Quill 24.07.2009 14:08:22 (muokattu 24.07.2009 14:24:39) | |
---|
Hei, Yiritin tuossa kolvata Neutrik plugia instrumenttikaapeliini. En vain onnistunut. Miten tuon muoviosan, joka laitetaan viimeiseksi saa tuohon paksuun osaan kaapelia, kun se reikä siinä muoviosassa on niin pieni? Minulla jäi myös tuota kuparia törröttämään sen viimeistely muoviosan alta. Miten nämä sitten pitäisi kolvata? Plugi on Neutrik NP2RX. ps: kokeilin uudestaan, sain kyllä kolvattua, mutta tuon viimeiseksi laitettavan muoviosan alta näkyy sitä kupari lankaa, eihän sen näin pitäisi olla? |
jopasoli 24.07.2009 14:27:58 | |
---|
Quill: Hei, Yiritin tuossa kolvata Neutrik plugia instrumenttikaapeliini. En vain onnistunut. Miten tuon muoviosan, joka laitetaan viimeiseksi saa tuohon paksuun osaan kaapelia, kun se reikä siinä muoviosassa on niin pieni? Minulla jäi myös tuota kuparia törröttämään sen viimeistely muoviosan alta. Miten nämä sitten pitäisi kolvata? Plugi on Neutrik NP2RX. ilmeisesti tämä http://ig3c.dip.jp/IkakooGathering/Top/Guitar/Neutrik/NEUTRIK_1.jpg Siitä vaan tunget sen piuhan läpi, se on sen verran pehmeetä että venyy. Piuhan vaippa juotetaan tohon runkoon, mikä on toi isompi puoliympyräkaari. Kuuma eli se keskellä oleva piuha sitten siihen keskelläolevaan kaareen. |
Quill 24.07.2009 14:31:17 (muokattu 24.07.2009 14:34:21) | |
---|
Ai katos vaan, ei tullut mieleen yhtään, että se tehtäisiin noin. Kiitoksia paljon. Nyt toimii. |
Quill 24.07.2009 19:19:32 (muokattu 24.07.2009 20:24:32) | |
---|
E: Kaikki toimii nyt hyvin. |
pardy 24.07.2009 19:27:50 | |
---|
Quill: Tuli toinen probleema. Järkevänä aloin vaihtamaan Procon Lifeline piuhaan tuota Neutrik plugia, mutta tuossa Lifelinessa olikin 3 juotettavaa juttua. Maa ja sitten sen puna- ja mustakuoriset piuhat. Hain muutaman plugin lisää musaliikkeestä ja siellä sanottiin, että tuo punainen pitäisi antaa olla juottamatta tai sitten kokeilla juottaa maan kanssa tuon Neutrikin runkoon. Sain signaalia läpi, mutta kauhe hurina ja kohina joka melkein peittää kitaran äänen. Mitä pitäisi tehdä? Tuon sorttisessa piuhassa sen kolmannen pitää olla toisessa päässä kytketty maihin ja toisessa ei. Oliko kaikki alunperin kolvattu myös vanhaan plugiin kiinni? Jos oli niin kaksi karvaa menee maihin yksi keskikaareen. Jos ei niin yksi jää "törröttämään". Kokeile ja keksi -periaatteella lähtisin tuota ratkaisua hakemaan. |
Seba 25.07.2009 18:22:21 | |
---|
Itse kokeilin joskus laiskuuttani jättää sen piuhoja ympäröivän "suojamaan" vai mikä lie, kytkemättä kokonaan niin että laitoin vaan ne ohkaiset karvat kiinni ja hurisi ihan urpona. Olen sittemmin kytkenyt senkin molemmista päistä maihin ja hyvin on toiminut kaikki. Mitä eroa/virkaa/hyötyä on kolvata se vaan toisesta päästä kiinni se ympäryspiuha? |
|