Aihe: Marsu JVM410H nuppi
1 2 3
no_notes
16.07.2009 20:55:09
tommilep: Niin tuo kaiutinelementtien vaihto vissiin on helppo toimenpide.. Kun eikös noi elementit ole samankokoisia 12" Celestion Vintage ja Celestion Vintage 30 niin kummatkin on tuon 12 tuumaisia niin vaihto vissiin helppoa ?

Niin pitääkös tuon Celestion Vintage 30 kaiutinelementi olla sitten 16 vai 8 ohmia jos sellasen vaihtaa tuohon Marsun 1936V kaappiin..

Itse vissiin hommaamassa syksyllä tai talven kynnyksellä kanssa moisia kunhan saa ensin rahaa kokoon..

Ja metallimusiikkia tulisi koitettua pistää menemään.

Mulla 1936 oli G12T-75 elementeillä ja toisen siis vaihdoin V30 elementtiin. Nämä sopii samoihin reikiin. 8 ohmia. Vaihto on yhtä helppoa kuin kalsareiden vaihto. 50 w riittää varmasti tehojen puolesta. Soundit, itse en heviä soita, mutta mielestäni hevit irtoaa kyllä. Viimekädessä soundihommat on kuulijan/soittajan korvissa ja korvien välissä. Testaile eri vaihtoehtoja ja ota itselle mieluisat lelut. Itse tilasin releet Englannista. Soundslivestä. Nykyisin eivät toimita marsuja maan ulkopuolelle.
Dave Adrian
16.07.2009 21:06:21 (muokattu 16.07.2009 22:09:19)

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen 410H:een. Niin kuin moni on jo todennut, monenlaista siitä löytyy, mutta omasta mielestäni se on vain hyvä juttu. Joku tietty sanoo, että jokaista mahdollista soundia vähän sinne päin, mutta itse olen ollut enemmän kuin tyytyväinen soundeihin. Ja puhdas oikeasti pysyy puhtaana, ei mitään rosoja kovallakaan volalla, kun cleanin greenin moden laittaa ja siitä hakee.

Ja jos JCM miellyttää, niin silloin varmasti miellyttää JVM:kin. Itsellä on siinä edessä sd-1 vähän kompressoimassa vahvarin omaa säröä, joka mulla löytyy OD1:n oranssilla modella, ja avot että on hyvä. Jos tykkää esim. Maidenin kasarisoundeista vaikkapa Live after deathilla niin aika lähelle tuolla olen päässyt. Joku aiemmin sanoi, ettei sd-1 juurikaan vaikuta, mutta itse kyllä huomasin, että vaikuttaa. Vahvarissa on omakin särö todella hyvä, mutta se sd-1 (tai miksei jokin muukin) antaa sen lopullisen mausteen. Ja kaappina mulla on perus Marshallin 4x12 1960A.

Suosittelen kaikille, jotka hakevat hyvää klassista hevirokkisäröä ja puhdasta, joka pysyy puhtaana. Niin tietty, jos haluaa vahvarin olevan Marshall. Kyllähän tuo yhtälö monella muulla merkillä toimii, mutta en vielä ole aiemmin Marshallia löytänyt, joka ei riko puhdasta edes vähän.

Jotta näin!
Up the Irons!!
P-man
17.07.2009 15:43:31
En vieläkään ymmärrä miksi joku ostaa tuon 4-kanavaisen mallin kun 205-mallissakin on jo 5 eri saundia joilla pelata. Puhtaasta aivan hirveisiin määriin säröä. Kai se on se kun isot pojat on sanonut että 100-wattia on minimi heviin.

Mä en ymmärrä miks joku ostaa jonkun muun ku 4-kanavaisen mallin.
205 ja 210 malleista puuttuu just se parempi särökanava, mikä 410 mallissa on nimellä OD1.
Hintaero 2 ja 4 kanavaisen välillä on todella pieni.
P-man
17.07.2009 15:48:53
Ja jos JCM miellyttää, niin silloin varmasti miellyttää JVM:kin. Itsellä on siinä edessä sd-1 vähän kompressoimassa vahvarin omaa säröä, joka mulla löytyy OD1:n oranssilla modella, ja avot että on hyvä.

Täysin samaa mieltä!
Minushuman
18.07.2009 18:56:28
Jees. Tossa alkuviikosta kun ton 410:n sain, niin rehellisesti sanottuna olin hieman pettynyt siihen särösaundiin. Mutta nyt kun sitä on tullut ruuvailtua, niin löytyyhän siitä ihan hyvät saundit. Ainakin mulla se on vaatinut (/tulee vielä vaatimaan) aikamoista ruuvailua, kun kaikki vaikuttaa kaikkeen ja suht paljon. Tuolta jvmfoorumilta saa hyviä tipsejä noihin saundien ruuvailuihin. Mitään polkumiinoja ton kanssa en ole vielä kokeillut, kun ajattelin ensin yrittää repiä tosta ne parhaimmat saundit ja vasta sitten alkaa hienosäätämään jollain EQuilla ja muilla.
"Badgers? We don't need no stinkin' badgers!!!" T.S.
P-man
18.07.2009 19:04:46
Jees. Tossa alkuviikosta kun ton 410:n sain, niin rehellisesti sanottuna olin hieman pettynyt siihen särösaundiin. Mutta nyt kun sitä on tullut ruuvailtua, niin löytyyhän siitä ihan hyvät saundit. Ainakin mulla se on vaatinut (/tulee vielä vaatimaan) aikamoista ruuvailua, kun kaikki vaikuttaa kaikkeen ja suht paljon. Tuolta jvmfoorumilta saa hyviä tipsejä noihin saundien ruuvailuihin. Mitään polkumiinoja ton kanssa en ole vielä kokeillut, kun ajattelin ensin yrittää repiä tosta ne parhaimmat saundit ja vasta sitten alkaa hienosäätämään jollain EQuilla ja muilla.

JVM:ssä pitää olla tarkkana särön määrän kanssa. Tosta lähtee gainia ihan törkeesti liikaa.
Mulla on särökanavilla oranssit modet käytössä, ja säröt OD1 klo:11 ja OD2 klo:10.
Punaisilla modeilla klo:09 alkaa olee maksimi, tietenkin vähän mikeistä riippuen.
nakedzen
19.07.2009 16:53:18
Soundstoresta löytyy muuten 160€ halvemmalla tuo JVM410H kuin T-kaupassa.
hapan
19.07.2009 16:56:10 (muokattu 19.07.2009 16:56:16)
nakedzen: Soundstoresta löytyy muuten 160€ halvemmalla tuo JVM410H kuin T-kaupassa.

Kuin myös DLX:stä.
Michi
19.07.2009 17:57:35
tremble: Tuollaista kapistusta ajattelin ja kävin sitä katsomassa, mutta tuote-esittely meni kyllä täysin ohi - - - mutta mieleeni jäi kysymyksiä:

1). onko todellakin laadukas?
2). Irtoaako soundia joka lähtöön?
3). Parempia vaihtoehtoja?
4). Henkilökohtaisia kokemuksia?

Soitan hyvin laajasti musiikkia mutta rock ja hevi (metallicaa) ja sitä raskaampi ovat yleisin, onko Marsusta niihin?

Kolmea-neljää eri JV410H -nuppia olen koesoitellut useampaan eri otteeseen eri tilanteissa eri paikoissa eri kitaroilla eri kaappien kautta (olikohan tarpeeksi 'eri'-sanaa?!) eri mittaisen ajan. Tykkään kysyjän kysymyksiin joltisenkin seuraavaa:

1. mielestäni niin laadukas kuin 'liukuhihnalta' nykypäivänä Marshallilta UKsta voi odottaa. Ja malliston tämänhetkinen lippulaiva, eli varmasti on laaduntarkkailuun panostettu valmistuksen joka vaiheessa suht-koht riittävästi. On.

2. Hitto kun oon tässä muutaman päivän arponut tähän mitään vastaamista justi tän ja ton seuraavan kysymysken takia... mikä on joka lähtöön? Tuosta lähtee tasan jokaista Marshall -soundia melko täysin yksi yhteen tai vähintään hiivatin lähelle. Tietenkin voi lähteä halkomaan hiuksia yms. ja todeta vaikkapa että VintageModernin (jonka omistin myös n. puoli vuotta ja vi*@!!xn itselleni joka kerta kun muistan myyneeni sen pois) soundia ei löydy... mut lähelle kyllä. Väitän, että humpasta heviin lähtee ihan varmasti, ja jää vielä reserviinkin. Kyllä, ihan sinne nokinenäisimpäänkin soundiin asti, varsinkin sopivalla purkilla pikkaisen autettuna (taitaa olla niin että kaikista muistakin vahvistimista lähtee tällä periaatteella vai mitä arvon m.netläiset).

3. Parempia vaihtoehtoja?! No tota...on varmasti, korva varmasti sanoo sen lopullisen sanan, kuten itselle on käynyt: viime kesänä kävi Marshall 2266 oli sen puoli vuotta ja tykkäsin niin perkeleesti sen säröistä, vähän ahisti se kun ei oikein sitä puhdasta saa muka helposti irti jne ja kun muka oli tarve saada sitä puhdasta nopeesti ja helposti -> myydään pois. Tilalle 50/50 Marshallin pääte ja Digitechin 2101 ja JMP-1. No mutta kun tuota ei nekään oikein sillee kuulosta siltä miltä pitäis ja kun tuota painavatkin niin helvetisti -> vaihtoonmyyntiin juuhm...sen jälkeen on käsissä / treeniksellä käynyt Laney GH50L - ja Peavey ValveKing -nupit. Molemmista olen tykännyt ja silti en tykkää, kun nyt sielä on sit Egnater TOL100. Ja on hyvä, just nyt tällä hetkellä, on säröö ja puhdasta ja siltä ja väliltä ja midiohjaus jne.

Emmä oikein tiedä mikä tän vuodatuksen lopullinen idea oli, ehkä se, että ei se ihan aina vaihtamalla parane, varsinkin jos ei tasan tarkkaan tiedä mitä haluaa / miten sen saa irti käytettävissä olevin resurssein.

Mut vastaus 3. kysymykseen on sekä kyllä että ei. Sen verran joustava vahvistin on kyseessä kaikkine mahdollisine reitityksinensä, että varmasti riittää joka ikiseen Marshall -soundin tarpeeseen. Ja siinä se 'ei' -kohtakin tuli selitettyä. Se on tasan Marshall, eikä yritäkään olla mikään muu. Siitä jos tykkää ja hakee, ei parempaa (no, monipuolisempaa) Marshallia ole.

4. Se tuo veli DaveAdrian tuossa jossain kohtaa yläpuolella noista omakohtaisista kokemuksista kirjoitteli sen verran hyvin, että eipä juuri ole lisättävää. Treeneissä viikoittan kuulen sitä laitosta, ja kyllä tykkään. Nyt varsinkin kun sain miehen houkuteltua (LOL) keltaisen purkin käyttäjäksi, kuulostaa niin maan pirullisen kasariheviltä että ei oo järkeä. Hyvässä mielessä siis tämä. Toimii niin hiton hyvin, ja tuli just mieleen, että tuo kyllä mukavasti myös kitaran omaa soundia esiin aivan eri tavalla kuin moni aiemmin testaamani / soittamani Marshall (tai muukaan vahvistin). Ehkä se 2266 oli vielä öö transparentimpi kuin tämä.

Tässä tähän hätään mun two cents aiheesta.
-Up The Irons!-
tremble
19.07.2009 18:42:17
Kiitoksia Dave adrianille ja Micille perustelevasta kirjoituksesta ja muille kiitos kuulu myös sillä oli paljon suuntaa antavaa ja pohdiskelevaa tekstiä, eiköhän näillä pärjätä ellei lisää tekstiä joltain löydy, voin postata itsekkin kun nuppi kotoota löytyy :)
Antti1
19.07.2009 18:58:23
Michi: Hitto kun oon tässä muutaman päivän arponut tähän mitään vastaamista justi tän ja ton seuraavan kysymysken takia... mikä on joka lähtöön?

Mun mielestä tässä on perustavanlaatuinen ongelma, jota kaikki ei välttämättä tiedosta: yhdestäkään laitteesta ei tule lähtemään "kaikkea joka lähtöön".

Otetaan esimerkiksi vaikka toi mun Diezel VH4. Hiukan tälleen rinta rottingilla kehun, että siitä lähtee kyllä ihan mihin tahansa tyylisuuntaan soundia helposti. Silti se on tasantarkkaan ainoastaan Diezel. Jos haluaa jonkun tietyn jutun, niin silloin pitää olla joku tietty juttu. Marshall kuulostaa Marshallilta ja Marshall ei todellakaan ole "joka lähtöön". Se on ainoastaan sitä "brittisoundia" hakevalle.

Eli mä sanoisin: näennäisestä monipuolisuudestaan huolimatta se on ainoastaan Marshall. Se on sit taas eri asia, että saako siitä irti järkevää soundia omien rajoitteidensa puitteissa "joka lähtöön". Todennäköisesti saa vähintään sinnepäin, mutta Marshallilta kuulostavaa.
Fuck this shit! It's gone too far!
Michi
19.07.2009 19:12:28
Antti1: Mun mielestä tässä on perustavanlaatuinen ongelma, jota kaikki ei välttämättä tiedosta: yhdestäkään laitteesta ei tule lähtemään "kaikkea joka lähtöön"...

Kyllä ja juurikin näin!

Itse oon tässä nyt n. vuoden aikana kokenut karvaasti pankkitilin kustannuksella muun muassa etten tosiaan tiedä mitä tasan tarkkaan haluan. Tuo JVM on hyvä esimerkki. Siinä on paljon paljon niitä juttuja mitä haluan vahvistimelta. Esimerkiksi tuo monipuolinen 'ohjelmointi', useampi kanava, pari mastervolumea, ohjelmoitava efektilenkki jne. Ja sit se on vielä Marshall! Ja siinähän se ongelma sit onkin: haluanko minä todellakin Marshall -soundia niin paljon että laitan siihen kuukauden tilini kiinni? Toisinaan kyllä, silloin tällöin ei...

Hitto kun sitä pitää asustaa täälä peräkylän takana paikassa jossa ei juuri pääse itse_omakohtaisesti_testaamaan muita kuin näitä 'vähän isompia' merkkejä / malleja...juutuubista löytyy mukavia klippejä joka lähtöön, ja Bugerakin on pirun kova sieltä kuunneltuna mutta juuhm... eikä tuo luonteenomainen kärsimättömyys varmasti kauheasti auta ainakaan näissä(kään) asioissa.

Tosta JVM410Hsta vielä sen verran, että ehdottomasti hyvä valinta. Jos tietää että Marshall on SE soundi mitä haetaan.

Itse en oo vieläkään varma siitä onko tuo Egnater se juttu, vai vieläkö pitää viritellä VintageModernista joku monipuolisuusihme tai jotain...
-Up The Irons!-
Minushuman
25.07.2009 01:11:38
Laitoin ton MXR-108 equn tohon kitaran ja nupin väliin niin toi kohinan määrä nousi liian kovaksi kaikilla kanavilla jossa oli vähänkin enemmän gainia. Riivas siis eniten noita OD-kanavia. Clean ja crunch = no problemo. Pistin equsta liu'ut nollille = sama homma mutta hiljempaa. Luulen, että toi EQ jotenkin kohisee enemmän ton JVM:n kanssa kuin ton trankku Peaveyn. Peaveyn kanssa ei ollut juuri mitn kohinan lisäystä särön kanssa. Enkä ollut huomannut Peaveyn kanssa sitä, että kun sormen päällä koputtelee MXR:n metalli kuorta, niin se kuuluupi hiljaa ämyreistä. WTF? Marshall ja EQ saa sähköt samasta maadoitetusta stöpselistä. Vai tämänkö takia sitä noisegatea suositellaan JVM:n kanssa. Saa ylimääräiset häiriöt pois, jotta voi käyttää polkumiinoja?

T:Putkarinyyppä
"Badgers? We don't need no stinkin' badgers!!!" T.S.
9292
25.07.2009 14:40:09

Minushuman: Laitoin ton MXR-108 equn tohon kitaran ja nupin väliin niin toi kohinan määrä nousi liian kovaksi kaikilla kanavilla jossa oli vähänkin enemmän gainia. Riivas siis eniten noita OD-kanavia. Clean ja crunch = no problemo. Pistin equsta liu'ut nollille = sama homma mutta hiljempaa. Luulen, että toi EQ jotenkin kohisee enemmän ton JVM:n kanssa kuin ton trankku Peaveyn. Peaveyn kanssa ei ollut juuri mitn kohinan lisäystä särön kanssa. Enkä ollut huomannut Peaveyn kanssa sitä, että kun sormen päällä koputtelee MXR:n metalli kuorta, niin se kuuluupi hiljaa ämyreistä. WTF? Marshall ja EQ saa sähköt samasta maadoitetusta stöpselistä. Vai tämänkö takia sitä noisegatea suositellaan JVM:n kanssa. Saa ylimääräiset häiriöt pois, jotta voi käyttää polkumiinoja?

T:Putkarinyyppä

Onko tuo EQ efektilenkissä vai kitaran ja vaffarin välissä?
Mikääs vitsin allekirjoitus?
9292
25.07.2009 14:46:40

Antti1: Kannattaa nyt vähän panostaa siihen lukemiseen. :) Ensimmäinen lause: "Laitoin ton MXR-108 equn tohon kitaran ja nupin väliin..."

Eipä se paljoa auta, jos ei eq loopissa kohise, mikäli haluttu vaikutus löytyy sisäänmenevän signaalin muokkaamisesta.

Juu, Ne on näitä päiviä taas.. Heräsin joskus yöllä ja aloin pukea vaatetta päälle, kun töihin olin lähdössä ja tajusin sukat puettuani että on lauantai. Onneks loppuu työt ens viikon jälkeen. Mut joo takaisin JVM:n pariin
Mikääs vitsin allekirjoitus?
Minushuman
26.07.2009 09:53:26
Ei oo tällä hetkellä noita letkuja sen vertaa pitkiä, että vois kokeilla tua lenkissä. Mutta voishan sitä kokeilla, jos kohisis vähemmän. Tai sitten mun EQ on paksana.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass... and I'm all out of bubblegum..."
Antti1
26.07.2009 13:07:58 (muokattu 26.07.2009 13:08:29)
Minushuman: Ei oo tällä hetkellä noita letkuja sen vertaa pitkiä, että vois kokeilla tua lenkissä.

Niin, vaaditaanhan siihen ainakin 2kpl 30cm pitkiä johtoja... :)
Fuck this shit! It's gone too far!
Minushuman
27.07.2009 12:27:09 (muokattu 27.07.2009 12:28:43)
Dammit! Näin o. Kuuppa pelasi eilen vähän hitaasti. Taas vaihteeksi.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass... and I'm all out of bubblegum..."
Minushuman
01.08.2009 17:33:19
Joo toi JVM:n saundi parani kummasti, kun huomasin yhden piuhoista olevan paksana. Kannattais varmaan uusia kaikki piuhat, niin ei tarvis arpoa nuitten kanssa. Harmi vaan, että noi menee aina Lahdessa tilaus hommiksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)