Onhan L:t paljon pienempiä kuin mikään Cordial-pätkä. Usein porukat valittaa, että George L:t löystyy ja kontakti huononee. Mä kiristin omani pihdeillä, eikä ole ollut mitään sanottavaa pariin vuoteen. Ja noi mun kaapelit liikkuu jatkuvasti räkkihyllyssä, joten sinänsä ne ei ole vain paikoillaan.

Ei sinänsä, mun mielestä Neutrik&Cordial on ihan hyvä vaihtoehto myös. Mutta siinä vaiheessa kun niitä piuhoja tehdään todella lyhyitä (tarkoittaa siis parin sentin mittaisella lakulla) ja todella monta, niin kyllä mä ainakin mieluummin kiristän kerran pihdeillä koko roskan kuin juotan niitä. Muuten on kyllä aika sama, kumpaa käyttää...
0101986
28.07.2009 16:40:36
0101978: George Ällää myös täällä. Toimii aika varmasti pedalboeardissa. Pitkinä piuhoina ei mielestäni niinkään - ellei seiso lavalla paikallaan. Tuppaavat menemään hankalaan kierteeseen (jota vaikea avata kesken keikan) jos alkaa rockaamaan - eli ei seiso paikallaan.

No on mullakin, jos kerran teilläkin. Hyvin on toiminut laidoissa. Pidempänä piuhana juuri edellä mainitusta syystä aivan helvetin huono.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)