Juzpe 23.07.2009 17:18:00 | |
---|
If practising doesn't sound good, why bother? - Saul "Slash" Hudson |
Sammo 24.07.2009 07:53:16 | |
---|
darrell: Mun mielestä tämä keskipalkki/-palkittomuus on koko puoliakustisen kitaran hankinnassa yksi ydinkysymyksistä. Ilman keskipalkkia se ei taida olla enää *puoli*akkari. Toivottavasti tämä helpottaa valintaa, heh heh. (Okei, mun mielestä puoliakustinen on yleensäkin huono suomennos termille semi-hollow body...) Samat asiat samaan paikkaan ja eri asiat eri paikkaan. |
Klaus K. 24.07.2009 15:15:57 | |
---|
Mistäs sitte huomaa kitaran specseistä onko keskipalkkia vai ei? |
duc 24.07.2009 15:27:27 | |
---|
Klaus K.: Mistäs sitte huomaa kitaran specseistä onko keskipalkkia vai ei? Helpoiten sen huomaa tallan tyypistä. Keskipalkillisissa on harvoin sellaista kannen päällä vapaana olevaa tallaa, vaan lankkukitaroista tuttu tune-o-matic. |
Mulla on torilla myynnissä ja päätin pudottaa hintaa hieman eli ostakee pois jos tarvis. |
PappaSF 27.07.2009 16:34:16 (muokattu 27.07.2009 16:35:13) | |
---|
PappaSF: Mulla on torilla myynnissä ja päätin pudottaa hintaa hieman eli ostakee pois jos tarvis. Edit: linkki unohtu http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=336903 Ja pistin näköjään tuplaviestin, no sama pää kesät talvet mulla niin ei voi vaatia iteltä liikoja ;) |
Jurmeli 03.08.2009 22:25:15 | |
---|
Itselläni on ollut Hagströmin Viking noin vuoden verran ja olen ollut kitaraan erittäin tyytyväinen. Soittotuntuma on mielestäni melkolailla samanlainen kuin Les Paulissa eli nopeammatkin jutut onnistuvat. Viking soveltuu saundiltaan todella hyvin ainakin kaikenlaiseen bluesiin ja rockiin. Akustisenakin menettelee, mutta parhaat saundit saa esiin vahvistimen läpi soitettuna. Toinen varteenotettava vaihtoehto olisi Epiphonen Sheraton, jota myöskin aikoinaan kokeilin ja havaitsin myös hyväksi blueskepiksi. Kuitenkin se lopullinen valinta kannattaa tehdä sitten, kun on liikkeissä kokeillut monenlaisia kitaroita. Valinnassa pitää loppujen lopuksi luottaa omiin korviin ja näppeihin. |
oaNu 14.08.2009 18:38:55 (muokattu 14.08.2009 18:39:30) | |
---|
Onko kellään kokemusta puoliakkarista alavireessä? Olen ajatellut hankkia puoliakustisen ja käytän H-virettä. Baritoneina näitä ei taida oikein saada..? Mutta siis sellainen keppi johon saisi ilman viilausta ~60 kielen alimmaksi kieleksi niin oltaisiin aika lähellä. Hintaluokka ~500, mielellään saatavilla suomalaisesta liikkeestä, merkki/malli -ehdotuksia? |