Bobana 23.01.2009 14:15:13 | |
---|
Jotenkin turhalta vaivalta tuntuu hitaisiin poljentoihin heel-toeta käyttää kun helpommallakin pääsee. Muutenkaan en ole tällä hetkellä täysin vakuuttunut ollut tekniikasta, mutta eiköhän senkin piiristä ne omat taiturinsa löydy. Hitto että on muuten tämäkin topicci vanha. Pitäisi melkein aktivoitua ja tehdä uusi päivitetty versio kun on nykyään jo huomattavasti enemmän tietoutta. Aika harva siellä Tuubissa soittaa koko settiä samaan aikaan. Näytetään vaan että kuinka kovaa mukamas pääsee. Ite olen tuota kokeillut ja omalla kohdalla se tarkotti sitä että olis pitäny opetella kokonaan soittotyyli uusiksi. Eli not. Se jäi siihen. Perinteisellä tyylillä pääsee kovalla reenillä kyllä sinne 250 bpm:n. Ton on valjastaneet käyttöön laiskat nykysoittajat joilla ei ole pinnaa reenata mitä perinteinen tapa vaatii. IMO Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
vabzir 27.01.2009 14:28:23 | |
---|
Tuossa hieman näytettä soitosta. www.myspace.com/lycanthropichorde Uusimmassa biisissä (lux ferous) soitettu kaikki blastit "tasa blastilla". Vanhempia en ehkä suosittele kuuntelemaan. Niissä soitto aika haparoivaa, mutta kuulee siitä vuoden reenaamisen aikaansaaman parannuksen, tohon uuteen biisiin verrattuna. |
Aegis 28.01.2009 14:23:41 (muokattu 28.01.2009 14:23:59) | |
---|
Tajusin heel-toen! Olen nyt varmaan viikon tai kahden verran pelleillyt sen kanssa. Iskun kaari jää vielä kovin lyhyeksi, joten voimaakaan ei iskuissa oikein vielä ole. Treeniä kyllä vaatii varmasti ihan yhtä paljon kuin muutkin tekniikat jos mielii voimakasta ja tarkkaa soittoa saada aikaan. Sekin on oma kysymyksensä, saako tuplaiskuista koskaan niin tasaisia että pärjäisi ilman triggereitä? Flatfoot ja swivel roks. Tame wolves are nothing but dogs. |
Corleone 31.01.2009 09:35:46 | |
---|
saako tuplaiskuista koskaan niin tasaisia että pärjäisi ilman triggereitä? Sitäpä olen itekkin miettinyt. Mutta hetken heel-toeta harjoitelleena totesin että tämä on meikän tapa soittaa, oli triggereitä tai ei. Perinteinen OVOVOV -poljenta kun ei onnistu hitaana eikä myöskään nopeana jostain kumman syystä. Nopeampi soittaminen vaatii jotensakkin aivan tolkuttoman pitkän jalkojen "käynnistämisen". Ja jossei sitä sitten jatkuvasti soita tuplaa niin jalat "jäätyvät" hetkessä ja sama helvetin "käynnistäminen" pitää tehdä uudestaan mikäli mielii soitaa tuplaa ja eihän se ny perhana onnistu kesken biisin "käynnistellä" jalkoja niin ettei se vaikuta soittoon erittäin heikentävästi. Tuplan soiton pitää olla semmosta että sitä voipi käyttää heti ku siltä tuntuu. Hitaampi tuplan poljenta (mitä voisi esim käyttää jossain 250bpm blastissa) ei sekään onnistu jostain kumman syystä. Tasapaino menee, jalkoja rupeaa ahdistamaan ja kaikki menee vituiks... en tiedä onko jalkojen soittotaito menny jotenki lopullisesti kateisiin vai mitä helvettiä? Ahdistaa suuresti Heel-toe oli ratkaisu tähän ongelmaan.. Praise the gods of heel-toe! Blastia en oo heel-toella kokeillu mutta eiköhän sekin onnistu?? JOS JOKU SOITTAA BLASTIA HEEL-TOE TEKNIIKALLA, VOISIKO HÄN YSTÄVÄLLISESTI TALTIODA TÄMÄN JA PISTÄÄ VAIKKA YOUTUBEEN??? ois erittäin mielenkiintoista nähdä miten homma toimii (jos toimii) käytännössä Zeitgeist!!!!! |
Ruutikallo 28.02.2009 22:17:43 | |
---|
Itse käytän heell-up ja heel-down tekniikoita sekalaisesti. Bd-kuvioista/nopeudesta riippuen. Ja äärimmäisen harvoin hautaan nuijan kalvoon koska diggaan bassari avoimesta soinnista. Mutta, yhdellä pedaalilla soittavana olen havainnut tehokkaaksi keinoksi kasvattaa jalan nopeutta/kestävyyttä seuraavan: Normi 8-biitti ja haitsun 8-osien välit täytän 16-osa trioleilla. Siis Ykköselle ja kakkoselle en bassaria vaan jotakuinkin tähän tapaan: HH-bd-bd,HH-bd-bd, HH/SD-bd-bd, jnejne. Tempon on syytä aluksi olla sellainen että, pystyt soittamaan tasaista bd-ostinaatiota esim.5min. Taukoa ja klikkiin pykälä tai pari lisää ja samaa jälleen. Tekee vallan gutaa BD:n tuplaiskujen hallintaan. Ja jälleen se nuotinnusmahdollisuus M.netissä olisi poikaa. -H- [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
Baby-Jane 08.04.2009 14:28:05 (muokattu 08.04.2009 14:33:35) | |
---|
.... elämään niin vitun positiivisesti suhtautuva, ei mitään aikaansaava sarkastinen paskiainen... |
Aegis 18.04.2009 03:05:01 | |
---|
Olen nyt jo kohta puolisen vuotta tehnyt tiukkaa kestävyystreeniä käsillä ja jaloilla. Stone-killer on ollut kovassa käytössä (Stone-kiler = ensin yksittäisin raajoin 4, 8, 12, 16 iskua ja sitten single-stroke roll. Jokainen variaatio esim. 2 minuuttia). Itse olen nyt soittanut niin että jokainen variaatio kestää 12 minuuttia, eli koko harjoitus kestää yhteensä tunnin. Tempo on tarkoitus pitää niin alhaalla että harjoituksen pystyy soittamaan puhtaasti läpi. Viikon välein sitten parilla pykälällä tempoa ylöspäin. Tame wolves are nothing but dogs. |
Deino 18.04.2009 03:07:25 | |
---|
Aegis: Olen nyt jo kohta puolisen vuotta tehnyt tiukkaa kestävyystreeniä käsillä ja jaloilla. Stone-killer on ollut kovassa käytössä (Stone-kiler = ensin yksittäisin raajoin 4, 8, 12, 16 iskua ja sitten single-stroke roll. Jokainen variaatio esim. 2 minuuttia). Itse olen nyt soittanut niin että jokainen variaatio kestää 12 minuuttia, eli koko harjoitus kestää yhteensä tunnin. Tempo on tarkoitus pitää niin alhaalla että harjoituksen pystyy soittamaan puhtaasti läpi. Viikon välein sitten parilla pykälällä tempoa ylöspäin. Meikä aloitti tekemään taas samaa maanantaina ja kyllä se perkele vaan toimii... |
hollmi-5 19.04.2009 21:37:16 | |
---|
Deinonychius: Meikä aloitti tekemään taas samaa maanantaina ja kyllä se perkele vaan toimii... Urheilutreeni: Mites musikaaliisuus? Miten sitä treenataan? Soundit, piuhat ja kajarit. |
Maardi 19.04.2009 21:50:30 | |
---|
No mutta eihän metalli ole musiikkia. |
Deino 20.04.2009 01:58:11 | |
---|
hollmi-5: Mites musikaaliisuus? Miten sitä treenataan? Levyjen ja bändin kanssa soittaminen on yksi hyvä tapa. |
hollmi-5 20.04.2009 08:38:40 | |
---|
Deinonychius: Levyjen ja bändin kanssa soittaminen on yksi hyvä tapa. Tai ihan vain musiikin kuunteleminen ;-) Soundit, piuhat ja kajarit. |
Aegis 27.04.2009 02:33:04 | |
---|
Kaikenlaisen musiikin analyyttinen ja kriittinen kuuntelu, soittaminen ja sitten sen oman soiton analyyttinen ja kriittinen kuunteleminen. Siinä kai jotain musikaalisuuden treenaamisen avainkäsitteitä. Ennen kuin vedetään urheilukortti esiin, niin tehdäänpä vielä selvä ero kahden eri asian välille. Urheilija treenaa tulostavoitteet ja niiden ylittäminen mielessään. Suoritus on päämäärä itsessään. Taiteilija taas treenaa vahvistaakseen ja laajentaakseen ilmaisuvoimaansa. Ne suoritukset joita itse tässä tapauksessa treenaan, ovat vain työkaluja todellisen tavoitteen saavuttamiseen. Taiteellisten päämäärien asettaminen objektiiviseen arvojärjestykseen onkin sitten ihan oma asiansa. Itse en siihen leikkiin lähde mukaan, koska se on mielestäni yksinkertaisesti mahdotonta ja turhaa. Tame wolves are nothing but dogs. |
Germaniac 27.06.2009 16:43:44 | |
---|
Hyviä pointteja kyllä, mutta toisin esille myös sen että jos jollakin ei yksinkertaisesti vain ole taiteellista/musiikillista lahjakkuutta olemassa, niin ei sitä tulekaan vaikka kuinka löytyisi visioita ja harjoittelisi. Nimim. tällaista vierestä seuranneena. |
Vedät kato ihana omana ittenäs vaa. |
Vstaote 13.08.2009 19:52:52 | |
---|
Mihinkäs tempoihin täällä on porukka pystynyt soittamaan kuudestoista osia? Itse sain tuossa pari päivää sitten 205... |
markkuliini 14.08.2009 03:24:25 | |
---|
Vstaote: Mihinkäs tempoihin täällä on porukka pystynyt soittamaan kuudestoista osia? Itse sain tuossa pari päivää sitten 205... Jaloilla menee tempoon 270 sen 5 minuuttia, mutta jos lyhyempi pyrähdys riittää niin helposti yli 300. Käsillä vähän päivästä riippuen 5 minuuttia pysyy noin 300, ja hetkellisesti pääsen melkein 350:iin. Kuinka tiukan flamin muuten jengi pystyy soittamaan? Pari päivää sain soitettua niin tiukan että kuullosti ihan yhdeltä lyönniltä. Ja huom. ihan normaali 5A-signature kapuloilla! "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
hollmi-5 14.08.2009 07:49:47 | |
---|
markkuliini: Kuinka tiukan flamin muuten jengi pystyy soittamaan? Pari päivää sain soitettua niin tiukan että kuullosti ihan yhdeltä lyönniltä. Ja huom. ihan normaali 5A-signature kapuloilla! Suurnopeuskameralla otetussa kuvassa näkyi, kuinka kapulat napsahtivat alle 0,001 s erolla toisistaan (resoluutio loppui mittausvälineestä). Vaikka se aivan varmasti kuulosti yhdeltä lyönniltä, niin kai se flamiksi on laskettava? Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 14.08.2009 08:26:40 | |
---|
hollmi-5: Suurnopeuskameralla otetussa kuvassa näkyi, kuinka kapulat napsahtivat alle 0,001 s erolla toisistaan (resoluutio loppui mittausvälineestä). Vaikka se aivan varmasti kuulosti yhdeltä lyönniltä, niin kai se flamiksi on laskettava? Kyllä se flamiksi laskettais, mutta huom. vain silloin jos siitä saadaan VIRALLINEN todiste eli suurnopeuskameran on saatava se ero selville, muussa tapauksessa se lasketaan VIRALLISESTI virheeksi. Eli tuossa liian nopeassa soittamisessa on aina riskinsä, ettei se kuullosta VIRALLISESTI oikealta vaan virheeltä. Nopea soitto on sen verran nopeaa ja vaarallista, ettei siinä ole virheisiin yhtään varaa! "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
anha 16.08.2009 00:03:42 | |
---|
Minulla on suuri ongelma jalkatyöskentelyni kanssa. Soitan metallia johon tarvitsen suhtkoht suuriakin nopeuksia. Tätä on aika vaikea ymmärtää, mutta koittakaa saada vähän selkeyttä. Jalkojeni nopeus kulkee jotenkin aalloissa. Hyvinä aikoina saan soitettua tempoon 200, mutta huonoina aikoina saan soitettua vaan jotain 120. Tämä sykli kulkee niin, että ajat kestävät noin kaksi kuukautta molempia. Kun soitto kulkee parhaiten, tuntuvat jalat kevyiltä ja suurissakin nopeuksissa on helppo siirtyä kahdeksasosista 16 osiin, mutta kun soitto ei kulje tuntuvat jalat raskailta nostella ja nilkat kiihdyttävät soittoa siten, ettei soitto pysy kasassa. Eniten minua pellottaa tulevaisuudessa tulevat keikat, sillä jos keikka satuu huonolle ajalle ei koko keikasta tule mitään. Voisiko joku ystävällinen ihminen selittää minulle tekniikan ja harjoittelu ohjelman millä pystyisin tulevaisuudessa soittamaan isompiakin nopeuksia tasaisesti ympäri vuoden. |