Aihe: Uudet elementit vai kokonaan uusi kaappi?
1
treble
24.07.2009 16:55:58
Multa löytyy tollanen vanhemman valvestate sarjan 4*12 kaappi. Soundi on suht tuhnu joten olen ajatellut, että hommaisin tuohon uudet elementit. Vai onko mielestänne tämä turhaa? Onko halvemmissa kaapeissa yleensä puutkin sen verran tuhnuja, että kannattaisi ennemmin ostaa kokonaan uusi kaappi?

Pidän tuosta kaapista kokonsa takia, sillä tuo on 412 kaapiksi todella pieni kokoinen ja roudaus onnistuu yksinäänkin. Mitä elementtejä sitten suosittelisitte, mikäli siihen vaihtoehtoon päädyn? Ehkäpä ristikkäin jokin kiva toisiaan tukeva pari? Musiikki jota soitan on C-vireestä menevää hevanderia. Nuppina on tällä hetkellä Engl Screamer, mutta sekin jossain vaiheessa varmaan vaihtuu.
ÄsJii
24.07.2009 17:32:20
sillä tuo on 412 kaapiksi todella pieni kokoinen ja roudaus onnistuu yksinäänkin.

Kokonaan uusi ja hyvä 2x12?
N33m0
24.07.2009 17:56:51

Joop, kannattaa hommaa kerralla kokonaan uus kaappi. Ei se että valvestatessa olisi mitään vikaa... mutta ku siinä on. Eli kaappiin joka on nidottu kasaan jätepuusta ei kannata upottaa monen sadan euron elementtejä. Kaapin rakenne on siis aika oleellinen osa sitä sointia. Erityisesti kovemmilla volyymeilla musiikkityylistä riippumatta edullisemman luokan kaapit alkaa helposti pieremään ja resonoimaan. Elementeillä on toki suurin vaikutus itse soundiin mutta kannnattaa hommaa kunnon kaappi ja tarvittaessa siihen kokeilla uusia elementtejä jos alkuperäiset ei miellytä.

Niin ja kannattaa tsekkaa eminencen skobet, todella hyvä hinta/laatu-suhde.
"Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top."
- James Hetfield
harryk
24.07.2009 17:59:11

treble: Multa löytyy tollanen vanhemman valvestate sarjan 4*12 kaappi. Soundi on suht tuhnu joten olen ajatellut, että hommaisin tuohon uudet elementit. Vai onko mielestänne tämä turhaa? Onko halvemmissa kaapeissa yleensä puutkin sen verran tuhnuja, että kannattaisi ennemmin ostaa kokonaan uusi kaappi?

Pidän tuosta kaapista kokonsa takia, sillä tuo on 412 kaapiksi todella pieni kokoinen ja roudaus onnistuu yksinäänkin. Mitä elementtejä sitten suosittelisitte, mikäli siihen vaihtoehtoon päädyn? Ehkäpä ristikkäin jokin kiva toisiaan tukeva pari? Musiikki jota soitan on C-vireestä menevää hevanderia. Nuppina on tällä hetkellä Engl Screamer, mutta sekin jossain vaiheessa varmaan vaihtuu.

Vaihdettiin kaverin vastaavaan kaappiin kuukausi sitten Greenpackit vanhojen rimpulaelementtien tilalle ja hän väittää, että saundi parani selkeästi. Kaverilla on kylläkin Bluetone Plexi Lead nuppina ja soittelee normaalilla vireellä. Kyseessä on myös tuo vähän normaalia 4x12" pienempikokoinen kaappi harry
LaXu
26.07.2009 18:18:40
harryk: Vaihdettiin kaverin vastaavaan kaappiin kuukausi sitten Greenpackit vanhojen rimpulaelementtien tilalle ja hän väittää, että saundi parani selkeästi. Kaverilla on kylläkin Bluetone Plexi Lead nuppina ja soittelee normaalilla vireellä. Kyseessä on myös tuo vähän normaalia 4x12" pienempikokoinen kaappi harry

No eipä tuo ole ihme, jotain epämääräisiä ne vakioelementit noissa kuitenkin ovat. Väittäisin kuitenkin, että hieman parempaan kaappiin sijoittaminen on kannattavampi kuin elementtien vaihto. Yleensä myös nimenomaan isommalla sisätilavuudella varustetut kaapit tuppaavat myös kuulostamaan paremmilta, eikä kokoero yleensä ole paha. Painoahan sitä yleensä kiroaa kitarakamoja siirrettäessä. ;)

Itse olen ollut kovin tyytyväinen Saksasta Tube Townista tilaamaani 2x12 REX Pro kaappiin. Hintaa 259 + kaiuttimet + kuljetus, eli itse kaappi ei hirmuisia maksa. Muutenkin voi säästää jos vastaavan tilaa ilman tuota irrotettavaa takalevyä (joka ainakin minulla osoittautui hieman turhaksi ominaisuudeksi).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)