punssi 24.07.2009 16:50:15 | |
---|
Moro, Olen ostamassa Fenderin Road Worn kitaraa. Halvimman löysin tuolta Pro Guitar Shopista http://www.proguitarshop.com/. Itse en ole ennen ulkomaankauppoja tehnyt joten en tiedä posteista, tulleista jne. Eli onko kellään kokemusta kitaranostosta tuolla? Miten kauppa hoidetaan? Paljonko posteja tulee suomeen? Onko luotettava kauppa? Jos joku vois valaista vähän asiaa.. Kiitos! |
McNulty 24.07.2009 16:55:40 (muokattu 24.07.2009 16:56:04) | |
---|
punssi: Moro, Olen ostamassa Fenderin Road Worn kitaraa. Halvimman löysin tuolta Pro Guitar Shopista http://www.proguitarshop.com/. Itse en ole ennen ulkomaankauppoja tehnyt joten en tiedä posteista, tulleista jne. Eli onko kellään kokemusta kitaranostosta tuolla? Miten kauppa hoidetaan? Paljonko posteja tulee suomeen? Onko luotettava kauppa? Jos joku vois valaista vähän asiaa.. Kiitos! Kannattaa ensin selvittää, että lähettävätkö lainkaan tavaraa overseas. Mikäli lähettävät, niin hintoihin tulee tosiaan alvit ja tullit. Kerroin moiselle on ~1.25... ja sillä siis kerrotaan koko kauppasumma sisältäen myös rahtimaksun. Monesti se vakuutettu overseas shipping maksaa 100-150 dollaria. Eli tsekkaa nyt vielä DV247.com ja laske kumpi on kannattavampaa. Voi meinaan olla että verot, tullit ja rahdit Amerikasta menevät äkkiä pitkäksi verrattuna vaikkapa Keski-Euroopan hintoihin. PS. Lyhyesti siis... "Turha lähteä merta edemmäksi kalaan!" Ylimielistä besserwisseröintiä m.netissä jo vuodesta 2003 lähtien! |
Dunga 24.07.2009 17:09:20 | |
---|
Pikaisesti laskin, että tuolle tulee hinnaksi rahteineen + kuluineen noin 920 euroa. Paljon halvemmalla lähtee esim. DV:ltä ja jopa kotosuomesta. War... war never changes. |
Kiitos tiedoista! Mikäs tämä DV247 on? Paljonko tuola tulee maksamaan posteineen kaikkineen päivineen (kitara maksaa sen 750e)? Miten kauppa hoidetaan tuolla? Anteeksi tietämättömyyteni... |
jra 24.07.2009 17:58:53 | |
---|
punssi: Kiitos tiedoista! Mikäs tämä DV247 on? Paljonko tuola tulee maksamaan posteineen kaikkineen päivineen (kitara maksaa sen 750e)? Miten kauppa hoidetaan tuolla? Anteeksi tietämättömyyteni... DV247:n on Englannissa, joten tulleja ja alveja ei enää ilmoitetun eurohinnan päälle tule (sisältyvät jo hintaan). Postikulut ovat olleet n. 15-20€ riippuen kait punnan kurssista. DV247:n kanssa itsellä ei ole ollut isompia ongelmia, mutta ainakin talvella tuntui toimituksissa olevat hitautta, varsinkin ei varastossa olevien tuotteiden kohdalla. Arvioitu 3-12 päivän toimitusaika oli lähempätä 3-12 kk. Yhden tilauksen jouduin itse tuon takia perumaan. Muuten on toiminut omalla kohdalla kuin mikä tahansa muukin EU-alueen isompi nettimusakauppa. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Mandarax 24.07.2009 18:39:09 | |
---|
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
änkyrä 24.07.2009 20:07:58 | |
---|
Kuten täällä jo todettiin, ei kannata lähteä merta edemmäs... DLX musicista sen saa tällä hetkellä 895 eurolla ja liikkeitä on Helsingissä, Tampereella ja Kuopiossa. Ja on vielä kokeiltavanakin eli ei tarvitse miettiä, saako hyvän yksilön vai ei. |
punssi 25.07.2009 10:49:04 | |
---|
änkyrä: Kuten täällä jo todettiin, ei kannata lähteä merta edemmäs... DLX musicista sen saa tällä hetkellä 895 eurolla ja liikkeitä on Helsingissä, Tampereella ja Kuopiossa. Ja on vielä kokeiltavanakin eli ei tarvitse miettiä, saako hyvän yksilön vai ei. Jepjep. Itse kävin Tampereella Deluxessa kyselemässä tuota kitaraa, mutta eipä ollut varastossa eikä kuulemma tule lähiaikoinakaan. Taitaa lähteä tilaus tuolta DV247 kun sieltä näköjään halvalla saa. Kiitokset kaikille vastauksista! |
J.Hollström 25.07.2009 10:51:20 | |
---|
punssi: Jepjep. Itse kävin Tampereella Deluxessa kyselemässä tuota kitaraa, mutta eipä ollut varastossa eikä kuulemma tule lähiaikoinakaan. Tä? Viimeksi kun kävin pari viikkoa sitten niin niitä roikkui monta yksilöä rivissä. Vai onko joku tietty väri mitä ollaan hakemassa? |
punssi 25.07.2009 12:58:45 | |
---|
juki68: Tä? Viimeksi kun kävin pari viikkoa sitten niin niitä roikkui monta yksilöä rivissä. Vai onko joku tietty väri mitä ollaan hakemassa? Joo olihan sielä jotain road worneja. Ite olen hakemassa 60 stratoa, olympic white värillä. Ja niitä sielä ei ollut eikä kuulemma tule vähään aikaan... Oliko tuota mallia pari viikkoa sitten? Itse kävin vähän vajaa viikko sitten eikä ollut. |