Aihe: The Smashing Pumpkins
1 2 3 4 590 91 92 93 94162 163 164 165 166
konehes
12.06.2009 11:17:33
Kesäkuun kunniaksi soi Siamese Dream. Jotkut asiat eivät sitten koskaan muutu.
cherub with heavy metal machine
MV
14.06.2009 04:59:01
Millä levyllä on eniten noita raskaampia veisuja? Quietista tykkään esim.
Are you madferit?
Heavy Metal Machine
14.06.2009 10:08:38
MV: Millä levyllä on eniten noita raskaampia veisuja? Quietista tykkään esim.

Mellon Collie & The Infinite Sadnessilla sanoisin. Myös Machinalta löytyy esim The Everlasting Gaze...
Ylimielinen Stadilainen
jannu
14.06.2009 19:50:03
Zero-EP on tietty pelkkää mätkettä, Pennies:iä lukuunottamatta.
professori
16.06.2009 12:22:36 (muokattu 16.06.2009 12:22:54)
Tsekatkaas threadi Silversun Pickupseista: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=3&t=179539&

Bändiä verrataan ahkerasti Pumpkinseihin. Millasia fiiliksiä herättää Pumpkins -faneissa?
"God damn you Walter! You fuckin' asshole! Everything's a fuckin' travesty with you, man! And what was all that shit about Vietnam? What the FUCK, has anything got to do with Vietnam? What the fuck are you talking about?"
konnamatti
16.06.2009 23:58:21
professori: Tsekatkaas threadi Silversun Pickupseista: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=3&t=179539&

Bändiä verrataan ahkerasti Pumpkinseihin. Millasia fiiliksiä herättää Pumpkins -faneissa?

Mie en ainakaan ymmärrä yhtään :S
velipesonen
25.06.2009 22:56:21

Hei vaan,

En ole varmaankaan ensimmäinen, mutta yksi varhaisimmista Smashing Pumpkins -diggareista Suomessa. Ostin Gishin heti samana päivänä kun se ilmestyi, ja kun siihen aikaan toimin dj:nä, soitin levyä erittäin ahkerasti kesällä 1991. Minusta oli silloin mukavaa että joku keksi tehdä sellaista puolipsykedeelistä rokkia, jossa oli enemmän särmää ja ideaa kuin Seattlen bändien sumeassa hevipunkissa. Bändin jäsenet näyttivät joltain muulta kuin uskottavuuttaan viimeiseen asti alleviivaavilta pölhöiltä. Levyn kappaleissa oli melodioitakin.

Siamese Dream oli hyvä levy, ja Mellon Collien jotkin kappaleet varsinainen täräys. Profiilistani voi lukea että olen B- ja W-fanaatikko, ja molempia oli matkassa mukavasti.

Mihin Corganin sävelkynä sitten tylsyi? Ukko on loistava kitaristi, ja sekä säveltäjänä että sanoittajana parhaimmillaan superluokkaa. Alkoiko hän pelata liiaksi itse keksimillään säännöillä?

Jos menestynyt taiteilija alkaa pelata itse keksimillään säännöillä, hän pelaa myös itse keksimäänsä peliä ja on kentän ainoa pelaaja. Hän kerää silti täysiä stadioneita seuraamaan tätä näytelmää. Niin minun mielestäni Smashing Pumpkinsille eli Hra Corganille on käynyt.

Rehellisyyden nimissä on lisättävä, että rumpali Jim Chamberlin pystyy puskemaan jotain mielenkiintoa myös Corganin vähemmän viehättäviin kappaleisiin.
jannu
26.06.2009 11:36:09
velipesonen: Mihin Corganin sävelkynä sitten tylsyi? Ukko on loistava kitaristi, ja sekä säveltäjänä että sanoittajana parhaimmillaan superluokkaa. Alkoiko hän pelata liiaksi itse keksimillään säännöillä?

Jos menestynyt taiteilija alkaa pelata itse keksimillään säännöillä, hän pelaa myös itse keksimäänsä peliä ja on kentän ainoa pelaaja. Hän kerää silti täysiä stadioneita seuraamaan tätä näytelmää. Niin minun mielestäni Smashing Pumpkinsille eli Hra Corganille on käynyt.

Ja mitähän nämä itsekeksityt säännöt sitten mahtavat olla?

Omasta mielestäni Corgan kehittyi ennen alkuperäisen kokoonpanon hajoamista (Siis ennen Ihan lähtöä) biisinkirjoittana erittäin paljon levy levyltä. Ensimmäiset isommat lapsukset ovat ilmaantuneet vasta tämän jälkeen.

Rehellisyyden nimissä on lisättävä, että rumpali Jim Chamberlin pystyy puskemaan jotain mielenkiintoa myös Corganin vähemmän viehättäviin kappaleisiin.

Mutta miten käy tulevaisuudessa, kun Corgan on Chamberlinin lähdettyä tehnyt "Placebot" ja rumpupallilla on tehty kohtalaisen radikaali nuorennusleikkaus?

Olihan Adorekin aivan loistava albumi ilman Jimmyn panosta. Tällä kertaa voi tilanne olla kuitenkin hyvinkin toinen.
velipesonen
26.06.2009 12:01:41

jannu: Ja mitähän nämä itsekeksityt säännöt sitten mahtavat olla?

Olinpas minä runollinen. Olisi pitänyt sanoa että homma jämähti minun mielestäni paikoilleen.
jannu
26.06.2009 12:03:08
velipesonen: Olinpas minä runollinen. Olisi pitänyt sanoa että homma jämähti minun mielestäni paikoilleen.

Joka tarkoittaa mitä?

Lypsäminen on sitä mitä ei pitäis tehdä keskusteltaessa, vaan oltaessa kiinni lehmän tississä.
velipesonen
26.06.2009 13:06:18

jannu: Joka tarkoittaa mitä?

Minun korvissani ja käsityskyvylläni Adoren jälkeiset tuotokset ovat kuulostaneet liiaksi vanhan toistamiselta ja potentiaalisilta singlen b-puolilta. Adore taas kuulosti liikaa uudelleenlämmitetyltä vanhan liiton goottimusiikilta. Omat hetkensä niillä kaikilla levyillä on.
koera
26.06.2009 20:35:39
rumpupallilla on tehty kohtalaisen radikaali nuorennusleikkaus?

Mitämitä? Onko joku uus jannu jo kiinnitetty rumpaliks??
I'm on seafood diet: I see food, I eat it.
jannu
26.06.2009 21:49:00
koera: Mitämitä? Onko joku uus jannu jo kiinnitetty rumpaliks??

http://www.smashingpumpkins.com/pag … mation-regarding-drummer-mike-byrne
koera
26.06.2009 22:25:15
jannu: http://www.smashingpumpkins.com/pag … mation-regarding-drummer-mike-byrne

Hehe, nyt muuten tarjoon khalijan (jos samaan baariin satutaan) sille, joka tunnistaa, mitä biisiä toi kaveri vetää tossa Drumoff 08-videossa, ajassa 0:00-0:18.
jannu
30.06.2009 13:08:25
http://www.zerosec.ws/the-chris-isa … shing-pumpkins-ws-dsr-xvid-walmart/

Tossa aika syväluotaavaa haastista ja ihan hyviä vetoja, tovin ennen kuin Jimmy lähti bändistä.
jannu
15.07.2009 23:48:43
--Tomppa--
16.07.2009 14:47:42
koera: Hehe, nyt muuten tarjoon khalijan (jos samaan baariin satutaan) sille, joka tunnistaa, mitä biisiä toi kaveri vetää tossa Drumoff 08-videossa, ajassa 0:00-0:18.

Kerrokerrokerroo
Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM
konehes
26.07.2009 18:49:16
Mäkrö: Kirpparilta tuli vastaan Zwanin Mary Star Of The Sea C-kasetti. Tuo näyttää ihan aidolta. En tiennyt, että tuohon aikaan C-kasetteja vielä julkaistiin. Nythän tilanne alkaa taas olemaan toinen. Onko tuo harvinainen?

SPFC:n mukaan kasettipainosta ei pitäisi olla: http://www.spfc.org/songs-releases/discog.html?discog_id=160
cherub with heavy metal machine
koera
26.07.2009 19:38:42
--Tomppa--: Kerrokerrokerroo

Paljastettakoon nyt vihdoin, että kyseessä on Mars Voltan Wax Simulacra :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)