vantage 27.02.2004 16:57:31 | |
---|
Van Halen on pelimies! "Kaikki on allright ainakin minulla. En tiedä, onko muilla." -M Nykänen |
Socialite 27.02.2004 19:23:15 | |
---|
80% nuoteista pois ja vähän tunnetta kehiin ja lopputulos olisi ollut paljon musikaalisempi. Niinpä niin, jaapa jaa. Kyllä se soolo ainakin nostaa suupielet hymyyn, otsan ruttuuntumisen sijasta... Ja pistätkö vielä nimesi tähän alle... |
Cletus Awreetus 27.02.2004 19:53:44 | |
---|
Kyllä. Loistava tekniikka ja tatsi + mielettömän hyviä riffejä. Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!! |
mikko1 27.02.2004 19:58:48 | |
---|
VH hallitsee. tänään taas tajusin kuinka siistiä perjantaimusaa van halenkin on. "Jos silmät olisivat käsissä, niin käsittäisikö silloin näkemänsä?" - Noir
UUSI OMAKUVA! |
Da Make 27.02.2004 22:59:48 | |
---|
Van Halen on legenda! Cräx, Change, Ötöm!? |
randy 28.02.2004 08:43:45 | |
---|
Lisäksi, vuonna '82 on osattu soittaa kaikenlaista. Koko maasta taivaisiin ylistetty tapping-tekniikka on sekin jonkun aivan muun kuin Eddien-herran keksimä, joskin hän sitä teki ensimmäistä kertaa laajamittaisesti tunnetuksi suurelle yleisölle. Totta. Mutta eikös Eddie ensimmäisinä (taas tulee se Randy Rhoads) käyttäny sitä täppämistä just vasemman käden pull-offien ja hammereiden kanssa. No, oli miten oli, onko sillä kuitenkaan niin väliä kuka sitä ekana teki... Mitä Sammyyn tulee, niin on se minusta kuitenkin osa VH:ta siinä missä Rothkin. PS: Rothin soololevyt muuten on kans aika rock. Lumiukolla on valkonen perse.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Brian May jr. 28.02.2004 14:13:48 | |
---|
Eddien soolot ja riffit on rytmitykseltään aika outoja. Osittain melkein mahdottomia soittaa suoraan nuoteista. Tuo on muuten totta, muistan joskus ihmetelleeni Jumpin sooloa(joka ei kyllä muuten ole edes kovinkaan hyvä) mutta rytmitys on kyllä ihan ihmeellinen. Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi! |
Jake24-25 28.02.2004 16:09:37 (muokattu 28.02.2004 16:10:20) | |
---|
Eddie Van Halenin soittotapa oli uutta ja ihmeellistä silloin 1970-luvun lopulla kun bändi teki ekan levynsä. Sittemmin on tullut lukemattomia Eddietä matkivia soittajia ja Eddien soittotyyli ei enää kuulostakaan niin tuoreelta kuin se alussa kuulosti. Sama homma on vähän muidenkin kitaransoiton uudistajien kohdalla. Hendrixinkään soitto ei nykyisin kuulosta niin yliluonnolliselta kuin se ehkä silloin 60-luvulla kuulosti vähättelemättä silti Jimin ansioita kitaransoiton kehittäjänä ja miehen soittotaitoja. "Rock´n Roll is Cool!" Jake T |
Lisäksi, vuonna '82 on osattu soittaa kaikenlaista. Koko maasta taivaisiin ylistetty tapping-tekniikka on sekin jonkun aivan muun kuin Eddien-herran keksimä, joskin hän sitä teki ensimmäistä kertaa laajamittaisesti tunnetuksi suurelle yleisölle. Niin tosiaan eka albumi tuli "February 10th, 1978", jos vertaat vuoteen '82 niin tuo soittotyyli oli kyllä kaikkea muuta kuin omaperäinen varsinsinkin Jenkkien länsirannikolla. Jos meinaa kritisoida noin kärkevästi jotain, kannattaa varmistaa ensin että faktat on kunnossa. |
Puavali 28.02.2004 17:41:23 | |
---|
Taisi ainakin Frank Marino täppäillä ennen Eddietä, ja jossakin 70-luvun (dekkari?)elokuvassa äijät kävi jollain musiikkistudiolla, jossa joku värillinen tyyppi soitti yökerhojazzia kahden käden täppingillä, pull off'eilla ja hammer on'eilla. Kokeilin matkia, mutta ei sujunut kovin hyvin. Mutta olihan se Eddie aikoinaan minunkin ykkössuosikki. |
Swan 28.02.2004 17:42:57 | |
---|
Taisi ainakin Frank Marino täppäillä ennen Eddietä, ja jossakin 70-luvun (dekkari?)elokuvassa äijät kävi jollain musiikkistudiolla, jossa joku värillinen tyyppi soitti yökerhojazzia kahden käden täppingillä, pull off'eilla ja hammer on'eilla. Kokeilin matkia, mutta ei sujunut kovin hyvin. Olisiko tämä salaperäinen värillinen jazzmies nimeltään Stanley Jordan? Sinulla ei ole mitään kiirettä, ellet satu soitamaan kitaraa. |
Jackson Dinky 28.02.2004 18:15:40 | |
---|
Hammett on parempi. Rusty Cooley |
Lord of the strings 28.02.2004 18:22:32 (muokattu 28.02.2004 18:23:09) | |
---|
Hammett on parempi. Nii! Mut ynkkä on paras! (Tähän irvistävä hymiö, tyyliin mun avatar.) "Onks Kekkonen viel hengissä?" - Ystäväni Emmi. |
mongoloidi 28.02.2004 18:32:38 | |
---|
Nii! Mut ynkkä on paras! (Tähän irvistävä hymiö, tyyliin mun avatar.) Ite oon sitä mieltä,että Ynkkä on taitava kitaristi,mutta ei oo elämänsä aikana tehny yhtään hyvää biisiä. EVH on paljon kovempi jätkä. A-wab-bala-luba-bu-wab-bam-bum! |
Lord of the strings 28.02.2004 18:36:05 | |
---|
Ite oon sitä mieltä,että Ynkkä on taitava kitaristi,mutta ei oo elämänsä aikana tehny yhtään hyvää biisiä. EVH on paljon kovempi jätkä. Vittuillakseni pistin. "Onks Kekkonen viel hengissä?" - Ystäväni Emmi. |
Da Make 28.02.2004 18:36:39 | |
---|
Ite oon sitä mieltä,että Ynkkä on taitava kitaristi,mutta ei oo elämänsä aikana tehny yhtään hyvää biisiä. EVH on paljon kovempi jätkä. Jep, Malmsteen on hyvä, mutta EVH myös kuulostaa hyvältä! Cräx, Change, Ötöm!? |
Cletus Awreetus 28.02.2004 18:43:01 | |
---|
Ite oon sitä mieltä,että Ynkkä on taitava kitaristi,mutta ei oo elämänsä aikana tehny yhtään hyvää biisiä. EVH on paljon kovempi jätkä. Mun mielestä Ynkällä on aivan loistavia biisejä esim. Rising Force -levy täynnä. Ne purkkahevijutut ei oikein ole iskeneet mutta jotkut neoklassiset väännöt ovat kyllä mestariteoksia. Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!! |
mongoloidi 28.02.2004 19:01:28 | |
---|
Vittuillakseni pistin. No näin ajattelinkin. A-wab-bala-luba-bu-wab-bam-bum! |
Skebaholikko 28.02.2004 21:28:11 | |
---|
Eddie on ykkönen. Eddie is THE MÄÄÄN. Eddie on jumala. Eddie soitta kosketimet ja kitarat maailman parhaassa biisissä. Eddie soittaa kosketinsoolon ja kitarasoolon maailman parhaassa biisissä. Guitar Worldiä lainatakseni: "He is the only man besides Jimi Hendrix who will always look cooler than you do on stage. ALWAYS. No use trying." Sekin tiivistää aika näpskästi kaiken. EVH on suurin vaikuttajani ja inspiroijani. Minulle hän on kaikkien aikojen muusikko, bar none. Eddiellä on vaan kaikki. Tyyli, sävelkorva, melodiantaju, huikea tekniikka, upea soundi, lavapresenssi ja huumorintajukin, kahtokaa vaikka videoita ja keikkataltiointeja. Mies ja muusikko vailla vertaa. Olen puhunut. JUMP! "Milhouse: Well Bart, I guess we learned that war is not the answer to anything." "Bart: Except to all of Americas problems. Milhouse: Amen." MATT GROENING JA KUMPPANIT OVAT NEROJA! |
lxi 29.02.2004 00:05:25 (muokattu 29.02.2004 23:55:14) | |
---|
Jos meinaa kritisoida noin kärkevästi jotain, kannattaa varmistaa ensin että faktat on kunnossa. Tässä taidettiin edelleen puhua Beat Itistä, joka tuli kai '82. Steve Hackett täppäili Genesiksen levyllä jo '73 ja hänkään ei missään nimessä ollut ensimmäinen. Eruptionia kuunnellessa tulee mieleen, että tätä samaahan joka toinen kitaristi vieläkin jauhaa. Neljännesvuosisadan jälkeen. "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire |