Aihe: IK:n Xgear kaataa protools LE:n
1
mll
26.07.2009 23:44:24
Törmäsin tässä sellaiseen ongelmaan, että IKmultimedian Xgear-plugari kaataa protools LE:n toistuvasti. Masterista häipyy volumet ja niistä raidoista myös missä Xgear on. Protools pyörii normaalisti, mutta ääntä ei tule ulos. Homma laukeaa sitten, suljen session ja käynnistän sen uudestaan.

Kun korvasin kaikki Xgear raidat, muilla IK:n vahvistinmallinnuksilla niin homma toimii normaalisti. Onkoha tuo Xgear bugihirmu?
mll
28.07.2009 23:38:08
IK multimedian RTAS-plugarit eivät nähtävästi sitten toimi kahdella RTAS-prosessorilla, toinen pitää kytkeä pois.

Jos joku viisaampi nyt sattuu lukemaan vielä tätä ketjua, niin kysyisin sellaista asiaa, että onko nuo RTAS-plugarien ohjelmointi kökömpää kuin VST-plugareitten? Pitäisikö sitä siirtyä protoolsista Logiciin? TOimisiko sitten elämä paremmin. Protools nimittäin kaatuilee tällä hetkellä armottomasti. 6.4 versio ei kaatunut koskaan...
Harrastelija
29.07.2009 01:29:10
mll: IK multimedian RTAS-plugarit eivät nähtävästi sitten toimi kahdella RTAS-prosessorilla, toinen pitää kytkeä pois.

Jos joku viisaampi nyt sattuu lukemaan vielä tätä ketjua, niin kysyisin sellaista asiaa, että onko nuo RTAS-plugarien ohjelmointi kökömpää kuin VST-plugareitten? Pitäisikö sitä siirtyä protoolsista Logiciin? TOimisiko sitten elämä paremmin. Protools nimittäin kaatuilee tällä hetkellä armottomasti. 6.4 versio ei kaatunut koskaan...

Logic... Pyörit ilmeisesti Mac ympäristössä sitten. Pieni ero siinä että itselläni on Win7.

Kuitenkin, Pro Tools 7:ta lähtien olen pitänyt Protarista yhdeltä osin senkin takia, että alkuperäiset RTAS plugarit ovat olleet aina vakaampia kun VST. Käytännössä ne eivät ole kaatuilleet eivätkä aiheuttaneet haittaa. Tällä tarkoitan monia, joita ei muuna kun RTAS muodossa saanutkaan.

Useimmat näistäkin joista on kumpikin versio olemassa, kuten nykyisin monista on, ovat olleet jostain syystä luotettavampia. Tuo PodFarm on oikeastaan ainoa joka on temppuillut. VST puolella taas sekkarista riippumatta noita on esiintynyt melko säännöllisesti.

Joten en usko että RTAS olisi kökömmin ohjelmoitua. Ja kyllä nuo IK:nkin plugarit ovat ihan hyvin RTAS muodossa toimineet, joten jotain muuta häikkää teikäläisellä on.

Ja kuten totesin, minulla riitti poisto ja uudelleen asennus PodFarminkin kohdalla.

Harrastelija
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
Janie Jones
29.07.2009 03:14:30

mll: IK multimedian RTAS-plugarit eivät nähtävästi sitten toimi kahdella RTAS-prosessorilla, toinen pitää kytkeä pois.

Niin no se ero on mm. toi .4 ja .0 (jos suila kasi on). IK:n RTAksissa on kuulemma myös ei RTAS-koodia, mistä johtuen toisen prosessorin eriyttäminen sitä koodia käsittelemään helpottaa niiden toimintaa. Kyllä ne kahdellakin toimivat, mutta saattavat cpu-lastin lisääntyessä takuta. Toisaalta, kun yhdellä RTAS-prosessorilla kuorma ylittää 70 %, myös Toolsin omat plugarit aiheuttavat mulla kasiversiossa buffer-erroria... Helppo ratkaisu probleemaan on Audiosuite.

Buginsa ovat olleet Logicissakin (joka käyttää AU-plugareita). Ja ysissä taas varmasti omansa ainakin alkuun. Mun elämää ei helpota myöskään sen sekava ja kankea audioeditointizydeemi... Ihan kiinnostava ja hieno värkkihän se sinällään on, hinta-laatu-suhteesta puhumattakaan.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Janie Jones
29.07.2009 03:18:34 (muokattu 29.07.2009 03:19:03)

mll: Törmäsin tässä sellaiseen ongelmaan, että IKmultimedian Xgear-plugari kaataa protools LE:n toistuvasti. Masterista häipyy volumet ja niistä raidoista myös missä Xgear on. Protools pyörii normaalisti, mutta ääntä ei tule ulos. Homma laukeaa sitten, suljen session ja käynnistän sen uudestaan.

Saattaa johtua ramin vähyydestä/cpu-kuorman suuruudesta. Tarkkaile CPU usage -ikkunaa.

Jos ääni katoaa, homman luultavasti laukaisee myös kun vaihdat Playback Enginessä bufferin kokoa (rau-hal-li-ses-ti).

Jos tapanasi on ollut vaihdella X-gear-soundeja lennossa (playbackin ollessa päällä), lopeta se. Ja mahdollinen inserttien kytkeminen lennossa etenkin.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
mll
29.07.2009 09:10:31
Janie Jones:
Niin no se ero on mm. toi .4 ja .0 (jos suila kasi on). IK:n RTAksissa on kuulemma myös ei RTAS-koodia, mistä johtuen toisen prosessorin eriyttäminen sitä koodia käsittelemään helpottaa niiden toimintaa. Kyllä ne kahdellakin toimivat, mutta saattavat cpu-lastin lisääntyessä takuta. Toisaalta, kun yhdellä RTAS-prosessorilla kuorma ylittää 70 %, myös Toolsin omat plugarit aiheuttavat mulla kasiversiossa buffer-erroria... Helppo ratkaisu probleemaan on Audiosuite.

Saattaa johtua ramin vähyydestä/cpu-kuorman suuruudesta. Tarkkaile CPU usage -ikkunaa.

Mulla on 8 versio, mutta sama ongelma oli myös 7.4 versiolla. Niiltähän on tullut päivityksiä, joiden pitäisi parantaa moniydinprosessointia, mutta nähtävästi eivät auta 8 versiossa. Olen siis pysynyt ajan tasalla päivitysten kanssa.

Mulla ei toimi amplituubit kahdella prosessorilla millään. Olen testannut pelkällä yhdellä amplitubella ja silti kone jumittaa ja valittaa CPUn riittämättömyyttä. Foorumeita selaillessa selvisi, että ne toimivat nähtävästi, kun ainakin yksi prosessori on RTAS-vapaa. Digidesignin foorumilla oli paljonkin tapauksia, jotka valittivat samaa asiaa.

Mulla on CPU:n käyttö yhdellä prosessorilla tällä hetkellä yhdessä sessiossa n. 90%. Silti sessio pyörii aivan normaalisti paitsi bouncaamisessa kaatuu välillä. Kahdella prosessorilla kaatuu vaikka CPU:n käyttö olisi 17%.

Ramia on neljä gigaa. Joten en usko, että se siitä kiikastaa.

Lähetin IK:lle valituksen, en varmastikaan ole ainut. Katsotaan vastaavatko mitään.

Buginsa ovat olleet Logicissakin (joka käyttää AU-plugareita). Ja ysissä taas varmasti omansa ainakin alkuun. Mun elämää ei helpota myöskään sen sekava ja kankea audioeditointizydeemi... Ihan kiinnostava ja hieno värkkihän se sinällään on, hinta-laatu-suhteesta puhumattakaan.

Niin. No eipä sitä taidakaan olla bugitonta systeemiä.

Jos ääni katoaa, homman luultavasti laukaisee myös kun vaihdat Playback Enginessä bufferin kokoa (rau-hal-li-ses-ti).

Jos tapanasi on ollut vaihdella X-gear-soundeja lennossa (playbackin ollessa päällä), lopeta se. Ja mahdollinen inserttien kytkeminen lennossa etenkin.

Tuo äänen katoaminen häipyi uudella päivityksellä (1.5). Tätä ilmeni sekä 1 että 2 RTAS-prosessorin kanssa. Päivitys ei kuitenkaan auttanut tuohon 2 prosessorin kaatuiluun.
mll
29.07.2009 09:15:08
Harrastelija:
Kuitenkin, Pro Tools 7:ta lähtien olen pitänyt Protarista yhdeltä osin senkin takia, että alkuperäiset RTAS plugarit ovat olleet aina vakaampia kun VST. Käytännössä ne eivät ole kaatuilleet eivätkä aiheuttaneet haittaa. Tällä tarkoitan monia, joita ei muuna kun RTAS muodossa saanutkaan.

Kaikki muut plugarit toimivat mainiosti paitsi nuo IK:n vahvistinmallinnukset. Mutta kuten toisessa viestissä kerroin, niin ongelma on ilmeisesti aika yleinen, koska digidesignin foorumilla oli todella paljon porukkaa, joilla oli sama ongelma. Ongelmaan siis auttaa se, että moniydinprosessoreissa yksi prosessori pidetään RTAS vapaana.

Useimmat näistäkin joista on kumpikin versio olemassa, kuten nykyisin monista on, ovat olleet jostain syystä luotettavampia. Tuo PodFarm on oikeastaan ainoa joka on temppuillut. VST puolella taas sekkarista riippumatta noita on esiintynyt melko säännöllisesti.

Joten en usko että RTAS olisi kökömmin ohjelmoitua. Ja kyllä nuo IK:nkin plugarit ovat ihan hyvin RTAS muodossa toimineet, joten jotain muuta häikkää teikäläisellä on.

Mikä kone sulla on ja mikä Protools?

Ja kuten totesin, minulla riitti poisto ja uudelleen asennus PodFarminkin kohdalla.

Tää ei auttanut. Testattu on jo.
Harrastelija
29.07.2009 11:24:59
mll: Kaikki muut plugarit toimivat mainiosti paitsi nuo IK:n vahvistinmallinnukset. Mutta kuten toisessa viestissä kerroin, niin ongelma on ilmeisesti aika yleinen, koska digidesignin foorumilla oli todella paljon porukkaa, joilla oli sama ongelma. Ongelmaan siis auttaa se, että moniydinprosessoreissa yksi prosessori pidetään RTAS vapaana.

Mikä kone sulla on ja mikä Protools?

Tossahan tuli aika hyvin lisävalaistustakin asiaan ylempänä josta voi olla jatkossa hyötyä.

Kone on hidas läppäri 1.66 dualcore 2 gigan muistilla. Protari on 8 cs3 LE. Ja kyllä mulla on käytössä kaks RTAS prossua koko ajan ilman ongelmia IK plugareittenkin kanssa.

Tosin tän kasin kanssa en ole kokeillut ja vois testata huvikseen tolla Fenderillä ja samalla Xgearilla koska niillä voi muutenkin olla käyttöä jatkossa.

Harrastelija
Harrastelija
29.07.2009 23:48:54
No, laitoin IK:n Fenderin koneelle ja hyvin pelittää Protarissa kuten vanhemmassakin versiossa. Joten ei ainakaan mulla IK tuotteet töki.

Sivumennen sanoen, paras skittaplugari IK:lta tähän mennessä...

Harrastelija
mll
29.07.2009 23:50:51
Harrastelija: No, laitoin IK:n Fenderin koneelle ja hyvin pelittää Protarissa kuten vanhemmassakin versiossa. Joten ei ainakaan mulla IK tuotteet töki.

Sivumennen sanoen, paras skittaplugari IK:lta tähän mennessä...

Hyvä sinulle...;D

Ehkäpä tämä jossain vaiheessa alkaa toimia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)