Olisi pian tarkoitus ostaa itselleni äänitysläppäri ja haluaisin näihin muutamiin kysymyksiin vastauksia. 1. Mikä merkkinen kone kannattaa ostaa? Acer tuntuu olevan aika halpa merkki muihin verrattuna, onko acerissa jokin huonompaa muihin merkkeihin verrattuna? 2. Haluaisin äänittää kahdeksan raitaa kerrallaan sisälle, pitäisikö minun hommata joko USB vai firewire äänikortti? Ehdotelkaa hyviä USB tai Firewire äänikortteja, joista löytyy etuasteet. Kumpi olisi parempi vaihtoehto, usb vai firewire? Koneessa tulisin käyttämään mahdollisesti Windows Vistaa ainakin aluksi, mikäli käyttöjärjestelmällä on merkitystä äänikorttia valittaessa. 3. Onko USB-mikseri hyvä vaihtoehto vai onko äänikortti etuasteilla parempi valinta? 4. Onko jotain muuta mitä kannattaa ottaa huomioon äänitysläppäriä ostettaessa? Softana tulisin käyttämään aluksi varmaankin Reaperia. Budjettini on konetta varten joku 400-500e. Äänikorttiin satsaan sitten sen verran kun tarviin, jotta saundi olisi todella hyvä. |
Kalmo 26.07.2009 20:49:28 | |
---|
Mahtaakohan 400-500 euron koneessa olla kyllin nopeaa kovalevyä kahdeksan raidan äänitykseen monitoroinnin yms. lisäksì? Useat suosittelevat ulkoisen 7200 rpm kovon hankkimista läppärin yhteyteen, koska niissä on yleensä hidas kovo. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
washburn 26.07.2009 21:17:47 | |
---|
artodaguitarist: Olisi pian tarkoitus ostaa itselleni äänitysläppäri ja haluaisin näihin muutamiin kysymyksiin vastauksia. Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että tarvitsetko todella läppärin? Tuolla budjetila sais kuitenkin paljon parempaa rautaa pöytäkoneen muodossa. Tai läppärissä ainakin joutuu tinkimään monessa kohtaa.. IMO Live long and prosper. |
Cathi777 27.07.2009 09:52:19 | |
---|
washburn: Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että tarvitsetko todella läppärin? Tuolla budjetila sais kuitenkin paljon parempaa rautaa pöytäkoneen muodossa. Tai läppärissä ainakin joutuu tinkimään monessa kohtaa.. IMO Eikä tuollaiset 400-500 euron läppärit kyllä kovin häävejä ole. En itse kyllä kenellekään sen hintaluokan laitteita suosittelisi. Enemmin minäkin kokoisin pöytäkoneen tuohon hintaan. Only pop music can break my heart... |
artodaguitarist 27.07.2009 13:48:27 | |
---|
Joo, olen tietoinen pöytäkoneen paremmin soveltuvuudesta äänityskäyttöön. Olen aloittamassa opiskelut uudella paikkakunnalla ja tarkoituksena olisi ostaa kone, jota on helppo kuljettaa mukana. Pöytäkone olisi muussa tapauksessa suora vaihtoehto. Entä jos asettaisin budjettini 700-800e luokkaan? Olisiko äänitysmahdollisuudet sen paljoa paremmat? |
Kalmo 27.07.2009 14:24:39 | |
---|
Ainakin jos koneesta löytyy Intelin tuplaydinprossu AMD:n sijasta, se on jo kotiinpäin. Ne ovat tehokkaampia. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
washburn 27.07.2009 14:27:01 (muokattu 27.07.2009 14:40:45) | |
---|
artodaguitarist:Entä jos asettaisin budjettini 700-800e luokkaan? Olisiko äänitysmahdollisuudet sen paljoa paremmat? Tuolla budjetilla voisit saada vaikkapa vähän käytetyn macbookin. Itse ostaisin semmoisen, jos tarvitsisin nimenomaan läppäriä äänityskäyttöön. EDIT: esim. tämä: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=39&t=128516 Live long and prosper. |
artodaguitarist 27.07.2009 18:50:48 | |
---|
Mitä eroa äänityksessä on Macilla ja PC:llä? |
JPQ 28.07.2009 09:58:24 | |
---|
artodaguitarist: Mitä eroa äänityksessä on Macilla ja PC:llä? no mac yleensä kuulemma toimii paremmin,sille saa jotain softia mitä ei pceelle ja toisinpäin mutta ne on vähissä. ja sitten yksi juttu josta olen mielestäni kuullut emonkin äänillä mäkissä nauhoittelee mielummin en yhtään ihmettelisi kun sain samalla kortilla arviolta 10db (ei paljoa sanoo joku mutta kyllä minusta se paljon on jos kone vaikuttaa tuon verran) vähemmän kohinaa kun veljeni kun alustana ei ollut pc eikä kyllä mäkkikään ja ihan soundblaster live creativen versio ei siis yhden toisen firman versio (ei toimi mainituilla aureilla siinä koneessa). joten voipi olla että pohja meteli mäkissä koneesta johtuvalta osin heikompi. itselläni olisi mäkki mutta eräät syyt laittoi pistämään pceen. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Antroid 28.07.2009 10:26:15 | |
---|
JPQ: no mac yleensä kuulemma toimii paremmin,sille saa jotain softia mitä ei pceelle ja toisinpäin mutta ne on vähissä. ja sitten yksi juttu josta olen mielestäni kuullut emonkin äänillä mäkissä nauhoittelee mielummin en yhtään ihmettelisi kun sain samalla kortilla arviolta 10db (ei paljoa sanoo joku mutta kyllä minusta se paljon on jos kone vaikuttaa tuon verran) vähemmän kohinaa kun veljeni kun alustana ei ollut pc eikä kyllä mäkkikään ja ihan soundblaster live creativen versio ei siis yhden toisen firman versio (ei toimi mainituilla aureilla siinä koneessa). joten voipi olla että pohja meteli mäkissä koneesta johtuvalta osin heikompi. itselläni olisi mäkki mutta eräät syyt laittoi pistämään pceen. Huh mitä luettavaa. Tosta sun vastauksesta ei saa kyllä mitään tolkkua. Infosisältö puhdas nolla. Voisit varmaan vähän skarpata noissa viesteissäsi jos haluat osallistua keskusteluun. Aiheeseen: Macin eduiksi katsoisin yleisen toimintavarmuuden, kun kone ei ala pikkuhiljaa hyytyä, sillä se ei kerrytä niin paljon paskaa kuin pc. Mac on enemmän plug&play -ratkaisu. :) Itse ohjelmathan on pääosin samoja ja niiden käyttö ei eroa pc:ltä macille siirtyessä. Uusien Macbook Pro:iden etu on selkeästi hiljaisuus, niissä kun jäähdytys hoituu osin suoraan alumiinisesta rungosta haihtumalla. Macit on kalliita, mutta kuten sanottua, 800e alkaa saada jo vähän käytettyä Macbookiakin. Opiskelija-alennuksella saa uudenkin 870e... |