kloppis 25.07.2009 12:23:55 | |
---|
Pitäisi hankkia pari tab-kirjaa, mitä ei kirjastosta löytynyt (muuten kirjastossa on mm. RHCP:tä, Metallicaa, Offspringia..). Olisiko kenelläkään jotain kauppaa suositella? |
Dunga 25.07.2009 12:30:37 | |
---|
Kerro nyt edes mitä kirjoja on hakusessa niin voidaan etsiä puljuja, joista niitä löytyy. War... war never changes. |
ka8i 25.07.2009 12:35:55 (muokattu 25.07.2009 12:36:41) | |
---|
|
Tjero 25.07.2009 12:44:09 (muokattu 25.07.2009 12:53:02) | |
---|
Kirjastoista voi löytyä jotain, kannattaa tsekata. Edit: Ensi kerralla luen avausviestin huolellisesti.. Mutta silti, jossain kirjastoissa voidaan mahdollisesti hankkia se kirja sinne kysyttäessä? O_o |
PekkaM 25.07.2009 12:47:09 | |
---|
Tsekkaa ensin jos joku olisi vääntänyt omat etsimistäsi kappaleista. Tuolla on paljon hyviä joista läheskään kaikki eivät vaadi Guitar Prota tai Power Tabia: http://www.ultimate-guitar.com |
TTV 25.07.2009 12:47:16 | |
---|
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.) |
Grugi 25.07.2009 12:48:47 | |
---|
SDMF |
McNulty 25.07.2009 13:07:06 | |
---|
Jos tiedät tabulatuurikirjojen ISBN-koodit, niin voit tilata ne vaikka Suomalaisesta kirjakaupasta, Amazonista, F-Musiikin nuottiosastolta... ja mitä näitä tilauksia vastaanottavia kirjakauppoja nyt onkaan. Ylimielistä besserwisseröintiä m.netissä jo vuodesta 2003 lähtien! |
kloppis 25.07.2009 13:29:40 | |
---|
PekkaM: Tsekkaa ensin jos joku olisi vääntänyt omat etsimistäsi kappaleista. Tuolla on paljon hyviä joista läheskään kaikki eivät vaadi Guitar Prota tai Power Tabia: http://www.ultimate-guitar.com Tottakai nyt on ultimate-guitar ollut monta vuotta käytössä. Siellä ei vaan aina tunnu olevan niissä tabulatuureissa mitään järkeä. |
henrikarijuhani 25.07.2009 13:30:30 | |
---|
amazon.com www.youtube.com/jenkkarenkka |
Antti1 25.07.2009 13:30:50 | |
---|
kloppis: Siellä ei vaan aina tunnu olevan niissä tabulatuureissa mitään järkeä. Eipä ole aina edes niissä virallisissa julkaisuissakaan. Hiukan pielessä olevat tabit on ihan hyvä lähtökohta korvan kehittämiselle ja uusien sormituksien oivaltamiselle, mikäli ei ihan sokeasti luota kaikkeen netistä löytämäänsä. Fuck this shit!
It's gone too far! |
Kalm 25.07.2009 13:52:36 | |
---|
|
Tales 25.07.2009 14:20:18 | |
---|
www.bookplus.fi Tuolla on aika kattavat valikoimat, joskin toimitusajat saattavat harvinaisempien julkaisujen kohdalla olla parikin viikkoa. Laskuun tilaaminen onnistuu. Tuolta tilaan itse aina kaikki kirjani(musiikkiin liittyvät ja liittymättömät) ja suosittelen muillekin. |
Juicy 25.07.2009 14:21:35 (muokattu 25.07.2009 14:22:50) | |
---|
kloppis: Tottakai nyt on ultimate-guitar ollut monta vuotta käytössä. Siellä ei vaan aina tunnu olevan niissä tabulatuureissa mitään järkeä. Ne on oikeasti ihan karmeita välillä. Joihinkin simppeleihin rässikappaleisiin on sormitukset vedetty kuin johonkin konservatorion klassisen kitaroinnin pääsykokeisiin. Tosin mä oon huomannut, että Guitar Pro vetää ihte ne sormitukset miten sattuu, kun siihen importtaa miditiedostosta nuotit. Itse olen ihan käsi tuon softan kanssa, voiko niitä itse edes muokata? Sormituksia meinaan. Tässä piti basistille tehdä gp-filu yhdestä omista projekteista, siinä oli referenssinä midi-bassot jotka exporttasin ja vein GP:hen, siinä tuli huomattua miten ne sormitukset meni aina hankalimman kautta. Sori lievä offtopic. |
PekkaM 25.07.2009 14:23:06 | |
---|
Pitää kyllä usein katsoa, että onko tabeissa mitään järkeä. En tajunnut, että niitä tehdään suoraan jostain mideistä, eihän se johda mihinkään järkevään ;) |
Juicy 25.07.2009 14:34:58 | |
---|
PekkaM: Pitää kyllä usein katsoa, että onko tabeissa mitään järkeä. En tajunnut, että niitä tehdään suoraan jostain mideistä, eihän se johda mihinkään järkevään ;) Voihan ne lätkiä suoraan siinä softassakin, mutta en tiedä saako sormituksia siltikään itse jotenkin muokata. Joskus ne on jopa ihan väärin, kuulee selvästi kun menee sävelet ihan miten sattuu, joskus rummutkin aivan väärin. Dimmu Borgirin Puritania, siitäkin tuolla sivuilla olevat rävellykset aiheuttaa myötähäpeän tunnetta. Miten voikin noin yksinkertaisen kappaleen vetää niin vääriin, ihan kuin joku olisi kerran kuullut kappaleen ja sen jälkeen ulkomuistista lätkinyt nuotteja vähän sinnepäin. =) |
Antti1 25.07.2009 14:36:48 | |
---|
Juicy: Voihan ne lätkiä suoraan siinä softassakin, mutta en tiedä saako sormituksia siltikään itse jotenkin muokata. Siis mikä on ongelmana? Sähän voit vaikka muuttaa sen Dimmu Burgerin Ukko Nooaksi, jos jaksat vaan näppäillä uudet sävelet sinne tilalle. Kirjoitat uudet sormitukset tilalle ja poistat vanhat, niin siinäpä se homma on. Fuck this shit!
It's gone too far! |
Juicy 25.07.2009 14:43:48 | |
---|
Antti1: Siis mikä on ongelmana? Sähän voit vaikka muuttaa sen Dimmu Burgerin Ukko Nooaksi, jos jaksat vaan näppäillä uudet sävelet sinne tilalle. Kirjoitat uudet sormitukset tilalle ja poistat vanhat, niin siinäpä se homma on. Älä ny hikkeenny! Sanoinhan että olen ihan käsi tuon softan kanssa. Sitäpaitsi, taisin juuri hiffata miten ne muutetaan. Aiemmin en pystynyt jostain syystä valitsemaan: Nuotti-->Vasemman käden sormitus-->jne. Pitääkin tutkiskella mitä nuo asetukset tekee. |
AARRggh, nyt tulee kilometrin mittainen facepalm... Siis joo, menen nurkkaan häpeämään tyhmyyttäni. Eihän se vaikeaa ollutkaan. =) |
Antti1 25.07.2009 14:47:04 | |
---|
Juicy: Älä ny hikkeenny! Kyllä jo vähän hiki on, mut ei se susta johdu. Pitääkin tutkiskella mitä nuo asetukset tekee. Nyt mä alan olemaan jo ihan totaalisen pihalla sun aivoitusten kanssa. :D AARRggh, nyt tulee kilometrin mittainen facepalm... Siis joo, menen nurkkaan häpeämään tyhmyyttäni. Eihän se vaikeaa ollutkaan. =) Eli käytännössä vaan naksuttelet numeroita näppäimistöltä ja liikut nuolilla haluttuun suuntaan? ;) Fuck this shit!
It's gone too far! |